Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hoi,

afgelopen zaterdag begonnen met groente. Bloemkool gestoomt en in de blender. Nou dat was geen succes. Ze wilde wel, dus heel gulzig van de lepel eten, maar na proeven kokhalzen en ze spuugde alles uit. Helaas. Wel erg komisch en een paar leuke foto`s gemaakt. Zondag nogmaals bloemkool en toen leek het wat beter te gaan, het zijn nog maar enkele hapjes die ze binnen krijgt, maar toch. Het gaat om de smaakontwikkeling.

Gisteren bruiloft van mijn broer, dus potje groente meegenomen. Wortel met appel, ze vond het heerlijk. Lekker gesmikkeld in ieder geval en ook vandaag weer lekker gesmuld van de wortelen. Ze werd helemaal enthousiast als de lepel richting haar mond kwam.

Morgen naar CB voor de 3e prikjes alweer. Meteen even vragen wanneer ik mag beginnen met Bambix rijstebloem bij de laatste fles. Staat vanaf 4maanden, maar toch even checken. En de laatste 3 dagen krijg ik haar steeds moeilijker wakker voor de laatste fles. Dus heb het al vervroegd naar 22uur ipv 23uur. Ik denk als ik straks Bambix erbij ga doen dat die laatste fles er snel genoeg vanaf kan.

@ jes: dat oppperdepop boek is echt een aanrader. Misschien kun je het nog via internet bestellen. Ik heb het als kraamkado gekregen en er staan echt zoveel dingen in en echt heel makkelijk te maken. Dus bij jou ook donderdag prikjes. Altijd zielig vind ik.

Hoe gaat het met de andere mama`s? Allemaal druk druk.... het is zo rustig hier.

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

kim wat leuk dat ze met smaak van de potjes eet! Hier gaan we ook binnenkort beginnen.

Heb het boek opperdepop ook van de AH. Lag in de winkel.

Hier alles super met de kleine man! Hij drinkt zo'n 4 a 5 flessen per dag, is super tevreden en krijgt om 7 uur ongeveer de laatste fles.

Hij gaat dan slapen en komt dan meestal tussen 5-6 weer voor een voeding. Ideaal!

Hij slaapt als een os :)

Ik ben inmiddels gestopt op mijn eigen werk (nouja ben bezig met opzeggen) en werk nu zo'n 2a3 nachten in de week als zzper.

Vriend doet dan de zorg voor de kleine dus dat is ideaal! Vannacht mag ik ook weer aan de bak :)

Verder hebben we de 17e een startgesprek in het zh voor een brusje. De cyclus erna mag ik dan starten. Spannend weer ;

)

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

*hier nog een juni-mma, breek even in*

Jes28 wat een raar advies van je huisarts, sinaasappel wordt het eerste jaar afgeraden (net als kiwi en aardbei) omdat het een allergeen is. Veel kindjes zijn er allergisch voor en om dat te voorkomen raden ze het dus het 1e jaar af. Drupje olijfolie door de fles of roosvicee laxo lijkt me beter.

*breek weer uit*

Geplaatst

Jessi79 bedankt voor je reactie. De huisarts zei idd een theelepel sinasappelsap in de fles mengen. Hij had het ook over olie, maar hij kon dit niet terug vinden in de boeken en wel sinasappelsap.. Dus zei probeer dit maar... Juist omdat ze zo jong is, mocht hij verder nog niks geven.. Raar.. Ik heb dit trouwens donderdag nog vermeld bij het cb en zij zeiden verder ook niks.. Zal maandag voor de zekerheid nog even naar inloopspreekuur gaan van het cb.. Extra water, massage, fietsen ed helpt niet. Zo zielig...

Geplaatst

Kim hier inmiddels ook het boek binnen. Ben even naar de stad gereden hier in de buurt.

Hier moeten we ook steeds de kleine wakker maken voor de laatste fles, maar cb adviseerde deze nog niet eraf te halen.

Joekie spannend idd, hier volgende week gesprek. Ben benieuwd...

Geplaatst

Maar waarom zou je je kleine wakker maken voor een fles? Hij komt toch vanzelf?

Hier dus ongeveer 19 uur de laatste fles en dan rond 5 uur weer.

Drinken haalt ie overdag wel weer in.

Geplaatst

Begreep omdat ze nog geen 6 kilo is en nodig heeft... Maar zou wel fijn zijn. Misschien drinkt ze dan overdag wat meer...

Had donderdag een invalster op het cb, ga sowieso maandag even naar inloopspreekuur en kijken wat zij adviseert..

Geplaatst

Inderdaad ook hier volg ik altijd mijn gevoel. CB werkt toch via standaardprocedures en zo..... en ieder kind is anders.

Hier ook 4-5 flessen. In principe 4 flessen en groente. De laatste fles rond 20uur, ze slaapt dan tot 8uur of half negen. Als we weg gaan in de avond krijgt ze 5 flessen, de papfles geven we dan als we thuis zijn, voordat ze naar bed gaat. Echt ideaal. Hier zeiden ze ook op CB wacht met het weglaten van de 5e fles tot 6mnd en dan langzaam afbouwen. Ik dacht maar afbouwen is ook zielig. Dan wil ze meer en krijgt ze steeds minder. Ik dacht probeer gewoon de fles eraf te laten.....en geen probleem. Met 4 flessen drinkt ze voortaan ook overdag haar flessen leeg. Ideaal.

@Jes: gewoon kijken of ze de nacht doorslaapt als je haar niet wakker maakt voor de laatste fles. Desnoods de 4e fles 30cc extra maken. Ben benieuwd!

@joekie: spannend de 17e startgesprek voor een brusje. Voor je het weet kun je starten.

A.s. donderdag naar kinderfysiotherapeut. Wij hadden vorige maand al bij CB (was een assistente) gevraagd of ze eens naar de schedel van onze meid wilde kijken. Lijkt namelijk of het achterhoofd een klein beetje platter is. Zij zegt nog..........nee hoor niets aan de hand is heel normaal. Wij gerustgesteld.

Vorige week prikjes en bij de arts van CB, wat denk je wat ze zegt: ze heeft wel een heel kleine afplatting aan het achterhoofd. Jullie snappen dat was schrikken, maar ze zei al het is echt minimaal. Ben benieuwd wat de fysio zegt.

Andere dames ook al begonnen met groente of fruit??

Het gaat trouwens met de koemelk helemaal super. Zit nu al op 4scheppen voeding met koemelk (friso comfort) en 2 scheppen koemelkvrij (Friso Allergy Care), tot nu toe gaat het goed. Alleen de eerste dag is het dan even wennen.

Geplaatst

Kim fijn dat het goed gaat met de koemelk. Hoe was het bij de kinderfysio. Kunnen ze er wat aan doen?

Hier heeft de kleine nu 3 keer 4 flessen gehad en slaapt dan van 20.00 tot 5.00/5.30. De ene keer zitten we op

4 en de andere keer op 5 flessen. Ligt eraan hoe de dag verloopt..

Hier heeft ze nu een week worteltjes gegeten. In het begin vond ze het niks, maar nu vind ze het heerlijk. Gister begonnen met bloemkool, maar daar moest ze van kokhalsen... Even kijken hoe het vandaag gaat.. Nog niet begonnen met fruit. Geef jij het allebei al?

Hier vorige week gesprek gehad in het zh voor een cryo tp. We hebben er nog 4. Krijgen donderdag te horen of we mogen starten. Moest bloedprikken voor schildklier en nog iets.. Als dat goed is, kunnen we beginnen. Moeten dan beslissen of we meedoen aan een studie.. Antarctica trial.. Nog niet helemaal over uit.. Kennen jullie dit?

Minoes hoe gaat het met jou en met de kleine. Is ze weer beter?

Joekie jij succes morgen

Geplaatst

Mijn gebruikersnaam is verandert maar mijn onderschrift nog hetzelfde dus hoop dat jullie me nog herkennen ;)

Bedankt! We hebben het gesprek gehad en mag aanstaande cyclus beginnen met de cryo terugplaatsing!

We hebben 2 cryo's en ze worden beide teruggeplaatst. Spannend hoor! Wij wilden liever 1 tegelijk maar

het is ziekenhuis protocol.

Het slagingspercentage bij een verse tp was 20% en bij tp van 2 cryo's 15%

dus nog steeds minder als bij een verse tp.

Op CD 2 mag ik starten met het slikken van de medicatie en dan op cd 14 een echo.

Heb er weer zin in :)

Met de kleine gaat het super goed! Het is een voorbeeldige baby. Ongeloofelijk dat hij 2 maand terug nog een huilbaby was!

Hij drinkt meestal 4x 210/7 en daarnaast begint hij met halve potjes fruit wat er goed in gaat!

's Avonds krijgt hij een papflesje 210/7 met 3 scheppen rijstebloem vanille. Vind ie ook heerlijk :)

Hij slaapt inmiddels bijna het klokje rond van 19:00 tot ongeveer 6 uur en dan na de fles nog 1.5 a 2 uurtjes dus ik kom heerlijk aan mijn slaap.

Zo wil ik er wel 10 haha! :D

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

hoi hoi,

het is hier eigenlijk best rustig....... hihi iedereen druk met de kleintjes denk ik ;).

Vorige week donderdag voor 1e keer bij de kinderfysio geweest. Ze heeft de kleine helemaal nagekeken en wat oefeningen gedaan. Ook allerlei dingen gevraagd en zo. Gisteren weer terug en toen hebben ze de meting van het hoofdje gedaan. Omdat het verder heel goed gaat, ze loopt voor met haar kunnen, hoeven we niet tussendoor naar de fysio. Dus 15 november terug voor de 2e meting..... Dan wordt vergeleken met de 1e meting en dan horen we hoe en wat.

Nu thuis goed oefenen, dus in de box ligt ze overdag eigenlijk constant op haar buik. Vind ze ook niet erg. En als ze het niet meer wil en het duurt te lang draait ze gewoon om.............haha. En oefenen als ze op haar rug ligt met het naar links en rechts kijken mbv speeltjes. Vind ze ook erg leuk om te doen.

Ik ben eerst begonnen met groente en na ongeveer anderhalve week langzaam aan met fruit. Maar moet zeggen gaat best goed, geef ook echt maar 2 soms 3 dagen hetzelfde. Ook hier begonnen met bloemkool en beide dagen kokhalzen. Gisteren weer gehad en toen ging het redelijk. Al het andere wat ze tot nu toe heeft gekregen vind ze allemaal lekker, al heeft ze bij de aardappelen met sperziebonen ook moeten kokhalzen.

Hier nu eigenlijk een goed schema:

7.30uur 180cc

10uur fruit

11.45uur 210cc

16uur 180cc

18uur groente

20uur 210cc + bambix

Ze ligt dan meestal tussen half negen negen uur in bed en slaapt dan meestal tot de 1e fles. En daarvoor moeten we haar meestal wakker maken. Soms wel eens in de nacht eruit voor haar speen, maar verder slaapt ze echt heel goed door. Ze begint nu langzaam aan te begrijpen hoe ze de speen terug kan doen in haar mond. Erg grappig om te zien.

Als we echter een hele druk dag hebben gehad of we zijn op visite of zo dan krijgt ze om 20uur 180cc en thuis voordat ze naar bed gaat 210cc (maar dan zonder bambix).

@jes: en weet je of jullie mogen starten? Spannend zeg. Hopelijk waren de bloeduitslagen goed.

Zegt met niets, Antarctica trial. Wij hebben tijdens onze ICSI behandeling meegedaan met de studie mbt kweekbodems. En nog 4 cryo`s, dus wie weet......

@mamainlove: ja je bent herkend hoor ;).

Spannend zeg ook jullie bijna starten voor een brusje.... Leuk. En wie weten komen jij en jes wel in hetzelfde topic

Hoe gaat het met alle andere april, mei en juni mama`s?

Geplaatst

Hey dames

Mama in love kan geen onderschrift lezen op tel haha

Ja hier gaat ook goed I is beter er gilt haha zo grappig

Krijgt dus zelf gemaakte fruithapjes en warme hapjes baby thee baby koekjes

Niet alles op 1 dag haha

Dus twee die al gaan beginnen voor brusje spannend hoor

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Minoes fijn dat je meisje weer beter is. Het is dus een echte meid, lekker gillen. Leuk he.

Vind het ook leuk dat ze steeds weer iets nieuws leren.. Echt genieten.

Welke hapjes vind die van jou lekker. Hier alleen nog maar wortel en bloemkool gemaakt. Maar

bloemkool vind ze tot nu toe echt niet lekker. Denk dat ik nu bonen of doperwten ga proberen. Nog tips?

Kim je bent druk aan het oefenen met de kleine. Hopelijk is het 15 november een stuk beter.

Dus jij geeft ook allebei al. Groente en fruit. Maak jij het fruit ook zelf. Hier al wel potjes peer in huis.

Ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Mama in love fijn dat de kleine het zo goed doet en nu zo tevreden is vergeleken met 2 maanden geleden..

En idd spannend volgende maand. Ja dat zou mooi zijn dat we straks weer in hetzelfde topic zitten.

Jullie gaan de poging dus met medicijnen doen. Hier in eigen cyclus, alleen met pregnyl. Heb in het totaal 4 icsi's gehad en bij de laatste voor het eerst cryo's. Dus nog nooit een cryo behandeling gehad. Vind het wel fijn een keer geen medicijnen. Maar mocht deze poging niet lukken, dan doen we mee met die studie en dan kan het zijn dat je uitgeloot wordt voor een poging met medicijnen. Bij ons in het zh is standaard zonder medicijnen. En ze plaatsen er in principe maar 1 terug.. Terwijl ik met de poging waarin ik zwanger was 2 terug geplaatst heb gekregen.. Eerst maar eens zo..

Maar we mogen dus starten, bloed was goed :) Eerstvolgende menstruatie bellen, denk eind okt/begin november. Dus spannend weer. Maar wel veel zin in weer.

Geplaatst

Jes wat grappig! Ik verwacht 1-11 weer mijn menstruatie dus we lopen gelijk op :)

Weet iemand hoe het met mama van Carmen is? Die is toch ook al zwanger?

En zou erg graag weer eens wat van MommySoonIHope horen...

Geplaatst

Jes bloemkool uit potje vind Ilana ook niet lekker haha

Wortel moet ze aanwennen fruit maak ik nu zelf vind ze veel lekkerder

Danoontje vind ze lekker lange vingers en baby thee met melk

Mama in love spannend dat je weet begint weet zo echt even niet wie je bent sorry haha?

Maar zou ook graag wat van mommysoon willen horen ben heel benieuwd

Vanaf lekker sporten mag toch nog lang niet voor brusje door ks ;-)

Fijn weekend liefs

Geplaatst

Hallo allemaal :)

Mama in love je bent herkend ;)

Spannend voor jullie!

Geven jullie ook al extra drinken naast de bv of fv?

En wat geef je dan? Water, diksap,thee?

Zijn er ook meerdere die zowel bv als

Welke sport minous ;) ik ben nog steeds op de after gym :)

Geplaatst

Heey meiden !

Hoe gaat het hier.. echt al zoo lang geleden dat ik hier wat geplaats heb maar het is af en toe ook echt druk met de tweeling gelukkig doen ze het alle 2 goed , leuk om te zien dat er nog wat juni mamas hier zijn mama in love je bent joekie toch ? haha leuk dat jullie weer voor een tweede gaan en jes28 ook toch als ik het goed las spannnnnenddd om weer te beginnen ik zou het ook leuk vinden als er nog eentje bij kwam haha maar mij vriend vind de tweeling wel ff genoeg en ik ook wel maar mischien over een paar jaar ik ben ook heel benieuwd naar mommysoonihope en hoe het met de kleine lucas gaat .. en ook wel naar de tweeling van fernandes die had toch een jongen en meisje? leuk om te lezen dat jullie kindjes het zo goed doen !

ik probeer af en toe iets te plaatsen en mee te lezen blijft toch leuk om te lezen hoe het gaat he vorig jaar kwamen we er rond deze tijd achter dat we zwanger waren en nu zijn onze lieve kinderen er al :)

Geplaatst

hoi hoi,

ik geef als extra drinken tussen door thee. Venkelthee of Biologische thee van Hipp. Ze drinkt wel wat, maar is nog niet veel.

Ook hier alweer druk aan het sporten 2x in de week en 3x in de week op de fiets naar het werk. Wel lekker hoor. Gelukkig alle zwangerschapskilo`s er al weer af, zelfs 5 extra. Yes!!

Hier verder alles goed al is de kleine een beetje ziekjes. Ze slaapt veel, erg hangerig en ook al wat overgegeven. Maar goed in de gaten houden, komt goed.

Hoe is het met alle andere mama`s??

Geplaatst

Hier drinkt de kleine ook venkel thee met beetje melk heerlijk gaat er zo in

Warme hap gaat er ook in alleen bloemkool vind ze vies haha en fruit maak ik zelf groente nog niet vind beetje eng vanaf 6 maanden ga ik zelf maken

Dikke boef wat doen die van jullie zoal kwa ontwikkeling?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden