Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha en ik vond mijn buik al heel wat, maar dat valt kennelijk nog mee ;-) Heb trouwens ook veel last van darmen (kramp en gerommel) maar gelukkig niet van obstipatie ofzo. Ben wel benieuwd naar jullie buikjes....fotootje??

Suzanne fijn dat je in je eigen bed kunt slapen. Zal je bekken denk ik ook ten goede komen. Oefeningen zijn wel erg belangrijk hè. Als ik het een paar dagen verslons, voel ik gelijk m'n rug.

En die schopjes zijn zo gaaf! Ik heb soms een dag dat het echt feest is in m'n buik, andere dagen voel ik maar af en toe een plopje en schopje. Met de echo gisteren lag ie heerlijk rustig te slapen, af en toe bewoog er een armpje of beentje...zo schattig.

Marloes wat super dat je zo geniet!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag raakte ik aan de praat met een moeder bij de peuterspeelzaal,

en ze vroeg me hoe het ging met me zw enzo, toen had ze het over haar

1e bevalling, dat was HORROR dat wil ik natuurlijk niet horen, ik werd er zo niet goed van,

draaierig en hartkloppingen, ik gaf aan dat ik er totaal niet tegen kon, maar ze zat zo in haar verhaal..

ze ging maar door, ik rende naar binnen ( peuterspeelzaal) daar zagen ze dat het niet ging moest echt ff 10 min zitten pff..

( we hadden het gesprek buiten na dat we de kids hadden gebracht)

Ik had dit trouwens ook met de FILM ''komt een vrouw bij de dokter'', wilde ik een keer kijken maar dat ging zo mis...

kreeg toen ook hartkloppingen en braakneigingen en bijna flauwvallen..

Ik begrijp sommige mensen niet, wat heb ik aan dat soort verhalen????

ons 1e bevalling was KS wel met 17 uur weeen.. dus heb nog geen echte bevalling mee gemaakt...

Geplaatst

Ja echt niet leuk, als je er niet tegen kan. Ik vind sowieso dat mensen graag hun eigen ervaringen over bevallingen/zwangerschap vertellen, als ze weten dat je zwanger bent.

Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, maar soms denk ik weleens...., over wie gaat het nu eigenlijk, ha ha.

Marloes, wat de onzekere tijd betreft, die is eigenlijk op het moment alleen mentaal onzeker, lichamelijk gaat alles goed.

Maandag een heel klein beetje bruinverlies gehad, maar was maar weinig. En schijnt bij deze zwangerschap te horen.

Het lijkt nu een gewone normale eenling zwangerschap, staat ook op het aanvraag formulier voor de 20 weken echo. Dus daar ga ik nu maar van uit.

Het kan natuurlijk bij iedereen fout gaan, maar ik probeer nu echt te genieten :). En dat gaat aardig goed op sommige momenten na. Op die momenten luister ik een keertje extra met de doppler.

Kortom ik krijg er toch een beetje meer vertrouwen in! Voel het kindje ook af en toe buitelen, zo leuk!

Ik weet niet hoeveel ik precies ben aangekomen in deze zwangerschap. In maart was ik nog 69 kg bij 1.73, toen een miskraam gehad in april. Bij elke mk groei ik standaard een paar kg, wat na een paar maand ook weer weg is. Maar de behandeling was al weer snel in mei, met de hormonen shit...., dus ben wel 7 kilo zwaarder dan in Maart, maar wat nu echt van de MK en hormonen is en wat van deze zwangerschap....,??? I dont now.

Feit is wel dat het er wel weer af moet straks :(

Maar daar ben ik niet zo heel erg bang voor. Omdat als ik gewoon gezond eet met meer beweging, er het vaak goed af gaat. Dus daar hoop ik dan nu ook maar op :toppie:.

Ik draag het rondom, net als de vorige keer en het lijkt vooral de eerste maanden of ik ontzettend aan het snaaien ben geweest.

Ik zie hier van die mooie buikjes!!! op de foto's lekkker naar voren dragend. Dan heb je het snelste weer je normale figuur terug, dacht ik.

nou ja, Prioriteit is een gezond kindje ter wereld brengen op dit moment!!

Geplaatst

Ja inderdaad vragen hoe het met mij gaat, maar ondertussen hoor je alleen maar dingen die

je niet wil horen... begrijp sommige mensen echt niet...

Ik ben 3,5 kilo aangekomen, moet zeggen dat ik de eerste weken erg misselijk was, en veel niet wilde

daarna juist een eet periode, en nu probeer ik gezond te doen maar vandaag al een paar joden koeken op met een bak thee hihih..

Geplaatst

Henne .. wat zie ik nu een zoon!! Gefeliciteerd heerlijk zeg!!

Loesje.. een dochter.. wauw .. lekker genieten!!

Ik denk zelf dat ik een zoon krijg.. eerst altijd gedacht een dochter.. maar nu krijg ik het jongentje niet uit me gedachten..

We zullen zien.. dat duurt nog heel lang..

Maar ik heb heel veel meiden op fb die ook nu zwanger zijn.. en die met 13/14 weken al weten wat het word...

Geplaatst

Hi meiden, vandaag bij de vk geweest, was fijn. Uitgebreid gehad over wat nu echte harde buiken zijn en wat ik verder allemaal kan voelen aan getrek, geduw, gerommel, samentrekkingen etc. Het lijkt bij mij allemaal nog wel mee te vallen, hebbvooral een snel geprikkelde baarmoeder. Wel rustig aan mee doen, maar tegelijk 'gezond' in bewegin blijven.

Bloed bij plassen kan ook komen door betere doorbloeding en wat irritatie, dus als het geen blaasontsteking is niet gelijk zorgen maken. Daarin dus ook, voor zover mogelijk, gerustgesteld. Ze nam echt de tijd en deed het niet af als overdreven of gezeur, legde gewoon heel veel uit. Onzekerheid zal er niet door weggaan zei ze zelf ook, maar de uitleg en feiten geven wel tegenwicht voor de angsten. Bloeddruk was ook oké, onderdruk iets lager dan normaal, baarmoeder netjes tot aan navel, in drie weken tijd een kilo aangekomen, helemaal volgens het boekje dus. Mag over drie weken terug, bellen als ik eerder behoefte heb of vragen.

Zat op de terugweg wel weer met tranen, maar vooral doordat zo'n bezoekje het allemaal heel echt maakt, het besef dat we écht een kindje gaan krijgen....

Mijnbaby volgende keer gelijk weglopen joh als iemand weer me zo'n verhaal begint. Zit je niet op te wachten, bleegh.

Dion hier hetzelfde: mentaal onzeker terwijl lichamelijk alles prima gaat. Het eerste zal ook niet weggegaan, maar hoe meer het fysiek 'normaal' gaat, hoe meer het vertrouwen in je lijf weer groeit. Langzaam, maar zeker hè... :-)

Roxanne veel commerciële echobureaus doen vanaf veertien weken een geslachtsbepaling, maar dat is dan vaak onder voorbehoud. En achteraf ging het ook best snel vanaf de twaalf weken tot twintig. Nu had ik ook nog geen koopbehoefte, dat scheelt misschien ;-)

Meiden fijne avond nog!

Geplaatst

Hoi dames, ik ben al een paar weken niet geweest. De afgelopen 4 weken probeer ik te beseffen dat er echt een kleintje in mij zit. En ben erg moe. Weinig puf om achter pc te zitten. Ik hoop wel dat het goed gaat met jullie. Denk elke dag aan jullie. Hier gaat het goed, eten pakken koekjes en choco op een dag. Mag echt niet. En bekkenpijn, steekjes buikpijn, aardbeien ahum. Nou ja vast de normale dingen. Korte update Denk aan jullie xx

Ps roxanne wat gaat de tijd snel

Geplaatst

@Henne, mooie echo foto's en mooie buikfoto. Mooi buikje hoor, die van mij is ook dikker maar het gaat ook sneller met een 2e zwangerschap en was al niet zo slank als jij! Wat fijn dat alles goed was. En ook goed gesprek gehad met de vk, hopelijk heb je er wat steun aan. En ja het wordt allemaal steeds echter. Ik vond het ook zo'n apart gevoel toen er eenmaal een babybedje stond, ik zei toen tegen mijn man komt daar echt een klein meisje in te liggen? En al die poppenkleertjes...........

@mijnbaby, wat naar zeg dat zo iemand zo'n verhaal aan je ophangt, ik zou de volgende keer ook gewoon weglopen. Doe maar of je haast hebt ofzo.

Fijn ook om van anderen weer wat te horen en dat alles goed gaat.

Ik ben ongeveer 2 kg aangekomen, ik weeg thuis niet, moet bij de vk wel op de weegschaal staan. Maar hou me er niet zo mee bezig, we moeten natuurlijk nu aankomen met een kleintje in onze buik. Met Jane was ik ongeveer 16kg aangekomen in totaal en dat was er al snel weer af na de bevalling en door de bv. Mijn man heeft weer wat buikfoto's gemaakt ik zal er ook eentje plaatsen.

[ATTACH=CONFIG]4596[/ATTACH]

Geplaatst

Nice Roos! Het zit bij jou ook al wat hoger of niet?

Ik maak me om het aankomen ook niet zo druk, hoort erbij. Wil alleen wel oppassen voor kilo's die niet nodig zijn. Moet het toch ook allemaal meedragen en heb al niet de sterkste rug (vorig jaar wervel verschoven). Probeer dus niet te veel te snoepen, boterham met appelstroop ipv koekjes, de soort dingen. Maar gisteren ook met gemak een zak chips geleegd hoor, het moet wel leuk blijven ;-)

Geplaatst

@Henne, ja de buik zit bij mij nu nog hoog. Ik merk ook dat de zwangerschap anders is omdat de placenta voor ligt. Bij Jane lag die anders, ik voelde de bewegingen eerder en meer. Nu voel ik ook wel bewegingen maar dieper. Vanochtend wel een schopje gevoeld, zo mooi omdat te voelen.

En ja oppassen voor de extra kilo's niet ongans gaan snaaien. Ik heb gelukkig voornamelijk zin in gezond eten, een boterham, fruit en een gezond bort eten. Met snoepen moet ik sowieso oppassen, mijn suikerspiegel stijgt dan te snel en dan word ik duizelig. Moest bij Jane er ook oppassen. En met zouten opletten voor de bloeddruk, maar dat moest ik de vorige keer met name aan het einde van de zwangerschap opletten. Sinds een griepje voordat ik zwanger werd van Jane, pers ik iedere ochtend sinaasappels uit, oh daar geniet ik zo ontzettend van iedere ochtend! Ik lus ook geen jus d'orange uit een pak meer. Heb dan gelijk mijn fruithap binnen. Smiddags eet ik samen met Jane banaan of druifjes.

Ok ga maar weer verder werken, zit mezelf af te leiden hahaha......

Geplaatst

Ymkeh.. ja bij jou ook hé meid..

Kan echt niet wachten totdat hij of zij er is.. om heel eerlijk te zijn ben ik het zwanger zijn al zo beu..

Misschien komt dat omdat ik constant last van alles heb, en nog niet echt kan genieten totdat we

de nekplooimeting hebben gehad..

En ook als we het misschien verteld hebben aan ouders enzo..

Maar nu zou ik liever onder een steen liggen tot eind Maart ;)

Geplaatst

Roossie mooi buikje!! ik heb ook nog niet echt een grote buik, als ik wat straks aan heb en bv een riempje om doe

is het niet te missen. maar het is nog niet opvallend.

Roxanne ik heb bij dokter papa in ijburg gedaan hij geeft je 100% garantie en als die het bv, niet kan zien of niet zeker weet

mag je nog een keer terug komen. vanaf 14 weken.. je krijgt ook leuke foto's op dvd, en hij heeft je nog een uitgebreide uitleg

over alles, zo liet hij ons het hartje zien en de verschillende kamers, en dat de blaas vol was, kortom en nog veel meer... hij is erg betrouwbaar!

Geplaatst

Mooie buikfoto's trouwens, Henne en Roossie. Ik zal vandaag of morgen mijn vriend vragen ook eens een foto te maken om hier te showen.

Ik heb geen idee hoeveel ik aangekomen ben. Heb me wel bij de intake bij vk gewogen, maar daarna niet meer. Denk er steeds niet aan en heb thuis geen weegschaal. Morgen op mijn werk maar eens op de weegschaal gaan staan. Ben toch wel benieuwd.

Vorig weekend kregen we van een vriendin een tas met kleertjes. Zo leuk, sindsdien vind ik het zoveel 'echter'. Het idee dat in die kleine kleertjes straks ons kindje zit, heerlijk... De meeste kleertjes die we kregen zijn pas vanaf drie maanden ongeveer. Dus ben zelf van de week nog wat tweede handsjes gaan kopen voor de eerste drie maanden. En woensdag met mijn moeder wat ieniemienie kleertjes gekocht.

En sinds een paar dagen af en toe een heel druk ukkie in mijn buik. Ik word er blij van :-)

Ymkeh, fijn dat het goed gaat (op alle kwaaltjes na dan...jij ook bekkenpijn, lastig hé).

Geplaatst

Jaaa die dokter Papa is om te onthouden.. mijn man ziet op de echo's niet veel het is dat hij weet

dat het een baby moet voorstellen maar voor de rest.. hahaha..

Ik wil er wel graag heen nu me man nog zo ver krijgen om 2 uur te gaan rijden :)

Kusz

Geplaatst

Ik heb ook nog helemaal geen buikfoto's, nog niet aan gedacht, oeps.

Toevallig zei mijn man gisteren nog dat we nog geen buikfoto hebben gemaakt...., ha ha je zou haast denken dat ie stiekum mee leest :happy:. Maar die kans is klein, hi hi.

Geplaatst

Ymkeh ik zou er geen twee uur voor gaan rijden hoor, in de buurt moet toch ook een echobureau zitten? Volgens mij zit er in Vlissingen eentje die ook medische echo's doet, dus die zullen sowieso goede apparatuur ed hebben. En áls je het geduld op kunt brengen zou ik zelf tot ca16 weken wachten. Wij hebben vanaf week 13 tot en me 16 elke week een echo gehad en je ziet echt met de week meer.

Dion wel foto's gaan maken hoor! Achteraf kan het niet meer :-)

Ik ben weer een illusie armer: gisteren bij fysiosport van twee samen gehoord dat ik voor twintig weken toch een heel bescheiden buikje heb. En ik was er zo trots op ;-(

Suzanne vandaag twintig weken! Toch een mijlpaal he, de helft. Volgende week nog een mooie echo en ik kan zeggen, ook met lichamelijke klachtjes en alle onzekerheden wordt het daarna toch anders. Weet niet hoe ik het moet uitleggen of beschrijven, maar het is allemaal weer wat reëler, echter en zekerder.

Vanochtend druk ochtendje met boodschappen, was en twee mannen bezig aan de oprit die ik toch van lunch moest voorzien ed, dus nu weer plat op de bank. Hopen dat Koekie zich zo nog even meldt, zo gezellig :-) Gisteravond was ik alleen thuis en werd ie prompt heel druk, alsof hij me echt even gezelschap kwam houden, lief hè.

Geplaatst

Ach ja Henne, veel mensen vinden mijn buik dan weer dik voor 20 weken... men heeft gewoon altijd wát op te merken. Jouw buikie mag er zijn hoor!

Ik ga snel buikfoto maken, maar niet dit weekend. Werken is toch erg zwaar en net thuis, in bad geweest en nu uitgeteld onderuit! Morgen weer een werkdag en dan twee dagen vrij, dus nog even geduld.

Ja, Henne, 20 weken vandaag. Dinsdag echo en dan hopelijk heel blij het ziekenhuis uit. Ik vind het ook al reeëler worden hoor. Die kleertjes die we in huis hebben maakten het opeens heel echt voor me. Eindelijk iets tastbaars!

Dion, ik wacht ook jouw foto's rustig af :-)

Geplaatst

Gisteren een heerlijk dagje met me mannen @ dierentuin geweest.. we hadden prachtig weer heerlijk!

Vandaag 18 weken... JEEJ! nog 2 weekjes en dan de 20 weken echo...

Geplaatst

hoi Roxanne, ja wat spannend he allemaal en ook niet zonder zorgen. Ik ken het gevoel...de nekplooimeting heb je toch al snel denk ik?

Geplaatst

Hai meiden, allemaal beetje leuk weekend gehad? Ik ben eigenlijk te druk geweest, merk ik dan vandaag: last van buik, rug en benen. Irritante is dat da me nog steeds onzekerheid maakt. Wel heerlijk regelmatig schopjes en beweging, elke ochtend zegt hij m'n man even goedemorgen met een goeie schop, zo lief.

Verder vanochtend bij U.WV geweest. Ik zit vanuit de w.w. in de ziekte.wet (overspannen, oververmoeid en klachten door zwanger) en ik hoef nu definitief tot na m'n verlof niet meer te solliciteren/werken. Vind het een raar idee, maar ben ook opgelucht. Een druk die wegvalt.

Zo nog even fysiosporten en dan de rest vd middag op de bank, het is we weer genoeg voor vandaag! Ga ik heerlijk nog even online speuren naar ideetjes voor de babykamer (als ik niet in slaap val)

Geplaatst

Henne: fijn dat je niet hoeft te solliciteren is toch wel een last van je schouders nu.

Hier een fijn weekend gehad, zaterdag naar de dierentuin geweest met me mannen, en

gisteren uit eten geweest met me man en zus en zwager..

Hoe is het met de rest van de meiden??

beetje stil hier..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden