Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag Meiden,

Mijn baby, lekker ff eruit met je mannen (klinkt zo lief)

Henne, het U.WV doet idd niet moeilijk, heb dit nu ook ervaren. Heel meelevend en schuiven de datum dat ze weer contact opnemen zo 6 weken vooruit. Schijnt dat bij een indicatie "zwangerschap" ze niet moeilijk doen, vertelde mijn baas.

Ook kost het hem geen enkele cent, ook geen eigen risico van zijn eigen verzekering. Dit gaat via de overheid, omdat anders de arbeidsmarkt dan geen vrouwen meer zouden aannemen omdat het "risico" van een zwangerschap en de evt. complicaties een te groot financiele strop zou zijn.

En ik maar denken..., wanneer en hoe kan ik zo snel mogelijk aan het werk. ha ha, mijn baas heeft me dus uit de droom geholpen en gezegd dat ze het goed aan kunnen op het werk en dat goed op mezelf en kindje passen moet. (scheelt natuurlijk dat het hem geen duit kost, maar wel lief!)

Geeft ook weer wat lucht!

Vannacht en gisteravond wel harde buiken gehad, anders als normaal, met wat steken rechts (banden?). Gelukkig is het nu over, maar wel een beetje angstig weer. Misschien ook wel de darmen waarop de baarmoeder weer reageerde?? pff, je zoekt altijd een (met voorkeur onschuldige) oorzaak.

Was wel weer blij met de doppler en het hartslagje en vanochtend melde beebje zich weer :) door lekker te buitelen. Daar wordt je weer zo blij van!

Manlief is binnenkort jarig, en ik denk er over om hem een filmcamera te geven....., wel een duur kado maar we hebben er al eens over gehad en lijkt me zo leuk voor straks.

Heb er alleen helemaal geen snars verstand van..., moeilijk kiezen dan. Denk over een sony, maar wil geen miskoop doen. Hoe zou ik daar achter komen?

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Dion echt een aanrader een filmcamera zo leuk om straks de kleine te filmen! Bewegende beelden zegt vaak meer dan foto's. Wij hebben een Canon ben een echte canon fan. We vinden de kwaliteit erg goed. Ik wilde een merk de ook goed is in fotografie. Ik heb ook een Canon spiegelreflexcamera.

Later meer ik ga nu boodschappen doen met Jane op de fiets. :-)

Geplaatst

Mooi Suus! We gaan zo te zien een beetje gelijk op, grappig. Morgen 20weken echo toch? Of is het nu woensdag?

Dion ik ben vooral gewend dat ik zo snel mogelijk weer aan het werk moest, dus dit is wel even vreemd. Maar hoe meer het doordringt, hoe prettiger het is. Omdat ik in de ziektewet val, hou ik mijn ww tegoed, wat betekent dat ik ook na m'n verlof nog een aantal maanden inkomen heb en dus rustig op zoek kan naar werk. Kan dus ook echt verlof hebben en dat is een heel fijn idee.

Hier ook nog steeds bij elk onbekend krampje en steekje in de stress hoor, als ik iets een paar keer heb gehad of kan verklaren dan gaat het. En idd, lang leve de dopler en de schoppende kindjes :-))

Camera heb ik geen verstand van, maar denk dat veel meer nieuwbakken ouders er eentje hebben dus misschien gewoon even een topic openen? Als ik iets moet hebben kijk ik vaak op vergelijkingssites of bij de consumentenbond. Ben zo iemand die alles graag uitpluist maar elektronica laat ik heel ouderwets aan m'n man over ;-)

Geplaatst

Ja, het is dus gelukt. De foto is vanmorgen gemaakt met 20w2d.

Dion, een filmcamera lijkt me nu een superleuk kado. Mijn vriend kocht er een tijdje geleden een, omdat hij die nodig heeft voor zijn opleiding. Maar we vinden het een hele leuke bijkomstigheid dat we straks de kleine kunnen filmen. Mijn vader maakt vaak korte filmpjes van mijn neefje en nichtje met zijn kleine fotocamera. Ze hebben dit helemaal niet door. Het zijn hele spontane filmpjes, heel leuk om terug te zien. Lijkt me heel leuk voor de kinderen zelf later. Kun je bijv je eigen stem horen. Ik zou als ik jou was een klein exemplaar kiezen, die neem je makkelijk overal mee naar toe. Van merken e.d heb ik verder geen verstand.

Gelukkig heb je jullie baby weer gehoord met de doppler. Maar vervelend, die steken. Even je vk/ziekenhuis om advies vragen?

Mijnbaby, heerlijk klinkt dat, zo'n dagje weg. Het was ook heerlijk weer zaterdag.

Ik heb nu twee dagen 'weekend'...regen komt met bakken uit de lucht. Nouja, dan moet ik wel rustig aan doen, ga niet naar buiten..

Henne, wel fijn van het UWV. Geeft de hoognodige rust lijkt me. De angstmonstertjes blijven af en toe bij iedereen rondspoken he?! Ik herken het helemaal in ieder geval. Wat super dat jullie zoontje elke morgen van zich laat horen.

Ik voel de laatste dagen weer wat minder. En mijn vriend heeft het nog helemaal niet kunnen voelen. De ene keer dat ik dacht dat ik ook met mijn hand kon voelen was hij niet in de buurt. Morgen echo..brr, spannend. Mijn vriend heeft er een heel goed gevoel bij en heeft er voornamelijk zin in :-) Ik vraag me af of ik ga kunnen slapen. We hebben de afspraak om 14.30 omdat mijn lief eerst moet werken. Ik ga 's ochtends naar een vriendin, anders zit ik zo te 'wachten'.

Geplaatst

Ik voel de ene dag ook veel meer dan de andere, het hangt er ook erg vanaf op het kindje ligt. Schopt het naar binnen of naar buiten ze maar... Nu hebben ze nog alle ruimte om te draaien, dus dat kan elke keer anders zijn.

Twintig weken echo vond ik ook enorm spannend hoor. Het is toch een medische echo, geen pretecho. Werd er ook beetje kriebelig van als ze niets zei, dan dacht ik gelijk dat het niet goed zat. Manlief heeft er ook meer van genoten dan ik, ik heb er achteraf eigenlijk weinig van meegekregen. Probeer als het lukt dus wel ook bewust naar je kindje te kijken en niet alleen naar de 'losse onderdelen' ;-)

Geplaatst

Ja inderdaad. Toen ik hem/haar zo goed voelde zat ie helemaal onderin. Daar waar geen vetlaag zit ;-) en daar voelde ik het supergoed. Nu zit ie meer richting mijn navel en voelt het als een plopje af en toe.

Ik ga proberen te genieten morgen. Zodra ik in ieder geval weer weet dat het hartje nog klopt valt er vast weer een last van mijn schouders. En ik ben ook wel heel nieuwsgierig. Laatste keer was beebje nog 3 cm. Ik hoop dat de nieuwsgierigheid groter blijft dan de zenuwen...als ik dat zo bij jullie zie is het al een echt mensje met een herkenbaar gezichtje, dat lijkt me heel gaaf om te zien.

Geplaatst

Suus, idd spannend morgen voor jullie! mannen zijn volgens mij veel relaxter dan wij, grr. Wij hebben volgende week de 20 weken echo, en zie er ook wel tegenop. Als alles goed is dan zal het wel een supermooie ervaring zijn, maar dat gevoel zal je wel achteraf hebben.

En vinden de mensen jou buik dik voor 20 weken??? Ben ik helemaal niet mee eens, als ik je buikfoto zo zie! Leuk hoor!

Henne, gek idee he, dat je zo lang "vrij" hebt, ben ook iemand die eigenlijk nooit in de ziektewet zit, en lang doorga. Ik besefte vanmorgen dat mocht dit zo doorgaan ik ook pas in mei of zo, weer aan de slag ga. Raar hoor!

Dus een goede keuze een camera als kado! Lijkt mij ook superleuk om straks te gebruiken met de kleine. Ik zal wat de camera betreft sneupen op het internet. Roos jullie hebben dus een Canon, zal ik ook naar kijken. Wat voor type is het?

In de winkel waar ik ff ben geweest zopas, zag ik wel dat ze superklein zijn geworden. Voordeel om mee te nemen, maar de verkoper vertelde wel dat als je inzoomt je meer bibberende bewegingen ziet omdat de camera juist zo klein is. Dan moet je eerder een statief gebruiken, hmm

Toch maar een toppic openen?, :msn-wink:

Yemkeh, fijn om weer wat van je te horen!

Leuk dat dit toppic weer een beetje actief is, gezellig.

Geplaatst

Zuuz mooi buikje! ik ga die van mij ook gauw droppen... Morgen 20 weken echo veel veel suc6 en plezier natuurlijk!

Dion: ik heb op vakantie door het vele lopen en doen, keiharde buiken oei dat is eng.. gelukkig ging het wel weg als ik

rustig deed... maar rond deze periode is het wel normaal dat je zo nu en dan eens een harde buik kan krijgen...

Geplaatst

Ja joh het is nu echt zoveel groter! En je kunt waanzinnig veel zien. Waarschijnlijk zie je het al bewegen voor je het hartje ziet hoor. En je voelt vandaag of morgen ook opeens weer wat. 'Hee, ben je daar weer' zei ik dan vaak :-) Hoop dat je ook een paar leuke fotos meekrijgt. Ben zelf helemaal verliefd op de afdruk van een voetje die we mee hebben gekregen. Haast nog leuker dan het koppie. Willen jullie ook vragen wat het geslacht is? Mijn man vond dat eerst niet zo nodig, maar loopt sinds vorige week te glunderen dat hij een zoon krijgt haha.

Oh en denk aan een volle blaas hè! Of in ieder geval niet nog even gaan plassen vooraf. Zeker als het kindje soms laag ligt, schijnt dat toch een beter beeld te geven.

Geplaatst

Ja gek hè Dion, pas in mei weer aan werk denken. Ik merk wel, nu al, dat het me meer rust geeft om over dingen als het kamertje enzo te denken. Weet nu dat ik de uurtjes dát ik wat kan doen, mijn eigen dingen kan doen en geen verplichtingen heb om achter de pc te kruipen en zinloos te solliciteren (want wie neemt me nu aan).

Mijnbaby wel opletten met die buiken hoor. Het is niet erg zolang er geen regelmaat in zit, maar moet ook niet erger worden eg maar. Genoeg rust inbouwen dus.

Zo het waait hier.... De voordeur rammelt, het tocht (in ons goed geïsoleerde nieuwbouwhuis) en volgens mij is er net een tuinstoel van de vlonder in de sloot gewaaid.....oeps....

Geplaatst

Henne: gelukkig heb ik het sinds na de vakantie helemaal niet meer gehad... vond het toen ook dood eng..

zeker met de geschiedenis dat mijn zoon 5 weken te vroeg was...

Is het trouwens te doen die baarmoedermond op meten? jij heb het toch gehad? bij mij gaan ze het ook doen met de

20 weken echo, ik heb ook een kweekje moeten afgeven en werd vandaag gebeld dat alles goed was en ik geen infecties heb..

Geplaatst

Ja, Dion, mensen vinden mijn buik dik...Deze foto is 's ochtends genomen, terwijl vanaf halfverwege de dag mijn buik wel dikker wordt door eten, en ik draag eigenlijk bijna nooit zwart de laatste tijd. Hmm, zou deze foto vertekenen? Anyway, ik ben blij met mijn buik(ie)!

Doen hoor, die camera! Vergelijkingssites, wat Henne zegt zijn wel handig voor de aanschaf. Reviews van gebruikers lezen. Wel een rotklus, ik hou er niet van zoiets uit te zoeken.

Henne, goed dat je het nog even zegt van de volle blaas. Ik zou het zo vergeten. Ik vind het alleen wel altijd een rotgevoel. Maarja, alles voor het goede doel..beeld bedoel ik. Dat voetje klint echt schattig!!

We willen niet weten of het een jongetje of meisje is. Als we het eventueel per ongeluk zouden zien vinden we het niet erg, maar liever niet. We hebben zelf ook helemaal geen 'gevoel' wat het wordt. Veel mensen schijnen dat te hebben, maar geen idee. De meeste mensen in onze omgeving denken een meisje, nou ja, ongeveer 50 % kans he.

Mijnbaby, benieuwd naar jouw foto!

Geplaatst

Ja, weet iemand of het standaard is om de baarmoedermond op te meten bij de 20w echo. Of moet je daar speciaal om vragen? Ze konden het bij jou via de buikecho zien toch, Henne?

Geplaatst

Is niet standaard, er loopt wel een onderzoek waarbij ze het doen (volgens mij dan we vaginaal). Maar dan moet jouw ziekenhuis daar net aan meedoen. Ik heb het zelf gevraagd, met als reden de harde buiken en het eerdere bloedverlies...en mijn onzekerheid. De gyn gaf aan dat als ze het goed kon zien, ze hem op zou meten en dit lukte gelukkig. Was wel dankzij de volle blaas zei ze, daardoor komt je baarmoeder omhoog. Vragen staat sowieso vrij toch!!

Geplaatst

Ik heb het ook gevraagd over de baarmoederhals bij de 20 weken echo, maar antwoord was dat ze dat niet doen.

Ga ook aan de gyn vragen deze week, misschien kan die het doen.

Geplaatst

Hey meiden,

zuuz, spannend vandaag je 20 weken echo!!

Hier gaat het goed, ik voel nu eindelijk hele lichte kleine plompjes..

ik had verwacht met een 2e zwangerschap dat ik het wel eerder kon voelen,

maar dat is niet altijd zo... tussen de 20 en 22 voelen de meeste het zei VK

Meiden hebben jullie nog gekke zwangerschap dingen, bv dat je opeens dingen die je normaal heerlijk nu niet lekker vind

en omgekeerd enzo haha...

Ik lust bv geen thee en koffie en prik meer haha zo stom! normaal dronk ik elke dag 2 bakken koffie..

Geplaatst

Ik kan geen sinaasappelsap meer drinken. Was gewend elke ochtend vers sapje te persen, maar word er nu misselijk van. En heb veeeeel meer zin in zoet. Ik eet geen suiker, maar ben oorspronkelijk wel een enorme snoepkont. Dat komt nu weer helemaal bovendrijven haha.

En erg grappig, ik ben echt helemaal dol op de geur van gemaaid gras en .....verse knoflook :-/ hoe verzin je het. Terwijl ik 'lekkere luchtjes' als shampoo, deo, after shave, schoonmaakmiddel etc bijna allemaal vreselijk vind.

Suzanne heel veel plezier vanmiddag, het is spannend maar vooral ook een bijzondere mijlpaal!

Geplaatst

Vandaag de 19 weken bereikt! Jippie, nog een weekje dan de 20 weken. Op één of andere manier vindt ik dat een mijlpaal. Ik hoop dat de 2e helft sneller zal gaan :) met minder stress.

Ik was een echte koffiejunk, nu heb ik alleen 's ochtends zin in koffie. En ik was gek op brood...., en dat doet me nu niets meer.

verder geen gekke dingen eigenlijk.

Mijn man heeft de kleine voor het eerst gevoeld. Toevallig draaide het kindje zich om, toen zijn hand op mijn buik lag. Zo lief! Elke beweging die ik voel, vindt ik zo fijn. Het geeft me veel geniet momenten, en ook geruststelling.

Geplaatst

Henne zo herkenbaar hahahah!! ik kan de geur van Dove douchegel niet meer ruiken kots haha

Dion wat speciaal dat je man de beeb heeft gevoeld! ik kan niet wachten op dat moment...

Geplaatst

De echo was super, alles is helemaal in orde met ons kindje! Hij/zij lag er alleen niet zo mooi voor, dus sommige delen waren moeilijk in beeld te krijgen. Maar uiteindelijk wel alles goed gezien. Hij lag ook heel stil en helemaal opgevouwen, schattig, knietjes zowat bij de kin en knuistjes naast het hoofd. Daarvoor had ik hem heel veel voelen bewegen (ik had weer eens een bakkie koffie op, sinds maanden), dus wie weet was hij daarna extra moe. Heel leuk om zo lang alles te kunnen bekijken. 'En profiel' foto's van het gezichtje meegekregen. Ik zal ze hier ook wel even plaatsen. Ze zijn niet heel duidelijk, omdat hij er wat moeilijk voor lag, maar toch heel leuk!

Ons kindje is iets kleiner dan gemiddeld, maar wel binnen de normale curve. De verwachting is 3200 gram bij de geboorte (vind ik niet erg ;-))

Echt weer een mijlpaal inderdaad. En we hadden al 10 weken geen echo gehad, dus zo fijn om het weer even met eigen ogen te zien. Al doet het voelen bewegen me toch het meest, dat voelt als de beste geruststelling. Kortom: blij, blij!

Herkenbaar hoor, de geurtjes e.d. Ik heb er wel veel minder last van dan de eerste 4 maanden, maar heb wel bepaalde zeepjes uit ons huis verwijderd. En ik merk dat ik de geur van koffie wel weer aankan. Dus vanmorgen lekker ergens koffie gedronken, dat had ik toch wel gemist. En ik heb juist minder trek in zoet dan gebruikelijk.

Wat gaaf Dion, dat je man het nu ook heeft gevoeld. Daar kijken wij ook echt naar uit.

Geplaatst

Mooi hè! Ben superblij voor je Suuzanne!

Hier slechte dag met heftige allergische reactie, zat om half een benauwd en trillerig bij huisarts en uiteindelijk liep ik om vijf uur de afdeling verloskunde van het ziekenhuis uit. Met Koekie alles oké, ikerg moe en nog gammel van aanval en antihistamine. Moet in ieder geval terug naar gyn ipv vk ivm medicatie. Morgen meer, erg suf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden