Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Dion, fijn dat de echo goed was!

@Mijnbaby, nog even en je hebt je echo!

@Henne, bedankt voor je tips, heb de sites bekeken, mooie kleding idd! Ik heb toch besloten de jurk te nemen die ik in juli voor een trouwdag gekocht hebt. Het is rekbaar, mijn buik kan er nog in, doe er een vestje op en panty eronder en klaar. Moet alleen nog kijken of ik een goeie panty heb. Een jas via marktplaats vind ik moeilijk, zijn meestal niet mijn maat of ver uit de buurt. Zou toch eerst willen passen. Ik kijk het gewoon aan, wie weet kan ik het wel af met mijn skijack die zit aardig ruim, kan altijd nog wel iets kopen.

Ik heb dinsdag weer een controle om half 9, altijd leuk weer het hartje te horen. Voel de kleine steeds meer bewegen, voelt anders dan bij Jane omdat de placenta nu voor ligt, het voelt dieper en iets minder fijn, maar geniet er wel van.

Liefs Roossie

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Roossie maandag kan niet wachten :)

We hebben Donderdag een nieuw bed en matras voor me zoon gekocht zo leuk een ''groot bed'' :)

Me man gaat hem vandaag in elkaar zetten...

Gisteren een heerlijke meiden bios dag gehad :) zoals het nu gaat is het snel Maandag! :)

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Mijnbaby heel veel plezier en succes zometeen! Nu Bloempje nog en dan zijn we allemaal over de twintig weken hè? Op dan naar de volgende mijlpaal van 24/28 weken en levensvatbaarheid. Voor mij persoonlijk wel een belangrijke grens, maar dat heeft ook met ervaringen in mijn omgeving te maken.

Wel durf ik inmiddels iets verder vooruit te kijken/denken. We hebben een datum geprikt om aan de babykamer te beginnen, voor die tijd dus behang uitzoeken en opruimen. En ik ben bezig met de uitzetlijst. Mijn hemel zeg, wat heb je allemaal nodig?! Ik ben nu ook wat lijstjes aan het vergelijken en vooral over aantallen kleertjes zijn ze het nie eens haha. Maar ik heb hier al gehoord: zo min mogelijk en bijkopen als je weet hoe groot je kindje is. Dus aan dat advies gaan we ons maar houden denk ik.

Ik ga zo hier naar de gynaecoloog, weer een nieuwe. Ben benieuwd, heb een waslijst aan vragen/bespreekpunten en volgens mij duurt een afspraak tien minuten dus ik reken er maar vast op dat ik er weer onzeker vandaan kom ipv gerustgesteld. Is tot nu toe elke keer zo gek genoeg. Maar misschien valt het mee, schijnt wel een hele fijne gyn te zijn.

To later, mijnbaby, probeer vooral te genieten hoor!

Geplaatst

Damessssssssssssssssssss.....

IK heb de 20 weken echo achter de rug.... Alles was gelukkig helemaal goed :) we zijn happy!

Baarmoederhals is ook opgemeten en die was ook helemaal goed....

En Henne voor mij is dat ook de volgende punt om naar uit te kijken 24-28 weken...

Ik heb 5 nov 9.30 mijn volgende date ben dan 24 weken :)

Geplaatst

Superfijn mijnbaby, heerlijk moment he.

Hier ook blij. De gyn vanochtend was een fijn mens. En vooral heel praktisch en concreet. Eerst was ik aan het heen en weer schipperen tussen huisarts (voor controle prednisolon), immunoloog via de mail (om die controle te bespreken), vk en toen kwam daar de dermatoloog nog bij... En nu gaat lekker alles naar de gyn. Zij doen de tweewekelijkse bloedcontroles, schrijft nu ook de antihistamine e.d. voor en gaan ons zoals ze zij 'goed in de gaten houden en er doorheen slepen'. Ik krijg elke twee weken een normale controle en elke vier weken een echo om de groei te monitoren omdat prednisolon een groeiachterstand kan veroorzaken. Nu dus ook even een snelle echo gehad, even een spiekmomentje en alles was prima. Een beweeglijk kind, ja dat had ik zelf ook al gemerkt. Kwam er helemaal opgelucht vandaan. Angsten zijn hiermee niet weg, maar de stress van al dat geregel en gedoe wel.

Geplaatst

Henne wat fijn dat je even mocht spieken heerlijk! :) en lekker dat nu alles via de VK scheelt een hoop

heen en weer...

Hoe gaat het met de andere dames???

Geplaatst

Mijn baby, gefeliciteerd meid met je goede echo. Bijzonder, vindt je niet? Henny voor jou ook een fijn bezoek! Lekker naar de kleine man gekeken. Wij hebben ook een echo gehad vandaag, kleine doet het prima. De rest gaat ook een stuk beter. Ben nog wel waar ik ben, maar hopelijk binnenkort weer gewoon zoals het hoort:). Snappen jullie wel, toch?

Geplaatst

Dion dat is fijn om te horen. Hoop dat je net als ik snel weer lekker op de bank ligt.

En even spieken was idd fijn, ondanks de vele beweging en het hartje dat we af en toe nog luisteren zijn echo's gewoon de ultieme bevestiging en geruststelling. Over 4,5 week weer, hopelijk kan m'n man dan ook even mee.

Geplaatst

@mijnbaby gefeliciteerd met je mooie echo! Nu kun je nog extra genieten!

@Henne, fijn dat je alles nu bij de gyn kan regelen, scheelt een hoop gedoe, met die hormonen valt dat niet altijd mee om veel te moeten regelen.

Wat die waslijst aan spullen betreft, je kunt gerust een aantal setjes kopen van maakt 50/56 iedere baby zal die maat dragen, daarna komt maat 62/68 ik denk niet dat je een baby zult krijgen van 62cm lang hahaha.........wat wel zou kunnen zijn dat het een heel kleintje is dan moet je een prematuurmaatje hebben 44, maar die kun je vast ook wel in het ziekenhuis kopen, of je stuurt manlief naar een winkel of je koopt er eentje voor de zekerheid. Het is wel fijn om een aantal setjes te hebben, zo'n kleintje verschoon je een paar keer per dag. Nu kun je die setjes ook zelf kopen en dat vind je vast nog wel het leukst.

Hydrofiele luiers heb je heel veel nodig, 20 stuks ofzo hebben wij er. Je legt ze in de kinderwagen, op het voedingskussen, droogt de kleine mee af als die uit bad komt, mondje afvegen, op voedingskussen leggen etc.......en iedere dag gaan er wel een aantal in de was.

Als je vragen hebt over de lijst stel die maar, sommige dingen zijn vaak onzin.

@Dion, fijn dat het goed gaat met de kleine, nu jij nog waar je hoort!

Gisteren hebben wij een duokinderwagen gekocht via marktplaats! Zaterdags eerst bij 2 winkels kinderwagens bekeken, tandem of naast elkaar. Naast elkaar vonden we toch makkelijker en degene die dan het smalst uitviel was de mountain buggy. Gelijk op marktplaats gekeken en zondags eentje gekocht een mooie rode! Moest wel een traantje weg pinken dat ik een tweelingwagen aan het kopen was!

Via marktplaats kan ik ook een lodge shelter kopen, mag hem op komen halen!

Dan nog een ledikant en kledingkast voor Jane, maar die willen we nieuw kopen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dion: was heeel speciaal maar heb er niet van kunnen genieten hoor,

als ze bv al langer dan 2 min naar het hartje keek, kreeg ik het al benauwd...

gelukkig was alles goed, en ook de meting van de baarmoederhals....

Geplaatst

Mijnbaby dat had ik ook heel erg. Ze kreeg de hersentjes eerst niet goed in beeld denk ik want ze ging later daar terug, maar toen ze daar maar heen en weer bleef duwen met die echokop...pfff... Van die twee minuutjes gisteren heb ik uiteindelijk meer genoten, dat was denk ik de eerste echo zonder medische aanleiding. Denk trouwens niet dat wij nog pretecho gaan doen nu we elke vier weken een groeiecho krijgen.

Roos wat leuk, allemaal dingetjes aan het kopen! Ik heb op Mp een goeie box gezien hier in de buurt maar durf nog net niet... Is er over een maand wel weer eentje, die worden bij bosjes aangeboden. Ik wil wel proberen dit weekend behang uit te gaan zoeken, want over vier weekjes komt mijn vader helpen met het kamertje en tot die tijd zitten al onze weekenden vol.

Hebben jullie ook zo'n droge huid? Ik zat gisteren chips te eten zo uit de zak (ach ja ;-)) en het zout beet gewoon in m'n hand, bizar joh! Werd er dus wel onmiddellijk om afgestraft haha.

Dion hoop dat vandaag weer beter is dan gisteren!

Suzanne hoe is het bij jou? En Pucca? En Marloes? En alle meiden waarvan ik de naam nu kwijt ben (zeeeeef)?

Geplaatst

Bij ons kosten het ook erg veel moeite om de hersentjes in beeld te krijgen :)

ik moest op een kussen liggen, en toen weer op me zij... ze zei ook niet heel veel tijdens de echo,

dat stoorde me ook best wel... soms zei ze prachtig helemaal goed... maar soms had ik echt zo iets van

zeg wat mens :) hahhaha!

Geplaatst

Hahaha zo herkenbaar, ik was (ben) ook heel er gewend dat ze van alles vertellen. Ze zei meestal wel wat je zag, maar niet of het goed was. Misschien had ik ook wel een verkeerd beeld van deze echo omdat in baby.boom ed altijd van die gezellige 'nu gaan we weten wat het wordt' items te zien zijn waarbij de halve familie erbij is. Dat hebben ze vast apart opgenomen na de echte twintig weken echo!

Geplaatst

Hey meiden,

Yes

Mag vanavond weer in mijn eigen bedje slapen.

Wat de 20 weken echo betreft, Bij mij vertelden ze van te voren dat ik niet moest schrikken als ze wat langer op een bepaald punt bleven hangen, en dan ook niet zoveel zeiden. En dat dit heel normaal is tijdens de echo en moest daar dus niets achter zoeken.

Ik was wel heel blij dat ze dit zeiden!! Jammer dat ze dit niet tegen jullie deden.

Hebben ze ook tegen jullie gezegd hoe zwaar jullie kindje was?

ik wist helemaal niet dat ze dat konden meten.

Het schijnt dat ze punten die ze allemaal opmeten, omgerekend wordt door het computerprogramma, en dus zo weten hoe zwaar het kindje is op dat moment. Wel grappig!

Ook hebben we de hele echo op DVD gekregen, ik dacht dat ze dit niet deden met de 20 weken eco omdat dit een medische echo is.

Geplaatst

Heerlijk Dion, thuis! En weer een week erbij, fijn is dat hè, die dagen dat de week 'wisselt'. Ik morgen weer, 23 weken dan. Bijna 24!

Van dat gewicht is ons niet gezegd maar ik heb het verslag thuis gekregen om aan de gyn te geven en daar stond het wel op. Uit mijn hoofd iets van 340 gram ofzo? Kan dat?

Oh meiden ik zit in excel een uitzetlijst te maken (we moeten beetje budgetteren dus tja ook hier maar een begroting van maken) en ik schrik me lam van de lengte ervan joh haha. En Roos wat zijn molton luiers?! Is dit hetzelfde als een molton onderlegger? Ik sta straks echt als een nitwit in zo'n winkel joh, ze kunnen me echt alles aansmeren LOL.

Geplaatst

Ja dat kan heel goed Henne, die van ons was 320 gram, wat klopte met de zwangerschaps duur.

Hi hi, als jij nu je best doet met je lijstje...., kunnen wij dat van jou weer "gebruiken" :laugh:.

Ik doe ook veel met Excel.

Geplaatst

Haha ja lekker Dion en ik het werk doen ;-)

Ik kom best dingen tegen waarvan ik denk...ja...en dan? Ik bedoel rompertjes, haal je die met korte of lange mouw? Het is wel februari, maar ze hebben natuurlijk ook een pakje/truitje aan. Dat soort knullige vragen ben ik me nu lekker mee bezig aan het houden, hilarisch eigenlijk.

Denk wel dat de lijst nu aardig compleet is, dus als iemand interesse heeft.... Ik zoek nu voor al die dingen als lakentjes, rompertjes enzo de goedkoopste uit, eerst maar eens kijken hoe groot de schade dan is. En dan beslissing wat ik graag leuker/duurder/anders wil.

Geplaatst

He meiden gekke vraag, wie herkent dit.. ik merk dat ik soms een beetje een vochtige slip heb, ( niet nat)

niet elke dag maar soms lijkt het als of er dagen zijn dat ik soms wat laat lekken ofzo...

Geplaatst

Mijnbaby ik draag nog steeds inlegkruisjes. Zeker als ik veel beweeg, dus lopen of sporten, heb ik last van afscheiding. Als je twijfelt of het misschien vruchtwater zou zijn, gewoon even de vk bellen. Maar wat vochtverlies/afscheiding is volgens mij wel normaal.

Geplaatst

Henne bedankt voor je berichtje, ik heb inmiddels contact gehad met de VK/ziekenhuis.

ze zijn gelukkig heel behulpzaam enzo.. ze zei dat het normaal is om afscheiding de verliezen en dat

het soms dun( waterig kan zijn) ze zei ik denk dat het gewoon afscheiding is, ik mocht langs komen als

ik het echt niet vertrouwde, maar ik laat het gewoon.. mocht ik het paar dagen hebben kan ik als nog langs gaan..

Geplaatst

Idd goed dat je gebeld hebt, mijn baby! niets zo erg als een verontruste zwangere vrouw....,aldus mijn super goede lieve gynaecoloog.

Henne, ik heb zeker belang bij je lijstje, hoor :toppie:!

Ik wil me ook wel toeleggen om alles uit te zoeken..., maar op één of andere manier kan ik me er nog niet toe brengen om daadwerkelijk alles uit te zoeken. Denk dat de situatie daar ook aan bijdraagt.

Geplaatst

Kon ik twee weken geleden ook niet Dion, eigenlijk vandaag pas eens voor gaan zitten. Heb ik jouw email? Dan mail ik je het opzetje wel, kun je er zelf tzt mee gaan rommelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden