Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Doorzettertje, wat spannend allemaal. Ik zou graag al die gezichten willen zien hahaha. Het zullen inderdaad vast een hoop tranen worden hihi leuk hè.

Wij moeten morgen ook weer voor een echo om 17.00 uur ik ben ook weer zo benieuwd hoe het er nu uitziet :) blijft elke week weer spannend.

@Ting je hebt groot gelijk dat je het pas na de echo gaat vertellen. Ik zou ook echt hetzelfde doen in jou situatie.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Allen die een echo hebben deze week, wens ik een prachtecho toe! Ja nu in een fase dat alles innimini aanwezig is, maar nog moet groeien.

Ik heb gisteren voor het laatst gewerkt, mijn contract loopt per 1 juli af. Dit wordt echt afkicken van 32 uur naar een huismoeder. Mijn dochtertje is nu voor het laatst naar het kdv. Ik ben nog aan het twijfelen om nu te solliciteren, want in september gaat dochterlief naar school en het is wel een risicozwangerschap. Ik blijf onder behandeling van de gynaecoloog. Ook heb ik een verhoogde kans op vroeggeboorte ivm een verkorte baarmoederhals en een tussenschot in mijn baarmoeder dat verwijderd is.

Vanochtend sinds lange tijd weer eens misselijk geweest, maar verder voel ik me goed! We gaan richting 2e trimester he!

Ik heb inmiddels al een berichtje op facebook geplaatst, kon echt niet meer wachten :)

Maar ja, mijn dochtertje vertelde ook overal dat ze grote zus wordt. Ze is helemaal trots!

Geplaatst

@doorzettertje. Wow wat fijn weer een mooi bericht. Kan je er al volop van genieten?

@renate ben benieuwd hoe vandaag gaat.

@cc spannende tijd dus tegemoet. Veel rust nodig denk ik?

Ik heb vrijdag om half vier de eerste echo. Ik vind het zo spannend. Durf nog steeds niet. Mijn borsten zijn sinds paar dagen ook weer kleiner en dan schiet de paniek weer toe. Als ik hier de berichten zie lees ik dat iedereen het geluk al een beetje heeft toegelaten met al die mooie echo's. Hoop dat wij dat vrijdag ook een beetje mogen gaan doen. Ook al is 8 weken nog kort. Maar als het goed is zijn we nog nooit zo ver gekomen.

Geplaatst

Hoi allen,

Ik schrijf eigenlijk nauwelijks mee hier maar ik wou even laten weten dat door jullies berichten ik het altijd weer positiever in ga zien!

@Doorzettertje: wat een wilskracht hebben jullie zeg, zolang er voor gestreden en nu gewoon zwanger! Van harte!

@Ymkeh: jou situatie is ook zo herkenbaar voor mij. Ben vandaag ook precies 8 weken zwanger en lijkt wel of al mijn zwangerschapssymptomen zijn afgenomen: niet meer misselijk, geen gevoelige borsten meer, etc. Dus ook erg onzeker.... Succes vrijdag, ik heb ook vrijdag of maandag echo.

Geplaatst

Hoi jannetSpannend allemaal hè. Ja heb dat ook na 2 mk. Voor jou is het toch dan al tweede echo, eerste op 9 juni? En die was wel goed? Iedereen blijft natuurlijk verschillend en lichamen borsten enz reageren anders. Maar wat lastig hè. Wij waren al in gesprek omTe accepteren dat er nooit kindjes zouden komen en op dit moment kan ik echt niet geloven dat het misschien wel zo is. Ga er soms vanuit dat het toch niet kan. Maar laten we duimen voor ons (allemaal) dat het goed komt. Dikke knuffel

Geplaatst

ymeh,

hier ook hetzelfde, op 8 weken minder gespannen borsten zoals in het begin. Nu is het af en toe als ik er eens op duw in de loop van de dag. Gelukkig dat ze niet blijven doorgroeien aan het tempo van de eerste weken vind ik.

Maar ik begrijp perfect je frustratie hoor. Heb ook al wat meegemaakt. Toen had ik geen idee dat het aan het mislopen was tot na die vreselijke echo. Nadien pas had ik echt door. Dat mijn symptomen waren afgenomen vooral vermoeidheid en borsten. Krampen had ik ook niet meer, maar ik dacht toen dat het zo hoorde, wist ik veel wat een missed abortion was :-(

Nu zit er de schrik ook wel in, gelukkig dankzij dit forum kan ik vergelijken en wordt ik regelmatig gerust gesteld dat het bij andere vrouwen ook wel zo is. Veel succes en een volgende schitterende echo.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Whoehoe wat ben ik weer blij :) kleine was druk aan het gymnastieken in mijn buik zo fantastisch risco 1e trimester gedaald naar nul!!!!!! Zelfs 10 tenen en 10 vingertjes kunnen tellen 9 weken en 4 dagen zijn we nu.

Morgenochtend afspraak met de gynaecoloog ik ben benieuwd hoe ons behandelingsschema eruit gaat zien.

@ymkeh en Jannet ik voor jullie duimen voor ook zo'n mooie echo

Geplaatst

Heb een tijdje niet actief meegeschreven en dan heb je zoveel nieuwe berichten.... fijn dat het ons allen goed gaat en er nu mooie echo's bijgekomen zijn!

Wens iedereen die binnenkort een echo krijgt heel veel succes! Doe het maar effe zo, want het is haast niet te doen om op iedereen te reageren.

Wij hebben afgelopen dinsdag een gesprek gehad met de gyn, we hebben besloten om geen combi test te doen. Reden is dat ik het risico bij een vruchtwaterpunctie te groot vindt om dit uit te voeren, dus wat heb je er dan aan als je weet dat je zoveel % kans hebt? We zouden er dan w.s. niets mee doen, ik zou het kindje nooit kunnen laten weghalen, dus dan is de beslissing snel gemaakt. Verder heb ik Movicolon voorgeschreven gekregen voor m'n stoelgang. Ik weet niet hoe dat met jullie gaat, maar ik heb erg slome darmen en het is echt om drama om naar de wc te gaan, dus hopelijk wordt het gauw beter. We hebben ook besproken dat mijn voorkeur is om in het ziekenhuis te bevallen, je moet hier wel een indicatie voor hebben, dus ik hoop dat ze beslissen dat dit door kan gaan. Onze dochter is ruim 5 weken te vroeg geboren, dus ik hoop dat ik hierdoor wel m'n indiciatie krijg. Bloeddruk was netjes 115/65. Mijn volgende echo is op 26 juni en de volgende controle op 13 juli. Een heel verhaal sorry.... zal proberen om actief mee te gaan schrijven, maar ben 's avonds zo kapot dat ik er weinig puf voor heb!

Geplaatst

Hoi Ymkeh en de rest,

Ik heb dus totaal geen symptomen meer maar net echo gehad: en precies 8 weken en 1 dag wat ik ook hoor te zijn. Alles zag er keurig uit (op bloeding in mijn baarmoeder na dan maar die zit er nu al zo lang dat ik me niet eens meer druk om maak). Kortom ook zonder symptomen kan alles helemaal goed zijn. Veel succes morgen!

We zijn dus beide 23 januari uitgerekend, echt heel grappig.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat blijft het toch iedere keer weer een spannende tijd he? Ik mag komende maandag weer voor een echo, ik kijk er naar uit maar vindhet ook reuzespannend!

Geplaatst

Hoi jannet. Wat fijn!! Ook dat je al vandaag kon gaan. Beetje vertrouwen? Wij morgen einde dag maar durf niet. Zo bang om weer stil scherm te zien. Maar goed jouw bericht doet goed net als de andere positieve berichten. Ja dezelfde dag uitgerekend. Ook Punctie op 2 mei gehad? Wij zitten nu in het vu en jij? XQUOTE=Jannet;558555]Hoi Ymkeh en de rest,Ik heb dus totaal geen symptomen meer maar net echo gehad: en precies 8 weken en 1 dag wat ik ook hoor te zijn. Alles zag er keurig uit (op bloeding in mijn baarmoeder na dan maar die zit er nu al zo lang dat ik me niet eens meer druk om maak). Kortom ook zonder symptomen kan alles helemaal goed zijn. Veel succes morgen!We zijn dus beide 23 januari uitgerekend, echt heel grappig.

Geplaatst

**breek in**

ymkeh, heel veel succes vandaag meid! Ik weet zo goed hoe je je voelt..... 16 april was onze eerste echo, ziek van de zenuwen, zo bang voor weer verdriet en pijn. Maar we zagen het hartje zo mooi kloppen! Ik hoop met heel mijn hart dat ook jullie laatste kans een wondertje mag brengen! Ik denk aan je! Sterkte met de dag doorkomen en met knikkende knieen en misselijkheid naar t ziekenhuis toe gaan, maar we gaan uit van het goede nieuws en het is het waard! You go girl!

**breek uit**

Geplaatst

Nou ik mag ook weer een positief bericht hier neerzetten. Gisteren echo en intake gynaecoloog en ons puckje doet het prima! Lag al iets voor 10w en 6d en 165 hartslagen per minuut. Er was ook een neusbotje te zien en geen verdikte nekplooi. Ik ga nu een afspraak maken voor de combitest, wel raar die moeten we zelf betalen omdat ik nog net geen 36 ben.

Ymkeh, hopelijk voor jou ook positief nieuws en een prachtige echo. Ook voor de andere dames die een dezer dagen weer mogen kijken.

Fijn weekend!

Geplaatst

Lieve Bella, cc, jannet en Mariek dank jullie wel voor de support. Echt heel fijn!!

Alles was goed!! 164 slagen 17,3 mm. Lopen 1 dag achter maar kan geen kwaad.

Ik besef het niet en ben natuurlijk heel blij en tegelijkertijd durf ik niet te voelen. Mijn man zegt alleen maar hoe bijzonder het is en ik denk hoop dat het goed blijft gaan. Hoop dat ik snel kan gaan genieten. Dit hadden we nooit meer verwacht. Wat een wonder!

Geplaatst

Oh, wat een goed nieuws, ymkeh!! En dat is een krachtig hartje, dat vergroot de kans enorm dat het goed blijft gaan! Wat zal je opgelucht zijn. Zo zie je, ook zonder klachten... (lucky you)

Geplaatst

Ik kan het nog niet bevatten :). Herkent iemand dat? Je weet het maar bevat en voelt het niet. Dat was ongeveer de hartslag want ze kon het moeilijk meten. Uiteindelijk klein stukje gemeten en was dit ongeveer de waarde. Weet niet wat normale waardes zijn. Ons eigen krachtpatsertje. ;)

Oh, wat een goed nieuws, ymkeh!! En dat is een krachtig hartje, dat vergroot de kans enorm dat het goed blijft gaan! Wat zal je opgelucht zijn. Zo zie je, ook zonder klachten... (lucky you)
Geplaatst

Hallo dames, na lang mee te hebben gelezen durf ik het nu toch aan mee te schrijven.

Ik heb vorig jaar november een curretage gehad nadat bij de 2e echo geen hartslag meer te zien was.

Deze was waarschijnlijk net een dag ervoor gestopt.

Gelukkig ben ik bij de volgende IVF poging gelijk weer zwanger geworden, maar vindt het nu allemaal zoveel spannender pfffff.

Gelukkig heb ik nu 2 super echo's achter de rug. De laatste was afgelopen maandag, ik durfde eerst niet te kijken

en heeft ze het grote scherm uitgedaan. Ik lag al meteen te janken van de spanning, tot grote opluchting zei ze na

2 seconden al waarom ik dit mooie beeld niet wou zien. Pfffffff wat een opluchting. Een mooi klein wondertje lag daar al te zwaaien en te

spartelen met de beentjes. En toen we de hartslag hoorden was het helemaal compleet! 3,3 cm en een hartslag van 168.

Wat een fijn gevoel. Op 26 juni weer een echo en als dan alles weer goed is gaan we naar een verloskundige.

Tevens veel kwaaltjes, moet minstens 2 keer per dag overgeven en krijg maar weinig eten weg, voel me daardoor erg slap.

Probeer wel zo veel mogelijk te drinken. Vandaag wat last van een weeiig gevoel in mn buik en rug.

Nog steeds heb ik af en toe de angst dat het alsnog weer misgaat, vooral als ik ´s nachts wakker lig ga ik piekeren.

Gelukkig lees ik hier ook veel positieve verhalen.

Kan niet wachten tot 26 juni

iedereen een fijne en zorgeloze zwangerschap toegewenst!!

Geplaatst

Dank je wel!! Kijk nu al uit naar vrijdag. Kanalleen maar duimen dat het goed blijft gaan. Xx

Ymkeh, wat een geweldig nieuws, Gefeliciteerd!
Geplaatst

Ymkeh,

Wat een opluchting hé. Wat goed!! Ik ben vandaag 11 weken nog 10 dagen en ik heb ook een echo. Ik zal ook niet durven kijken vrees ik. :-)

Geplaatst

Wendy, welkom! Kan me voorstellen dat je even hebt gewacht met meeschrijven. Wat geweldig dat de kleine zo lekker lag te spartelen. Maakt het ineens echt he. Onze laatste echo was voor mij ook het moment dat ik begon te genieten en erin begon te geloven.

Girls, ik heb een leuke tip: de Angel Sound doppler. Ik kon vanaf de 10e week zelf het hartje al horen! Nu luisteren mijn vriend en ik om de paar dagen even. Vind het heel geruststellend om af en toe het hartje te horen kloppen.

Donderdag hebben we de combinatietest echo, de laatste echo voorlopig. Hoop natuurlijk heel erg dat de nekplooi mooi dun is en dat er een duidelijk neusbotje te zien is. Vind het wel spannend. Bij onze dochter vorige keer, toen was ik 36 jaar oud, kwam een kansberekening terug van 1:300. Daar schrokken we toen best van, maar nu zal ik blij zijn als we rond de 1:500 krijgen. We zullen het zien.

Liesjuh, hoe gaat het met je darmen? Werkt het middeltje een beetje? Zo ja, dan ga ik het ook overwegen. Hier ook een drama met zeer trage darmen, constant opgeblazen en pijnlijke buik... ik ben al blij als ik eens in de 3 dagen naar de wc kan... niet best. Drink veel water, eet vezelrijk voedsel en gedroogde pruimen enzo, maar niks helpt. Die buik zit me vreselijk in de weg. Heb er echt last van. Dus hoop dat het met jou wat beter gaat, weet hoe je je voelt :sad:

Geplaatst

Hey Mariek,

Ken jij iets van die waardes, ik heb volgende week een echo en ze zouden dan ook een triple test doen. Maar die kansberekening van 1/300 of 1/500 ken ik niet zo. Hoe groter het getal hoe beter dacht ik maar de leeftijd hangt er ook een beetje vanaf dacht ik.

groetjes Ting

Geplaatst

He Ting,

Ik heb niet zoveel verstand van de waardes, behalve dat 1:200 en alles wat daar boven ligt (dus meer dan 200) betekent dat je geen verhoogde kans hebt op een baby met chromosomale afwijkingen.

Dus in feite was de 1:300 voor ons ook 'goed', alleen ik hoorde in die tijd ook van meiden die dik in de duizenden 'scoorden', dus die magere 300 vond ik toen best verontrustend.

We moeten er alleen nu wel rekening mee houden dat we relatief gezien best oud zijn en dit beinvloedt de waarde sterk. Hoe ouder, hoe minder hoog de kansberekening. Dus vandaar dat ik nu met een 1:500 of daar in de buurt al blij zal zijn. Alles onder de 1:200 is voor ons reden om een vruchtwaterpunctie te laten doen. Om duidelijkheid te hebben.

Hoe voel je je verder? Bijna 12 weken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden