Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Icsimom dat herken ik wel dat je zo graag door wil naar je grootste wens en je moet ook echt doen wat voor jullie goed voelt. Een ieder ander heeft makkelijk praten want zij hebben elke maand een kans als het op de normale manier kan maar bij ons is dat niet zo en bestaat het hele traject al uit wachten, wachten en nog eens wachten.

Maar wat fijn dat jullie nu weer beginnen hopelijk met een super mooi resultaat dit keer.

Hier weer erg misselijk sinds gisteren en veel overgeven maar ach nog even morgen wel de 37 weken grens en daar ben ik toch wle erg blij mee en komt het wel heel dichtbij haha.

Morgen ook weer controle dus ben benieuwd hoe het met de eiwitten is.

Hoe is het met de rest?

• 3 weken later...
  • Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Maris,

Jullie prachtige E.lin is alweer 1 week oud, wat vliegt de tijd hè!

Heb je foto's bekeken, wat een schitterend meisje hebben jullie, echt mooie foto's.

Ik reageer hier niet zoveel, omdat er bijna geen activiteit meer is, maar heb je verhalen helemaal gevolgd in de andere 2 toppics.

Fijn dat je zo'n goede kraamzorg had, morgen het laatste dagje alweer.... en dan mogen jullie het helemaal zelf doen.

Hoe voel je je nu? Las dat je veel hinder had van het bloedverlies dat je gehad hebt, hoop dat je snel opknapt!

Geniet lekker van je gezinnetje en doe het rustig aan!

Geplaatst

Dank je wel lieve lisette ja het is zo'n mooi tevreden meisje en alweer een week oud vorige week hadden we haar net een uur in de armen

Genieten doen we zeker dit is echt zo mooi en bijzonder dat we dat na al die jaren toch. nog mee mogen maken

Ze doet het super goed inderdaad en ja ik moet echt herstellen na al dat bloedverlies maar ach dat komt wel moet gewoon veel rusten en zorgen dat mijn hb weer omhoog gaat

Hoe is het verder met jou?

Geplaatst

Ik was hier een tijdje niet geweest en ik dacht – ik ga even kijken hoe het is met dames. En wat zie ik NU !!!???

Maris! Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Wat een geluk, zo lang te wachten en uiteindelijk gebeurt het))) :toppie:

Hoe gaat het met je en met haar? Hoe was je bevalling?

Ik zie alleen maar een kleine foto in je handtekening, maar ik kan het wel zien dat ze een klein schatje is. :icon_flower:

@Lisette, hoe is het met je? Ik lees in een van de laatste berichten dat de echo weer goed was. Helemaal super! Je bent nu al bijna 30 weken… tijd gaat echt snel )

@ Icsimom, hoe is het met je, alles goed? Ik denk dat je punctie al zou moeten geweest? Hoe is het gegaan, hoeveel eitjes had je? Heb je al TP gehad?

Ik ben zelf verder met mijn cryo- behandeling. Ik zit nu op de dag 4 na de TP van een cryo. De andere 5 waren niet goed ontdooid, helaas. Maar de enige die in mijn buik nu zit is van goede kwaliteit. Een toppertje! :eskimo02:

Geplaatst

Maris, GEFELICITEERD!!!!!! Eindelijk kunnen jullie haar in de armen sluiten :)

Rust lekker uit en geniet van dit fantastische wonder.

Geplaatst

@Maris, fijn dat jullie nu zo kunnen genieten! Ben je al met haar buiten geweest i.v.m. het heerlijke weertje buiten?

@Eva, jullie zitten nu dus in de wachtweken, spannend..... wanneer kun je testen? Jammer dat 5 cryo's het niet gehaald hebben, maar hopelijk is dit een echte topper en blijft ie lekker plakken, heel veel succes deze weken!!! Hou je ons op de hoogte?

@Eve, wanneer beginnen jullie aan de cryo poging?

Wij hebben morgen de 30 weken echo, ben benieuwd of de kleine uk op schema ligt.... we zullen het morgen zien. Als ik me rustig houd gaat het goed, maar als ik ga wandelen, fietsen of teveel doe dan heb ik veel last van harde buiken, dus moet echt rustig aan doen.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hey Liesjuh,

30 weken alweer, wat gaat het toch een supersnel!

Heel veel succes bij de echo

Hier gaat alles goed, lekker rustig.

Over 2 weken hebben we onze controle voor de eileiders en als alles goed is hopen we te direct met de cryo's te starten.

Vind het wel spannend hoor, bij hebben er 4 en lees bij Eva, dat er 5 het niet gered hebben......brrrr Durf me nu zeker niet rijk te rekenen....

Eva, heel veel succes, zal voor jullie duimen!!

Geplaatst

Dank je wel dames ja het is geweldig maar daar zitten jullie misschien helemaal niet op te wachten dat ik dat hier schrijf.

Eva wat spannend heel erg veel succes mijn duimen draaien voor je.

Wel balen dat die anderen niet goed ontdooit zijn maar deze topper is een plakker.

Eve voor jou ook weer spannend de komende tijd hopelijk kun je direct door met de cryo's ik zal duimen op eindelijk een goede afloop.

Lisette de 30 weken echo alweer wat gaat dat snel hopelijk is alles weer goed.

Nee we zijn nog niet naar buiten geweest omdat ik mij nog niet goed genoeg voel om lang et staan ik wordt direct duizelig en draaierig en heel erg moe maar goed ik ben een liter bloed verloren en mijn hb is daardoor erg aan de lage kant nu heb ik wel staal tabletten maar dat heeft tijd nodig om te gaan werken.

Ook is het zo dat het gewicht van ons meisje niet helemaal stabiel is. Ze is aan het begin van de week erg veel afgevallen omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam daardoor zijn we al snel overgestapt op flesvoeding daarna is ze wel 70gr aangekomen maar nu was ze gisteren 10gr afgevallen en vandaag alweer 20gr zoals het op de weegschaal van de kraamhulp stond. Nu hebben wij het idee dat het aan de weegschaal ligt want ze drinkt goed en spuugt bijna niet dus we kunnen ons haast niet indenken dat ze afgevallen is, maar morgen komt de vlos nog weer langs en die gaat haar weer even wegen om het zeker te weten.

Verder zijn de kraamtranen ook aanwezig hier haha vooral toen de kraamhulp weg ging vanmiddag vond het best even moeilijk vanaf nu is het aan ons zelf en dat komt helemaal goed hoor maar we kunnen nu niet meer terug vallen op haar.

Maar goed het komt allemaal wel goed haha

Ze is verder gewoon heerlijk tevreden ze komt om de 3-4 uur dus helemaal goed.

[ATTACH=CONFIG]4664[/ATTACH]

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@Eve, dus nog twee weken wachten en jullie kunnen ook weer de wachtweken in..... spannend, spannend.... hoop echt dat jullie 4 cryo's het gaan overleven!

@Maris, herkenbaar wat je schrijft, ik heb ook een potje zitten janken toen de kraamhulp wegging, je moet het ineens allemaal alleen gaan doen. De kraamhulp zei mij toen dat bijna bij iedereen de kraamtranen gaan vloeien als de kraamhulp weggaat!

Geplaatst

Ja klopt zij zei ook al dat ze dat heel vaak mee maakte en mijn moeder heeft dat inderdaad ook gehad haha het hoort erbij.

Het is wat met die hormonen mijn man zit nu met haar op schoot echt ik kan daar alweer om janken haha is toch niet normaal maar goed we zullen zien hoe het allemaal gaat ik heb gelukkig wel mijn moeder achter de hand als er wat is morgen of daarna aangezien mijn man gewoon moet werken.

Geplaatst

Hallo dames!

Blijkbaar zijn we weer hier bij elkaar gekomen )))

@Lisette, veel succes morgen met de echo!

Ik kan testen rond twee weken na de TP. Het kan natuurlijk altijd wat eerder. Ik zit nog te twijfelen of ik eerder ga testen. Als ik eerder test dan kan ik misschien opsporen of een innesteling is geweest (ik weet nog steeds niet of het de vorige keer de innesteling was). Van de andere kant wil ik niet onnodig verdrietig zijn als ik te vroeg test en die laat niets zien.

@Eve, leuk om jou weer hier te zien. Dus je gaat binnenkort met cryo behandeling? Spannend weer!

Het is heel jammer dat onze cryotjes dit niet hebben gered. Ik had iets beter verwacht eerlijk gezegd. Maar goed... we zijn ook blij met ons toppertje ;)

Maar je hoeft mijn voorbeeld niet als een normale situatie te zien. Het is gewoon uitzonderlijk, denk ik. Meestal hebben ze wat beter percentage met succesvolle ontdooiing.

@Maris, dus je bouwt nu je ervaring op om mama te zijn. Natuurlijk is het soms zwaar ;) Dat jullie dochtertje wat gewicht verliest is het volgens mij niet erg. Het is vaker gebeurd. Bij baby’s van mijn vriendinnen die ook pas bevallen zijn was het ook aan de hand.

Geplaatst

Ja klopt eva. Is ook niet erg als ze iets verliezen in het beginaar nu hoort dat niet meer aangezien ze wel goed drinkt en niet spuugt maar we zien het straks

Haha ben aan het voeden vandaar de tijd

Geplaatst

@Eva, snap je twijfels over welke dag je gaat testen! Mijn duimen draaien voor je, hopelijk is het dit keer raak!!!

@Maris, hoe gaat 't nu zonder de kraamhulp?

Wij hebben gisteren de 30-weken echo gehad, alles was prima, het kindje lag op het gemiddelde qua groei, dus helemaal goed.

Er was een leerling bij, dus we hebben een hele lange echo gehad, alles werd haar duidelijk uitgelegd en daarna vroegen ze of de leerling nogmaals dezelfde echo mocht maken. Uiteraard mocht dit wel, konden wij nog langer van ons kleine ukkie genieten!

Geplaatst

Lisette leuk he als er een leerling bij is heb ik ook een paar keer gehad haha geen probleem als er extra lang gekeken wordt naar je kindje.

Maar fijn dat hij/zij goed groeit toch wle een lekker gevoel vond ik elke keer.

Hier gaat het goed ik had inderdaad zondag echt de kraamtranen toen de hulp weg ging jeetje het leek wel of ik niet meer kon stoppen met huilen, dus mijn moeder is gisteren een dagje gekomen en vanaf vandaag doe ik het alleen wel spannend maar het gaat super tot nu toe ze ligt heerlijk te slapen in haar bedje

Gisteren zijn we voor het eerst naar buiten geweest heerlijk hoor met dat weer jammer dat het vandaag niet zo mooi is anders was ik weer even een blokje om gegaan.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoera voor Maris! Van harte gefeliciteerd meid!!

Nou wij zitten ondertussen op dag 11 van de wachtweek.

Het is weer zeer hectisch geweest. Na de punctie ging het redelijk goed met me, 2dgn later moest ik voor controle ivm de ohss van de eerste icsi. Op de echo bleek dat er weer veel vocht in mijn buik zat, mijn ht was ook te hoog voor tp, dus flinke domper, alle spanning werd me teveel en 's nachts ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig was de ht (bloeddikte) flink gedaald en de echo gaf een milde ohss aan, hoera we mochten 's middags onze kindjes op gaan halen.

In Zwolle vertelde ze ons dat we 2 emmy's kregen waarvan 1 7-cellig en 1 5-cellig, via een brief zouden ze ons laten weten of we cryo's hadden. De oogst was 16 eitjes, 10 goed en 7 bevrucht. Helaas geen cryo's.

Ondertussen zitten we alweer op dag 11 van de wachtweken, wat een zware tijd is dit. Ik voel vanalles, vorige week had ik het gevoel dat ik blaasontsteking had en sinds een paar dagen heb ik af en toe steken onderin mijn buik, vooral als ik voorover buk. Vrijdag mogen we testen.

Gister zegt mijn schat, wat als het positief is, wie gaan we dat dan vertellen, mijn moeder kan namelijk geen geheimen bewaren. Dus we hebben besloten het aan onze beste vrienden te vertellen en de rest zodra de echo van 10/11 wkn goed is, hopelijk mag het zover komen en kunnen we iedereen met de kerst het mooiste cadeau geven in 2012

Geplaatst

Oeehh wat spannend weer ICSIMOM!!!

Gelukkig was alles goed genoeg om je emmy's op te kunnen halen en over een paar dagen weet je of het gelukt is....

Zal voor jullie duimen en hoop dat je rond de feestdagen super goed nieuws hebt voor je familie!

Wij hebben als het goed is woensdag onze controle, hoop dat deze door kan gaan. Ben dan denk ik aan het menstrueren en weet niet of ze dan wel een inwendige echo doen...

Geplaatst

Hoi dames,

Mijn cryootje wilde helaas niet bij ons blijven zitten. Paar dagen geleden werd ik ongesteld. Ik ben helemaal kapot van al die teleurstellingen van de afgelopen jaar.

Bij de volgende poging heb ik zeker een ondersteuning nodig. Ik zit te denken aan een accupunctuur of iets anders. Of wil ik misschien ook naar Katja, dat weet ik nog niet. Ik heb hier veel positiefs over haar gelezen.

Lisette, Eve, willen jullie misschien haar contact naar mijn prive-bericht sturen aub? Als dat mogelijk is misschien ga ik ook naar haar.

Eve, je zei ooit dat je een accupunctuur heb gedaan, maar je het niets aan vond. Wat beviel je niet precies?

Voordat ik weer begin wil dan meer zekerheid en meer testen. We willen bv naar Dusseldorf voor SCSAtest. Maris, hebben ze in Dusseldorf over die testen met jullie ooit gepraat? Jullie hadden ook aantal mislukte ICSI voordat jullie daar naar toe gingen, toch?

@ icsimom, veel succes en sterkte met wachten!

Geplaatst

Eva, shit zeg!!

Het is ook elke keer weer een klap in je gezicht!!

Ik vond Katja's sessies zeker wel fijn hoor, ga deze week ook weer een afspraak maken voor ondersteuning tijdens de cryo. Acupunctuur vond ik niet wat..

Geplaatst

@ Eva, sterkte meid!

ik kon het niet laten, ik heb vanmiddag getest, deze was nagatief. as vrijdag is onze testdag. waarom kan ik me dan ook niet inhouden, nu ben ik down en bang dat het niet gelukt is

Geplaatst

Icsimom bah dat is het nadeel van vroeg testen als die negatief is raak je direct in de stress terwijl dat eigenlijk nog helemaal niet hoeft voor hetzelfde geld is hij vrijdag wel positief. Het is ook wel erg vroeg hoor als je vrijdag pas mag testen.

Ik blijf duimen voor je

Eva ik heb ook ooit acupunctuur gedaan en mij is dat ook niet echt bevallen, maar dat is ieder voor zich.

Ik heb wel bij deze behandeling tarwekiemolie capsules geslikt ik weet niet of je dat ooit geprobeerd hebt maar misschien helpt het.

Brrr volgens mij krijg ik de griep ik heb het zo koud de hele dag door en heb buikpijn bah niks aan en dan krijgen we ook nog visite vanavond maar goed hopelijk gaan die nog een keer naar huis dan kan ik een keer op tijd naar bed als mijn man de laatste voeding doet dan hoef ik er vannacht pas weer uit.

Geplaatst

@icsimom, Wat ontzettend balen! We weten het helaas allemaal hoe dit voelt. ((

Maar wacht maar even, als je nog niet echt ongesteld bent is er nog een hoop.

Waarom het niet lukt, is het moeilijk te zeggen. We hebben al 3 TP gedaan en nog steeds zonder resultaat (((

@Maris, Ik slik tarwekiemolie bij elke poging, die is voor betere doorbloeding.

Heb je iets gehoord over SCSA-test in Dusseldorf?

Geplaatst

Icsimom Bah wat erg heel erg veel sterkte hopelijk is de test van de week wel positief geen bloed geeft moed

Eva nee die test ken ik niet nooit van gehoord ben benieuwd

Geplaatst

@Eva, wat een gigantische domper weer voor jullie! Had zo gehoopt dat het dit keer goed ging... sterkte! Ik zal je nog even een pb sturen over Katja.

@Eve, vandaag heb je de echo als ik het goed heb, veel succes, hopelijk weet je na vandaag meer!

@Icsimom, als er iets is wat je onzeker maakt is het bruine afscheiding.... het kan alle kanten op! Hoop op een innestelingsbloeding, heb ik ook gehad, helemaal verdrietig en later bleek dat het toch goed zat, hopelijk is jullie hetzelfde gegund!!! Sterkte nog met deze ellendige wachtdagen....

@Maris, hoe is het bij jullie?

Hier gaat het prima, afgelopen maandag naar de gyn geweest en heb een inwendige en uitwendige echo gehad i.v.m. veel harde buiken. Gelukkig bleek alles goed te zijn, wel een erg lage bloedddruk, maar heb hier geen last van, dus helemaal goed! Verder vind ik het lastig om hier mijn verhalen neer te zetten, heb het gevoel dat ik jullie hiermee verdriet doe en dit wil ik graag voorkomen, jullie hebben al verdriet genoeg!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden