Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mariek, wat een spannende dagen voor jullie, hopelijk krijg je morgen of overmorgen een goede uitslag, duim voor je!!!

Begrijpelijk dat je jullie ouders nog niet ingelicht hebt, anders maken ze zich misschien grote zorgen om niets. Leuk dat je nu ook bezig bent met het kaartje, is de schets inmiddels al een echt kaartje geworden?

CC, heb je je laptop inmiddels onder controle?

Doorzettertje, jullie hebben morgen ook een spannende dag, hopelijk zit de placenta nu op de plek waar ie hoort!

Lees bij jou over het koffertje klaarzetten, besef me dat ik dat nog niet eens heb gedaan en ik was zo snel met alles.... hahahaha.... thanx voor de tip!!!

Zomer, wat een verhaal... pfff... heftig hoor, erg logisch dat je hierdoor een emo-dag hebt gehad! Hoe is het nu met je?

Mag ik vragen wat de reden is dat je zelf toch weer voor een natuurlijke bevalling kiest?

Linda, wat een dubbel gevoel moet jij hebben, enerzijds blij met je zwangerschap en aan de andere kant de grote zorgen om je zoon, heel veel sterkte!!!

Juul, wat fijn dat de echo goed was, top!

Je vraagt hoe je het best de bevalling in kunt gaan.... tja.... zo ontspannen mogelijk zou ik zeggen!

Bij mij braken op 1e kerstdag mijn vliezen, wat ik totaal niet verwachtte omdat ik nog maar 34 weken en 5 dagen zwanger was (vandaag ben ik ook 34.5, maakt het extra spannend). Het leek eerst niet door te zetten, mijn man werd geadviseerd naar huis te gaan en ik lag daar 's nachts en bleek achteraf rugweeën gehad te hebben. Ik heb altijd al last van m'n rug en dacht ook dat het kwam van het harde ziekenhuisbed, zwangerschap, etc.... Dus ik heb lang onder de douche gestaan, rustig m'n voeten gewassen (achteraf belachelijk, maar toen wilde ik niet dat ik stinkvoeten had... haha...) toen weer op bed met een kruik in de rug tot het moment kwam dat ik dacht: "De baby gaat NU komen!!!" Direct m'n man gebeld, hij moet een half uurtje rijden, vandaar dat ik de persweeën op wilde houden tot hij er was, hij kwam binnen en ze was er! De hele bevalling is me echt 100% meegevallen, als je er zelf zo rustig mogelijk in staat ben ik ervan overtuigd dat dit helpt. Spanning werkt ook nadelig t.a.v. de ontsluitingsweeën, dan duurt het nog langer. Maar goed, iedere bevalling is anders en je hebt het zelf niet voor het uitzoeken! Ik kan dit nu mooi zo vertellen, maar je hebt het natuurlijk niet altijd zelf in de hand!

Hier vandaag ook een mindere dag, vanmorgen steeds buikpijn gehad, dan krijg je toch even het gevoel het zal toch nu nog niet....??? Heb vanmorgen in bed gelegen, dochtertje zat op de creche vandaag, en vanmiddag ging het wel weer beter. Het blijft rustig afwachten. Vanavond voor de één na laatste keer naar de zwangerschapsgym, er zijn er inmiddels al 2 bevallen van de 8!

Zal nu eens even opzoeken wat er ook alweer allemaal in het koffertje moet!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo zie je dat iedereen een andere reden heeft om juist thuis of juist in het ziekenhuis te gaan bevallen. Leuk om te lezen. Hoop dat iedereen de kans krijgt om op de manier te bevallen die je kiest!

Liesjuh, waarom toch weer een natuurlijke bevalling? Ik heb al jaren gedroomd van het moment dat je kindje wordt geboren en in je armen ligt. Bij de vorige bevalling kwam Tim meteen bij mij in mijn armen en Floris hield ik al vast in mijn armen toen ik uit de narcose kwam... En ook al waren ze beiden overleden, toch was dat prachtig om mee te maken.

Ik zou zooooooooooo graag nu willen bevallen, weer willen voelen dat een kindje mijn lijf verlaat maar dan een levend, warm, huilend kindje in mijn armen en hart willen sluiten!

Het is echt een gevoels beslissing, niets anders...

Gaat weer goed met mij hoor, was even een dagje van slag, maar was erna over!

Jij succes met deze spannende periode!

Liefs Zomer

Geplaatst

lieve dames

bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik vind het heel leuk om het te lezen.

Krijg je als leek toch een beetje een idee van de verschillende ervaringen... ik besef me goed dat het bij iedereen weer anders is.

Maar dat "zo ontspannen mogelijk zijn", als alles goed gaat, het is welduidelijk dat dat helpt in het algemeen.

fijne avond dames!

Mariek,

Veel sterkte en ik duim voor je voor morgen

Geplaatst

Ik weet dat er veel lijstjes in omloop zijn op het net, maar ik had er een opgeslagen voor mezelf. Misschien handig voor degenen die hier nog niet mee bezig zijn..?

Als ik iets belangrijks ben vergeten let me know.

Ziekenhuis paklijst

Ponskaartje ziekenhuis (als je die hebt) en verzekeringspasje

Fotocamera en/of videocamera met extra batterijen eventueel filmrolletjes of -bandjes

Oplader telefoon en telefoon

Paar grote onderbroeken (! Schijnt heel belangrijk te zijn)

Pantoffels of dikke sokken

Zoogcompressen

Eerste kleertjes voor je baby

Autostoeltje

Wrapper of dikke wikkeldoek voor de baby

Lippenbalsem (meestal heb je na de bevalling droge of kapotte lippen)

Boek en/of tijdschrift

Toiletartikelen

Pyama en makkelijke kleding voor na de bevalling - nachthemd en nachthemd met knoopjes

Geplaatst

Beste allemaal,

Wat een lieve reacties van jullie allemaal. Terwijl er meerderen zijn die geen zorgeloze zwangerschap hebben om welke reden dan ook... :(

Onze zoon is geboren met een "aandoening" aan zijn urineleiders. Dat ontdekten ze al tijdens een 30-weken echo. Daarom ben ik ook in het AMC ingeleid en bevallen 2 jaar geleden. De aandoening heet hydronefrose en is er in meerdere "gradaties". Sommige kinderen groeien er overheen en andere kinderen blijven altijd onder controle van de artsen.

helaas behoort onze zoon tot de laatste groep. Op 5 oktober is hij geopereerd. Een zogeheten urether-reimplantatie. Concreet hebben de artsen zijn urineleiders losgehaald van de blaas, de leiders hersteld en op een andere plek in de blaas weer vastgezet. Best een pittige operatie. Maar helaas kreeg hij allerlei complicaties waardoor het uitliep op bijna een maand ziekenhuis ipv een weekje. Helaas zijn we er nog niet. Volgende week vrijdag weer controle en dan beslissen ze of er nogmaals geopereerd moet worden. We hopen zoooo van niet.

Gelukkig gaat mijn zwangerschap goed. Maar inderdaad weinig tijd gehad om van te genieten. Had het me anders voorgesteld. Maar goed, ik mag niet klagen als ik jullie verhalen lees. Ik ben echt nog topfit en voel me super. Ik zal dan ook gewoon doorwerken tot 36 weken, tenzij er andere rare dingen gebeuren. Ik mag vrijdag weer voor een groeiecho en naar de gyn. Ik ben niet zo goed in het plaatsen van foto's op het forum. Dat lukt me vaak niet :(

Maar ik heb een mooie 3D-echo gehad met een mooi plaatje. Daarnaast was ik natuurlijk weer nieuwsgierig naar jullie buiken maar mag ik zelf ook wel eens showen!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4823[/ATTACH]

En ons meisje op de 3D-echo...........................

Nu is de beurt aan jullie hoor met foto's. Hebben jullie al babykamer-foto's??

Geplaatst

Nou t zit erop! Was best beetje zenuwachtig voor onze afspraak vanochtend. Maarr... ik mag 'gewoon' bevallen!!! Maar wel in het ziekenhuis onder begeleiding van een gynaecoloog. Dit ivm eiceldonatie en omdat ze de boel toch in de gaten willen houden. Nou prima: hoe meer kundige mensen in de buurt des te beter! Placenta ligt nog wel steeds erg laag maar nu 29 mm er vanaf ipv 17 mm 2 weken geleden. Baarmoederhals (zeg ik dat goed) was nog erg lang: 5,4 cm. Dus voorlopig wordt er nog niet bevallen zei de gyn. Prettig want ik moet tenslotte nog 6,5 week. Omdat ik een ruggenprik tot mijn beschikking wil hebben en zeker wil weten dat ik die krijg als ik die wil heb ik binnenkort afspraak met anaesthesist. Dan kan daar tijdens de bevalling geen discussie over bestaan ;-)

Mariek: hoe is t met je, weet je al wat meer?

Linda: heftig joh, wel fijn dat je je verder goed voelt. Zou je er niet ook nog is bij kunnen hebben

Liesjuh: Lijkt me best spannend als je 'de tijd' van de vorige bevalling voorbij bent. Hoop dat je t nu iets kan uitstellen.

Britt: ik knap niet echt op van je verhaal hoor hahahaha! Zie best wel op tegen de bevalling. Heb nu al zo veel pijn daar helemaal beneden en dan te bedenken dat er nog een kind door moet... Brrrrrrrr!!!! Dus mij mogen ze platspuiten....

Ben nog 'druk' bezig met eigengemaakt spul voor de babykamer. Aangezien ik niet lander dan een half uur achter elkaar op een stoel kan zitten achter mn naaimachientje gaat t niet echt vlug zo ;-)

Hoop snel een foto te kunnen plaatsen!

Geplaatst

Zomer, krijg er tranen van in m'n ogen.... snap nu helemaal waarom je deze keuze gemaakt hebt, fijn dat je je weer wat beter voelt!

Juul, thanx voor het lijstje, handig!!!

Linda, wat een operaties voor je zoontje... 't is niet niks wat hij in z'n jonge leventje al moet meemaken! Mooie foto van je buik en jullie kleine meisje!

Wij hebben niets aan de babykamer veranderd, maar voor onze dochter een nieuwe slaapkamer gemaakt, zal deze er proberen op te zetten....

[ATTACH=CONFIG]4824[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4825[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4826[/ATTACH]

Geplaatst

Doorzettertje, we berichten tegelijk zie ik nu....

Wat fijn voor je dat je natuurlijk mag bevallen, super! Hoe meer deskundigen in de buurt hoe beter toch, lijkt me alleen maar een prettige gedachte als er een gyn bij is.

Mooi dat je al weet dat de baarmoederhals nog lang is en het nog wel even gaat duren, goede berichten van jou kant, helemaal top!!!!

Geplaatst

Hai Liesjuh, ja erg blij mee. Komt ze misschien toch niet eerder! Had heel de tijd idee dat ze misschien nog wel dit jaar zou worden geboren en niet pas 14 januari. We gaan t zien! Leuke kamer zeg!De meesten gaan binnen nu en 2 weken met verlof denk ik? De mijne gaat officieel maandag in (6 weken van tevoren). Ondanks dat ik sinds september al thuis ben vlieg ik nog steeds niet tegen de muur op. Vermaak me eigenlijk best en de tijd vliegt voorbij! En er komt natuurlijk een gezellige tijd aan! 6 december wordt de kerstboom neer gezet want hij komt op de plek waar de box moet komen. Dus mocht ze toch ineens rond kerst worden geboren dan heeft de boom toch nog even gestaan ;)Voor degene die t al aangaat: geniet van je verlof! Moeten jullie nog veel doen of kan je al relaxen?

Geplaatst

Linda, mooie meisje! Wat zie je dat al goed he op zón echo. Mariek, ik denk vandaag aan je! Liesjuh, schattig kamertje. Doorzettertje, wat fijn dat alles goed gaat en cervix van ruim 5 cm is goed hoor. Ik heb van nature maar een van bijna 3 cm en denk dat ik al ontsluiting heb. Bij mijn vorige zwangerschap 3 weken voor de bevalling al 2/3 cm. Ting, hopelijk kun je snel naar huis na de bevalling, dan is het weer knus. Britt, tja de bevalling.....ik laat het maar over me heen komen. Juul, fjn dat de echo goed was, hebben jullie nog een keertje naar de kleine kunnen spieken he! Dames zoals jullie zien ben ik er nog niet uit hoe de enter knop hier op het ivf forum werkt. Maar goed drukke week achter de rug en nog zoveel puntjes die op de i moeten worden gezet. Vanochtend is mijn schoonmoeder de ramen komen wassen, dus we kunnen weer naar buiten kijken. :) Verder sinterklaasviering, 1e rapport en bespreking, zwem- en dansles van dochterlief en ik ben erg verkouden dus slaap niet zo goed. Echt petje af voor de zwangere die doorwerken tot 36 weken hoor, zou mij nu niet lukken. Maar de tijd vliegt wel voorbij. Ik zelf denk dat ik of 12-12 of 21-12 ga bevallen. Ik heb namelijk iets met het getal 12, maar 28-12 zegt me iets. Ach ja we zien wel, het kan ook nog dat ik overtijd loop..... Hebben jullie een datum in gedachte?

Geplaatst

He meiden! Wat is er weer veel geschreven, leuk!

@Juul, fijn dat de echo goed was. Heerlijk he, om weer even je kleintje te hebben kunnen zien. Dank ook voor het handige lijstje, deze ga ik gebruiken voor het inpakken van mijn koffertje.

En wat de voorbereiding op de bevalling betreft: probeer mentaal los te laten en je over te geven aan de weeën. Niet makkelijk om te doen, dat kan ik je nu al zeggen, de pijn leidt je af maar maakt ook stofjes aan die de bevalling dragelijker maken. Carita Salome verwoordt het heel goed: 'open naar onderen'. Visualiseer dat elke wee - hoe pijnlijk ook, en hoe pijnlijker, des te meer effect - ervoor zorgt dat de baarmoeder zich langzaam opent voor het kindje. Elke wee is dus goed. Hoe pijnlijk zo ook zijn. En wat mij ook heel erg hielp: ademen naar de pijn toe. Dus echt focussen op de pijn en alle aandacht en zuurstof daarheen brengen. Niet bang zijn voor de pijn, want wij vrouwen zijn oersterk. Een vriendin gaf me vorige keer, vlak voordat ik ging bevallen, de tip mee om vooral ook even stil te staan bij de enorme oerkracht die vrijkomt tijdens de bevalling. Dit is eigenlijk zo iets wonderlijks, zo magisch bijna...dat flikken wij vrouwen toch maar mooi weer!!

Ik heb ook geen fijne bevalling gehad vorige keer, zelfde reden als Britt, omdat ik liggend moest bevallen. Het is geen natuurlijke houding en de weeen zijn daardoor minder sterk en pijnlijker. Dus als het enigszins kan: ga lekker onder de warme douche staan en/of vang de weeen staand of gehurkt of wat dan ook op. En ga pas op je rug liggen als het echt niet anders kan.

Britt, pff, wat een verhaal over je bevalling, en vooral daarna. Niet leuk. Hoop zo voor je dat het deze keer allemaal enorm gaat meevallen! Kan haast niet anders, toch ;-) En, een tweede keer schijnt echt makkelijker te zijn, ik hoor het van iedereen. Snellere ontsluiting sowieso.

Zomer, kreeg tranen in mijn ogen bij het lezen van jouw berichten. Wat jij hebt meegemaakt... kan me zo goed voorstellen dat het even allemaal teveel werd in het ziekenhuis en die dag thuis. Zo confronterend allemaal. Maar ben zo blij voor je dat het nu allemaal goed lijkt te gaan. Kindje al ingedaald, helemaal klaar voor de start. En dat het bandje zijn werk goed doet, echt geweldig. Spannende dag dus straks voor jullie, die 7 januari!

Doorzettertje, voor jou ook goed nieuws! Fijn zeg. En bevallen onder begeleiding van een gyn lijkt me alleen maar geruststellend, toch. Maar zo te lezen beval je voorlopig nog niet ;-)

Linda, wat een prachtige echo-foto van jullie meisje!! En mooie buik! En wat goed dat je je nog zo topfit en goed voelt. Dat kan je goed gebruiken nu, in deze spannende tijd. Heel veel succes morgen met de groei-echo!

Leisjuh, goed te lezen dat bevallingen ook snel en zonder al te veel pijn kunnen verlopen ;-) Hoe gaat het nu met je? Geen buikpijn meer? Kan me voorstellen dat je toch iets gespannen bent ivm de datum enzo. Mooi kamertje!

CC, ik gok hier op 28-12-12 ;-)

Ting, bedankt voor je lieve bericht en goed te horen dat het met jou allemaal goed gaat. Fijn dat je goed gesprek hebt gehad met de gyn over je wensen mbt de plek waar je wilt bevallen. Klinkt als een goed compromis zo, beginnen thuis en dan door naar het ziekenhuis. Apart eigenlijk he, dat ze in Belgie juist het beleid hebben om zoveel mogelijk in het ziekenhuis te bevallen en wij hier in NL juist een grote 'thuis-beval-lobby' hebben.

Hier gaat alles relatief gezien ook goed. Het mannetje is weer lekker bewegelijk en ik voel me best fit en goed. Vandaag bij de verloskundige geweest. Ik heb echt zulke lieve verloskundigen, ze zijn een enorme steun voor me geweest de afgelopen week. Ze bellen me regelmatig even om te vragen hoe het nu met me gaat en vinden het prima dat ik gewoon bij hen de controles blijf doen, ondanks dat ik officieel nu 'medisch' ben geworden en dus eigenlijk overgeheveld ben naar de gynaecoloog in het AMC. Dus vandaag gewoon naar mijn afspraak gegaan. Zij hadden inmiddels al het verslag van het AMC ontvangen over het echo-onderzoek afgelopen week. Uitgebreid besproken. Ik vond het toch best wel confronterend om alles nu zo zwart-op-wit te zien staan. Ook de conclusies van de arts nav het onderzoek liegen er niet om... termen als 'bilaterale ernstige vertriculomegalie' en 'verhoogde kans op chromosomale afwijkingen en op genetische afwijkingen' en 'verhoogd risico op neuromusculaire en cognitieve achterstand'... Het blijven dingen die je liever niet leest over je kindje, ook al zijn het kansberekeningen en geen zekerheden. Gelukkig stond ook in het verslag dat er geen aanwijzingen zijn voor andere strukturele afwijkingen of markers voor chromosomale afwijkingen.

Ik ben nog niet gebeld door het AMC over de resultaten van het bloedonderzoek afgelopen maandag. Dat zal waarschijnlijk morgen worden dan...

Maar ik ben nog steeds positief gestemd. Tuurlijk ook af en toe best gespannen. Maar mijn gevoel zegt nog steeds dat het allemaal wel mee zal vallen. Het is nu afwachten op de resultaten van het bloedonderzoek en de 2e echo op 6 december. Dan weten we hopelijk iets meer. En ook of ik alsnog gewoon thuis mag bevallen of dat het toch echt onder begeleiding in het ziekenhuis zal moeten.

Geplaatst

Even snel tussendoor reactie op wanneer iedereen denkt dat de kleine zich aandient. Qua gevoel had ik ook 28 december (te vroeg maarja). Maarrrrr... Ik ben altijd helemaal gek geweest van Kerst en dan vooral het sfeertje en dan t liefst met sneeuw. Vanaf 6 december komen de heerlijke kerstfilms weer uit de kast. Dusssss.... Ik denk gewoon dat als t met kerst gaat sneeuwen onze kleine prinses dan wordt geboren. Gewoon een gevoel, heel raar hihi!

Geplaatst

@Mariek, Ik hoop iets positief te lezen 6 december. Als ik je tekst leest staat er altijd bij "kans op". Dus gelukkig is nog niks bewezen. Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat!

@Doorzettertje, Ik denk ook dat ik 2 januari niet zal halen. Ik heb wel 1cm opening. :) Misschien wil dat niks zeggen en blijf ik nog wat gezellig rondlopen met mijn cm maar ik denk ook dat het voor mij die periode zal worden. Morgen is mijn laatste werkdag. Dan nog 2 weken en een half vakantie dat ik had gespaard. Dan zwangerschapsverlof. Eindelijk want mij concentreren op mijn werk gaat toch niet meer. Gisteren het parkje in mekaar geflanst en al een lading babyspullen op onze lijst gaan halen. Mijn man heeft een suikertante met een dikke portefeuille, leuk want we hebben al veel dingen kunnen halen. Het komt echt dichterbij hier voor iedereen. Deze week zeker mijn kerstboom zetten. Ik wil graag onder mijne kerstboom zitten met mijn kindje, altijd van gedroomd. :givepresents::drink:

Geplaatst

Ting, succes met het opzetten van de boom. Wel gezellig in deze periode, zeker als je lekker vrij bent en ervan kunt genieten! Ik ben heel benieuwd hoe het bij je zal gaan. Hebben ze aangegeven wat de verwachting is nu je op dit moment 1 cm hebt? Veel plezier morgen op je laatste werkdag!

Doorzettertje, ik houd helemaal niet van de sneeuw, maar als jou zo lees hoop ik dat het dan toch gaat sneeuwen met de kerst en dat jullie prinses zich aan zal dienen!!!!!

Mariek, wat kom je toch over als een sterke vrouw. Al die dingen die op papier staan, daar wordt je natuurlijk niet echt heel blij van. Hebben jullie al meer nieuws gekregen over de uitslagen?

Meiden, dank voor jullie lieve woorden naar aanleiding van mijn uitleg waarom ik zo graag natuurlijk wil bevallen. Ik hoop van harte dat we de 37 weken halen (nog 5 weken te gaan) en dat het allemaal gaat lukken. Het is zo'n bijzondere zwangerschap. Nu is dat natuurlijk bij iedereen zo, maar artsen gaan zelfs diensten ruilen in de week dat ze denken dat ik ingeleid ga worden omdat ze er zo graag bij willen zijn. Het is mooi als zoveel mensen het kindje in je buik nu al een warm hart toedragen!

Liefs Zomer

Geplaatst

Even een ego berichtje...

Vanmorgen moest ik voor controle naar de gyn en toen bleek mijn bloeddruk veels te hoog. Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en er werd direct bloed geprikt, urine nagekeken, aan de CTG en bloeddrukmeter. Ze waren bang voor zwangerschapsvergiftiging..... gelukkig bleek na een hele tijd dat er niets aan de hand was. Wat wel opviel was dat mijn baarmoeder al aan het samentrekken was... heb nu ook constant harde buiken, ik hoop toch niet dat het al doorzet, want dan komen we weer met onze kraamtijd in het ziekenhuis terrecht. Het "rare" hiervan is dat je nu ineens van alles gaat voelen, ik denk en voel van alles nu.... hoop zo dat de kleine uk zeker tot 37 weken blijft zitten!

Geplaatst

Liesjuh, wat vervelend van die harde buiken! Echt even rustig aan doen nu. Heb je iets wat je goed helpt om te ontspannen? Kan me voorstellen dat je gespannen bent over het halen van de 37 weken grens... nog even volhouden, meid!

Ik heb uiteindelijk vrijdagmiddag zelf het AMC maar gebeld, ik had nog steeds niks gehoord. Ze hadden slechts een deel van de resultaten terug, vandaar, maar konden me wel vertellen dat er geen aanwijzingen zijn gevonden voor een virale infectie. Er is op 6 virussen getest. Dus daar ligt de oorzaak niet. Aan de ene kant ben ik opgelucht, een virus kan veel schade doen in de hersentjes van het kindje, aan de andere kant... wat is het dan wel? Toch chromosomaal? Of iets genetisch? Soms vliegt de angst me echt wel aan. Moet ik mezelf echt weer even rust inpraten. En terug gaan naar mijn gevoel, naar mijn hoop, dat het allemaal meevalt, dat de metingen donderdag een vermindering zullen laten zien. Please laat er sprake van regressie zijn.

Geplaatst

Liesjuh, gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Elke dag die voorbij gaat is er weer 1 he, op naar de 37 weken. Mariek, idd complimenten voor jouw positiviteit. Is ook de beste instelling, maar zal vaak niet meevallen, denk ik. Ik ga heel hard voor je duimen meid! Ook ik voel af en toe wat menstruatieachtige krampen, maar voel me verder goed. Geboorteplan is klaar, bed staat op klossen, kamertje is af, dus dit geeft wel rust. Morgen sinterklaas vieren en dan komt de kerstboom er ook in, een gezellige tijd! En voor de dames die voor het eerst moeder worden, als gezin ervaar je deze dagen extra bijzonder! Het is idd zo leuk om samen de kerstboom te zetten, koekjes te bakken en liedjes te zingen. Ja het moederschap is echt iets heel moois en dat gaan jullie binnenkort ook beleven! Al moet ik het niet teveel romantiseren, een kind brengt ook zorgen mee en heel weinig slaap in het begin, maar het is echt iets heel moois. Ik kijk er naar uit om ons 2e meisje in mijn armen te houden!

Geplaatst

Liesjuh, wat een schrik! Gelukkig dat ze hebben gezien dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Ik snap wat je bedoelt, je voelt ieder pijntje en denkt.... Wat voel ik nu?

Wie weet heb je hier wat aan.... harde buiken kunnen ook komen van stress en spanningen. Ook als je denkt dat het wel meevalt met die spanningen. Ikzelf kreeg het toen ik de termijn van de vorige zwangerschap had, dacht dat ik niet veel stress had, maar wel harde buiken met 22 weken. Kreeg het advies om maar eens een paar dagen meer te gaan rusten (geheel plat liggen) en tot rust te komen. Na een paar dagen was het weg, wie weet kan dit nu ook voor jou gelden???

En ik weet niet hoeveel stress je hiervan krijgt: maar na 34 weken krijg je meestal geen weeenremmers meer en mag je kindje komen, juist omdat het alles al op de juiste plek heeft en het kan redden buiten je buik. Tuurlijk wil je het nog tot 37 weken in je buik houden, maar als het dan toch eerder zou komen, dan is de termijn die je nu hebt echt heel mooi! (of kijk ik nu teveel vanuit mijn eigen standpunt en is dit niet normaal? Sorry dan daarvoor!)

Mariek, ik duim voor je. Dat het minder is geworden als jullie donderdag weer voor onderzoek gaan. Houd nog even vol deze laatste paar dagen voor die spannende donderdag!

CCthuis, dank voor je berichtje. Ik wordt er helemaal blij van!

Liefs Zomer

Geplaatst

@Mariek, wat een spanningen allemaal voor jullie.... pfff.... Fijn dat er geen virale infecties gevonden zijn, maar inderdaad wat dan wel? Kan me indenken dat je daar nog onzekerder door wordt.... begrijp ik het goed dat je morgen weer testen krijgt? Heel veel sterkte en succes!!!

@CC, sluit me bij Zomer aan, wat een vrolijk berichtje schrijf je! Wij zijn net zover als jij, gisteravond het bed op klossen gezet, extra hoes om de matras gedaan, kamertje klaar, tas klaar, etc.... Wat je schrijft over de kerst is ook mooi, wij hebben 2 jaar geleden een Kerstkindje mogen krijgen, misschien krijgen we dit jaar nog wel een Kerstkindje, dat zou toch helemaal wat zijn!

@Zomer, bedankt voor je tips! Ik heb onze dochter gisteren en vandaag uitbesteed en echt rust genomen, kan merken dat de harde buiken nu een stuk minder zijn, moet denk ik nog rustiger aan gaan doen als ik al deed. Je verhaal over de 34 weken grens klopt helemaal, ik ben ook erg blij dat ik al zover gekomen ben. Kan me indenken dat jij dit nu ervaart als: Je bent over de 34 weken, dus helemaal prachtig, gezien jou verleden, snap ik volkomen, je moet al helemaal geen sorry zeggen!! Zal je uitleggen waarom ik graag over de 37 weken wil komen... de vorige keer is onze dochter met 34.6 weken geboren, helaas moest ze hierdoor 2,5 week in het ziekenhuis blijven. Hierdoor hebben we totaal geen kraamtijd/rust gehad, het ziekenhuis is een half uur rijden van ons huis uit en ik mocht niet blijven, dus we moesten de hele tijd heen en weer reizen, erg vermoeiend, zeker als je nog herstellen moet van de bevalling. Ik hoor anderen vaak zeggen dat de kraamtijd zo leuk is, cadeau'tjes krijgen, bezoek die je kleintje komt bewonderen, etc... Ik was alleen maar aan het sjeezen, thuis gauw een hap eten/drinken, een half uur aan de kolfmachine, etc.... vandaar dat het me nu zo heerlijk lijkt om wel een leuke kraamtijd te hebben!

Hoe is het met jou dan, je reageerd op ons, maar zie niets over jezelf staan....

Geplaatst

Hoi Liesjuh, ik snap je helemaal! Hoop dat je die kraamtijd gaat krijgen!!!

Wat goed dat je hebt gemerkt dat rust een goede uitwerking heeft op je lijf. Goed voor jezelf zorgen heeft echt effect en fijn dat anderen inspringen voor de zorg voor je dochter.

Ikzelf: echt heel veel last van bekkeninstabiliteit, vervelend! Maar in mijn hoofd gaat het goed, ben blij met iedere dag dat hij nog in mijn buik zit. We zijn nu 32 weken en 2 dagen, veder dan we aan het begin durf den te denken. Wie weet krijgen wij ook wel een kraamtijdik zoals je beschreef... Maar dat is nog heeeeel ver weg.

Ik ga nog steeds minimaal 1 keer per week naar het ziekenhuis voor proluton injectie en echo van baby en baarmoedermond. En iedere week zijn artsen en verpleegkundigen weer blij om mij lopend en zwanger te zien.

Geduld is niet mijn sterke kant en ik merk daarbij echt aan het aftellen ben. Over 5 weken gaat het bandje weg van mijn baarmoedermond en de verwachting is dat ik in die week ga bevallen. (week 37)

Lief dat je vroeg hoe het gaat.

Liefs Zomer

Geplaatst

Hee Zomertje, eindelijk heb ik je gevonden - in het januariforum ben blij om te lezen dat het allemaal volgens plan gaat. In de winter wandel jij met je baby door de sneeuw, fantastisch gewoon. Nu ik weet dat het januari gaat worden kom ik eens wat vaker koekeloeren hier. Heel veel succes, en ook wel sterkte, met de laatste loodjes. Je hebt geen idee hoe ontzettend deze baby jou gegund is. Ik ben echt ongelofelijk blij voor jullie. Liefs, Toverstafje.

Geplaatst

ik reageer effe kort, het gaat hier niet echt lekker... ik kan geen stap zetten...verga van de pijn (en dat al vanaf half juni!) en slaap amper nog! en nu nog grieperig erbij dat trek ik niet meer. Ben aan het eind van mijn latijn...en vandaag is er een bed in de kamer geplaatst waar ik dus nog méér op moet rusten. Ik vind het moeilijk allemaal te accepteren....maar het moet ...ik zie het afentoe echt niet meer zitten. Ik heb gewoon geen kracht meer...om de pijn te hanteren...(door de griep waarschijnlijk) hopelijk knapt het volgende week weer wat op tot die tijd...plat fysio en verloskundige komen aan huis...(echt dramatisch) Het enige wat ik nog mag doen is voor mijn baby zorgen! zorgen dat ik deze 7 weken doorkom. Ik lees straks nog wel effe bij...maar ik moest dit effe kwijt het speelt al een paar dagen ...maar nu toch maar effe gemeld bij jullie....

tot snel!

Liefs Britt,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden