Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------

[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]3 januari

[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)

[/TD]

[TD]9 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]3 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 aug

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD]13 aug (20 weken)

[/TD]

[TD]17 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD]28 juni

[/TD]

[TD]20 juni

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn

[/TD]

[TD]4 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD]27 juni (combitest)

[/TD]

[TD]30 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]5 januari

[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]6 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]6 januari

[/TD]

[TD]28 juni (combitest)

[/TD]

[TD]12 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]7 januari

[/TD]

[TD]26 juni

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]10 januari

[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]14 januari

[/TD]

[TD]28 juni

[/TD]

[TD]26 juni

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]19 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]22 januari

[/TD]

[TD]3 juli

[/TD]

[TD]3 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)

[/TD]

[TD]23 januari

[/TD]

[TD]11 juli combitest

[/TD]

[TD]25 juli vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet

[/TD]

[TD]24 januari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)

[/TD]

[TD]27 januari

[/TD]

[TD]11 juli

[/TD]

[TD]26 juni

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Britt, Wendy, wat heerlijk dat jullie ook een goede echo hebben gehad! En Wendy, volgens mij ben jij de eerste die bijna zeker weet wat het gaat worden. It's a boy! Ik zal eens in het overzicht gaan kijken hoe we dat kunnen weergegeven (mooi blauw kleurtje? ;-))

Doorzettertje, jullie verhaal is zo bijzonder. Kan me voorstellen dat het nieuwtje insloeg als een bom bij familie en vrienden. Wat een wondertje, he. Genieten!

Linda, hoe was jullie echo?

Meiden, we belanden onderhand allemaal in het tweede trimester, jeeeh! Hopelijk nemen de klachten wat af. Ik heb nog steeds last van kortademigheid en avondmisselijkheid, begin het onderhand goed beu te worden. Helaas nemen ook het aantal echo's nu af :-( Geen regelmatige kijkjes meer in de buik, maar als het goed is gaan we straks de kleine voelen. Ik denk zelfs nu al af en toe wat te voelen onderin de buik, met name 's ochtends vroeg nog in bed, als ik op mijn rug lig. Nog niet met de hand natuurlijk, maar wel van binnen van die 'plopjes'. De moeders onder ons zullen dat direct herkennen van de vorige keer.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---

[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------

[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD]30 juli

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]9 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juli (pretecho)

13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]28 juni (combitest)[/TD]

[TD]12 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[TD]3 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]11 juli (combitest)[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hoi Mariek,

Mijn bevallingsdatum is gewijzigd. Het zou nu 2 januari zijn i.p.v. 5 januari. Hoe gaat het verder met jou?

groetjes

Ting

Geplaatst

Britt, super dat je echo goed was! Gelukkig gaat het hier steeds beter met de misselijkheid. Gisteren voor het eerst sinds 7 weken niet overgegeven!! Jippie!! Wel af en toe nog misselijk en ontzettend moe. Het weer helpt helaas ook niet echt mee... Pfff wat warm. Straks maar weer een koele douche nemen! Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

Wij hebben vandaag ook de uitslag van de combinatietest gehad 1 op 670. Ook even het hartje mogen horen en dat klopte mooi. Verder nog steeds extreem moe en de laatste weken als maar misselijker.... Bij mij worden de symptomen na de 12 weken alleen maar slechter ipv beter...

Geplaatst

Ting, ik heb de datum aangepast!

Tascha, prima uitkomst toch, 1 op 670. Ik ben ook nog steeds extreem moe. Sta elke ochtend op met lood in de benen en dat wordt niet minder gedurende de dag. Ook de kortademigheid blijft. Heb even gebeld met de vk, of dit er allemaal bij hoorde in deze fase, maar volgens haar wel, al zou het de komende 2 weken echt wel minder moeten worden. Wel wil ze nog even extra kijken naar mijn bloed, om bloedarmoede uit te sluiten. Dus vandaag bloed laten prikken. Ben benieuwd. Zal mij niks verbazen als ik inderdaad een laag Hb gehalte heb. Dat was met mijn dochter ook zo, toen een tijdje ijzerpillen moeten slikken. Misschien voor jou ook iets om rekening mee te houden?

Geplaatst

Mariek,

bedankt voor de tip, maar mijn bloed is vorige week geprikt en mijn hb-gehalte was goed... Ach, hopelijk betert het nog, en anders overleven we het zo ook wel he....

x

Geplaatst

@ Britt, @ Wendy, superfijn die mooie echo's, gefeliciteerd!!! (en wow Wendy dat je het al weet, ti's a boy, heerlijk!!)

@ Minoes, supergefeliciteerd dan :-))))!!!

@ Mariek, jaaaaa jeeeeeh voor het 2e trimester :-)) Ik merk het al, zo fijn, wat minder moe en kan weer normaal eten zonder aldoor dat weeïge gevoel… Moet wel echt elke nacht minimaal 1x eruit om heeeeel nodig te plassen….blijft dat?? Zie zo uit naar het moment dat ik de baby kan voelen, dat zal bij mij nog wel een aantal weekjes duren. Hebben jullie al een buikje? Ik kan het met wijde shirts nog makkelijk verbergen, maar ik zie het echt wel als ik iets 'straks' aan heb. En dit is nog maar het begin, hahahaha!!

Ik heb trouwens op 20 augustus m'n 20 weken echo, dus dan pas weten we of ik roze of blauw ben ;-)

@ Tascha, mooie score, da's fijn!!! Wel balen dat je je niet beter gaat voelen….hoop dat het wel over gaat voor je en je je langzaamaan wel iets beter gaat voelen.

@ all, lekker weekend :-))

Geplaatst

Zie je het al ??? Nou medunkt!! Ik had met 8 weken al meteen een bolle toeter!... en nu vandaag 12 weken en vooral savonds lijkt het wel 7 maanden! pffff ik maak me best zorgen...maar ben wel 2 kilo afgevallen ipv erbij= Gek he...tis dus verplaatsing van je darmen en lucht in je darmen.

En bij een 2e gaat het veel sneller omdat je buik al eens is uitgerekt werd me gezegt.

Dus niet kwa kilos maar mensen zien het meteen. Ik moet er nog erg aan wennen.

Zit ook niet te wachten op al die reacties vanne....Wat= pas 3 maanden...nou dan heb je een flinke buik! Vorige keer vonden mensen me ook erg dik! Was ik 20 weken toen dachten ze dat ik op het laatst liep! hahaha...liep natuurlijk wel wat moeilijk door mijn bekken...dat helpt ook niet mee. Dus..ik moet nog vrede krijgen met het buikje...en er van gaan genieten. Vanaf nu moet ik dat maar eens gaan doen. gewoon laten zien...en denken..komt goed! Zucht....wat kan ik toch moeilijk doen soms .

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Hier ook al een buikje. Begin van de dag nog heel bescheiden, einde van de dag een dikke bol (allemaal darmen en lucht...arghhh). Draag ook nog zo veel mogelijk loszittende shirts en jurken, niet dat ik niet wil dat mensen het zien, maar gewoon omdat het prettiger is. Moet er ook nog erg aan wennen, dus herken dat wel, Britt.

@Keesie, fijn zeg dat je je wat beter gaat voelen! En heb de datum van de 20-weken echo in de lijst gezet. Zal 'm zo weer even naar voren halen.

Wij konden het niet laten en hebben een pretecho ingepland ;-) 21 juli, als ik 16 weken ben, krijgen we hopelijk te zien of we een broertje of een zusje krijgen voor onze kleine meid. Ben zooooo benieuwd. Grappige is dat mijn vriend ervan overtuigd is dat het weer een meisje wordt, terwijl ik denk dat het een jongetje wordt. We gaan het zien!

Geplaatst

oh, en Keesie, wat het plassen 's nachts betreft... ik moet er ook 2-3 x per nacht uit. Balen he! Daar gaat onze zuurverdiende nachtrust... Ik weet eigenlijk niet meer of dat zo blijft... dacht het helaas van wel.

Geplaatst

Vandaag een hele dag rond gelopen in Gent op zoek naar een zwangerschapstankini. Uiteindelijk van puur miserie eentje bestelt bij Noppies en meer korting gekregen dan in de winkel in Gent zelf. Daar hadden ze mijn maat niet meer,alleen nog grote maten. Op de website, alleen nog kleine maten vreemd hé. Ik kan toch eindelijk zwemmen op vakantie joepie.

Geplaatst

Zo, ik ben er ook weer. Ik ben een paar dagen met mijn werk weggeweest. Ik ben afgelopen maandag voor de termijnecho geweest. Ik ben nu 21 januari uitgerekend. Het kindje zag er goed uit en was zeer beweeglijk. Komende vrijdag een intake bij de prenatale voor de vruchtwaterpunctie. Dus wederom een echo, leuk!!!!

Iemand nog tips voor positiekleding op grotere maten?

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]9 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juli (pretecho)

13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]28 juni (combitest)[/TD]

[TD]12 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]13 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Super weer die mooie echo's!! Hier al 4 dagen niet meer overgegeven :clap2:

Wel ben ik ook nog erg moe en moet er inderdaad 's nachts ook vaak uit om te plassen....

Ting, fijn dat je toch nog wat gevonden hebt! En met korting is dat natuurlijk helemaal super!

Gisteren voor het eerst even heerlijk gewinkeld, ook maar even een nieuw bikini topje gekocht,

afgelopen week met zwemmen was ik steeds bang dat ze er uit floepten haha! Nu de grootste maat bij hunkemoller gekocht.

Jeetje dat wordt nog wat, ze lijken echt enorm!!

Kon het natuurlijk ook niet laten om iets liefs voor de baby te kopen :))

een heel lief wit mutsje met "Hello world" in zilver erop gestickt. Zo liefffff

Mijn buikje is ook al erg zichtbaar, net als bij jullie wordt hij 's avonds nog dikker en hang dan het liefst half liggend op de bank!

Anders het gevoel dat alles klem zit...

Britt, lekker showen hoor en vooral genieten!!!!!!!!!

Zal zo ff mijn data's aanpassen in het lijstje.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juli (pretecho)

13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]18 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)

[/TD]

[TD]2 aug

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]13 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hier ook al een behoorlijke buik hoor, het valt wel op, want krijg van alle kanten te horen: "Wat leuk, je bent zwanger"! Ik moet er 's nachts ook veel uit om te plassen.... helaas... Vanmorgen voor controle naar de gyn geweest, alles was goed, bloeddruk 100/80 en ze heeft nog even een echo gemaakt, zo leuk om te zien hoe die kleine ligt te spartelen!

@Mariek, zou je even in het lijstje willen zetten dat we op 6 aug de volgende controle bij de gyn hebben? Thanx!!!

Geplaatst

Hier ook een buikje, meer 's avonds dan overdag. Ik ben er wel een beetje fier op te worden, een paar weken geleden wou ik het liever wegsteken :preggers:

Geplaatst

We zijn weer terug van een ontspannen week, ondanks het wisselend weer lekker genoten en in de zee gezwommen. We hadden een huisje met een sauna en ik ben een keer zo vanuit de sauna de zee in gesprongen, heerlijk.

Mijn buik groeit goed, maar is meer zón twijvelbuik. Als ik wat straks aandoe zie je mensen wel twijfelen.

Mariek, wat heerlijk dat je jouw kindje al voelt!

Vorige week gebeld voor de bloeduitslag van de combitest en het algemeen bloedonderzoek. De assistente mocht niets telefonisch doorgeven, maar na overleg met de gyn gaf ze door dat alles goed was. Details hoor ik aankomende donderdag, dan heb ik een afspraak in het ziekenhuis. Ik heb een angel sound, maar kan het hartje niet vinden en daar word ik alleen maar zenuwachtig van, dus doe ik nu niet meer! Verder voel ik me prima!

Geplaatst

Hier begint t buikje ook, maar t is nu nog meer zo'n buikje van 'zo jij bent ook wat kilootjes aangekomen ipv dat het een mooi strak zwangerschapsbolletje is hihi! Vandaag 13 weken en 1 dag en nog steeds erg misselijk 's ochtends en sinds 2 wkn ook overgeven. Had stiekem gehoopt dat t juist minder zou worden... Wel heerlijk dat iedereen t weet. We zijn afgelopen week echt bedolven onder de kaartjes en lieve cadeautjes!! Heb alles in een linnenkast staan op wat nu nog logeerkamer is en straks babykamer. En iedere avond kijk ik er even in en denk dan: 'Het is echt!!'. Heerlijk!!! Donderdag weer even naar t hartje luisteren. Genieten allemaal!!!!!

Geplaatst

Vervelend van die misselijkheid Doorzettertje, maar fijn dat het verder goed gaat.

Net toch nog een poging met de angelsound en .............het hartje gehoord. Zat dus net een boven mijn navel en daar had ik nog niet geluisterd, want ik dacht dat mijn baarmoeder al zo hoog zat. De bolling loopt ook tot mijn navel, wel gelukkig nu!!!

Geplaatst

Beste allemaal.

Wat mooi om te lezen dat het met de meesten van ons goed gaat en de zwangeren al minder kwaaltjes hebben / of deze verruilen voor nieuwe..

Ikzelf was nogal niet lekker ivm misselijkheid en heb weinig geschreven op deze thread. Ik zit ook op een andere thread aan daar gebeurt nogal wat. Heel heftig allemaal. Meiden met veel pech en die na zoveel pogingen nog niet zwanger zijn. Dat daar is een klein groepje dus makkelijk bij te benen. Deze groep is groot, vind het wel lastig om iedereen te blijven volgen dus ik kom af en toe meekijken en vragen..

Ik heb inmiddels een niet leuke combitest achter de rug met een niet leuke uitslag.

@Liesjuh, jouw meting was niet super he? Ik leef met je mee hoor. Klote dit. Mijn echo was goed maar de uitslag zat in het bloed icm mijn leeftijd, bijna 37. De uitkomst wb Down is hoger dan bij mijn leeftijd 'hoort'.

Ik test dus verder maar zie er enorm tegenop. Eind juli heb ik de vwp.

Dat is ook een reden waarom ik niet meeschreef. Vriendinnen vragen nu ook aan me, en wat ga je doen met de uitslag etc etc, ik heb niet heel veel behoefte om hierover te spreken met jan en alleman nu het dichterbij komt, ik verstop me liever onder een grote steen tot dan. Mn vriend kan er ook moeilijk over praten en ik weet zelf niet goed wat hier van te vinden allemaal. Ik doe er maar licht over zodat ik mezelf overtuig dat alles ok zal zijn. En dat werkt wel, beter in elk geval dan er serieus over praten. Tis maar een kansberekening, niets meer.

Ik hoop voor iedereen die de combitest doet dat deze kansberekening niet hetzelfde effect heeft als bij mij en de "vreugde"om de zwangerschap heeft doen afnemen en in plaats ervan zorgen bij zijn gekomen. Maargoed, het zal wel goedkomen, volgens de gyn hoef ik me niet veel zorgen te maken.

Niet testen is nu geen optie meer nu ik dit weet, dan zou ik me de rest van de zwangerschap blijven afvragen, zou het niet goed zijn met het kindje?!

Maar zoals een vriendin zei, vanaf nu kun je beter wennen aan de zorgen want die nemen alleen toe als je een kindje hebt.

Voor het schema: vlg verlosk afspraak 18 juli

vwp daarna.

groetjes

Geplaatst

He Juul, dat is inderdaad een heel onaangename verrassing, als de kansberekening aan de verkeerde kant uitvalt. Ik weet helaas van de vorige keer hoe dat voelt. Wij zaten toen ook tegen de grens aan, en hebben toen ook een vwp laten doen (ook in het VU). Ik leef met je mee! De hele gedachte alleen al dat het misschien niet goed zit met je kindje... maar ook ik ga zeggen wat iedereen zegt en waar je niks aan hebt ;-): de kans is en blijft heel klein dat het mis is. Maar dat neemt niks weg van de zorgen die je je nu maakt.

Ik ga heel hard voor je duimen dat je straks goed nieuws te horen krijgt, en dat het kindje gewoon gezond is. Het fijne van de vwp: dan heb je 100% zekerheid dat het ook daadwerkelijk goed is! Dat is dan weer de positieve kant. Mijn vriend en ik konden toen ineens alle zorgen achter ons laten en echt gaan genieten, want het zat goed.

Iets wat we nu niet helemaal 100% kunnen doen, want ook 1:810 is een kleine kans dat het alsnog een kindje met Down is... toch hebben we er deze keer voor gekozen om geen vwp te doen, ondanks de leeftijd. Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik soms wel twijfel, want die 100% zekerheid die je krijgt na een vwp... die is wel heel erg fijn.

Succes, meid! Houd ons op de hoogte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden