Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

onze schat is een nachtje en hele dag te logeren geweest bij vrienden van ons, omdat wij een hele indrukwekkende en speciale begravenis hadden van een hele goede vriend van ons) hij dronk bij ons ongeveer 130cc per voeding en dat 7 of 8 x per dag. gister heeft hij bijn onze vrienden 4 flessen van 200 leeg gedronken en afgelopen nacht 7 jaja 7 uren achter elkaar geslapen!!!! Heerlijk!!! En vandaag heeft hij maar 5 voedingen gehad waarvan 2x heeft hij 200 gedronken. Nu benieuwd wat hij vanacht doet. Ik vond zelf dat 200 per voeding wel wat veel was maar goef als hij dan per dag ook 2a3 voedingen minder hoeft en snachts 7 uren slaapt... Dan drinkt hij uiteindelijk net zo veel... Dus jah wat maakt het dan nog uit... Maarja, laat het cb het maar niet horen dat hij nu 200 drinkt want die vonden 150 al teveel....

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noekie, gewoon doen wat je moedergevoel zegt en niet teveel naar CB luisteren. Ik geef Vince al een paar weken in zijn avondfles rijstebloem en a en toe een fruithapje, mag 'officieel' pas na 4 maanden.

Geplaatst

We kunnen het nog beter doen whaha, hij heeft om 2245 de laatste fles gehad en om 730 schrokken ik en mijn man wakker... Hij was aan het wakker worden, echt honger had hij volgens nog niet maar toch maar een fles gegeven, 140 gedronken en weer geslapen tot 1200 net 200 gedronken. Ik zeg we zijn goed bezig whaha :))

Geplaatst

Jett, suzz, kim,babyenschede, joekie e.a. zitten jullie hier ook al op?

Wat heb ik toch een makkelijk kindje gekregen. Ze slaapt alleen maar en af en toe wordt ze wakker en wacht ze en als het te lang duurt gaat ze brullen. Dan is het dus etenstijd.

Verder is ze verkouden. zielig!!!!! En gisteren kwam er nog steeds bloed uit het naveltje. Scary! TRelefonisch consult was doe er maar een gaasje op en plak het vast met luiertape. Nou zit die tape helemaal aan haar huidje vast. Wederom zielig!!! Maar durf het ook niet los te weken, omdat het juist moet indrogen. Nou heeft de kraamzorg vergeten om vitamine K en D te geven en wij waren vergeten dat dat moest, dus gisteren maar gehaald, want dat is om bloedstolling op gang te brengen. Hopenlijk droogt naveltje dan beter in. Ze heeft wel een naar buiten navel. Ik hoop wel dat de navel nog naar binnen trekt.

Wie had er ook zo een topbevalling dat zij al stiekem aan nummer 3 denkt?

Geplaatst

Ik lees hier alles mee maar hoor hier nog niet thuis :D

Hoop wel snel te gaan bevallen hoor! En dan ben ik er direct!! :)

Fijn dat het bij jou al zo goed gaat met de kleine! Heerlijk!

Wel sneu dat ze verkouden is..

Geplaatst

Suzz,

Vind jij het ook druk zo met twee. Ik kom bijna nergens aan toe. Vooral om dat die van anderhalf (onze Carmen) vreselijk stout doet op het moment en superdruk is. De baby daarentegen is heel makkelijk maar komt steeds sneller voor borstvoeding. Ze groeit in mijn o[ptiek ook als kool. Zijn jullie al een keer tussendoor naar CB gegaan om te wegen enzo. Bij ons zit het op een zeer lastige plek en ik heb geen auto, dus is zo een gedoe.

Geplaatst

Hallo dames! Hoe is het met alle pasgeboren kindjes?

Gaat het allemaal? Zit er al wat ritme in jullie nieuwe leven?

En hoe gaat het met jullie eigen lichaam? Wil dat weer een beetje in fatsoen? (ook een zorg van mij :))

Geplaatst

He Dames,

Lala, ik mis je zo, hopelijk gaat alles goed!

He Noekie, wat fijn dat het zo goed gaat. Hier nog altijd borstvoeding en meneer slaapt nog niet de nacht door. Ik probeer nu zijn ritme een beetje aan te passen zodat hij hopelijk van 24.00 tot iets van 06.00 gaat slapen, maar dat zal vast nog wat voeten in de aarde hebben.

He is wat he Suzz, ik vond het ook flink wennen de eerste tijd...

MamavanCarmen; 2 kleintjes, pfffff, lijkt me een hele opgave met zo'n kleine dondersteen, maar ook gezellig :D Ik denk dat als het uberhaupt nog een keer zou lukken dat we wel even wachten voor een brusje. Zeker vanwege de ks, mogen we een jaar niet zwanger worden. Maar wat een geluk zeg 2 kindjes, i envy you!

Nou Joekie, jij zal wel op springen staan, lukt het nog een beetje die laatste loodjes?

Ritme is ondertussen hier beter toegepast. Onze kleine Merlijn had eerder last van slecht slapen wat leidde tot een standaard huiluurtje van half 8 tot 10. We zijn er achtergekomen dat een inbakerdoek wonderen verricht en sindsdien is meneer ook een stuk beter uitgerust en vooral erg vrolijk.

En mijn lichaam, wel, de wond genas voorspoedig, alleen ik was nogal veel aangekomen, dus dat duurt nog wel even aangezien ik niet streng mag diëten. Maar het gaat al een stuk beter, ik hoop over niet al te lange tijd toch mijn oude broeken weer aan te kunnen, zeker nu ik ook weer buikspieroefeningen mag doen....

Nou groetjes :)

Geplaatst

Een jaar niet zwanger worden na de ks? Mij is het verteld 2 tot 3 maanden niet..

Maar goed, hier gaat alles goed, er zit nog geen regelmaat in de nachten helaas, maar goed de ene nacht haalt hij 8/9 uren door en de andere nacht 5/6 maar we mogen niet klagen! Helaas is de infacol op en ik ben het vergeten te halen..gevolg nu een heel verdrietig mannetje met buikpijn, heb hem net maar een zetpil gegeven, vond t zo zielig, hij heeft al een uur buikpijn, de zetpil begint nu gelukkig te werken :) wat een uitvinding die dingen!!!

Nog 1,5 week en dan gaan we nog lekker even een weekendje weg naar duitsland, nu al zin in!! Lekker met z'n 3en er even tussen uit :)

Geplaatst

He noekie,

wel, ze zeiden dat het niet aan te raden was. Jij zit toch ook in Zwolle? Wel typisch dan. We vroegen ook wat er zou gebeuren als we wel zwanger werden. Dan zou dat geen probleem zijn maar het was niet aan te raden zeiden ze. Wat moet je daar dan mee. Dus nu rijst de vraag wel of niet anticonceptie en zo ja welke. Het grote probleem is dat ons altijd is verteld dat we maar een hele kleine kans zouden hebben op een natuurlijke bevruchting. Maar goed, Merlijn is dus een spontane zwangerschap geweest. Moet je dan, ook al geloof je niet dat je zoveel geluk kan hebben, daar op hopen en dus wel anticonceptie gebruiken. Het is allemaal erg lastig....dat wordt nog een flinke knoop doorhakken en voorlopig maar even ouderwetse kapotjes gebruiken.... zo weird!

Fijn dat je lekker naar Duitsland gaat binnenkort, alvast een fijne tijd! Infacol had ik wel van gehoord, maar zo lang ik geen rauwe uien eet gaat het prima met Merlijn. Jammer dat hij niet zo goed doorslaapt als je kleine vent, maar dat zal wel het nadeel van borstvoeding zijn...

nou fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ik zit inderdaad ook in zwolle maar ben bevallen in heerenveen, daar hebben ze mij dit ook verteld. Wij zitten met hetzelfde dubio, ik denk dat ik niet aan de anticonceptie ga. Ik zou het helemaal niet erg vinden om spontaan zwanger te worden, al moet ik nog niet aan de bevalling denken maarja dat krijg je als je niet zo'n fijne bevalling hebt gehad. Maar goed spontaan zou niet erg zijn, schilt weer een hoop pijn om zwanger te worden want we hebben ook geen cryos.(nog nooit gehad ook)

Om ons hoeft het nu nog niet meteen maar als het wel zou gebeuren dan zijn we er giga blij mee dus we laten het lekker op z'n beloop.

Hier een giga slechte nacht, hij had gisteravond om 9 uur de laatste fles gehad voordat ik op bed ging maar wakker gemaakt dus om 12uur noh een halve fles, met het idee dat hij dan zou slapen tot minstens 6uur maar helaad 3.45 was hij er weer en 7.30, beetje jammer, zo zijn we de nachten niet meer gewend van hem. Nouja morgen maar proberen wat langer uit te slapen. strax moeten we naar het zkh voor eindcontrole van de ks.

Groetjes

Geplaatst

Gefeliciteerd sweet! Gaat alles goed met jullie?

Ik had dinsdag nacontrole, toen ik vertelde dat ik 2 weken na ks op koninginnedag over de markt liep was haar reactie daar heb je vast wel last van gehad daarna waarop mijn antwoord nee..daar keek ze wel van op maar vond het super voor me dat ik zo snel herstelde. Heb ook gevraagd waarom ze niet eerder gekeken hadden of hij wel goed lag, dan had ik eerder een ks kunnen hebben maar ook al hadden ze het eerder ontdekt dan nog had ik niet eerder een ks gehad, door de weeen draait de kleine vaak wel goed, maar bij mij dus niet. Ook hebben we het gehad over de ruggenprik, bij 5 tot 10 procent zit hij niet goed en uiteraard was ik daar dus een van. Het wil niet zeggen dat het devolgende keer weer niet lukt dus dan proberen ze het gewoon weer. Ook hebben we het over anticonceptie gehad, heb vertelt dat ik in dubio zat. Snel zwanger worden is niet het advies maar als het wel spontaan zou gebeuren springen we een gat in de lucht, waarop zij concludeerde ik schrijf je geen recept voor :) mocht ik weer zwanger raken gaan ze wel beter kijken naar hoe groot het kind is omdat hij voor de bevalling geschat werd op 3 kilo en iedereen verbaasd was dat hij 4 kilo was en daarbij ook nog eens erg breed in de schouders. Dus worden we dan wel beter in de gaten gehouden.

Maar voorlopig gaan we gewoon lekker genieten met z'n 3en :)

Geplaatst

Aukus, 2 is zeker druk, maar mag mij gelukkig prijzen dat het zo vlot gegaan is. Stiekem denken we al aan een derde, maar zijn bang het lot te tarten. Moeten we niet gewoon dankbaar zijn met 2? Aan de andere kant hebben we nog 4 goeie cryos over en vind dat ook weer zonde. Nou ja we zien wel.

Ik kom gewoon amper toe aan schrijven en internetten. Ben ook net facebook gaan gebruiken en wat is dat druk zeg pffff. nou tot horens

Geplaatst

Ja dames ook ik ga me hier melden. Al zal ik nu nog niet heel veel meeschrijven omdat onze meisje nog op de couveuse afdeling ligt en we dus iedere dag een paar keer op en neer gaan naar het ziekenhuis. Maar ik ben 31 mei met precies 41weken bevallen van Ons Wonder SUZE. Ik ga wel alvast meelezen, maar het meeschrijven laat nog even op zich wachten.

Geplaatst

hoi dames van het april 2012 bankje het is niet te geloven maar echt waar ik ben nu ruim 13 weken zwanger. wou het jullie even laten weten. vind het leuk om hier jullie ervaringen te lezen.

Geplaatst

Jaaaa Claudia; gefeliciteerd! Geniet ervan want voor je het weet is het zover :-) Ik wens je een voorspoedige zwangerschap :-D

Geplaatst

Hey Meisjes,

ik vind het zo met een tweede erbij echt heel druk.

vooral omdat de oudste inmiddels drie is en al veel zelfstandig doet,

maar nu ineens de aandacht mist en dus dwars gaat liggen.

Daarbij, bolle Bart (hoera al 6kg zwaar) heeft volgens de huisarts een huiluurtje.

Ook het CB vindt dat het een huiluurtje is,

alleen begrijp ik niet dat een 'uurtje' hier van 's avonds 8 tot 's nachts 3u duurt.

Ik vind dat geen huiluurtje meer.

Kinderarts heeft hem nagekeken, en ze kunnen niets vinden.

Zegt het CB: als hij straks 12 weken is, is zomaar ineens over, dat horen we wel vaker.

Dus nog 5 weken niet slapen en ik heb een blije baby???

De borstvoeding loopt goed. Alleen door het slaapgebrek ben ik kort aan humeur.

Kan weinig hebben, mijn oudste is druk en dwars, en ik kom gewoon niet eens toe om even rustig te douchen.

Moet eerlijk zeggen dat ik nu nog weinig aan vind.

Alhoewel Bart gisteren voor het eerst een brede lach heeft laten zien, en ik dan toch ook wel weer smelt.

Door de stomme hormonen en emoties wil de huisarts regelmatig contact hoe het gaat, omdat hij bang is voor een

post-partum-depressie. O ja, en de kraamtranen zijn nog niet geweest. dat 'moet' schijnbaar binnen de eerste 12 weken na geboorte.

waarom weet ik eigenlijk niet.

O ja, en dat zwanger worden na een keizersnede. Na de eerste was het advies minimaal 6 maanden wachten,

en bij de tweede keizersnede een jaar ivm zwakkere buikwand en zo.

Zo, Bart slaapt nu, even snel douchen met de oudste, tot gauw weer!

Geplaatst

Kun je niet eens bij een fysio vragen of ze naar hem willen kijken, soms doet fysio wonderen heb ik gehoord. En dat het over gaat als hij 12 weken is heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk ... Maar goed, even flink balen dus nu!!hoop dat het snel beter word! Fijn dat je nu ook brede lachen krijgt, dat maakt inderdaad veel goed!!

Geplaatst

Nou heb ik gisteren maar meteen gebeld na jullie berichtje,

vanmiddag om half 2 mag ik met Bart langskomen.

dus dat was al snel vond ik. Ben benieuwd of ze iets kunnen doen.

(ik denk dat mijn wanhoop door mijn stem klonk dat ik zo snel mag komen)

reflux is ook niet fijn zeg! Kun je dat verminderen zonder medicijnen?

Zo, ik ga de oudste naar het KDV brengen, lekker een ochtend alleen voor mezelf en de baby.

(en boodschappen doen, wasmachine aanzetten, snel even de keuken af doen, handdoeken en bergen hydrofielluiers vouwen)

Hey meisjes, alvast een heeeeeeel fijn weekeinde!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden