Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zat ook al te denken aan een lijstje, maar het oude zijn zoveel meiden afgevallen dat zoek ik liever niet op :-( Gewoon opnieuw beginnen, uit mijn hoofd:

Uitgerekend

Roos: 5 februari, meisje

Henne: 6 februari, jongen

Zuuz: 8? februari,

Mijnbaby:

Bloempje:

Bevallen

Pucca: xx januari van X.avi en L.uca

En idd mijnbaby je kunt na het verliezen van de slijmprop nog best lang doorlopen!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

mijnbaby, gelukkig is alles toch nog rustig rondom jouw kleine. wat een stress zo de laatste weekjes voor jullie inderdaad. maar je wordt goed in de gaten gehouden, en de medische zorg is er voor je! hopelijk kan je weer en beetje ontspannen?!

bedankt ook nog voor je antwoorden omtrent ks.

ik was vandaag bij de anesthesist (die erg gehaast was, grrr..) en met mijn geopereerde ruggenwervels is het wat ingewikkelder om een ruggenprik te zetten, maar niet onmogelijk. ze gaan het proberen op een andere plek. als het niet lukt wordt het narcose. ik voel me er niet helemaal gerust op, morgen maar even aangeven bij mijn gyn.

Lijstje aangevuld:

Uitgerekend

Zuuz: 9 februari,

Mijnbaby: 24 feb

Bloempje:

Bevallen

Geplaatst
mijnbaby, gelukkig is alles toch nog rustig rondom jouw kleine. wat een stress zo de laatste weekjes voor jullie inderdaad. maar je wordt goed in de gaten gehouden, en de medische zorg is er voor je! hopelijk kan je weer en beetje ontspannen?!

bedankt ook nog voor je antwoorden omtrent ks.

ik was vandaag bij de anesthesist (die erg gehaast was, grrr..) en met mijn geopereerde ruggenwervels is het wat ingewikkelder om een ruggenprik te zetten, maar niet onmogelijk. ze gaan het proberen op een andere plek. als het niet lukt wordt het narcose. ik voel me er niet helemaal gerust op, morgen maar even aangeven bij mijn gyn.

Lijstje aangevuld:

Uitgerekend

Zuuz: 9 februari,

Mijnbaby: 24 feb

Bloempje:

Bevallen

Heel begrijpelijk hoor, ik zou toch nog even informeren of door een collega anesthesist nog naar gekeken kan worden.

je wil toch een beetje zekerheid.. goed dat je het gaat aangeven misschien kunnen ze toch nog een keer

goed na laten kijken..mijn ervaring was wel gebaseerd op spoed KS, wilde je niet afschrikken, hoop dat ik dit keer

gewoon een geplande KS heb is veel relaxer dan al die spoed en stress..

Heb je al een datum??

Geplaatst

mijnbaby,

nee, morgen krijgen we neem ik aan een datum (gek idee), of er moet op de echo blijken dat er een wonder is gebeurd in mijn buik ;-)

ja, ik begreep dat jij een spoed ks had. dat lijkt mij inderdaad ook zwaarder dan een geplande, meer stress vooral. daarom kiezen wij ook voor de geplande.. ik hoop dat het voor jou ook zo gaat lopen deze keer!!

Geplaatst

Suzanne het voordeel van een geplande ks is in dit geval ook dat ze heel rustig de ruggeprik kunnen zetten. Maar kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent hoor. Wat zegt de chirurg die je destijds geopereerd heeft ervan, of kun je die dat niet meer vragen?

Geplaatst

@Suuz balen dat die anesthesist zo'n haast had. Ik zou er anders ook nog een keer naar laten kijken.

@mijnbaby fijn dat de uitslag goed was!

net terug van de vk. Ze is flink ingedaald heb veel ruimte bovenin mijn buik. Dat waren de krampen die ik gisterenavond voelde. Ze drukt nu ook op mijn botje, waarschijnlijk een schouder. Ik kon vanochtend ook zo een voetje in mijn hand houden, denk dat ik de hiel te pakken had. Dit heb ik zo toch niet meegemaakt met Jane dat flinke indalen.

Geplaatst

Zo zie je maar weer de elke keer anders is Roos! Ik mag donderdag weer, benieuwd hoe het er dan voorstaat :-)

Zwangergym gaat vanavond niet door, docente is ziek. Wel beetje balen was de laatste les, nu maar hopen dat ik de inhaalles ga halen. Tegelijk ook wel fijn er niet meer uit te hoeven. Vandaag veel harde buiken na slapeloze nacht. Man lag heel veel pijn te hebben en te kreunen en steunen, blijkt ontstoken schouder te hebben. Erg slechte timing :-(

Wel leuk: enveloppen zijn vandaag bezorgd :-))

Geplaatst

Hier veel ervaring met ontstoken schouders, helaas, als gaat het de laatste tijd een stuk beter doordat ik niet meer werk. Bij mij hielp rust en Naproxen heel goed. En dus niet meer overbelasten...

Geplaatst

mijnbaby, fijn van de bloedwaardes!

henne, bij mij ook de enveloppen binnen vandaag :)

het wordt lastig mijn rugchirurg te vragen, het was in buitenland en ik denk dat hij met pensioen is.. en mijn dossier hebben ze na 21 jaar daar niet meer paraat. mijn gemoed over de situatie gaat heen en weer van paniek en huilen naar er ook vertrouwen in hebben. maar ik kon vandaag niet echt mijn vragen en ongerustheid kwijt, dus daar moet ik nog een ander moment voor eisen. maar inderdaad, bij een geplande ks is er alle rust voor het zetten van de prik. nu nog een hele lieve, begripvolle anesthesist, die zijn er vast.

jammer van je gym...heb je wel een terugkom moment voor na de bevalling? wij wel met yoga, lijkt me leuk!

roos, wat bijzonder, zo'n voetje kunnen pakken. mijn kindje voelt ook veel meer aanwezig sinds kort, tastbaar, alsof ie er al is. hijzij lijkt echt klaar om op de wereld te komen. super druk is ie ook.

Geplaatst
Meiden weer slijm met rode bloed slierten.. Pffffffff! Zucht traan slik!

Zo vk bellen en denk dan weer naar zh.

Ohh nee balen.. nou laten we hopen dat hij er nog wel wil blijven zitten.. sterkte!

Geplaatst

Sterkte Mijnbaby, het hoeft nog niks te betekenen hè! Edr uit het dik en dun topic heeft dit geloof ik ook gehad en is pas iets van twee weken later bevallen (zoiets ).... Het komt hoe dan ook goed meis xx

Geplaatst

@mijnbaby veel sterkte! Hoeft niet te betekenen dat de kleine al wil komen hoor! Ik heb bij Jane de slijmprop niet gemerkt, maar je hebt er altijd wel eentje, soms merk

je het niet omdat het zich vermengt met urine. Had het hier nog met de zwangerschapsgym nog over.

@Henne wat naar die ontstoken schouder! En jammer van je gym je had dit graag willen afsluiten denk ik.

@Suuz kan me voorstellen dat je in de rats zit, ga dit in ieder geval uitspreken bij de artsen. Het beste is dat ze je zoveel mogelijk geruststellen voor de ks!

Geplaatst

*breek even in*

Zuuz, ik heb in juni ook een geplande ruggenprik gehad ivm geopereerde wervels (spondylodese 10 jaar geleden). Ik heb een uitgebreid consult gehad bij de anaesthesist een aantal weken van tevoren, waarbij alles heel goed uitgelegd werd. De ruggeprik was wat lastig zetten ivm littekenweefsel of weinig ruimte, uiteindelijk is hij na 3x prikken een paar niveau's hoger gezet. Als je t fijn vindt om mijn ervaring te horen mag je bellen, ik pb je even mijn nummer.

*breek weer uit *

Geplaatst

Gisteren aan het knutselen geweest met m'n geboorteplan. Ik merk dat ik vooral veel behoefte voel aan:

- rust om me heen,

- op de hoogte gehouden worden van wat er gebeurt in en aan mij en

- duidelijkheid van wat er van me/ons verwacht wordt.

- En dat ons kindje in m'n zicht blijft tot ik het bij me aan de borst heb.

Dat laatste komt denk ik door m'n ervaring van de vorige keer, toen Jessica de kamer mee uitgenomen werd omdat ze niet ademde. Op tv zag ik altijd dat kinderen in dezelfde ruimte "bewerkt" werden tot ze ademden, maar nu namen ze haar dus mee en daar was ik niet op voorbereid. Gelukkig kon m'n man toen wel mee en heeft hij foto's gemaakt, maar het liefst wil ik babylief nu gewoon direct zelf bij me hebben.

Geplaatst

Dat klinkt mij in de oren als hele normale en redelijke wensen Bloempje! Voor die rust zou ik ook aangeven dat er bijvoorbeeld idd ook geen coassistenten of stagiaires bij zijn. Wisseling van diensten van vk, gyn en verpleging kun je niet voorkomen, maar extra mensen er omheen wel! Hebben jullie een infoavond of rondleiding oid gehad? Daar hebben wij al heel veel gehoord over het beleid en de standaard dingen, zodat ik wist wat ik aanvullend nog in het geboorteplan moest benadrukken. Zo wist ik al dat je normaalgesproken je kindje meteen bij je krijgt en er het eerste uur verder niks gedaan wordt, tenzij perse nodig. er werd zelfs geadviseerd in dat uur ook geen familie ed te gaan bellen,maar echt even samen te zijn. Het kindje is dan extra aller en zich bewust van alles, dus binding met mamma en pappa is dan essentieel.

Hoe zou het met mijnbaby zijn?

Geplaatst

Heeeey

Gisteren weer de vk gebeld, omdat de check van smiddags goed was en mijn bloed goed was.

Hoefde ik niet te komen.. Ze zeggen dat een slijmprop net zo groot als een tennisbal is,

En dat je daarom elke dag wel wat kan verliezen. Zo lang het bloed slijm is, is het goed.

Is het helder bloed moet ik meteen bellen...

Kleine is vandaag naar opa en oma en blijft logeren.. Kan ik ff rustig doen.. Liefst zou ik zoveeeeel willen doen

Maar ik doe niet meer dan bank hangen....

Meiden 38 weken spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden