Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roos als ik 'gewoon' doorga werkt het ook minder. Maar als ik met een glas sap op even rustig (op m'n linkerzijde) ga liggen, gaat meneer in no time tekeer. Cola werkt geloof ik ook.

Floor, wel een afknapper dan als ie dan alleen maar melk krijgt :-D beetje sneu.

En ach, we zijn nog geen 40 weken hè, het mag nog rustig over het weekend heen. Ik muts vrolijk nog even rond in huis. Vanmiddag cake gebakken :-)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben een dochtertje gekregen! Ze heet E.zra. De ks is gelukt met een ruggenprik. Het is allemaal goed gegaan, maar was wel heftig. Vandaag ben ik al iets meer op de been en we genieten van ons kleine mormeltje. Alhoewel klein..ze weegt 4 kg en ze is prachtig!

tot gauw!

en succes nog!!

Geplaatst

Hé, dat is mooi nieuws! Gefeliciteerd met Ezra! (Waarom met een puntje ertussen?) Mooie naam ook. Hoe doet ze het? Leuk dat je hier even komt buurten. Doe maar lekker rustig aan met je dichtgeritste buik en wij gaan hier nog wel even verder met laatste loodjes!

[ATTACH=CONFIG]5053[/ATTACH]

Geplaatst
Hé, dat is mooi nieuws! Gefeliciteerd met Ezra! (Waarom met een puntje ertussen?) Mooie naam ook. Hoe doet ze het? Leuk dat je hier even komt buurten. Doe maar lekker rustig aan met je dichtgeritste buik en wij gaan hier nog wel even verder met laatste loodjes!

[ATTACH=CONFIG]5053[/ATTACH]

Blormpje door een puntje tussen namen en merken ed te zetten, komen deze met googlen niet naar boven. Als mensen nu op de naam E.zra gaan zoeken komen ze dus niet op dit forum uit, wat voor de anonimiteit wel zo fijn is :-)

Geplaatst

Zuuz, gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam hoor. Wat fijn dat de ks goed gegaan is met de ruggenprik. Doe het rustig aan en geniet van je meisje.

Geplaatst

Zuuz, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Jullie hebben haar een mooie naam gegeven!

Rust goed uit, laat je/jullie lekker verwennen en geniet van elkaar.

Meiden, nog een paar nachtjes en dan hebben jullie je langverwachte kindje ook in je armen! Geniet van deze laatste trappelmomentjes :):)

Geplaatst
Roos als ik 'gewoon' doorga werkt het ook minder. Maar als ik met een glas sap op even rustig (op m'n linkerzijde) ga liggen, gaat meneer in no time tekeer. Cola werkt geloof ik ook.

Floor, wel een afknapper dan als ie dan alleen maar melk krijgt :-D beetje sneu.

En ach, we zijn nog geen 40 weken hè, het mag nog rustig over het weekend heen. Ik muts vrolijk nog even rond in huis. Vanmiddag cake gebakken :-(

Tja, hé, het leven buiten dat beschermende holletje is hard, af en toe heb je een teleurstelling te verwerken. Die tteleurstelling kan ook gebrek aan appelsap zijn.... Maar ja, dan heb je hem wel mooi naar buiten gelokt! :-)

Geplaatst
Is dit dan geen besloten forum?

Nee! Je moet wel lid zijn om te kunnen reageren en de topics in het bbabbelhoekje zijn ook om te lezen alleen toegankelijk voor leden. Als je bijvoorbeeld googled op prednisolon IVF en immuun kom je praktisch gelijk bij mijn banner uit. Maar vandaar dat veel meiden dus namen, merken en andere herkenbare zaken met een puntje oid schrijven.

Geplaatst

@Suuz gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam! Doe rustig aan en geniet van jullie prinsesje!

ik vind het nu toch spannend worden. Als de kleine haar zus gaat nadoen dan zouden deze nacht de vliezen moeten gaan breken en de weeen beginnen! We wachten af!!!

Geplaatst

Roos wie weet....Als mijn gevoel over 1 feb uitkomt, zou er vannacht of morgenochtend ook wel iets moeten beginnen. Heb vanavond wel enorm last van harde buik, maar nog steeds zonder kramp oid. Ga proberen te slapen. Truste!

Geplaatst

En Roos? Hier niks hoor. Gisteravond wel heel veel last van harde buik, ging maar niet weg, voelde me ook totaal niet lekker. Denk toch teveel gedaan. Redelijk goed geslapen, vandaag een dagje rustig aan doen dus niet 'sporten' of allerlei schoonmaak activiteiten. Alleen even samen de wekelijkse boodschappen doen en verder met tijdschriften op de bank. Afwachten....

Geplaatst

En toen waren er nog drie.... En voor Suzanne toch een meisje, dus keurig verdeeld deze maand :-D

Uitgerekend

Roos: 5 februari, meisje

Henne: 6 februari, jongen

Bloempje: 24 februari, meisje (weet niet hoe ik de datum op m'n ticker aan moet passen)

Bevallen

Pucca: 19 januari bevallen van X.avi en L.uca (?? weken)

Mijnbaby: 25 januari van een mooi prinsje (35w?d)

Zuuz: 30 januari van dochter E.zra (38w4d)

Geplaatst

Hier ook niets gebeurd, heb ook geen krampen ofzo gehad. Ik was wel vroeg wakker, half 6 en nu weer moe. Ik zou nog wel wat willen slapen maar J denkt daar toch anders over.

Ik ga maar opstaan voordat ze de slaapkamer overhoop haalt.

Geplaatst

@Henne en rustige nacht gehad?

Hier alles rustig gebleven heb wel goed geslapen. Hopelijk gaat voetbal van manlief niet door, wel fijn met J als hij thuis is. Gisterenavond kreeg ik ineens een gevoel van oh ik moet nog echt genieten van mijn zwangere buik, misschien maak ik dit nooit meer mee! Vandaag nog maar foto's maken.

Schoonzus en zwager gaan vandaag 2 weken op vakantie. Voor mij hopen ze dat ik bevallen ben als ze terug zijn, aan de andere kant hopen ze dat de kleine op hen wacht haha. We we'll see!

Geplaatst
En Roos? Hier niks hoor. Gisteravond wel heel veel last van harde buik, ging maar niet weg, voelde me ook totaal niet lekker. Denk toch teveel gedaan. Redelijk goed geslapen, vandaag een dagje rustig aan doen dus niet 'sporten' of allerlei schoonmaak activiteiten. Alleen even samen de wekelijkse boodschappen doen en verder met tijdschriften op de bank. Afwachten....

* breekt in * lieve henne, heel veel succes, je bent dr bijna. Ik vind het enorm spannend voor je... Nog ff en dan hb je je mannetje in je armen.. Zet em op, meid!! Dikke knuffel

*breekt uit *

Geplaatst

Dank je Sometimes!

Hier nog niks hoor. Harde buiken van gisteren lijken alweer minder, vannacht wel elke keer kramp na plassen en ik betrapte mezelf erop dat ik dan echt lag te denken 'ja kom maar op!' haha. Maar niet dus.

Roos ik moest net zo vreseljk lachen....je raadt al wat ik gisteravond tegen m'n man zei: 'we moeten morgen echt nog en foto's maken, want straks is het te laat'. Ik vermoed zomaar dat wij op dezelfde dag gaan bevallen :-)

Bloempje hoe is het met jou? Je loopt nu een beetje eenzaam 'achter' ons aan voor mijn gevoel, zo eind februari terwijl de andere meiden uit die periode al bevallen zijn. Wel lekker hier blijven vertellen en klagen hoor!

Pucca, Mijnbaby en Suzanne alles goed met jullie en de kleintjes? Hoop dat jullie allemaal goed herstellen en kunnen genieten!

Geplaatst

@Henne haha echt lachen dat we zo gelijk oplopen, ja wie weet bevallen we op dezelfde datum.

Voetbal ging door, vanochtend nog maar snel boodschappen gedaan kwamen J en ik ook weer eens buiten. Wordt vanavond dat we foto's maken.

Geplaatst

Hier net een paar foto's gemaakt, voor we het weer vergeten. Vanochtend paar boodschappen en er is altijd de zaterdagse was dus toch nog weer genoeg gedaan. Man is nu naar vriend nieuwe Mac bewonderen, ik lig op bank en ga even lekker een tukkie doen. Harde buiken vandaag weer veel minder, zie me echt steeds meer over die 40 weken heen gaan. Je wilde zwanger worden? Dan zul je het zijn ook! ;-)

Geplaatst

Spannend hier, het wachten duurt voort zie ik...

Wij gaan morgen naar huis met onze kleine meid. Spannend en leuk, weer een nieuw stapje. Met mij gaat het elke dag weer wat beter, qua pijn en mobiliteit. We zijn steeds meer 'gewend' aan onze mooie dochter. Het is zo heerlijk om de hele dag naar haar te kijken :-) Wat een intensieve tijd de afgelopen dagen zeg, zoveel indrukken en emoties, maar super gaaf en bijzonder.

Ben benieuwd, Roos, Henne en Bloempje, wanneer jullie kindjes komen. Wij hebben ook de avond tevoren nog foto's gemaakt (ergens toch handig dat je dat met ks dus weet). Tijdens de ks heeft de verpleegster een uitgebreide fotoreportage gemaakt. Ik heb er al vaak naar gekeken, om het allemaal een beetje een plekje te geven.

Meiden, zet m op en geniet van de laatste loodjes

Geplaatst

Suzanne heerlijk dat jullie morgen naar huis mogen! Weer een nieuwe stap inderdaad. Hoop dat je lekker kunt genieten en je laten 'verwennen' door de kraamzorg. Fijn in jullie eigen omgeving verder kennis maken met jullie mooie dochter.

Mijnbaby zijn jullie inmiddels ook thuis?

Geplaatst

Als ik nou een weekje eerder... en jullie een weekje later... dan loopt het nog een beetje gelijk... ;-)

Maar inderdaad, ik hobbel er een beetje achteraan nu in de februarilichting. Kan ook nog maart worden, daar hoef ik maar 5 dagen overtijd voor te lopen, hihi! Maar dat hoop ik toch niet.

We zijn vandaag naar Putten gegaan om m'n schoonzusje op te halen. We hebben de kinderen bij m'n broer en nichtje achtergelaten en zijn naar Utrecht geweest om ons minineefje te bewonderen. Een onderarmpje zo lang als m'n wijsvinger! M'n schoonzusje mocht voor de tweede keer "buidelen" en heeft hem een uur op haar borst gehad. Ik ging wat voor haar halen en toen ik terugkwam lagen ze beide te slapen... zo'n lief gezicht! Ik had alle prematuurkleertjes van onze tweeling bewaard. Een deel lag al gewassen in de kast (voor-het-geval-dàt), maar nu ons kindje afgelopen maandag al op 5 pond geschat werd en vast nog wel even blijft zitten, heb ik de rest ook (van de poppen afgepakt en) gewassen en de hele stapel aan m'n broertje gegeven. Maar die maatjes 42, 44, 46 en 48 zijn hem nog veel te groot...

Ik heb nu steeds wat last van zuurbranden. Steeds boeren, opkomend schuim, blèh. Niet heel erg, maar toch al een paar uur, dus ik neem nu maar eens een zuurremmer. We hebben in Putten soep met brood gegeten; ben ik niet echt gewend 's avonds en het viel niet zo goed.

Na het eten ging m'n schoonzusje op de bank zitten kolven. Ze vond het niet erg als iemand het zag, en zoonlief stond er echt met z'n neus bovenop om te kijken hoe dat nou werkte. Èrrug interessant, natuurlijk, vooral als je acht bent!

Zo, nu lekker nog even met een glas thee op de bank zitten, en dan maar eens naar bed. Kijken of ik net zo goed kan slapen als afgelopen nacht, dat had ik in lange tijd niet meegemaakt.

Geplaatst

Tjeee bloempje wat enorm klein, dat kun je je eigenlijk niet voorstellen als je het niet ziet. Maar ik begrijp dat het dus wel goed gaat met je neefje?

Ik lig op de bank te gapen dus kruip er maar eens in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden