Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Doorzettertje, wat grappig dat je pas de roze dingen erna hebt opgehangen en neergezet. Ik kan het me helemaal voorstellen dat het toch in je achterhoofd zit dat iemand nog de kamer wil zien als je net als die spulletjes hebt neergezet...

En wat fijn dat je het zo goed vol kon houden (ook al had je erna last). En inderdaad, nu het kamertje klaar is..... mag ze komen!

Mariek, inderdaad kan het even duren met inleiden, zoals je al schreef. Onze arts heeft ons daar ook al voor gewaarschuwd. Dus DVD en ander afleidend materiaal mee lijkt me een goed idee. Denk er ook aan om bv wat lekkers mee te nemen voor je man (en jezelf), bv snickers, muslirepen enz. En in de meeste ziekenhuizen hebben ze wel een senseo staan, maar zijn die daar erg duur en kun je beter zelf een pakje meenemen. Oh ja... en zout en peper voor evt op je eten want het is meestal niet zo gekruid. En natuurlijk ook een tasje voor je man met scheerspullen, douchefris, en schone kleding.......

(Lekker praktisch allemaal maar als je er een paar dagen bent zijn dit soort dingen wel handig om bij je te hebben)

Ting, spannend!!!!!

CCthuis, stom is dat he? De banden komen op je buik en je baby gaat bewegen... Heb voor mijzelf besloten dat ik de volgende keer eerst zelf een sjaal om mijn buik te doen en te kijken of hij dan gaat bewegen. Zo niet, dan pas naar het ziekenhuis....

Maar ik hoorde al in het ziekenhuis dat het heel vaak zo is, dat je dan op bed ligt en dat dan al snel de baby gaat bewegen... Ik hoop dat je bevalling beter zal verlopen dan de vorige keer!

Hier is het nog lekker rustig. Na het stoppen van de weeenremmers heb ik nog geen last van harde buiken / weeen. Dat is fijn. Tas staat wel klaar, want het kan nu eenmaal snel veranderen :)

Baby is lekker aanwezig en ook al was ik gisteren erg moe toen de familie weg ging, was ik zo blij dat we nog zo kerst hebben mogen vieren, zwanger en wel! Soms denk ik wel eens aan de aankomende bevalling en ik kan alleen maar denken dat het deze keer allemaal anders zal gaan... Dat moet wel. De vorige keer wist ik al dat 1 kindje was overleden en dat de ander nog leefde tijdens de laatste echo. Maar we wisten dat hij ook zou overlijden, tijdens de bevalling of erna. Dus nu kan ik alleen maar denken aan een huilende en bewegende baby in mijn armen. Maar omdat ik best emo ben, denk ik er maar niet al te veel aan :)

Fijne 2e kerstdag meiden en wat begint het hier met sommigen van jullie spannend te worden!!!!

Liefs Zomer

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het lijkt erop dat we nog een kerstkidje erbj gaan krijgen, lig i het zh, vliezen zijn netgebrokn, 3 cm ontsluiting. heb mijn dochter og niet eens kunnen feliciteren, rare dag, maar hopelijk krijgt ze een fantastisch cadeau

Geplaatst

Hey liesjuh,

Het is t mooiste wat je kan gebeuren... 2 wondertjes op 1 dag! (weet er alles van! ;-). Heel veel succes! En gefeliciteerd met jullie dochter. Hoor trouwens zelf eigenlijk ook in de topic thuis.. Ben nl 24 januari uitgerekend v ons derde wonder!!

nogmaals succes!!

liefs Naomi

Geplaatst

Liesjuh, wat spannend, meid!! Heel veel sterkte gewenst nog (mocht je nog niet bevallen zijn inmiddels). En wat bijzonder, misschien 2 Kerstkindjes! Dan heeft het gewoon zo moeten zijn ;-) Gefeliciteerd met je dochter.

X Mariek

Geplaatst

Beste Mariek,

Alvast véél succes morgen!!! Ik hoop dat de bevalling vlot verloopt en vooral dat nadien zowel mama als de baby het goed stellen. Ik denk aan je morgen. !!:luck:

Ting

Geplaatst

Ik breek even in Lisette wat spannend en dat op dezelfde dag als je dochtertje meid ik hoop dat je inmiddels al lekker aan het genieten bent van je 2de wonder

Geplaatst

Och Liesjuh, ik ben je vergeten. Dikke sorry. Ofwel al proficiat of wel veel succes!!!.

Ik heb momenteel 5 cm ontsluiting. De gyn denkt dat de kans groot is dat het voor morgen of overmorgen is.

groetjes

Ting

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Wij zijn op 2e Kerstdag de trotse ouders geworden van W.out!

Hij is om 17.15 uur geboren, weegt 3385 gram en is 49 cm lang.

De bevalling was een heel karwei (zal jullie de details besparen of later vertellen....), maar gelukkig is alles prima met hem, alles zit erop en eraan!

We hebben ons dochtertje helemaal niet gezien gisteren, dat was wel even raar, maar we hebben nu het mooiste cadeau wat we maar kunnen wensen, namelijk een heel mooi lief broertje.

We waren gisteravond om 20.45 uur thuis, opvang van de kraam gehad, vannacht ging ook prima, dus wij zijn zóóó blij!!!!!!!

Mariek en Ting, heel veel succes!!!!!

Geplaatst

Oh Liesjuh!

Gefeliciteerd! De blijdschap straalt van het scherm af, wat is het toch bijzonder. Jullie dochter zal vandaag vast de trotse grote zus zijn.

Leuke naam!

Marieke en Ting... We denken aan jullie!

Liefs Zomer

Geplaatst

Ha liesjuh.

Dus toch...! ;-) Bijzonder he, 2 wondertjes op 1 dag jarig! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Nu lekker genieten v zoon en dochter!

Liefs naomi

Geplaatst

Breek even in

Wow liesje twee wondertjes op 1 dag

Heel veel geluk en van harte gefeliciteerd

Alle andere dames succes met de laatste loodjes

Liefs

Geplaatst

Liesjuh,

Proficiat!! Ik krijg er de tranen in mijn ogen van. Beide kindjes op dezelfde dag jarig? Goed gedaan! [ATTACH=CONFIG]4927[/ATTACH]

Geplaatst

Liesjuh gefeliciteerd!! Toch nog een kerstkindje op dit forum. En jij gewoon 2 kerstkindjes op dezelfde dag. Hoe doe je dat toch? ;) Mariek: jij bent misschien op dit moment misschien aan t bevallen. Vind t allemaal erg spannend worden allemaal hoor. Maandag moet er toch echt wat gaan gebeuren bij mij want ik trek de pijn echt niet meer. Vannacht al 2e nacht dat ik amper kon slapen door de pijn (steken en krampen rondom kruis is echt niet fijn...) En dat wordt steeds erger. En hoe meer pijn des te meer ik echt angstig wordt voor de bevalling. Pijn zit tenslotte op de plek waar die kleine doorheen moet. Pffffff..... Dus hoop dat ik uiterlijk 2 januari word ingeleid. 1 januari zullen ze niks doen lijkt me...

Geplaatst

Liesjuh, gefeliciteerd meid met je zoontje!! Hoe krijg je het voor elkaar, beide op 2e kerstdag ;-) Erg leuke naam ook!

Hier alles nog rustig helaas. Krijg elke 4 uur een pil om de baarmoedermond te laten verstrijken, maar tot nu toe nog zonder succes. Mag er max 3 per dag en heb er nu 2 gehad, dus verwacht dat wij hier voorlopig nog niet weg zijn. Nul cm ontsluiting, de boel zit nog potdicht. Dit had ik stiekem al wel verwacht, maar toch jammer dat het ook echt zo is. Ik houd jullie op de hoogte.

Ting, jij heel veel succes!! Hoop op een vlotte bevalling!

Doorzettertje, wat naar van de pijn en dat het ten koste gaat van je slaap. Hoop voor je dat je toch nog een beetje kunt rusten voordat de bevalling echt begint.

Geplaatst

Hoi Marieke, dank voor de updaten! Jammer dat het nog potdicht zit! Ook al reken je er op... Valt denk ik toch beetje tegen. Zet m op en ik duim voor je!

Liefs, zomer

Geplaatst

Liesjuh, gefeliciteerd met jullie zoontje, jullie mogen gaan genieten......een goed kraambed gewenst! Mariek, dan toch de 28e? Succes en sterkte, dat het toch maar door mag zetten en vlot mag gaan (en dan deel 2 en 3 van de bevalling:). Doorzettertje vervelend joh, klinkt een beetje als indalingsweeën... dus wie weet?! Ik ben vandaag gestript en had 2 cm ontsluiting, puur op de tast schat ze het kindje rond de 4kg, dus......................de show mag beginnen!!

Geplaatst

oooh, wat begint het hier spannend te worden zeg!!! En al zo snel...

Liesje; van harte gefeliciteerd met W.out, een erg leuke naam!!! Marieke en ccthuis; heel veel succes!!!!

Geplaatst

He meiden!

Van mijn kant helaas nog steeds geen nieuws. Het duurt allemaal erg lang...dag 2 in het AMC. Heb inmiddels wel wat ontsluiting maar nog niet genoeg om de vliezen te breken. Mijn lichaam werkt gewoon niet mee. Om 5 uur komt de arts weer voelen, hopelijk is er dan genoeg verweking om de vliezen te breken. Begin er inmiddels best een beetje van te balen... zo'n suffe ziekenhuiskamer, je kunt geen kant op. Slapen gaat ook niet echt lekker. Net warm gedoucht, maar dat heeft helaas ook niet het gewenste effect gehad, de krampen (weeën kan je het nog niet echt noemen) nemen juist af in plaats van toe. Pfff... een lange zit dit.

CC, ik hoop dat het bij jou allemaal wat sneller gaat!

Geplaatst

Mariek wat spannend! Bij mij gaat het ook niet vooruit hoor. Ik zit hier nu met mijn 5 cm ontsluiting, verweekte baarmoederhals, vliezen die uitpullen, prop weg, kindje ingedaald. Het enige is dat er ook niets gebeurd. ik heb geen weeën of niks. Mijn gyn is vanaf morgen op vakantie, ze had gezegd dat ik binnen twee dagen zou moeten vevallen maar vergeet het maar mooi. Ik heb gepoetst, gestofzuigd, in bad gezeten maar het helpt niet. Geen wee.

Ik hoop Mariek dat jij vandaag meer succes hebt dan ik.

Geplaatst

Allemaal bedankt voor de felicitaties!

Hier verloopt alles prima, ben heerlijk aan het genieten van m'n kraamtijd.

De borstvoeding begint op gang te komen, we voeden om de 3 uur, Wout is een rustige tevreden baby.

Hier dan m'n verhaal....

In de nacht van 25 op 26 december had ik veel harde buiken, eigenlijk contineu, 's nachts om 3.00 uur met het zh gebeld, afgesproken dat ik het nog even zou aanzien en anders weerbellen. Aangezien onze dochter jarig was hebben we besloten om 's ochtends toch naar het zh te gaan om alles even te checken. Heb van 8.00 tot 9.00 uur aan de CTG gelegen, toen 1 á 2 cm ontsluiting. Moest wachten tot 11.00 uur als de ontsluiting hetzelfde zou blijven mocht ik naar huis, als het zou toenemen moest ik blijven. Om 11.00 uur had ik 3 cm ontsluiting, dus naar de verloskamers gebracht. Hier hebben ze om 13.00 uur m'n vliezen gebroken en ik heb medicatie (weeënopwekkers) gekregen die elke 2 uur opgehoogd werd. Had behoorlijke heftige weeën (rug en buik), dus tegen m'n zin in toch om pijnmedicatie gevraagd. Maar voordat ik de medicatie gekregen heb werd het al zo heftig dat het geen zin meer had om dit te geven. Kreeg om 16.45 persdrang en om 17.15 is W.out geboren. Ik ben wel ingescheurd en hij had de navelstreng om z'n hals waardoor ik ook nog een knip heb gekregen, dit was wel even eng, maar gelukkig zijn ze zo snel en behendig dat dit allemaal goed is gegaan. Ben alle pijn alweer vergeten nu ik ons wondertje in handen heb, het is zóóó waard!!!

@Mariek, wat balen dat het niet opschiet! Hoop voor je dat de arts straks betere berichten heeft, sterkte/succes!!!

@CC, bij jou is het ook begonnen, spannend.... misschien heb je je baby al wel in handen? Anders heel veel succes!!!

@Ting, dat ze bij 5 cm ontsluiting je vliezen niet breken... bij mij werd dit met 3 cm ontsluiting gedaan.... ook jij heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden