Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bah bah bah!! Icsimom een hele dikke knuffel voor jou!!!! Ook voor jou Eva..:hugg:

Heb vandaag mn controle gehad en alles was oke, volgende week vrijdag heb ik alweer mn eerste FM! Whoehoee

Geplaatst

@ Lieve icsimom, het is echt verdrietig! Je kunt nu niets aan doen behalve deze te verwerken. Je hebt waarschijnlijk tijd nodig om weer hier positiefs te denken. Dikke knuffel.

@ Lisette, dank je voor de pb. ) Ik heb je beantwoord, maar ik zie niets staan in mijn “verzonden” map, raar )) Maar misschien heeft deze site zulke instellingen.

Wat mij betreft vind ik altijd leuk om te lezen dat alles goed met je zwangerschap gaat en ook hoe je daarbij voelt. Je bent niet als andere vrouwen die heel gemakkelijk zwanger kunnen raken en die daarover ook zo gemakkelijk praten. Je weet heel goed wat het voor ons betekent.

Ik ben blij voor jullie dat alle echo’s goed zijn, vooraal na die onzekere tijden na de eerste echo. )

@Maris, hoe is het? Een beetje aangewent om moeder te zijn ? ;0)

SCSA test is speciaal voor paren die bezig zijn met ICSI en die hebben al mislukte ICSI achter de rug . Ze kijken naar de mogelijke DNA fragmentatie bij sperma. Ze kunnen berekenen hoe groot kans is bij een ICSI poging, als verder alles goed bij een vrouw is, maar dat is moeilijk te zeggen want je weet maar nooit… Deze test doen ze in Dusseldoft, jullie waren daar geweest, daarom was mijn vraag.

@Eve, heel veel succes met jullie cryootje’s. Deze poging is veel minder zwaar dan een verse poging, alleen WW zijn dezelfde )

Geplaatst

@Icsimom, wat een enorme teleurstelling voor jullie.... wens jullie veel sterkte!!!

@Eva, heb je pb ontvangen hoor, bedankt voor je lieve reactie hier!

Geplaatst

He bah dames wat een teleurstellingen weer hier

Icsimom heel erg veel sterkte met deze klap weer te verwerken.

Eve wat fijn dat je zo snel weer verder kan hopelijk nu een keer met een super goed resultaat.

Mijn duimen draaien in elk geval.

Eva nee had ik nog nooit van gehoord wel van imsi en picsi geloof ik maar dat hebben wij toen allemaal niet gedaan alleen de assisted hatching hebben wij extra gedaan maar ik zou het zeker overleggen met de arts daar

Dat is misschien wel een tip je moet overal zelf mee komen als je wat wil weten maar ik vond het wel een fijne arts en de punctie is onder een roesje en dat is helemaal fijn vond ik zo voel je er echt helemaal niks van.

Ze vriezen daar ook echt alle bevruchte embryo's in dus dat is ook mooi.

Maar goed hopelijk gaan jullie daar wel het geluk krijgen.

Lisette wat fijn dat alles goed was weer wel zo'n fijn gevoel.

En ik begrijp je gevoel helemaal ik heb ook soms moeite om hier heel enthousiast te gaan vertellen hoe geweldig ons lieve meisje wel niet is terwijl de andere dames nog vechten voor dit geluk, maar net wat Eva wij weten wel precies wat zij voelen en wij hebben het ook niet cadeau gekregen. Ik heb er zelf ook nooit moeite mee gehad om hier te lezen en als ik het wel had dan las ik het even niet.

Maar goed hier gaat het met ons meisje heel goed alleen met mij iets minder.

Ik heb sinds zaterdag elke avond bijna hele erge pijnaanvallen in de buik nu heb ik daar gisteravond al mee op de huisartsenpost gezeten en ze denken nu aan galstenen of galkoliek. Maar als ik nu koorts krijg moet ik direct bellen en moet ik acuut geopereerd worden want dan is het een galblaasonsteking. Maandag krijg ik een echo en dan weten we meer en tot die tijd moet ik het doen met hele zware zetpillen zodra de pijn op komt zetten want op dat moment weet ik niet waar ik het zoeken moet van de pijn in de buik en rug.dus het is even afwachten zit alleen niet op een operatie te wachten zo kort na de bevalling.

Maar goed dat was het wel weer zo'n beetje de buurvrouwen komen zo op de koffie en vanavond krijgen we nog visite dus laat mijn dag vol zijn.

Geplaatst

@Maris, ik hoop dat alles goed met je zal gaan en je niet geopereerd hoeft te worden. Maar in ieder geval had je een groot geluk dat zoiets niet gebeurde tijdens je zwangerschap! Toen had je veel meer problemen zouden kunnen krijgen.

We gaan voorlopig niet naar Dusseldorf maar we blijven in Hengelo. Alleen willen we iets meer zekerheid daarom willen we misschien extra deze test doen. Jammer maar in NL doen ze zulke testen niet, daarom Dusseldorf. Als resultaten slecht zijn en het zou blijken dat de kans van slagen via ICSI klein is, dan gaan we andere mogelijkheden zoeken, misschien IMSI of PICSI is een oplossing.

Wat betreft AH wil ik ook vragen aan mijn arts. In Zwolle doen ze een pilootproject met AH, de eerste keer in NL. Ik wil vragen of we ook kunnen meedoen aan dit onderzoek.

Dus, zo veel vragen en zo veel onzekerheid (zucht).

Geplaatst

Hey allemaal!

Icsimom en Eva hoe is het nu met jullie? Al weer een beetje goede moed kunnen vinden. Dat vind ik het moeilijkst van alles, weer bij elkaar rapen en doorgaan... pffff

Ik lees dat jij je aan het verdiepen bent naar aanvullende onderzoeken Eva, hoop dat het jullie iets gaat opleveren.

Liesjuh, fijn dat alles echo's goed gaan. Kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om te posten hier over je zwangerschap. Het is ook een beetje dubbel. Maar ook jij hebt er hard voor gevochten net als alle andere leden hier!

Maris, hoe is het nu met je buik???? Hoop dat het allemaal afgezakt is en de echo morgen mee gaat vallen. Bah zeg, je valt van het een in het ander. Sterkte!

Geplaatst

Dank je Eve en Eva het gata redelijk zolang ik maar geen aanval heb. Van vrijdag op zaterdag weer een lange aanval gehad van ruim een uur en ik kan nu uit ervaring zeggen rugweeën zijn zelfs niet zo erg als dit.

Maar goed morgen de echo en hoop ook snel de uitslag te hebben en dat ze er wat aan kunnen doen dan maar opereren want dit houd een mens niet lang vol.

Maar goed verder gaat het wel goed hoor we zijn vandaag voor het eerst naar mijn oma geweest met Elin en wat was ze trots haha ze kan bijna niks meer maar moest en zou het flesje geven en ze bleef maar kusjes geven hihi

Elin doet het verder goed ze heeft wel wat last van krampjes maar het valt allemaal wel mee ze is gewoon heerlijk tevreden

Geplaatst

Hey leive meiden!

Het gaat al weer iets beter. Natuurlijk zijn we verdrietig, maar het heeft niet meer de hoofdrol in ons dagelijks functioneren. We moeten door, ook als we geen kinderen krijgen, gelukkig hoeven we hier nog niet aan te denken. We zijn elkaar weer aan het terug vinden en dat is heel fijn, want dat heb ik eigenlijk wel een beetje veroorzaakt, ik wou geen lichamelijk contact en dan is het hele icsi traject voor je partner ook heel heel zwaar. We genieten elke dag weer meer van elkaar en onze honden en dit gaan we vorlopg even zo houden, we willen het icsi traject even naar achteren schuiven, voorlopig geen icsi en ziekenhuizen om zwanger proberen te worden. We gaan het voorlopig op de natuurlijke wijze proberen, ookal is de kans heel klein, we geven niet op. We zien wel wat er gebeurt. Eerst lekker de feestdagen in, hier heb ik heel veel zin in.

Geplaatst

Lieve icsimom wat een moedig besluit ik weet hoe moeilijk dat kan zijn maar ook dat het echt goed kan doen om even niet met behandelingen bezig te zijn en lekker even van elkaar te genieten.

Hier gata het verder wel goed zolang ik geen aanval heb en met ons meisje gaat het super alleen heeft ze aardig last van krampjes op het moment maar ach komt wel weer goed.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

ICSIMOM, wat goed om te lezen dat het ondanks alles goed met jullie gaat! En wat klink je sterk zeg. Hoop dat jullie fantastische feestdagen tegemoet gaan en onwijs van elkaar gaan genieten!!

Maris ook fijn om te lezen dat het met jou wat beter gaat, al een uitslag van de echo?

Hier alles goed, overmorgen alweer mijn eerste afspraak bij FKT, vind het wel een beetje vroeg. Zit dan nog maar op dag 9/10. Is dat normaal bij een cryo??

Geplaatst

Eve ja is wel normaal geloof ik dat komt omdat ze de eisprong echt niet willen missen anders moet je weer een maand wachten. Ik heb toen ook ovulatietesten erbij gekregen in Enschede toen nog.

In elk geval alvast heel veel succes hopelijk heb je snel een tp met een super mooi resultaat.

Mijn duimen draaien.

Hier gelukkig sinds vrijdagnacht geen aanval meer gehad maar heb wel de hele dag door pijn dus heb nu zwaardere pijnstillers gekregen aangezien ik tot maandag moet wachten tot mijn ha er weer is. En nu weet ik al dat het galstenen zijn maar de ha moet mij doorsturen.

Maar is wel lastig hoor ik eet echt alleen maar brood omdat ik bij veel warm eten een aanval krijg dus dan maar even op brood leven haha ach is wel goed voor de lijn was alweer een kilo afgevallen.

Dus het is nog even afwachten.

Verder gaat het goed E.lin doen het super nog steeds haha val in herhaling maar kan er niet meer van maken ze is gewoon heel tevreden.

Hoe is het met de rest?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hier gaat het super met E. ze slaapt zelfs al door tot half 6 en groeit als kool.

Ik ben iets minder te pas want ik wordt morgen geopereerd aan de galblaas ik heb pijn aanvallen door de galstenen dus de galblaas moet eruit.

Hoe is het verder met jullie?

Lisette het schiet mooi op nu he?

Nog even en je kanjer is er.

Geplaatst

Maris, wat balen dat je geopereerd moet worden! Jullie kleine meisje is nog maar net een maand oud.... maar neem aan dat je goede oppas geregeld hebt.

Maar als het je van de pijnaanvallen afhelpt, dan doe je het natuurlijk graag. Heel veel succes en sterkte morgen!

Hier gaat het prima, vandaag de proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen, ben er helemaal blij mee!

Geplaatst

Hey allemaal....

Maris, heel veel succes en sterkte morgen. Nog eventjes en dan ben je eindelijk van die ellendige pijnaanvallen af.

Liesjuh, jij ook nog eventjes :-)! Gaat het allemaal nog goed?

Hier minder goed nieuws, maandag te horen gekregen dat de cryo's niet goed ontdooid zijn. Alle 4 niet.

Was er helemaal klaar voor, dacht eindelijk weer van start na mijn operatie en dan krijg je dit?!?!

Ben nu dus ook door mijn vergoede pogingen heen. Ben echt vreselijk verdrietig en heb een heel dubbel gevoel

We willen door... maar de koek is ook eventjes op

We weten zeker dat we door een vierde keer willen gaan en zal dus ook binnenkort een afspraak gaan maken in het FKT. Met wie weet ik nog niet, heb zoveel verschillende artsen gesproken. Wanneer we weer gaan starten weet ik ook nog niet hoor

Maris, jij hebt je vierde toch ook in Hengelo gedaan, met welke combinatie?

Graag zou ik willen weten wat je hebt moeten betalen en hoelang het duurde voordat je de facturen kreeg. Ook hoe het verder allemaal in zn werk is gegaan met de medicatie (zorgen dat je genoeg had en de betaling daarvan?

Kun je de kosten ook aftrekken bij de belasting. Zou je dit in een PB willen doen?

Geplaatst

Leuk he die proefdrukken haha hebben jullie voor beide hetzelfde kaartje (jongen/meisje) of heb je 2 soorten uitgezocht?

Wij wisten natuurlijk wat het was dus hadden maar 1 kaartje maar vond het wel moeilijk hoor ik wist precies wat ik wou maar het was het allemaal net niet hihi hoezo kieskeurig maar gelukkig zijn we eruit gekomen.

Ja het is balen maar het moet gebeuren die aanvallen zijn erger als een bevalling dus dan kun je nagaan.

Maar goed vind het wel moeilijk om mijn meisje nu al zo lang te moeten missen aangezien ik ook zeker een nacht moet blijven en bij complicaties langer dus laten we hopen dat ik vrijdag weer thuis kom.

Maar gelukkig wil mijn moeder maar wat graag oppassen en heeft mijn man vrijdag vrij genomen dus ze is in goede handen maar het is gewoon het idee om haar nu al zolang achter te laten.

Verder ben ik wel een beetje bang voor de pijn achteraf want je schijnt er nog wel last van te kunnen hebben. Maar ach dat is tijdelijk dus we zullen zien.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Maris veel succes morgen met de operatie. Als, wat je zeg, je pijnaanvallen nog erger zijn dan een bevalling moet die erg extreem zijn. :(( Maar wat Eve zei, nog eventjes en je bent er van af! Leuk te lezen dat alles prima gaat met je dochtertje.

@Eve, wat balen dat alle je cryo’s niet goed ontdooid. Ik kan me allen voorstellen hoe groot je teleurstelling is. Zoals je weet we hadden ook veel cryo’s en van 6 was alleen maar 1 goed ontdooid. Ik vraag me af of dit aan de cryo’s ligt of aan de techniek van het zk. Ik heb afgelopen tijd veel gelezen over verschillende mogelijkheden en nieuwe technieken. Ik denk nu dat het kan best wel aan de techniek liggen.

Er zijn op dit moment nieuwe technieken wat betreft het invriezen, alleen niet elke ziekenhuis beschikt over deze techniek. Die heet vetrificatie, snel invriezing. En die verhoogt de kansen voor succesvolle ontdooiing veel.

@Lisette, leuk dat jullie al met geboortekaartjes bezig zijn. Hoe voel je je?

Hier is nog weinig nieuws. We wachten nog op een afspraak met Dusseldorf wat SCSA test betreft. We hebben nog geen antwoord van hun gekregen of we dit mogen doen.

Verder heb ik een afspraak voor een hysteroscopie. Dit wil ik graag doen voordat ik een nieuwe poging begin. Ik wil gewoon meer zekerheid want ervoor was er niet zo veel bij ons onderzocht.

Geplaatst

@Eve, dat meen je niet, wat een pech toch voor jullie.... je had zo gehoopt dat je na de operatie een goede cryo tp zou krijgen en dan nu dit weer! Logisch dat je verdrietig bent en dubbele gevoelens hebt, wens je heel veel sterkte om met deze domper om te gaan! Dikke knuffel voor jou!

@Maris, hoe is de operatie gegaan vandaag?

@Eva, wanneer heb je de afspraak voor de hysteroscopie? Binnenkort of zit daar ook een wachtlijst op? Hoop dat dit je meer zekerheid gaat geven...

Hier gaat alles prima, het is nu wel een raar idee dat ik morgen 34 weken ben, want de vorige keer braken bij 34.5 weken mijn vliezen... dus dat heb ik wel in m'n hoofd zitten nu. Ik heb alles nu geregeld en klaar, dus het kan me nu niet weer overkomen dat ik de boel niet in orde heb! We hebben hetzelfde soort kaartje voor een jongen als meisje, alleen dan in de jongen/meisjes versie.

Maar nu genoeg over mij, ik vind het ellendig genoeg dat jullie je zo k*t voelen!

Geplaatst

Hier alles goed verlopen alleen veel pijn

Heb net wel lekker mijn meisje even gezien pff wel zwaar om haar zo een dag en een nacht te moeten missen maar gelukkig is ze in goede handen bij mijn moeder en mijn man

Geplaatst

Das goed nieuws Maris, nu lekker uitrusten en opknappen!

Beterschap

Iedereen bedankt voor jullie lieve reacties.

Om eerlijk te zijn heb ik ff geen puf om hier echt actief te zijn, komt vanzelf wel weer!! X

Geplaatst

@Maris, fijn dat alles goed verlopen is, nu rustig herstellen!

@Eve, helemaal begrijpelijk! We merken vanzelf wel wanneer je er weer aan toe bent om hier te komen kletsen, sterkte!!!!

• 4 weken later...
Geplaatst

Hey allemaal

Hoe is het met jullie?

Liesjuh, je hebt het er bijna op zitten. Spannend of niet

Wou jullie ff een update geven.

Vandaag groen licht gekregen in Hengelo en we gaan de 11e weer van start.

We hebben al wel een afspraak gemaakt in DD voor in het voorjaar.

Niet dat we ervanuit gaan dat het niet gaat lukken maar het is fijn om iets achter de hand te hebben. Momenteel hebben ze voor NL taligen toch wel een wachtlijst van 5 mnd..

Laten we hopen dat morgen de wereld niet vergaat en we volgend jaar een prachtig jaar gaan hebben met zn allen

fijne kerstdagen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden