Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames vraagje, heb bij het geven van bv heb ik uit de andere borst melk opgespaart,sinds gister zit nu op 160 cc, ( ong. 40cc uit 1 borst per voeding,en de andere drinkt hij heerlijk leeg)

Maar morgen willen we shoppen en wil ik het meenemen, kan dat?? En zo ja hoe ga ik dat opwarmen??

Had van iemand gehoord(weet niet meer wie,sorry) in heet water,kopje thee vragen? Maar dan stroomt het toch over???

Magnetron mag niet....??? Of voor een keer..? Wie weet iets anders?

Geplaatst

Pippe en Lena van harte! Mooie naam en mooie datum! Hopelijk is alles goed gegaan en zijn jullie snel lekker thuis met jullie gezinnetje :-)

Saba, wij warmen regelmatig flesjes op in heet water en dat gaat prima hoor! Wel ff checken dat t niet te heet wordt en voor je het geeft even heen en weer schudden zodat alles even warm is.

Hier gaat alles steeds beter gelukkig. Nu de stress bij de kleintjes weg is drinken ze veel beter! Waar Klaasje twee dagen geleden met moeite 45cc dronk komen we nu soms op 80 uit! En Truusje doet het ook al zo goed :-) enige vervelende is dat ze last hebben van krampjes en harde ontlasting. We zijn dis lekker in de weer met olijfolie en verdunde voeding. Het wordt steeds iets beter maar zal nog even nodig hebben.

Met jullie alles goed?

Geplaatst

Sorpresa, Vervelend he die krampjes. D heeft er ook regelmatig last van.

Saba, bv mag je inderdaad niet in de magnetron steken. Dat vernietigd alle goede stoffen van de bv.

Verder in een flessenwarmer of au-bain-marie. Dus warm water geen punt.

Shop ze

Wanda

Geplaatst

Marlijnne, fijn om te weten dat het warm genoeg wordt! Thx, ga eindelijk weer lekker shoppen dat is veeel te lang geleden :))

Sorpresa, dat zijn goede berichten!! Super dat eten nu ook stukken beter gaat!!

Hou het in de gaten dat het niet te warm wordt op m'n pols even voelen(ga dit niet proeven iig haha)

Wanda, flessenwarmer heb ik ook,maar duurt zo lang denk, en makkelijker om in een winkel een kom water te vragen denk. Maar thuis kan ik dat wel doen.

Mag een nachtje doorslapen,dus gaan lkkr door sparen voor een nachtje doorslapen,manlief kan de fles dan geven :)

Echt bizar,met voedingsbh en compresse erin hou je het tegen,maar laat je ze allebei lopen haal je er 40cc uit.

Vandaag pyjama dag dus de hele dag gespaard. Zit nu net een fles vol van 180cc neem alles mee, de rest gooi ik weg, mag ook weer niet te lang bewaren.

Ja of invriezen maar ben niet zo van het invriezen.

Wat een heerlijk rustig mannetje hier, kan op een nacht en dag heerlijk aan m'n rust en slaapuren komen.

En zelf nog 2 wasjes gedaan eten klaargezet.

Dan weer genoeg gedaan hoor!

Vanav. voice kids kijken,zin in :)

Hoe is het met de rest (goede vraag sorpresa)??

Geplaatst

Meiden, voor baby's met krampjes en harde ontlasting adviseer in ABC Dophilus! Voorheen geloofde ik er niet zo in, maar deze probiotica poeder is fantastisch! Toen we dit zijn gaan gebruiken waren de krampjes weg, goede ontlasting en zelfs de eczeem trok langzaam aan weg!

Fietsen met de beentjes, je kindje op met zijn/haar buik op je onderarm dragen (geeft druk tegen het buikje) en hoofdje richting elleboog, strak inwikkelen of een badje zijn goede alternatieven.

Ik zweer iig bij ABD Dophilus, is het eerste wat ik in huis haal als er een tweede kindje mag komen!

Geniet, geniet, geniet!

Geplaatst

Melk niet nodig gehad,alles gered binnen de tijd dat hij weer moest eten, dus melk gaat door de gootsteen...

Hij was super lief en af en toe echt een seconde dat hij wakker was en dacht van hmmm lig niet zo lekker, hij heeft de hele tijd geslapen :)

Alles bijna in huis, moet nog 1x terug, dan even snel alleen,manlief is toch gezellig thuis nog een aantal dagen.

Maar wat was het druk pffff ellende, is echt niet leuk,leek wel gratis,overal rijen van 10min. Minimaal pffff.

Ma ja hadden lootjes getrokken voor 1ste kersdag.

Ow ja iemand vroeg wat we gingen doen met kerst, nou hier weinig,alleen kerstontbijt met kado's bij mijn stiefmoeder, en op bezoek bij schoonmoeder,voor de rest heerlijk thuis met zn drieeen.

Geplaatst

Meiden,

Ontzettend bedankt voor alle felicitaties!

Met Lena en T gaat alles goed! Ze zijn Sinds gisteren weer thuis. Bevalling was heftig, ik zal het verhaal later uitgebreid vertellen. En natuurlijk een fotootje plaatsen.

Liefs Pippe

Geplaatst

Pippe wat fijn dat ze alweer thuis zijn, wat snel trouwens!!

Ben benieuwd naar het verhaal én natuurlijk naar een foto

Later meer, ben zó druk de afgelopen dagen. In ieder geval al wel even mededelen dat S.aartje al 2 nachten heeft doorgeslapen!!! Nachten van 7,5 uur!!! Héérlijk

Geplaatst

Ik ben jaloers! Hier urenlange krampjes-aanvallen pff... Vandaag dag drie infacol, hopelijk slaat het aan. Truusje heeft er volgens mij wel baat bij, die huilt minder lang zeg maar. Klaasje heeft gisteren in totaal zes uur krampjes gehad. Zo zielig!

Verder gaat t hier goed, ze eten gelukkig prima ondanks de pijn en komen daardoor eindelijk goed aan nu :-)

Geplaatst

pippe, ook heeeel benieuwd naar je verhaal en tuurlijk een foto!!

zipa, ahhh wat heerlijk!!! Ze doet het goed, echt slagroom wat je heb he ;)

sorpresa, zo zielig, zolang ook krampjes, hopelijk werkt infacol snel!!

Hier dus ook jaloers op een lange nachtrust, al 3 spooknachten, hij haalt de 4 uur slaap net aan 2x,lijkt wel of hij overdag veel beter slaapt,met herrie en stofzuiger ect. Ma ja het is even zoeken, overdag laat ik hem dan ook niet langer slapen dan 4uur,hij moet toch het verschil weten tussen dag en nacht.

Infacol werkt volgens mij wel nu... (afkloppen) krampjes lijken weg te zijn

Geplaatst

Maar de middag dutjes zijn heerlijk, tussen half 2 en 4 slapen we allebei op bed (hij in zijn eigen bed) al heb ik daar vandaag en morgen geen tijd voor :(

Geplaatst

Pippe, wat lekker dat Lene en jullie zoon weer thuis zijn. Hoe voelt ze zich???

Ben benieuwd naar je verhaal en foto.

D.ex heeft ook nog steeds last van krampjes. Ik wil geen fles geven (ook niet met borstvoeding) dus dan vallen veel "middeltjes" weg.

We hebben nu door dat een kruik al heel veel rust geen (warmte dus). Fietsen doet niets, buiksteun werkt een beetje (alleen bij mijn man, waarschijnlijk groooote arm / hand hihihi)

Inwikkelen werkt even maar dat vind mijn man maar niets.

Ach, we komen er wel door. (Niet dat ik s nachts ook zo denk hoor)

Zipa, ik ben jaloers.... Hier zijn het 2 a 3 uur en dan is de pret over.

Sorpresa, ooooo dan zijn ze inderdaad zooooo zielig. Hier ook hoor. D.ex heeft dan echt een enorm trillend lipje.

Saba, middagdutjes zijn idd heeeeeeerlijk. Mijn man is de laatste dagen ook gewoon mee gegaan. Hij moet woensdag weer gaan werken in de vroege dus dan moet hij om kwart over 5 uit zijn bed.

Verder hebben we hier de schrik van ons leven gehad.

Afgelopen zaterdag ging het kraambezoek weg en waren we alle spullen klaar aan het maken om bij mijn ouders te gaan eten.

Ineens voelde ik iets "zakken". Ik direct naar de wc. En idd. Een dik "ei" van 3,5 bij 4,5 cm

Toch even navragen bij de vriendin vk (altijd handig).

Dus ik vraag haar of een stolsel van iets groter van een pingpongbal nog normaal is.

Ja hoor geen punt. Maar ik vond het er raar uit zien. Dus (even vies) een whatts app met foto gestuurd.

Die belde dus direct terug, het zag er inderdaad raar uit.

We waren inmiddels aan het eten bij mijn ouders dus als we thuis kwamen, moest ik weer even kijken (ik had het bewaard) en voelen.

Als het biefstuk gevoel er was, dan bellen.

Dus ik om 8 uur thuis en voelen, ja hoor bellen.

Om 9 uur stond vk voor de deur. Zij kijken / voelen. MMMMM zegt ze, dit is placenta.

Jij gaat nu terug naar het ziekenhuis voor minimaal een echo om uit te sluiten dat er niet nog meer zit.

Wij alle koffers terug pakken, want het kon ook zijn dat ik moest blijven.

Dus koffer mij & D.ex mee en hop in de auto. Vk had vooraf gebeld dus we konden direct door naar de Materniteit en hoefde niet op de Spoed te wachten.

Gelukkig had mijn gyn dienst en was ze nog net niet in de ok bezig. Dus zij volledig in ok kleding mijn echo maken.

Misschien zit er nog een heeeel klein beetje maar dat is niet groter dan 0,8 cm bij 1 cm.

Kans is ook aanwezig dat het nog wat bloed is. Dus geen actie ondernomen en wij weer terug naar huis.

We komen om 10 uur thuis volledig wakker en strak van de adrenaline.

Nou slapen was niet geweldig die nacht. Vooral combinatie van D zijn krampjes.

We zijn heel blij dat we er naar hebben laten kijken en dat we weten waar we aan toe zijn.

Ik moet mijn temperatuur in de gaten blijven houden. Zodra die boven de 38 gaat moet ik weer mijn spullen pakken en vertrekken.

We zijn heel erg geschrokken. En zijn er nog steeds een beetje van aan het bijkomen van alles.

tot snel weer.

Wanda

Geplaatst

Jeetje Wanda, dat is schrikken zeg! Hebben ze na de bevalling niet gecheckt of je bm leeg was? Gelukkig valt het mee, in het ziekenhuis liggen met je kleintje is ook niks. Zeker niet met de feestdagen!

Wat hier goed werkt voor de kleintjes is ze op hun buik op onze borst te leggen met de beentjes opgetrokken (dus voetjes ter hoogte van billetjes). Werkt zowel bij manlief als bij mij. Wel even opletten dat ze goed ademen want ze drukken soms hun gezichtje in mijn borst haha! Ik plant meestal een handje onder hun hoofdje en dan gaat t goed. Kun he infacol niet proberen? Dat gaat niet door de voeding.

Hier vandaag consultatiebureau op bezoek gehad. Werpt die vrouw 1 blik op mn kids, blijken ze spruw te hebben! Dus nog snel naar de apotheek om medicijnen te halen en meteen mee begonnen. Ze hebben er zelf geen last van maar dat kan wel komen dus ben blij dat we nu medicijnen hebben! Verder typ ik dit met een slapend meisje op mijn borst

Geplaatst

Fijne feestdagen voor allemaal!!!!

Voor ons allemaal een bijzonder jaar geweest met een mooie zoon of dochter! Wou wat voel ik mij gelukkig!

Fijn om te lezen dat iedereen zijn draai begint te vinden.

Wanda, wat schrikken zeg. Hoop voor je dat alles nu echt weg is. Gelukkig mocht je gewoon naar huis.

Sorpresa, heerlijk hè als ze zo op je buik liggen. Moet dan af en toe een traantje van geluk wegpinken.

Saba, wat fijn dat het winkelen goed ging. Ik ben zat met de trein naar Utrecht gegaan. Twee nieuwe setjes kleren gekocht! Ben echt blij mee gewoon maatje 36! Voor mijn zwangerschap niet gehad.

Zipa, wou al doorgeslapen, hoe heerlijk! Sofie komt om de drie uur. Merk wel dat het opbreekt maar dat komt ook omdat ik te veel doe en het slaapje er soms bij in schiet! Tevens merk ik dat ik steeds slanker wordt terwijl ik heel veel eet.

Pipe, hoop dat alles goed gaat en jullie genieten!

Andere dames de groetjes

Nog even iets leuks s.ofiebheeft kindje Jezus gespeeld echt gaaf! Was zo trots op haar. Ze heeft lekker geslapen bij Maria op de arm! En ook nog even in het kribje gelegen!

Fijne dagen

Geplaatst

Meiden ik leef nog hoor! Voeden gaat héél moeizaam hier. Ben er bijna dag en nacht mee bezig. Later meer! Fijne feestdagen

Geplaatst

Balen dat het voeden zo moeizaam gaat Esther! Geef je bv? Nou hier in ieder geval ervaring met moeizaam voeden (mbt moeizaam drinken, niet met productie) en ze groeien er echt overheen met een week of twee. Schrale troost misschien..?

Fijne feestdagen allemaal :-)

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb eindelijk een klein beetje tijd.

Op Woensdagavond hadden we een standaard controle bij de vk. Weer een te hoge bloeddruk. Hierop zijn we toch voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze zei nog dat ze zich geen zorgen maakte en we waarschijnlijk savonds zouden bellen dat alles goed was. Hierom gigwn we eigenlijk zonder zorgen naar de controle. Ctg zag er goed uit, en bloeddruk zakte, en daarom zei de VK daar ook dat ze dacht dat we gewoon naar huis mochten. We moesten alleen nog even wachten op bloed en urine uitslagen. Die waren helaas negatief, lena had zw.verg.

En ze gingen de volgende ochtend meteen inleiden. Aaah! Het ging ineens erg snel! Gelukkig mochten we thuis slapen en moesten we de volgende ochtend om 7 uur in het ziekenhuis zijn.

Lena had al 3 cm ontsluiting, er was dus wel al iets gaande. Meteen vliezen gebroken en de wee opwekkers werden welke 20 min verhoogd. Rond 10 uur zat ze al in hele heftige weeën. Mede daardoor hadden we de verwachtig dat het wel eens snel zou kunnen gaan. Maar om half 1 had ze pas 4 cm. En om 3 uur pas 5. De weeen waren wcht niet meer te houden. Om 6 uur nog steeds 5 cm. Lena hield dit niet meer vol en wilde niet nog eens 2 uur weeen wegpuffen zonder resultaat. Dus hebben toen om een ruggenprik gevraagd. De artsen hoopte dat het de ontsluiting zou bevorderen omdat ze dan in ontspannentoestand was. Helaas bleek om half 9 dat ze nog steeds op 5 cm zat. Dit ging dus niet meer lukken en werd er gesloten tot een kz.

Om 21.25 is hij dan eindelijk geboren door een kz en met vacuumpomp, want hij zat klem. Lena's bekken waren te smal en dit had nooit gepast.

Nu zijn we weer thuis, en opzich gaat het erg goed. Helaas heeft T heel veel last van krampjes. Echt zielig. (ook voor ons, haha)

Lena geeft bv, maar omdat dit pas laat goed op gang kwam heeft hij ook kunstvoedig gehad. Omdat hij de tepel niet goed pakt en bleef afvallen zijn we ook gaan kolven. Ondertussen zijn Lena's tepels zo kapot, tot bloedens toe, is er besloten niet meer aan te leggen en alleen te kolven.

Foto komt er snel aan, zit nu op mn iphone te typen.

Fijne dagen allemaal!

Geplaatst

Jeetje Pippe wat een verhaal! Gelukkig is er adequaat gereageerd. Klaasje ligt momenteel ook te vechten tegen de krampjes, zo zielig! Gelukkig ligt hij lekker bij manlief. Een vriendin gebruikte trouwens een soort tepelhoedjes bij de bv, scheelde haar veel bloed en irritaties. Misschien een idee? Of een lactatiekundige laten kijken? Al is kolven wel leuker voor jou natuurlijk, kun je ook voeden :-)

sterkte met de krampjes en vergeet niet te genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden