Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

@ Lisette, ik hoop dat alles goed gaat nu met je zoontje?

@Maris, beterschap! Buikgriep is inderdaad vervelend, bah.

@Eve, je hebt gelijk, als het in dezelfde kliniek bij dezelfde artsen steeds niet lukt waarom moet je daar eindloos proberen? Ze weten het zelf niet precies waarom het soms niet lukt, ze kunnen alleen maar proberen met een hoop dat het zou lukken. Daarom is het soms verstandig iets anders te proberen: andere medicatie of een andere laboratorium of andere technieken.

We willen deze keer proberen met Menopur ipv Puregon. Het is geen garantie, maar je weet maar nooit…

Of misschien is het beter om op een andere dag TP te doen: 3 of 5 ipv 4. Of AH zou misschien kunnen helpen of … andere technieken die andere klinieken hebben.

Een voorbeeld - een goede kennis van mij heeft 5 TP ( 3 verse +2 cryo’s) gehad in NL zonder resultaat. Ze ging naar Gent om daar te proberen. Daar kreeg ze een pipelle om een kans voor innesteling te vergroten. Ze is nu zwanger van tweeling.. Misschien helpt een pipelle niet iedereen, maar wie weet… In NL had ze geen kans.

Je zei dat jullie elke keer matige embryo's hebben. Hadden jullie de laatste keer geen goede embryo’s? Volgens mij zei je toen dat die goede waren (toppertjes of zo), maar misschien heb ik me vergist.

Over een kwaliteit van embryo’s elke arts heeft eigen mening. In de FKT denken ze in de eerste instantie aan de kwaliteit van eicellen, maar in DD zegen ze dat zaadcellen daar ook een rol kunnen spelen. Het is zo dat in de eerste 3-4 dagen een embryo leeft op energie van een eicel en pas daarna beginnen mannelijke genen ook rol spelen. Dus als een embryo in de eerste 3-4 dagen goed is en daarna stopt met ontwikkelen is het groot waarschijnlijk dat het op de zaadcellen ligt.

In ieder geval ik hoop dat een andere kliniek kan voor je meer betekenen. )) Jammer alleen dat DD zo lange wachtlijst heeft. (

@ Danoontje, ik heb je in mijn vorige bericht over AH verteld. Je moet gewoon eerst je arts vragen om een verwijsbrief naar Zwolle te sturen voor een AH gesprek. Het is ook mogelijk dat je een behandeling in FKT doet en TP in Zwolle als altijd. Daarover hebben we al gevraagt.

Je zei dat je bij de 2 poging een overstimulatie hebt gehad. Maar je had ook geen groeiende follikels zei je? Hoe is het mogelijk?

Wanneer begin je met de volgende poging?

@ Morgen begin ik al met pilletjes... fingers crossed )))

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danoontje, welkom op dit toppic, leuk dat er hier weer wat meer activiteit is!

Maris, hoe is het met Elin, las dat je naar de kinderarts geweest was?

Eva, Eve, Danoontje en Icsimom, lees dat jullie allemaal "bezig" zijn met een behandeling, wens jullie allemaal veel succes, hoop dat het geluk jullie gegund is!!!

Wil jullie vragen om in het uitgerekend in januari 2013 toppic te kijken, heb hier een heel verhaal geschreven. Heb nu te weinig tijd om uitgebreid overal op te reageren vandaar...

Ik kwam in Hengelo onder behandeling toen deze net geopend was en er nog veel georganiseerd moest worden. Vandaar dat er een keer een afspraak niet ingepland stond, bepaalde informatie zoek was en toen ik zwanger was en voor de eerste echo kwam, dachten zijn dat ik voor een follikelmeting kwam, was ook niet zo prettig. Maar neem aan dat er nu een betere organisatie in zit. Ik heb de behandeling van dr. H.bach altijd erg fijn gevonden, ze was erg duidelijk naar mij, was in Enschede ook mijn vaste arts. Nogmaals iedereen veel succes!!!!

Geplaatst

@ Lisette, ik heb je verhaal in de andere topic gekeken. Het is nu een heftige periode voor jullie.( Ik kan alleen maar jullie veel sterkte wensen en hopen dat jullie zoontje snel beter wordt. Hij heeft nu niet alleen maar medische hulp maar ook jullie liefde nodig om beter te worden en die heeft hij zeker ))

Ik lees ook dat veel mensen om jullie heen willen jullie helpen! Het is altijd leuk om te weten dat zo veel mensen om jullie geven . ))

Dikke knuffel van mij )

Geplaatst

Goedemorgen.

Nou hier zijn de tabletjes Duphaston op :D nu wachten op de bloeding dan bellen voor een echo en starten!

Ik ga dan ook vragen voor de ah.

Liesjuh: Wat een verhaal! Ik wens jullie echt alle gezondheid toe met jullie mannetje.

Hoe is t verder met iedereen?

Liefs

Geplaatst

Succes bijna weer in de race dus spannend hoor

hier gaat het super baal een beetje van het hondeweer hihi moet nog even naar het dorp msar heb geen auto vandaag en om er zo door te lopen vind ik niks met regen/sneeuw

Geplaatst

Goedemorgen,

Hoe is het met iedereen?

Hier sinds vrijdag bezig met de Menopur 150eh :)

Morgen eerste fm.

Ik heb een vraag. Bij de vorige poging met Puregon voelde ik continu groei in mijn eierstokken.

Bij deze poging niet, en ik voel eigenlijk weinig tot niets. Meer mensen ervaring dat ze het niet of nauwelijks voelde en er wel follikels groeide?

Liefs

Geplaatst

@Danoontje,

Ik had altijd mijn eierstokken vlak voor de punctie gevoeld zelfs als ik veel follikels had.

Deze keer ga ik ook Menopur spuiten en ik werd gezegd dat Menopur iets langzamer werkt dan Puregon. Dus het zal iets langer duren voordat je resultaat ziet of voelt )

Geplaatst

Hier alles goed, over 2 weekjes eerste intake gesprek. Duurt me allemaal veel te lang haha.

Ik denk niet dat het per definitie verkeerd is als je niets voelt tijdens stimulatie.

De eerste keer voelde ik zoveel en had er maar 2

De keer erop voelde ik tot op de dag voor de punctie helemaal niets en had er toen 8!

Succes morgen... :-)

Geplaatst

Mijn meting viel iets tegen, mja was ook nog maar 4 dagen bezig.

Zaterdag weer kijken, en als er nog steeds weinig is gaat de dosis omhoog :)

We zullen zien hopen dat we deze ronde wel geluk hebben. Het is en blijft moeilijk positief te zijn...

Geplaatst

Danoontje, volgens mij is het niet zo vreemd dat je na alleen 4 dagen spuiten geen resultaat ziet. En nog met Menopur die langzamer werkt moet je gewoon meer geduld hebben.

Voel je misschien nu iets meer activiteiten in je eistokken?

En succes op zaterdag )

Geplaatst

Ff een ego bericht. Kutzooi weer ma 3 eitjes. T korte traject is toch niet wat voor mij schijnt.

Nu door spuiten en nadenken wat we maandag willen.

Het lijken er niet meer te worden dan 3.

Ik weet t allemaal niet meer. Trek t ook niet meer. En m'n kerel is al geen prater en nu lopen we weer vast omdat hij niet praat.

Pffff en om een punctie te doen voor 3 eitjes???? Wat denken jullie?

Geplaatst

Pfff wat een dilemma ik weet niet wat ik gedaan had als het de derde poging zou zijn ik weet dat we bij de eerste er ook 'maar' 4 hadden.

Het aantal zegt niet altijd iets mijn vriendin heeft er nooit meer gehad dan 2 en die heeft nu 2 gezonde zoontjes uit 2 pogingen en nog een cryo in DD

Sterkte met en besluit maken

Wat lastig is dat he als je man niet veel praat hier net zo een al moet ik zeggen dat hij aardig wat bij geleerd heeft in de laatste jaren maar het is en blijft een echte tukker die praten niet zoveel.

Gisteren heb ik de foto's van ons meisje binnen gekregen van een fotoshoot voor h.ippel.uier.nl ze zijn erg leuk geworden ik zet ze alleen liever hier niet neer maar als iemand ze wil zien moet je het zeggen dan kan dat via facebook.

Verder gaat hier alles goed

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoi Danoontje.. Als je geen goed gevoel hebt bij deze icsi zou ik hem niet door laten gaan! De kans dat het de volgende keer wel meer is zegt ook niets.. Elke ronde kan het weer anders zijn. Mij hebben ze toen gestimuleerd dat ik door moest gaan.. Terwijl er waarschijnlijk maar 3 gingen worden. Ik had een heel slecht gevoel bij deze ivf en heb het toch gedaan.. Met een slecht resultaat uiteindelijk waren het er 2 die slecht waren!

Volg je gevoel.. En de keuze die je dan maakt is voor jou dan de juiste. Het blijft altijd een gok... Helaas.. Sterkte met je beslissing!

Ff een ego bericht. Kutzooi weer ma 3 eitjes. T korte traject is toch niet wat voor mij schijnt.

Nu door spuiten en nadenken wat we maandag willen.

Het lijken er niet meer te worden dan 3.

Ik weet t allemaal niet meer. Trek t ook niet meer. En m'n kerel is al geen prater en nu lopen we weer vast omdat hij niet praat.

Pffff en om een punctie te doen voor 3 eitjes???? Wat denken jullie?

Geplaatst

We hebben gepraat en hebben het volgende besloten...

Morgen op de echo, als er meer hoop is dat het er bijvoorbeeld 5 zijn of kunnen worden willen we praten over een punctie...

Zijn het er nog steeds 3 en is er geen hoop dat het meer worden gaan we voor een escape iui (als ze daar aan mee willen werken)

Ze doen dat blijkbaar vanaf 1 milj zaadjes en vriendlief heeft er 1.5 milj dus op 3 eitjes wie weet....

Ik ga met moeders omdat hij morgen echt moet gaan werken anders word t te gek als we ook nog iui of punctie moeten deze week, en we gaan naar H.asselbach.

Geplaatst

@Danoontje, met 2 follikels is escape iui inderdaad het beste optie. Heeft de arts een verklaring voor waarom er alleen 2 follikels groeien? Komt het door het korte schema of 150 Menopur is te weinig?

Veel succes met iui, misschien zal het jullie geluk brengen;) Ik zal voor je duimen!

@Maris, je bent de trotste mama, ik kan me het goed voorstellen ))

Ik weet het allen niet of ik foto’s van je meisje nu wil zien.. Van de een hand wel, van de andere hand... niet. Ik heb nu 2 goede vriendinnen die kleine baby’s hebben en ik heb soms een idee dat ik dit geluk nu alleen van de afstand mag ervaren. Ik weet het niet hoe moet ik dit uitleggen...

Vandaag zit er het eerste spuitje decapeptyl al in. Ik heb nu weer een onzekerheid of ik nu goed zal reageren op de stimulatie. Menopur is nieuw voor me en ik heb ook twijfels over dosering... (

Geplaatst

@ Danoon: ik wens je heel veel succes!

Wij hebben vandaag een gesprek met de gyb geahd over de afgelopen 2 icsis over evt icsi3, het is duidelijk, het feit dat ik heel gevoelig reageer op fsh zet ons allen tot nadenken. De arts vertelde dat de kans heel heel groot is dat ik weer ohss krijg bij icsi3 en dan is het nog af te wachten hoe het gaat als ik zwanger raak. MIjn mannetje vind het allemaal maar niks, hij heeft het natuurlijk aan de zijlijn ervaren en is erg bang dat dit weer gebeurd. We hebben het over kid gehad en de de reactie van de gyn was zeer duidelijk, hij vind dat verstandiger dan icsi, maar als we icsi willen, dan staan ze voor ons klaar. PPPFFFFFFFFFF wat een stof tot nadenken

Geplaatst

Korte traject is niks voor mij. Mocht het nodig zijn doen we gewoon weer een normaal traject.

Wel mooi dat t zo kan indd toch nog 2 behandelingen over en nog een kansje op deze manier.

Pffff heel wat meegemaakt.. Ruzie met de buren 1 hoog. Onze auto total loss en we hebben met spoed een andere woning. Ze waren aan de drugs en drank helemaal uit de hand gelopen om niks!

Dus tussen de bedrijven door verhuizen... Pffffff maar eindelijk een eengezinswoning alleen de omstandigheden zijn niet leuk.

Geplaatst

@Danoontje, heeft je arts iets gezegd over hoeveelheid Menopur?

Ik werd ook 150 ie voorgeschreven en ik heb daar grote twijfels over. Ik heb gehoord dat Menopur iets minder geconcentreerd is dan Puregon en in de kliniek heb ik nog geen duidelijke antwoord daarop.

Ik ben bang dat met 150 ie weer er te weinig follikels gaan groeien, ondanks een lang schema.

@icsimom, wat een lastige beslissing! Hebben jullie al iemand die eventueel een donor voor jullie zou willen worden?

Geplaatst

icsimom: hier ookal aan t nadenken over een donor hoor.... t wordt steeds aantrekkelijker voor ons.

Wij willen dan richting Geertgen gaan ivm ''ruilen''.

Jij staat eicellen af en krijgt zaad. en zo andersom. Icsi en alles word me steeds zwaarder.

Geplaatst

Jij staat eicellen af en krijgt zaad. en zo andersom. Icsi en alles word me steeds zwaarder.

Maar hoe kun je je eicellen afgeven zonder hele ivf stimulatie en punctie door te gaan?

Ik ken die regels bij Geertgen en persoonlijk vind ik het niet eerlijk. Je moet zo veel moeite doen om je eicellen af te geven en wat doet dan die man die zijn sperma doneert? ;)))

En stel dat een vrouw die je eicellen krijgt wordt zwanger en je niet, wat dan? (

@icsimom, je kunt natuurlijk ook isci in eigen cyclus proberen zonder stimulatie. De enige kliniek die deze behandeling doet is in Groningen. De voorwaarde is dat je nog geen 35 bent of zo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden