Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beter om het toch te checken mijnbaby! Ik heb zo'n periode gehad rond de 17/20 weken, met buikpijn, veel plassen, ook een keer bloed bij urine... toen twee keer laten checken en ook op kweek laten zetten. Was uiteindelijk toch geen bo, dus idd banden, doorbloeding etc. Maar vervelend is het! Probeer of je als je op je rug ligt je baarmoeder kunt ontspannen, evt een lauwwarme kruik erbij pakken.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben naar het zh geweest en heb urine afgeven, ik heb een BO. Ik heb medicatie gekregen voor 7 dagen 4 x per dag..

Ik moet de beeb ook even zien :))))) dat was natuurlijk super leuk! ze maken van de urine ook nog een kweek om andere dingen uit te sluiten..

Vind het wel fijn om in het ziekehuis te lopen, ze zei je mag altijd bellen altijd langs komen.. toch erg fijn...

Geplaatst

Een bo is niet fijn, maar wel mooi dat ze wat gevonden hebben! Dan weet je tenminste waar het gevoel vandaan komt.

Wij hebben vandaag ook weer kunnen spieken naar beeb :clap2:, erg beweeglijk kind, aldus de gynaecoloog.

Helaas ook nog steeds een stolsel te zien op dezelfde plaats, baal. Maar had al gehoord dat de verwachting is dat ik daar niet vanaf kom. Toch hoop ik dat nog steeds, maar moet mijn verwachtingen aanpassen, anders krijg je steeds een dip als er weer wat komt.

kindje lijkt zich er geen bal van aan te trekken, zit gelukkig ook onder hem/haar, vlak bij de uitgang (of ingang, hoe je het ook maar wilt noemen :p: hi hi in mijn geval nu en voorlopig een uitgang).

Geplaatst

Dion wat leuk dat jullie ook even mochten spieken naar de kleine :)

een BO is idd niet leuk,maar ben al 2 a 3 weken aan het kloten en ben blij dat

ik nu een kuur heb gekregen...

Ons beeb was ook erg bewegelijk zo sweet.. :) ( helemaal in love )

Over 3 weekjes weer een afspraak bij de VK... ik leef altijd wel weer toe naar die afspraken...

Geplaatst

Toch een bo dus! Goed dat je hebt laten checken zeg. En heerlijk om weer even te spieken.

Ik word de laatste dagen misselijk na het eten, herkent iemand dat? Denk dat m'n baarmoeder tegen m'n maag begint te drukken? Kan ook gewoon dat ik te moe ben natuurlijk... Slaap slecht :-(

Geplaatst

24 weken :-))) Koekie had vanochtend een feestje in m'n buik om dit te vieren :-)

Beetje jammer dat ik me op het moment nogal gammel voel, dus mijn eigen feestje zit er niet in haha. Het wordt fysio, boodschappen en dan bank of bed.

Mijnbaby neemt de buikpijn al af met de ab?

Dion hoe is het met jou?

Suzanne en Roos bij jullie ook alles goed?

Pucca lees je nog mee? En Miems en Marloes? Gaat alles goed?

Ik heb gisteren een maxi c.osi gekocht in de opruiming, voor ongeveer de helft vd prijs dus wel erg blij mee. Vaak krijg je ze bij een wagen, maar die hoeven wij niet te kopen. Op markt.plaats ook zo'n base voor in de auto erbij gevonden, dus weer iets dat van het lijstje kan. Tja, met nog 16 weken te gaan begin ik toch iets van kriebels te krijgen moet ik zeggen. Haast heb ik niet, maar dat gevoel van 'het komt wel, tijd zat' is wel minder aan het worden ;-)

Geplaatst

@ henne 24 weken JEEJ!!! heerlijk meid... ik kan niet wachten tot ik 26 weken ben... bak van me hart....

Hier gaat het wel, gisteren 4 pillen geslikt en net ook al weer 1.. zal pas na ongeveer 3 dagen aanslaan vertelde de arts me..

maar me onderbuikpijn is al veeeeel minder :)

Geplaatst

Fijn Henne, nog maar 16 weken, klinkt niet veel eigenlijk. Het zou best kunnen dat het nu heel snel gaat :)

Mijn baby, Ja 26 weken is toch wel de mijlpaal waar we nu op af gaan. Ben wel jaloers hoor Henne! jij bereikt die mijlpaal 2 weken sneller dan ons, ha ha.

Kan me nog steeds niet snel genoeg gaan, en heb het gevoel dat iedereen sneller gaat dan mij :happy:, muts die ik ben.

Maar ik mag niet klagen, het gaat nog steeds goed en kindje is lekker in beweging wat een goed teken is.

Groeien jullie ook veel? In het begin ging ik heel hard, maar zit nu al een maand op hetzelfde gewicht. Ik was van plan om af en toe mijn buik op te meten, maar het blijft er steeds bij.

Voel de voetjes wel boven mijn navel uitkomen en herken hoe het kindje ligt. Kopje naar beneden of juist niet, zo grappig! Zie dus ook de trapjes door de shirt's heen.

Andere meiden, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Tja, ik ben nu eenmaal twee weken eerder uitgerekend hè ;-) Maar ik moet zeggen dat ik het stiekem best fijn vind om een van de eerste te zijn in februari haha, dus ik snap je helemaal. Als ik meelees in januari of december kan ik om best 'jaloers' worden op hoe ver zij al zijn, vooral inderdaad die 26 weeken grens.

Geweldig hè Dion dat schoppen, volgens mij had ik gisteren een voetje te pakken. Koppie ligt meestal schuin beneden, niet altijd even comfortabel. Ik kom heel gestaag aan, zit nu op +6 kilo ongeveer. Mijn buik lijkt de ene dag meer dan de andere en soms heb ik 'opeens' het idee dat het veel meer is. Fysiotherapeut merkte dat vandaag ook op, misschien gaat het toch meer in spurtjes dan geleidelijk? Sinds gisteren ook het idee dat baarmoeder m'n maag bereikt heeft, pfff, af en toe opeens misselijk en moeite met eten. Voel ook duidelijk meer beweging nu boven mijn navel, zo apart hoe dat langzaam naar boven verplaatst.

Mijnbaby fijn de je in ieder geval al wat minder buikpijn hebt, lijkt me toch ook een rustiger idee.

Geplaatst

Hier ook 6 kilo aangekomen de eerste 5 zaten er best snel aan, nu al een hele tijd 6 kilo...

Ik heb nu best een buik opeens zo uit het niks, dit is natuurlijk wel mijn 2e zwangerschap en dan

gaat het net harder... Verder voel ik de beeb nu heel veel, gister waren we film aan het kijken en toen

kreeg ik opeens een best harde schop ik schrok er van me man moest lachen... :)

Geplaatst

Meiden vraagje help! zwangere vrouwen en hun vreemde trek :) ik heb sinds een week zo een zin in LYCHEES

maar volgens mij komen ze pas jan echt overal te liggen voor verkoop, weet iemand waar ik ze nu al kan halen????

Geplaatst

Geen idee.....is idd niet iets wat je even bij een benzinepomp haalt ;-)

Hoe is het trouwens met Bloempje, die is ook heel stil? Dion zouden we zoveel meiden afgeschrikt hebben met onze onzekerheden in het begin... ;-(

Ik ga de B.lijde D.oos ophalen dames, wie die naam verzonnen heeft....

Geplaatst

Ik hoop het niet Henne! Daarom ben ik wel wat voorzichtiger geworden met wat ik schrijf. Kreeg. Vanmorgen wel idee en voor het kamertje, nog ff uitwerken in mijn hoofd.

Geplaatst

Hi meiden, hoe is het hier?

Dion lekker aan het nadenken over het kamertje? Krijg je morgen weer een echo?

Mijnbaby is de blaasontsteking onder controle?

En de rest? Bloempje hoe gaat het met het ombouwen van de kamers?

Suzanne lukt het werken nog?

Roos alweer bijna 25 weken!

Miems? Pucca? Loesje?

Ik ben gisteren op pad geweest voor een meeting met een aantal forum vriendinnetjes. Was heel erg leuk, maar m'n buik vond het duidelijk minder. Na een uur rijden, vier uur op een redelijk hard stoeltje en weer een uur rijden had ik de hele avond gespannen/harde buiken. Niet meer op deze manier doen dus. En vandaag rustig aan.

Krijg wel een beetje de kriebels inmiddels van wat er allemaal nog 'moet'. Maar tegelijk denk ik ook heel makkelijk 'laat maar, komt wel'. Lekker krom dus.

Morgen weer controle bij de gyn. Heb een paar slechte dagen gehad, maar gaat nu weer beter lijkt het. Dus verwacht niks bijzonders.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, ik was even niet op het forum hier, niet zo gezellig van mij he. Leuk om jullie verhalen weer te lezen.

Mijn vriend en ik hadden afgelopen week herfstvakantie. Geklust in huis, met hulp van mijn ouders. Ik vond het erg vermoeiend. En had ook constant ruzie met mijn vader...die wordt zo chagrijnig van klussen (waarom heb ik zijn hulp gevraagd??), en ik met mijn hormonen er nog bij. Bah, ik was er uitgeput van. Maar goed, nu weer bijgekomen.

Ik herken me helemaal in jullie verhalen over het voelen van je kindje. Ik voel hem nu sinds kort ook echt iedere dag. Vaak ook duidelijk hoe hij ligt. En soms zie je mijn buik ook op en neer gaan. Leuk he, om dit mee te maken.

Dan het kamertje en alle spullen en dingen die vóór de geboorte allemaal geregeld moeten worden...pff, het duizelde me een week of twee geleden echt. Maar nu er wat klussen in huis gedaan zijn is er letterlijk en figuurlijk meer ruimte om daar mee aan de slag te gaan. Mijn lief is keihard aan het studeren in al zijn vrije tijd. Maar als zijn tentamenperiode straks achter de rug is gaan we wat gerichter met de babyspullen en -inrichting aan de slag. We hebben alle 'basic' spullen al, we moeten ze alleen nog her en der bij vrienden of familie ophalen. Maar het scheelt dat we niet op zoek moeten in winkels of op mp.

Werken gaat nog redelijk. Ik heb in de hele maand oktober maar 5 werkdagen, door vakantie en wat ziekmeldingen ivm met mijn bekkenklachten. Het gaat met mijn bekken nu dan ook best goed. Vanaf november nog anderhalve maand werken, mijn diensten zijn zo ingedeeld dat ik nooit langer dan twee dagen achter elkaar werk en steeds wat dagen rust heb. En dan 15 december mijn laatste werkdag alweer.

De 26 weken grens kijk ik ook echt naar uit. Hij komt in zicht!! Voor ons allemaal, even geduld nog ;-)

Ai, lychees kan je nu enkel in blik kopen denk ik... Lycheesap kan dan lekkerder zijn misschien? Die van m.aaza is echt heerlijk.

Zo, ik ga J. (Henne, die van mij hoor ;-)) erop uit sturen om roti te halen. Geen zin om te koken...

Geplaatst

Ooooh, ja mijn vader komt hier binnenkort ook helpen en dan moet ik gewoon uit de buurt blijven ;-)

Heb je half december al verlof? Komt dat door vakanties ed?

Geplaatst

oh, ook zo'n vader ;) Kijk maar uit ja, met alle hormonen erbij...

Ja, ik heb nog twee weken vakantie die dit jaar op moeten. Dus die heb ik lekker aan het verlof geplakt.

Geplaatst

Haha ja ook zo'n vader. Nu is mijn vader wel een goeie klusser, ken niemand die zo netjes kan behangen e.d. Maar hij wil dan ook altijd iedereen vertellen hoe het moet....en toevallig kan ik sommige dingen ook prima zelf ;-) Maar nu niet, dus dat scheelt. Ik wil wel kijken of ik alvast en muurtje kan verven ofzo, maar als dat niet lukt zal ik het over moeten laten en gewoon uit de buurt blijven.

Slim van je vakantie hoor. Ik was dat zelf ook van plan geweest, vanaf de kerstvakantie vrij/verlof. Is nu geen issue meer, ik hoef pas ergens half april/begin mei weer aan werk te gaan denken. Toch wel een luxe hoor. Merk ook dat ik daardoor nog relatief weinig fysiek klachten heb. Ik ben wel moe en heb last van harde buiken e.d. maar de bekken/rugklachten die werkelijk iedereen bij mij verwacht had blijven tot nu toe uit. Volgens mij domweg doordat ik niet achter een pc hoef te zitten de hele dag of me fysiek in hoef te spannen. Ach, die mazzel heb ik er dan bij he. Wel fijn dat het met jouw bekken nu ook beter gaat, ondanks dat we een aardig eind op weg zijn, moet je toch nog even!!

Geplaatst

Wel fijn, zo'n vader die wil en kán helpen. Mijn vader wil het ook graag, maar wij denken er toch over hem voorlopig maar niet voor klussen uit te nodigen, alleen nog voor gezellige dingen. Het was me teveel stress.

Jij hebt gewoon lekker de rust nu die je nodig hebt qua werk. Fijn dat dat ook goed uitpakt. Jij had ook een wat zwakke rug toch? Ga jij dan in april met de plannen voor je eigen bedrijf aan de slag, en zit dat dan in de hoek van de interieurarchitectuur?

Ik las ook dat je slecht slaapt. Nog steeds? Ik heb er ook steeds wekelijks wel een paar nachten tussen zitten die minder zijn. Na het, soms meerdere keren moeten plassen val ik dan niet meer in slaap.. Heb dan nachtjes van bijv. 5 uur slaap. Echt te weinig. gelukkig voel ik me wel goed tijdens het wakker liggen. Ik ga niet piekeren iod.

Ik ben trouwens vorige week met zwangerschapsyoga begonnen. Andere meiden die al begonnen zijn met een of andere cursus?

Geplaatst

Suzanne ik heb precies hetzelfde, moet standaard rond 00/01 uur plassen en dan meestal ergens rond 03/04 uur ook nog een keer. Om half zeven loopt de wekker af voor mijn man. Zelfs áls ik direct weer in slaap al, zijn het bij elkaar toch echt maar korte slaapjes. Vannacht had ik hier om vier uur een feestje in m'n buik. Aan de ene kant heel leuk en bijzonder, maar kon er voor het eerst niet van slapen en dat is dan toch minder.

Ik begin eind november met zwangergym. Start hier elke twee maanden een nieuwe reeks en ik vond eind september toch wat vroeg. Train wel twee keer per week bij de fysio. Heb idd een zwakke rug. Altijd al gehad (sinds een ruggeprik op m'n 15e), maar vorig jaar zomer door een val van de trap ook een wervel verschoven. Tot nu toe gaat het echter wonderlijk goed....afkloppen.

Wat ik in april ga doen weet ik nog niet. Wil wel het liefste voor mezelf beginnen, maar áls er een leuke functie voorbij zou komen voor twintig uur sluit ik dat niet uit. Hangt er ook een beetje vanaf hoe ik tzt in mijn energie zit. Interieur zal het niet worden hoor, is een leuke hobby maar het stikt van de stulistes en adviseuses ed en volgens mij is daar geen droog brood in te verdienen. Ik denk dat ik weer als marktonderzoeker wil werken, al vraag ik me soms af of ik beter een andere richting in kan slaan met minder druk en deadlines. Maar wat dan?? Voor nu hou ik gewoon alles nog open. Eerst deze zwangerschap, bevallen, verlof, aan ons kindje en leven als ouders wennen....

Nu het derde trimester nadert krijg ik soms wel een beetje de bibbers hoor....hebben jullie dat ook? Vraag me af of ik het allemaal wel kan, zie op tegen bevallen, de laatste loodjes van de zwangerschap...alles is zo onbekend. Maar ja, 'iedereen' doet het, dus het zal hier ook wel gewoon goed gaan :-)

Geplaatst

Ik heb af en toe ook flink de bibbers Henne. Het komt steeds dichterbij. Er moet nog van alles geregeld worden. En hoe zal het zijn straks... Geen idee. We hebben er geen controle op, dat vind ik soms moeilijk. En mijn bekkenklachten zorgen ervoor dat ik veel minder kan dan ik zou willen, ik heb veel tranen de laatste tijd. Maar dat lucht wel steeds op gelukkig.

Tijdens de yoga merkte ik ook dat mijn lijf echt ver voor loopt op mijn gemoed. Ik ben 24 weken ver, heel zichtbaar zwanger en met yoga al aan het richten op de bevalling. Maar het hele traject naar zwanger worden is nog zo aanwezig. Tijdens yoga merk ik dat ik dat nog aan het verwerken ben. Er zit nog zoveel verdriet opgeslagen in mijn lijf. Af en toe komt het naar buiten. En ik voel me daardoor eigenlijk heel sterk, ik weet door het hele vruchtbaarheidstraject hoe groot mijn draagkracht is. Die bevalling kan daar nog makkelijk bij ;-)

Gisteren vertelde een vriendin van ons dat ze zwanger is, van haar derde. Ik blijf het best confronterend vinden dat het bij andere mensen zo makkelijk kan gaan en gewoon lekker intiem in de slaapkamer. Maar het doet zo ontzettend veel minder pijn dan eerst, toen het bij ons maar niet lukte. Ik besef me dan nog meer hoe gelukkig we zijn met deze zwangerschap en dat het ook zo anders had kunnen zijn. We horen nu gewoon bij degenen die een kindje mogen verwelkomen.

Vanavond komt er een vriendin eten die aan het begin staat van een vruchtbaarheidstraject. Gaat aan de eerste onderzoeken beginnen. Wat is het toch dubbel allemaal.

Henne, gelijk heb je hoor, wb werk. Eerst maar eens mama worden en dan weer verder zien.

Geplaatst

Goh, het is precies wat jij schrijft.... Fysiek ben ik hartstikke zwanger, maar mentaal nog steeds in het stadium van 'het is pril en we houden een slag om de arm'. Aan de andere kant verbaas ik me er ook over hoe makkelijk bijvoorbeeld die buik 'went' na een tijdje. Heb nu veel meer buik dan met 16/17 weken, maar toen zat het me veel meer in de weg. Kan nu soms ook wel even 'vergeten' dat ik zwanger ben.

De gyn had het gisteren over een avond over bevallen waar ik heen moet. Net de data bekeken en als ik geen zwangergym wil missen (zelfde avond) zou dat half november al zijn. Over drie weken.....ik wil helemaal nog niet aan bevallen dénken! Ben amper bezig met zaken als kamertje ed, wat veel mensen ook allang geregeld hebben in deze fase. Gelukkig zit ik over drie weken dan wel aan de 28 weken, anders zou ik er echt nog niet naar toe willen hoor.

Ik heb zelf nu ik zwanger ben opvallend weinig moeite meer met andere zwangeren, wel soms idd met het gemak waarmee men zwanger wordt maar ook dat valt nog mee. Ik blijf erg veel moeite houden met de vanzelfsprekendheid: je wordt zwanger en krijgt een kind. Oké de eerste twaalf weken zijn wat spannend, maar daarna is het goed.... Nou, helaas lang niet altijd. Maar goed, wij hebben dan ook wel een heel beladen achtergrond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden