Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013


Mariek

Aanbevolen Berichten

[ATTACH=CONFIG]4913[/ATTACH]Daar is ie dan! Mooi buikje voor 35w2d toch?

 

@Mariek: Vindt t echt prima dat ik wordt ingeleid met 38 weken, had er anders zelf om gevraagd denk ik, ik trek de pijn nog erg slecht hoor. Dus waarschijnlijk nog maar 2 weken :-)

Ben ook super blij dat alles in het ziekenhuis gaat plaats vinden. Voor mij totaal geen romantisch bij een thuisbevalling hoor. Zou daar alleen maar nachtmerries van krijgen...

 

Goh als je dat lijstje zo ziet mankeren we toch een hoop zo met zijn allen he? Maar straks hebben we allemaal een mooi kindje in onze armen en zijn we het hoop ik weer zo vergeten. Ik zou t in ieder geval zo weer doen hoor. En geloof me: eiceldonatie in het buitenland is een heel traject en erg kostbaar maar ik heb het er zo voor over allemaal. Op t moment dat ik onze kleine meid gezond en wel in mijn armen heb gaat er een mailtje naar de USA om het hele adoptietraject dat nog loopt volledig te beeindigen. Dat geeft ook heel veel rust. Ondanks dat ik best op zie tegen de bevalling heb ik er ook wel erg veel zin in. Ben zoooo benieuwd hoe ons kleintje eruit zal zien. Het is toch afwachten. Als t goed is heeft de donor mijn uiterlijke kenmerken, maar stel je toch voor dat er ergens iets mis is gegaan en ik ineens beval van bijvoorbeeld een donker of chinees kindje! Hihi! Nee zal wel goed komen. Benieuwd wie de 1e van ons zal zijn die zal bevallen: dat moment begint aardig dicht bij te komen...

 

Meiden succes allemaal met de laatste loodjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

 

 

Even voorstellen------------------------------------------------

[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Bijzonderheden---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]al 3cm ontsluiting[/TD]

[TD]woe 26 dec

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]dochter met 34.6 wkn geboren, veel last van harde buiken[/TD]

[TD]do 20 dec[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]Inleiding week 39 ivm ventriculomegalie[/TD]

[TD]woe 19 dec[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]vrij 21 dec[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]uterus bicornis (afwijkende baarmoedermond), preventief een ruggenprik bij bevalling[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]Inleiding week 38 ivm eiceldonatie, pijn en ligging placenta[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]volledige bedrust ivm bekken/heupen/rug[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]Zoontje geboren met hydronefrose. Goede zwangerschap, fit en energiek.[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)[/TD]

[TD]28 januari[/TD]

[TD]verhoogde kans op vroeggeboorte, cerclage gezet, onder verscherpt controle bij gyn, bekkenpijn[/TD]

[TD]24 dec, 31 dec, weghalen cerclage 7 jan[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

## breek even in ## doorzettertje wat een mooie buik en mooie foto! Geniet nog even van je buik en getrappel!En succes dames,jullie topic is bijna zover om de wondertjes geboren te laten worden.Onze topic (uitgerekend December) zijn al bijna allemaal mama, het is nog wachten op 1 wondertje.Liefs saba## breek weer uit ##

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had controle vandaag bij de gyn. Ik had een streptokokken test ook. Donderdag weet ik het resultaat. Ik weet niet of ze dit in Nederland uitvoeren maar in België wordt dit altijd gedaan de laatste weken voor de bevalling. Ik heb momenteel een goede 3 cm ontsluiting. (nog 7 cm te gaan) Bij het inwendig onderzoek kwam ook een stukje van die slijmprop mee. :fear: Mijn bevallingsdatum zal waarschijnlijk dan iets vroeger zijn dan 2 januari. Al weet je nooit zeker hé. Het begint echt wel dicht te komen nu. Mijn kindje weegt momenteel 3260 gr. Ik vind dat al veel. Veel zwaarder moet dat niet meer worden. Misschien wordt het een kerstekindje :tree:

 

Iedereen hier veel succes met de laatste loodjes. Mariek nog een beetje geduld. Het is ook niet zo lang meer hé. Ik hoop zo voor jou dat alles goed komt.

 

 

groetjes Ting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie foto, Doorzettertje!! Prachtige buik. Ik kan me voorstellen dat jij extra nieuwsgierig bent naar hoe je meisje eruit komt te zien. Hoe gaat het met de pijn? Weten de artsen waar het vandaan komt? Of zou het toch iets te maken hebben met de eiceldonatie?

 

Ting, al 3 cm ontsluiting?! Wauw, dat is best veel toch? En stukje van de slijmprop wat meekwam. Dat klinkt inderdaad niet alsof je nog heel lang moet wachten. Spannend. Wie weet zijn er straks toch nog een paar december geboortes in de januari topic ;-) Ennuh, 3260 gram is een mooi gewicht hoor. Daar mag nog wel iets bij. Je moet maar zo denken, hoe groter bij de geboorte, des te meer ze kunnen hebben. Wat extra vetjes is juist mooi meegenomen. Ze raken de eerste paar dagen sowieso een paar gram kwijt. Jij ook succes met de laatste loodjes!

Oh, en wat de streptokokken test betreft, mijn verloskundige heeft mij wel gevraagd om me daarop nog even te laten testen bij de huisarts. Dus dat ga ik nog wel even doen deze week. Maar het is volgens mij niet iets wat ze standaard doen in NL. Toch, meiden?

 

Liesjuh, hoe is het met jou? Tijdje niks gehoord, en met die harde buiken van je.... hoop dat alles goed gaat!

 

Morgenmiddag worden we weer verwacht in het AMC. Voor een echo, om te kijken hoe het gaat met de groei van ons mannetje en aansluitend controle/gesprek met de gyn. Volgens mij is hij nog flink gegroeid de laatste tijd. Ik voel me ineens echt 'vol'. Alsof hij het behoorlijk krap begint te krijgen. Buik is ook nergens zacht meer, ik voel overal nu ons mannetje zitten. Hij is nog steeds niet ingedaald, denk ook niet dat hij dat nog gaat doen voor de bevalling. Op zich geen probleem, en eigenlijk is het voor mij wel lekker, scheelt een boel getrap tegen de ribben ;-)

Zo benieuwd of we morgen te horen krijgen wanneer we terug moeten komen voor de inleiding. Misschien volgende week donderdag de 27e? Of vrijdag de 28e?

 

Willen jullie trouwens borstvoeding gaan geven of kies je voor de fles? Ik wil weer proberen om borstvoeding te geven. Heb dat bij mijn dochter ook gedaan, 6 maanden lang. Weet niet of ik nu weer 6 maanden volhoud, vond het op het laatst best pittig fysiek, maar 3-4 maanden zou ik heel fijn vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mariek, wat lief dat je naar mij vraagt! Heel veel succes vandaag bij de echo, hopelijk is hij goed gegroeid en krijg je een prettig gesprek waar jij je goed bij voelt. Wat een spanningen moet je toch meemaken, baal er soms wel van dat er hier zoveel meiden zijn die zo'n traject achter de rug hebben en als ze dan eindelijks zwanger zijn nog eens in zo'n onzekere situatie terrecht komen! Wens je veel sterkte met alles! Ik ga ook proberen om bv te geven, hoop dat het lukt. Bij m'n dochter heb ik 4 maand gekolfd, omdat ze niet in staat was om zelfstandig te drinken, dus de melk ging door de sonde. Later toen ze wel op krachten was kende ze alleen de fles en wilde de borst niet pakken, dus kolven en flesjes geven, erg vermoeiend. Denk niet dat ik dit weer zou doen, dus hoop dat de bv nu wel goed gaat!

Wat fijn dat je weer een overzicht hebt gemaakt, erg duidelijk zo! Ik moet morgen weer naar de gyn voor controle, wil je dit even aanpassen, thanx!

 

@Zomer, wat een schrik zul je gehad hebben dat je minder leven voelde en naar het ziekenhuis moest, gelukkig bleek alles goed! Ik heb hier hetzelfde, ook de placenta aan de voorkant waardoor ik het kindje soms wel voel en soms een paar dagen niet. Kan me voorstellen dat jij helemaal gek van de spanning wordt aangezien je dit eerder hebt meegemaakt, sterkte ermee en hopelijk komt het niet weer voor!

 

@Doorzettertje, dus jij weet straks de bevallingsdatum ook al? Fijn voor je dat ze je gaan inleiden, zo te lezen ben je er blij mee!

Wat een schitterende foto van je mooie buik, echt gaaf! Kan me indenken dat jullie erg benieuwd zijn hoe de kleine uk eruit ziet.... nog even.... en je weet het!

 

@CC, ik vind facebook een prima plan, maar ik zet er zelf niet zoveel foto's op. Maar vindt het wel leuk om bij jullie de wondertjes te bekijken!

 

@Ting, hoe komt het dat je al weet hoeveel ontsluiting je hebt? Hier meten ze uit voorzorg nog niets, omdat je dan de vliezen kunt breken of de bevalling onbedoeld kunt laten beginnen. Lees wel vaker dat mensen dit weten, snap dan nooit zo goed hoe dit kan?

 

@Linda, hoera je hebt bijna verlof! Respect voor je dat je al die weken bent blijven werken, ondanks de zorgen voor jullie zoontje. Hoe gaat het nu met hem?

 

@Alle andere dames, hoe gaat ie bij jullie?

 

Ik moet het rustig aan blijven doen, als ik ook maar een klein eindje loop dan voel ik m'n buik alweer knetterhard worden. Vorige week dacht ik 's nachts dat het zou beginnen, ik had een erg zere rug en buik en moest 's nachts naar de wc, wat ik normaal nooit hoef. Dus allerlei voortekenen... midden in de nacht de ziekenhuistas gecheckt en aangevuld... twijfel de twijfel of we ons dochtertje al wakker zouden maken, maar gelukkig niet gedaan. Later ging het weer iets beter en ben ik weer in slaap gevallen. Vindt het nu wel erg spannend worden, zit alweer bijna op de 38 weken, dit had ik nooit verwacht! Ik ga in het ziekenhuis in Enschede bevallen, vindt het wel een enge gedachte dat het daar nu zo druk is i.v.m. Serious Request. Hopelijk kunnen we wel in rap tempo daar komen, dus misschien is het toch handiger om 's nachts daarheen te moeten, hahaha..... Verder is onze dochter nu heerlijk druk, ze zingt, kletst, wil met mama spelen, dit is echt een leuke fase van haar, maar ook wel vermoeiend....vandaag zit ze een dagje op de creche, ook wel even lekker. Ik ben wel benieuwd of ze op haar verjaardag grote zus gaat worden, 2e Kerstdag is ze jarig, zal mij benieuwen of er nog een Kerstkindje bijkomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liesjuh,

 

Bij de controle op 35 weken doen ze in België een inwendig onderzoek om te kijken of er ontsluiting is. Ik had toen al 1 cm.Ik had al lichte menstratiekrampen en ik dacht dat de baby aan het indalen was maar het was de ontsluiting die begon. Nu 3 weken nadien heb ik 3 cm ontsluiting volgens mijn gynaecoloog. Je wordt in België maandelijks opgevolgd door je gyn en niet door een verloskundige of vroedvrouw, iedere keer met een echo. Ik heb fotootjes van elke maand in mijn zwangerschap dat is er wel leuk aan. Vanaf 35 weken heb je inwendige controle, dan op 38 weken en volgende week heb ik waarschijnlijk één van mijn laatste controles op 39 weken ieder keer met zo een inwendig onderzoek. Misschien is het daarom dat er veel weten hoeveel ontsluiting ze al hebben. Als die er is natuurlijk. De gyn vertelde mij dat één van haar patiënten 4cm opening had op 38 weken. Uiteindelijk hebben ze de bevalling moeten inleiden omdat ze al twee weken na haar uitgerekende datum zat. Soms wil die ontsluiting niks zeggen blijkbaar. Wat ik wel niet snap is hoe ze dat precies meten. Een lat gebruiken ze niet dat is zeker. haha dat zou het wel zijn. Ik ben ook al een deel van mijn prop kwijt ook. Ik vond wel dat dit de oorzaak was van haar inwendig onderzoek want ik was nog niets verloren ervoor. Vandaag weer een stukje.

 

Het zou niet slecht zijn om dit jaar te bevallen. Ik krijg dan nog meer geld terug van de belastingen. :wink: Grapje, daarvoor zou ik het echt niet doen. Ik ben geen boekhouder en mijn kindje ook niet. We zullen we zien hé. Maar ik denk toch dat ik 2 januari niet haal onder deze omstandigheden. Mijn gyn is met vakantie 28 december, misschien wil ze de boel nog geregeld zien voor haar vakantie. Pff kan mij eigenlijk niet schelen. Alles is perfect om het met de woorden van mijn gyn te zeggen. De echo was OK van mijn part mag het komen. Maar nog niet vandaag ik wil mijn kamer nog extra poetsen voor het bedje er wordt gezet.:happy3:

 

Succes met je controle morgen hé. Wie weet heb je ook al ontsluiting, je scheelt maar een paar dagen met mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even korte update: Donderdag de 27e word ik ingeleid. Spannend, spannend, spannend.

 

Echo zag er verder helemaal goed uit. Nog voldoende vruchtwater, goede doorbloeding van placenta/navelstreng, mannetje was lekker bewegelijk (volgens gyn zou hij makkelijk de 41 weken halen) Nog niet ingedaald. Vochtkamertjes nog steeds vergroot, maar dat was te verwachten. En verder groeit hij lekker door, dus is een flinke jongen aan het worden, en daarom toch een reden, in combinatie met de ventriculomegalie, om hem eerder te laten komen. Ik ben er klaar voor. Nog een weekje om alles goed voor te bereiden en dan kunnen we straks hopelijk een gezond ventje in onze armen sluiten. En mocht er toch wat aan de hand zijn, dan is hij in goede handen (Linda, helemaal met je eens, erg fijne afdeling en artsen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje spannend meiden, maar volgende week wordt dus zeker de 1e baby van dit forum geboren! Doorzettertje, mooie foto.....mag je zeker trots op zijn op zón mooi buikje! Linda een voorspoedig verlof gewenst! Ting, ook spannend he! Zomer, fijn dat ze het zo goed opvolgen...jij ook succes met de laatste loodjes. Sorry maar ik weet even niet meer wie, wat, waar :dizzy:. Ik ben vanochtend naar het zhs geweest en heb een volledig verweekte hals en ruim 1cm ontsluiting. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik ook al de hele week oefenweeen (o.ja zo voelde een wee, ieks ), menstruatiekrampen en gerommel in mijn buik heb. Dus wie weet ook een kerstkindje. Morgen komt er nog iemand een mooie buiktekening maken en dan mag het van mij wel gebeuren, ben er klaar voor en zo benieuwd :) Fijne dagen allemaal :tree:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ting, thanx voor de uitleg! Ben je inmiddels uitgepoetst? Hahaha.... 't stond er zo leuk!

 

@Mariek, nu wordt het wel heel spannend hè, je hebt dit jaar nog je wondertje in je armen! Blijf voor je duimen dat jullie kindje helemaal gezond is, hoop het zo voor je!

 

@CC, wat leuk dat je een buiktekening krijgt, veel plezier morgen! Ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich meld, 't komt voor iedereen nu wel heel dichtbij....

 

Ik ben vandaag voor controle naar de gyn geweest, ik voel sinds gisteren weinig/geen leven meer, dus 't was best spannend. Direct een echo gemaakt met een mooi kloppend hartje. Aangezien ik nog steeds niets voelde moest ik naar het ziekenhuis naar het observatorium, dus de hele middag aan de CTG gelegen, deze was goed. Maar ik voelde nog steeds niets, dus nu moet ik morgenvroeg weerkomen en wordt ik weer aan de CTG gelegd... lekker weer de drukte opzoeken in Enschede!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorzettertje, wat een mooie foto! Echt iets om goed te koesteren!!!

Grappig, je omerking over de uiterlijke kenmerken van je kindje... Wij zeggen het ook wel eens tegen elkaar, hopenlijk hebben ze niet stellen door elkaar gehaald met de IVF procedure...

 

Ting, controles die nu staan gepland: 24 december en 31 december. Weghalen cerclage staat op 7-1-2013 gepland!

Wie weet een kerstkindje, nou gezien het gewicht van je kindje en de 3 cm, zou het zo maar eens kunnen!!! Spannend hoor!

 

Liesjuh, ik had dat dus ook bijna 2 weken geleden, bijna 2 hele dagen dat ik hem bijna niet voelde en afgelopen weekend weer een dag. Wat is het toch heerlijk dat we in Nederland dan een CTG hebben en dat ze kunnen zien hoe je kindje het doet! Ik kijk ook veel naar serious request en heb ook al een goede donatie gedaan. Het raakt natuurlijk erg mijn emoties, ben niet alleen zwanger maar heb ook 2 kindjes begraven. En dan ben ik steeds zo dankbaar dat ik hier woon en zo goed medisch geholpen kan worden!

Lukt het een beetje om bij het ziekenhuis te komen? Want dat ligt natuurlijk heel dicht bij het centrum met alle drukte van serious request.... (mijn schoonouders wonen vlak bij het centrum dus ik ken een beetje de weg...) Hoop dat je straks een goede CTG hebt!

 

Gisteren weer een groei echo gehad, kreeg veel complimenten... heel fijn om dat te horen. Hij woog nu (34 +3) 2500 gram. Was wat moeilijk om alles op te meten omdat zijn benen geheel tegenm mijn ribben aanliggen (klopt, voel ik ook de hele tijd) dus de dame denkt dat hij nog wel wat groter zal zijn dan die 2500 gram. Zit dus bovenaan in de curve, best wel een opluchting omdat zijn navelstreng anders is was er een goede kans op groei achterstand, maar dat is dus niet zo.

 

Meiden, ik ga de site goed in de gaten houden want wie weet is er al snel een eerste kindje!!!!

Fijn weekend allemaal, groet, Zomer

 

Mariek, volgende week deze tijd heb je gewoon jullie kindje in je armen, wat is dat dichtbij he? Bizar! Fijn dat je er nu een goed gevoel over hebt om zo in het ziekenhuis te bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zomer, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad, super!

 

Heb weer een uur aan de CTG gelegen en ze hebben een echo gemaakt. Ik voel de kleine weinig, maar de CTG en echo waren prima. Heb veel harde buiken waardoor je minder voelt, de placenta ligt wat aan de voorkant en de kleine krijgt nu minder ruimte, dus een aantal verklaringen. Maar alles zag er goed uit, dus nu weer thuis en afwachten wanneer de kleine zich gaat melden.... vindt het echt spannend worden nu, dacht echt dat de kleine uk zich weer zo vroeg zou melden en ben nu alweer 38 weken!

 

Wat betreft Serious Request, dit is inderdaad een top actie! Wij doneren ook trouw elk jaar, vindt het nu ook extra speciaal, omdat we zwanger zijn en het om de baby's gaat. Rare gedachte ook dat het zo dichtbij het ziekenhuis is, je kunt je dan haast niet voorstellen dat het zo vlakbij is. Was er graag even heen gegaan, maar ja.... dat gaat nu natuurlijk niet lukken hè! De drukte op straat viel vanmorgen mee, als alles goed blijft gaan moet ik donderdag weer komen voor controle, dus dan is het glazen huis alweer voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liesjuh, wat een spanning en stress. Ik hoop dat de CTG vandaag weer goed was. Misschien heb je minder vruchtwater waardoor het kindje minder kan bewegen? Hebben ze nog een echo gemaakt?

 

Zomer, wat ontzettend fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat met jou en het mannetje. Heerlijk toch, al die complimenten. En wat goed dat ondanks de navelstreng hij mooi op gewicht is.

 

Kan je nagaan hoe groot mijn kereltje is... even ter vergelijking: bij ons werd met 33+5 weken gemeten dat ons kereltje al 2950 gram was (en dit werd bevestigd destijds in het AMC)... ;-) Pff, blij dat hij wat eerder wordt gehaald, haha. Als we dit z'n natuurlijke beloop hadden laten gaan had ik er hoogstwaarschijnlijk rond week 41 een tien ponder uit moeten persen.... arghhhh....

 

CC, al last van oefenweeen dus! Die schijnen bij een tweede of derde kindje veel eerder te komen. Kan je mooi alvast een beetje oefenen ;-)

 

Net nog even naar de winkel geweest. Kon het niet laten om een zwart nachthemd met zilveren glitterstreepjes te kopen (en knoopjes voor, handig om direct open te gooien als de kleine op m'n buik wordt gelegd). Beetje feestelijk bevallen op derde Kerstdag :santahat:

 

Goed weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ liesjuh.. Spannend zeg jou verhaal, lijkt precies op mijn verhaal, ons zoon kwam met 34.5 dagen en moest 3 weken

in het ziekenhuis blijven, er is geen oorzaak gevonden en dus zei de VK dit keer kan het of weer vroeg komen maar kan makkelijk ook laat....

in jou geval is de kleine lekker blijven zitten... ik knijp hem nu wel hoe dichterbij de 34 weken kom... suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou helaas ben ik vandaag opgenomen! (4dagen eerder dan 2jaar geleden) bloeddruk stijgt was vadaag toren hoog 160/100 dus aan de medicatie... En hopelijk voor de kerst nog even naar huis! Ik lees wel mee maar reageer wat minder... Succes alle en fijne feestdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mariek, hahaha.... mooi hoor zo'n feestelijk nachthemd! Daar voel je jezelf ook wel prettiger in denk ik hè, slim van je dat je eraan denkt om er één met knoopjes voor te kopen, had ik nog niet bij nagedacht. Hoe gaat het met je, ben je al zenuwachtig voor de 27e of valt 't mee? Spannend allemaal, duim dat jullie een gezond kindje mogen krijgen! Om even op je vragen terug te komen, er is inderdaad een echo gemaakt en hierop was te zien dat ik voldoende vruchtwater heb, dus daar lag het niet aan.

 

@Mijnbaby, thanx voor je reactie! Bij jullie dus hetzelfde verhaal.... spannend hoor, zie dat je al 31 weken zwanger bent, hopelijk blijft jullie kleine uk ook lekker lang zitten, succes!

 

@Britt, wat balen dat je in het ziekenhuis ligt, hoe gaat 't nu met je nu je met de medicatie begonnen bent? Hoop van harte dat je de kerst lekker thuis kunt vieren, sterkte!

 

Hier worden de dagen nu ook wel zwaarder, ons dochtertje zit nu in de "nee-fase", pfff.... vermoeiend! Alles is niet en nee, gek wordt je d'r van, maar het heeft ook wel iets schattigs, hahaha..... gelukkig heeft m'n man nu vakantie, dus die kan mooi bijspringen nu! Verder nog veel harde buiken, op 2e kerstdag nog de verjaardag van onze dochter vieren en hopen dat de kleine tijdens de kerst dit jaar wel blijft zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve dames, lang geleden dat ik hier was althans heb geschreven. Hier van alles gebeurd. Vandaar geen reactie van mij. Wel in gedachten. Zie dat er al kleintjes zijn? En dat er spannende tijden zijn. Ik hoop zo dat we allemaal aan het einde mogen zeggen dat het goed gaat.

Ik denk aan jullie xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij VK geweest. Alles zit helaas nog potdicht, en inleiden was nog geen optie. Sterker nog: kleine is nog niet eens ingedaald! ze kruipt juist steeds verder naar boven: plankenkoorts???!!! Als ik 1 cm had gehad zou ze me strippen met risico op een kerstkindje: niet erg!!! Helaas kon dat niet, had t een mooi kerstcadeau gevonden. Maandag 31 dec weer terug en als er dan nog niks is wordt er afspraak met ziekenhuis gemaakt om toch in te leiden. Vind t wel spannend worden ;)Meiden fijne kerst allemaal en benieuwd wie de 1e van ons wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mariek, ja een nachthemd... na het lezen van je stukje ben ik maar eens gaan kijken naar de spullen die ik al in week 25 in mijn ziekenhuis tas had gedaan. Ik pas die pyama nog, is gewoon een erg rekbaar ding... Dus, dat komt wel goed!

Bijna de 27e, ik denk aan je! En wat is je kindje al groot zeg! Fijn hoor.

 

Britt, hoe is het nu met je? Gaat het weer? Nog in het ziekenhuis of al weer thuis?

 

Ymkeh, fijn om even een kort stukje van je te lezen, ben wel benieuwd hoe het met jou is, maar als je er niet aan toe bent om hier te schrijven, ook goed natuurlijk!

 

Doorzettertje, wat een gedoe he? Bij mij gisteren bij de controle ook, niet ingedaald. Bandje om baarmoeder zit ook nog redelijk goed... AH>>>>> Wat als het nu nog veel langer gaat duren dan ik had gedacht???

 

Meiden, fijne kerst allemaal!!!!!!

 

Groetjes Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja fijne kerst...

en succes...ik ben thuis....maar voel me thuis wel wat minder dan in ziekenhuis ? gek is dat toch!

donderdag voor controle terug...en dan maar weer kijken of ze me weer houden daar? en het kindje moet volgende week waarschijnlijk gedraaid worden...hmmm....

dikke kus....en tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt, fijn weer thuis en hopelijk donderdag nog een redelijke bloeddruk. Gaan ze je anders inleiden? Mariek, ook voor jou spannend nu..............duurt niet meer zolang he! Ik ga aan je denken de 27e, alvast een voorspoedige bevalling gewenst en alle goeds voor jouw zoontje! Zomer, toevallig dacht ik er pas aan, wie had er toch 2 aders in de navelstreng ipv 3. Goh maar hij groeit goed dan, super toch! In principe mogen kindjes bij 2500 gr bij de moeder op de kamper ovb van andere complicaties natuurlijk. Moet wel weer een geruststelling zijn, denk ik zo. Liesjuh en nog een kerstkindje? In ieder geval gefeliciteerd met de verjaardag van jouw dochter. Doorzettertje, kindjes kunnen ook indalen en dan gelijk geboren worden en andersom ook helaas.............hier al 5 weken ingedaald en opening, maar geen verdere actie ;) Een vriendin van mij is ingeleid op 42 weken en kindje was ook niet ingedaald, uiteindelijk best een rappe bevalling van een dochter van 5 kg! Ikzelf ben gisteren naar het zhs geweest, voelde geen beweging en kon ook geen contact krijgen. Nou ik lag daar en mijn buik met de banden erop deinsden alle kanten op, oeps maar wel gelukkig natuurlijk. He maar ik kreeg het benauwd op die verloskamer. Ik krijg ineens schrik voor de bevalling. Nu is die de vorige keer best een drama geweest, maar ik dacht erger kan niet, dus dat gaan we gewoon doen. Maar ja, nu is het bijna zover en ik ben zo benieuwd, dus komt ook weer goed! Fijne dagen nog allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

 

Allereerst: fijne Kerstdagen! Toch wel bijzonder zo he, met je kleintje erbij maar toch net niet helemaal erbij.

 

Britt, fijn dat je weer thuis bent. Ligt je kleine in stuit? Mijn dochter moest ook gedraaid worden. Is even op een stokje bijten, maar als het lukt is het wel heel fijn dat het gedaan is. Bij ons lukte het meteen de eerste poging en gelukkig bleef ze daarna goed liggen.

 

CC, herkenbaar verhaal. Ook bij mij begon het kereltje weer enorm te trappelen en bewegen zodra ik aan de CTG lag... eigenwijsjes ;-) Maar gelukkig maar, toch! En kan me voorstellen dat je de schrik weer even te pakken had voor de komende bevalling. Mij vliegt het af en toe ook aan. Maar zoals je schrijft, veel erger zal het toch niet worden en iedereen drukt me op het hart dat zo'n tweede bevalling echt sneller en vlotter gaat.

 

Haha, mooi om te lezen dat mijn Kerst-nachthemd zoveel teweeg brengt ;-) Ik heb er deze keer echt bij stil gestaan dat ik een comfortabel shirt aan wil hebben, eentje die ik na de geboorte makkelijk open kan maken zodat de kleine huid-op-huid bij me kan komen te liggen zonder dat ik er zelf helemaal naakt bij lig. Vorige keer had ik namelijk een gewoon t-shirt aan en die moest ik dus optrekken tot mijn nek en daar lag ik dan met de kleine op mijn borst... niet echt heel fijn. En.. ik had ver van tevoren nachtkleding gekocht vorige keer, in maat M, mijn normale maat, maar ik had geen rekening gehouden met het feit dat ik 23 kilo aan zou komen... oeps. Lag ik daar in het ziekenhuis in veel te krappe pyjama ;-) Nog zo'n misser.

 

Nog 2 nachtjes slapen! Ook hier is de kleine nog niet ingedaald. En denk zelf dat ik ook nog potdicht zit. Ben erg benieuwd of dat ook echt zo is. We zullen het zien donderdag. Als het zo is dan moet de baarmoedermond eerst 'rijp' worden gemaakt. Benieuwd hoe lang zoiets duurt. Lees op de site van het AMC dat het zo een dag kan duren. Dat zou betekenen dat ze misschien pas vrijdag beginnen met het inleiden van de bevalling. Mijn vriend en ik houden daar dan ook maar alvast een beetje rekening mee. We nemen de draagbare DVD speler en het laatste seizoen van Dexter mee (iemand nog meer verslaafd?). Dan komen we de tijd wel door.

Vind het wel spannend worden hoor. Maar voel me redelijk voorbereid. Hoop dat het deze keer allemaal meevalt en wat sneller gaat dan vorige keer. Heb me voor de zekerheid nog even verdiept in welke pijnstilling beschikbaar is, voor het geval. Wil proberen het zonder te doen, maar toch fijn om te weten dat het er is mocht ik het niet meer trekken.

 

Nog even, dames. De laatste loodjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er lekker veel geschreven! Nadat gister alle kerstvisite weg was (ik heb t zowaar uitgehouden tot 22.30 uur) hebben wij nog snel de babykamer omgetoverd met alle rose accesoires. Waren toch bang dat er iemand naar boven zou lopen en onze rose babykamer zou zien. Onder t mom van: 'Zo je kamertje is klaar dus kom er maar uit..' stonden we dus rond middernacht het hemeltje en de rose letters van haar naam op te hangen. Je zou er zowat bijgelovig van worden hihi! Vannacht wel weer de prijs betaald voor het kerstfeestje bij ons thuis: verschrikkelijk beroerd geslapen en veel pijn gehad. En dan heb ik eigenlijk alleen maar in een tuinstoel gezeten en af en toe wat gelopen, meer niet. Ze wordt steeds beweeglijker ook. Ik dacht dat dat juist minder werd op t einde? Zal ze er uit willen maar kan ze de uitgang niet vinden???? Dus indalen is geen voorwaarde om te bevallen. Van mij mag de ontsluiting beginnen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden