Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Belladonna, zal je altijd zien! 11.22 gemaild 15.30 gebeld en pas 16.30 teruggebeld, maar we hadden ook het geluk dat we de aller, allerstomste verpleegkundige van het hele ziekenhuis hadden, die altijd eerst een kwartier klaagt dat ze het niet kan bolwerken en dan zegt dat ze snel verder moet. Dat deed ze zelfs toen ze me de vorige keer belde met de uitslag dat ik niet zwanger was. Maar grote kans dat ze er morgen niet is en alle anderen zijn enorme schatten, dus dan bel ik gewoon weer! Dank voor je steunende en troostende woorden vandaag, die kon ik gebruiken. Ik heb ook pijn rechts en wat verhoging, dus we zeiden dat we bang zijn voor een bbz, maar ik moest maar een paracetamol nemen, want ze kon het niet bolwerken en ze kunnen daar niet iedere dag een echo maken. Dat waren haar letterlijke woorden. Je zou je toch woest maken?

Liefs, Floor

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je het niet vertrouwd naar de hap gaan meis!

Ik heb zelf ook een bbz gehad en daar wil je niet mee blijven lopen.

Ik hoop dat dat het niet is! Maar je moet daar wel op tijd bij zijn...

Gewoon de hap bellen!

Succes!

Geplaatst

@Floortje, dat meen je niet, wat een ongevoelig mens of niet? Als jij die klachten hebt dan zou je toch zeker langs moeten komen lijkt me.... wil je zelf wel tot morgen wachten? Anders morgen een klacht indienen bij degene die je helpt, zoiets zou toch wel gemeld moeten worden, zo ga je toch niet met mensen om!!! Als ze dit bij jou doet doet ze het ook bij anderen.... ik zou me echt kwaad maken geloof ik.... maar ja.... je hebt er zo weinig aan hè, behalve dat het energie vreet! Ik hoop dat de bloeding toch wat afgenomen is?

Ik voel me ook niet zo fijn, heb vandaag weer buikkrampen gehad.... soms wordt het minder en soms wat erger.... ben ook gigantisch moe. Heb de hele middag liggen slapen, kan de hele tijd wel slapen eigenlijk, hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Dank je Sandra! Ik heb net op internet gekeken een bbz is inderdaad geen pretje! Ik bel morgenochtend gewoon om 9 uur meteen weer en anders bel ik de huisarts, want die is er morgen gelukkig ook weer. Bedankt voor je steun en het laatste zetje! En als ik me straks nog rottiger ga voelen rijd ik gewoon naar de spoedpost, jammer dan, dan vinden ze me maar een aansteller als het niks blijkt te zijn....

Liesjuh, inderdaad ik ga het melden. Het is nu al de tweede keer dat ik zoiets met haar meemaak en dat terwijl de anderen zo lief en behulpzaam zijn. Ik wind me maar niet op, want ik luister naar de wijze woorden van Belladonna dat stress echt niet goed is als die kleine garnaal wel nog aan het knokken is om groter te worden en een ieniemienie hartje aan het bouwen is... Het bloed is nu weer even afgenomen en bruin, dus dat geeft weer hoop, maar tjonge, jonge wat word je in zo'n situatie heen en weer geslingerd! Het beeld lijkt toch atypisch voor een menstruatie, maar dat had ik de vorige keer na de verse terugplaatsing ook en dat ging ook mis, hoewel ik toen geen innesteling heb gehad.

Maar goed, ik ben ook zo moe hoor. En nu is het misschien niet representatief, maar ik was dat met de zwangerschap van mijn zoontje ook! Echt bekaf, ieder dag lag ik om 18.30 in bed en dan sliep ik ook echt. Zie het als een goed teken. Het is ook niet zo gek hè, als je ziet wat er allemaal in je lijf gebeurt. Over een paar weken is je hele kindje af, de energie daarvoor moet ergens vandaan komen! Bovendien hebben wij in de aanloop naar de zwangerschap vaak ook al zo veel uitputtingsslagen geleverd, dus we starten ook al vermoeid. En die krampen had ik met mijn zoontje ook, dat schijnt echt heel vaak voor te komen. Op een gegeven moment vond ik het zelfs geruststellend, een teken dat het daar aan het groeien was. Ik heb het mijn hele zwangerschap gehouden. Dus ik zou zeggen, geef aan je vermoeidheid toe voorzover dat kan probeer zo veel mogelijk te ontspannen (zegt de stresskoninging zelve...).

Sterkte!

Geplaatst

**breek even in**

Sorry voor mijn bemoeienis ;-) maar ik moet Floortje even op het art drukken: als je bang bent voor een bbz, zeker aan de bel trekken, desnoods naar de hap op SEH gaan. Mijn bbz begon ook met komend en gaand bloedverlies, bruin, roder en alles ertussenin. Maar voelde me bovenal ziek. Wat jij zegt van verhoging en pijn... Hou het echt goed in de gaten en wacht niet af tot morgenochtend als je twijfelt of je rotter gaat voelen. Natuurlijk kan het ook allemaal gewoon goed zijn, maar een bbz is niet iets om even af te wachten omdat je het niet kunt bolwerken....wat een doos van een verpleegkundige zeg, hoe komt die daar te werken?? Let goed op jezelf vanavond en vannacht en ik hoop dat het allemaal gewoon prima in orde blijkt te zijn!

**breek uit**

Geplaatst

Floortje, heb met ongeloof je verhaal gelezen over die verpleegkundige. Zoiets kan toch gewoon niet? Die vrouw is totaal niet geschikt voor haar baan! Ben het met Liesjuh eens, dat dit een klacht verdient. Zonder er zelf stress van te krijgen natuurlijk. Ik zou uit mijn slof zijn geschoten, denk ik, zeker nu met al die hormonen die door mijn lijf gieren...

Hoop dat de bloedingen snel afnemen, ook als ze blijken onschuldig te zijn.

En hier ook bekaf. Zooooo moe. Hele middag op de bank gelegen. Vanaf uurtje of 4 stort ik helemaal in, dan kan ik gewoon niet meer. Energie nul komma nul. Vind het best pittig nu, de 'mama-dagen' met de kleine meid. Ze wil zo graag spelen en leuke dingen doen, en 's ochtends lukt dat nog wel, maar 's middags kan ik gewoon niet meer, ben ik helemaal op.

En we moeten nog even, meiden... zo fijn dat we hier af en toe even lekker kunnen klagen! :tongueP:

Morgen dan eindelijk de echo! Duim duim duim dat er een mooi hartje is te zien.

Geplaatst

Henne, bedankt voor je reactie! Ik zal goed opletten en als ze morgen om 9 uur niet met een andere boodschap komen, dan ga ik gewoon naar de SEH. Ik ben gewoon angstig en dat is toch ook een indicatie lijkt me? Ik vind mezelf al snel een aansteller, dus je woorden sterken me echt. Wat afschuwelijk moet een bbz toch zijn. Ik kan me echt voorstellen dat je er stuk van was.

Mariek, inderdaad ik ga echt een klacht indienen. Dat mens is totaal ongeschikt, of totaal beroepsgedeformeerd, maar in alle gevallen is het niet best! Ik wacht even tot deze situatie achter de rug is, in goede of in slechte zin, maar daarna gaat er een dikke brief uit. Wat vervelend dat je zo moe bent! Ik herken het en omdat ik momenteel even niet werk heb ik 7 dagen per week mama-dag, maar rond 16 uur kan ik niet meer uit mijn ogen kijken. Ik voel me een totaal ontaarde moeder vanwege het feit dat ik mijn zoontje nu gewoon filmpjes op bed laat kijken wanneer hij maar wil, omdat ik dan tenminste ook heel eventjes kan rusten. Normaal lok ik hem zo veel mogelijk weg van de iPad en de laptop, maar nu ben ik blij als hij even lekker zit te puzzelen op de iPad of een dvd zit te kijken op de laptop. Maar het is net wat je zegt: even doorbijten, het wordt beter!

Heel veel succes met de echo morgen!!! Laat je weten hoe het was?

Geplaatst

heel goed dat je niet te lang wacht. Ik voelde me niet ziek maar had vreselijk veel pijn in m'n lies en bloedverlies... Heb ook echt cintinue gebeld om de echo te vervroegen. De dag erna ben ik geopereerd....

Aub bellen als het moet!

Geplaatst

Bedankt Sandra, ik ga inderdaad meteen morgen bellen en als ik me vannacht niet lekker voel direct naar de SEH!

Jij bent een aardig eind op weg met je kleine meisje zie ik (kon ik net op de ipad niet zien)! Wat heerlijk geniet er van!

Geplaatst

Ha, ha! Ik woog met mijn zoontje ruim honderd kilo na 40 weken. Ik mag dan wel 1.80 lang zijn, maar de 74 kilo van nu loopt inderdaad net even makkelijker! Succes en zet 'm op straks de laatste weken! Ik hoop voor alle zwangere dames dat het niet ineens heel heet wordt...

Nogmaals succes morgen Mariek!!

Geplaatst

@ Mariek, morgen echo!!!! Hoop op mooi nieuws uit je buik ;-))

@ Floortje, jeetje…..wat een lomp wijf die verpleegster…die zou je toch iets aan willen doen!!! Kan me voorstellen dat je woest was! Klacht indienen? Zeker doen! Als ze het tegen jou doet doet ze dat bij anderen ook en dat verdient niemand.

En als het niet goed voelt, echt rijd naar die spoedpost hoor!!! Mensen komen daar voor een schrammetje ook, met een eventuele bbz ben je zeker wel spoed hoor!!! Wel een fijn idee dat het bloedverlies nu weer is afgenomen… Ik duim voor je hoor dat het helemaal goed gaat met het garnaaltje daarbinnen ;-)

@ Liesjuh, jaaaaa dat herken ik zo!! Ik slaap echt elke ochtend tot vrij laat (als ik werk dan begin ik pas om 10.30 vandaar) en dan word ik wakker en dan zou ik meteen weer kunnen slapen…heb je dat bij je dochtertje toen ook gehad? Ik kan het niet herkennen dus denk dan maar dat het erbij hoort ;-) Maar moe zijn is echt helemaal iets wat ik elke dag heb nu...

Geplaatst

haha, Floortje, jij ook al veel aangekomen tijdens je eerste zwangerschap lees ik. Hier nog een. Ben ook 1.80 en ging van 67 kilo naar 91... ;-)

Hoe gaat het nu met je? Nog verhoging, nog pijn? Nog bloedverlies? Hoop zo voor je dat het geen tekenen van een bbz zijn, en dat je een echo krijgt vandaag om dat uit te sluiten.

Slecht geslapen vannacht. Misschien toch de spanning van de echo straks, maar misschien ook wel de 7 weken grens. Vorige keer ging het toen mis. Hoe dan ook, ben nu helemaal gesloopt... Vanmiddag om 15.15 pas de echo. Please, please, please laat er een mooi hartje te zien zijn.

Geplaatst

Floortje, heel veel sterkte en succes! Ik hoop echt dat je vandaag vriendelijk geholpen wordt en er duidelijkheid komt!

Mariek, veel succes! Ik duim mee voor een mooie hartslag!

Geplaatst

Hoi Mariek,

Ik kan me voorstellen dat je vannacht niet goed hebt geslapen, het is voor jou nog eens extra spannend! Ik hoop op een prachtig knipperlichtje en vanavond een heerlijk nacht met prachtige dromen! Laat je ons wat weten?

De verpleegkundige moest overleggen met de IVF arts en belt zo terug. Ik voel me echt niet lekker en vorige keer had ik dat helemaal niet, dus ik hoop echt dat ik nu gewoon mag komen. Ik had net 37.7, dus ik ben gewoon bezorgd en wil het gewoon graag weten als het mis is... Maandag krijgen we een nieuwe vloer, dat zal je altijd zien. Zit ik straks boven op de wc te miskramen, of moet ik geopereerd worden... Pffff... Wat een horrorscenario.... Ik hoop echt dat het loos alarm is, maar in ieder geval hoop ik op duidelijkheid!

Geplaatst

dames, heel veel succes vandaag!!!

Floortje, hoop dat het loos alarm is en dat je in elk geval wel vriendelijk te woord wordt gestaan vandaag...wat een horkin van een assistente zeg!!!

Mariek, veel succes met de echo!!! hoop en duim voor eeen knipperlichtje!!!

had graag hier nog mee willen schrijven, maar ben nu sinds woensdagavond al aan het vloeien, zonder krampen, en af en toe wat kleine stolseltjes, niet noemenswaardig.

Zul je zien dat het vruchtje er nog steeds zit, hoe klein ook. Had ik bij de vorige zwangerschap ook. zucht...

Geplaatst

Mariek, ik duim voor je vanmiddag!! En ook voor jouw Floortje, wat een raar mens zeg.

Bij de zwangerschap van mijn dochtertje ben ik ook 24 kg aangekomen, van 74 naar 98! Maar veel van die kilo's in het tweede deel van de zwangerschap, bij de weken 24 t/m 34 kwam er elke week wel een 1 kg bij. Gelukkig ook weer bijna alles kwijt na de geboorte (op 5kg na, maar die gingen ook snel ivm de borstvoeding). Ik merk nu ook al dat mijn broeken strakker zitten bij mijn buik. Nog door de medicatie van de ivf, maar ook de zwangerschap denk ik zo. Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Hoi ccthuis, ik heb hetzelfde probleem hoor. Mijn broeken zitten nergens strakker dan voorheen, maar wel bij mijn buik. Ik was ook wel heel dik en heb op mijn buik bijna twee jaar later ook nog een rand vel, vet, of hoe je het ook wilt noemen, zitten. Bovendien ziet mijn buik er uit als een rood wit tijgervel.... Nu met de medicatie zitten mijn broeken nog strakker bij mijn buik. Sterker nog, ik kan door de hormonen niks verdragen dus heb mijn zwangerschapsleggings maar uit de kast getrokken en doe daar kantoenen tuniekjes op, want ik kan alleen maar katoen verdragen, zeker bij mijn buik. Je bent dus niet de enige...

Net weer het ziekenhuis gebeld, maar ze kan pas om 11 uur overleggen, want ze heeft nu wachtenden op de lijn. Dus we moeten wachten... Ik heb nooit wat te klagen gehad over het ziekenhuis, maar nu baal ik toch wel een beetje.

Geplaatst

Hi dames,

Ze willen niks doen. Hcg geeft geen zekerheid en op een echo is niks te zien, zeggen ze. Ik moet gewoon afwachten of het fout gaat of goed blijft gaan.

Heb het een beetje gehad. Weer een dag weg zonder ook maar een klein beetje zekerheid, tenzij het straks doorzet natuurlijk...

X, Floor

Geplaatst

Op een echo is wel degelijk te zien op welke plaats het zit!! Idd niet of er een vruchtje zit, maar ik had bij mijn bbz met 5,5 week een echo en daar was een frummeltje met hartactie te zien in de eileider (dat zien ze beter als in de baarmoeder) en dat is de volgende dag nog vereijdert incl eileider... Daarom kreeg ik bij deze een echo bij 4,5 week. Niet voor hartactie maar voor te kijken waar het zat... En de vruchtzak zat gelukkig in de baarmoeder toen... Dat was duiidelojk te zien.

Ik kan daar soms zo boos om worden want een bbz kan heel gevaarlijk zijn....

Nou genoeg negativiteit, gewoon ervanuitgaan maar dat het goed ziten verstand op nul....

Succes meissie!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden