Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn mijnbaby gewoon 'laten gaan' dus. En hang maar lekker op de bank, wat is er nu écht nog belangrijk om te doen? Ik doe zelf ca 1 à 2 uurtjes per dag iets 'actiefs' en de rest breng ik op bed en bank door behalve 'savonds dan nog koken. Had graag heel actief nog van alles gedaan, maar lijf heeft duidelijk behoefte aan rust.

Ja 38 weken. Heerlijk en spannend gevoel! Jij zit bijna op 36 meid, dat is ook al een enorm fijne mijlpaal.

Suzanne vandaag gyn toch? Benieuwd of je datum meekrijgt.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik doe sinds ik uit het zh ben letterlijk niks... Kleine gaat vaak spelen en soms logeren bij oma's en opa's.

Mams en schoonma koken veel voor ons..

Ja 36 is voor mijn een hele mijlpaal.. Hoop het zeker toehalen...

Pucca hoe is het met jou en de jongens????

Geplaatst

hier nog iemand die rustig aan doet ;-)

mijnbaby, dit is een geruststelling toch? ik ben iig opgelucht!

ja henne, vanmiddag half 5 naar de gyn. ik neem aan dat we voornamelijk de ks zullen bespreken en plannen. ik heb behoefte aan wat meer duidelijkheid, dus heb er zin in. ik had een bevallingsplan 'light' gemaakt, maar die geldt natuurlijk helemaal niet meer. wil graag wat controle over de nieuwe situatie en alle info rustig even met mijn vriend doornemen en kijken wat onze wensen zijn.

ik ben door contact met jessi van het forum hier al meer gerust op de ruggenprik gelukkig, ik ben blij met dit forum:))

Geplaatst

Lekker voor je laten zorgen meid. Voor jullie kleintje is elke dag in jouw buik nu belangrijk en rust is daar het beste middel bij.

Geplaatst
ik ben door contact met jessi van het forum hier al meer gerust op de ruggenprik gelukkig, ik ben blij met dit forum:))

Ik dacht gisteren nog, wat fijn toch dat er altijd wel iemand is die dezelfde ervaring heeft en je kan helpen en geruststellen. Voor mij met de prednisolon, voor je met je rug etc. Echt super. En erg fijn dat jij je nu wat meer gerust voelt. Spannend vanmiddag!

Geplaatst

Xavi en Luca zijn zaterdag 19-01-2013 om 17.02 en 17.04

Luca ligt nu naast me op de kraamafdeling gisteravond zijn we van de high care naar kraam verhuisd omdat met mij kleine beetjes vooruit ga ben in ieder geval alle infusen kwijt ik heb alleen nog katheter voor al het vocht dat ik kwijt raak en nog niet naar de wc kan lopen!

Met Luca gaat alles eigenlijk wel goed alleen zou hij meer van zijn flesje moeten drinken!

Xavi ligt op de afdeling onder ons die misschien jullie wel bekend is van tv programma sbs6 die gaat hele kleine stapjes vooruit we moeten nu alleen afwachten hoe het met zijn niertjes is die hebben de grootste klap gehad.....

Ik hoop dat we gauw met zn 3jes naar huis mogen en dit heel gauw achter ons kunnen laten!!!!

Hoe gaat ie bij jullie?? Het komt voor jullie nu ook steeds dichterbij....suc6 allemaal!!

Geplaatst

Pucca fijn dat jijzelf langzaam vooruit gaat en heerlijk dat je Luca bij je hebt. Hoop dat Xavi snel mag volgen. Heb de datum toegevoegd in het lijstje!

Uitgerekend

Roos: 5 februari, meisje

Henne: 6 februari, jongen

Zuuz: 9 februari

Mijnbaby: 24 feb

Bloempje:

Bevallen

Pucca: 19 januari van X.avi en L.uca

Geplaatst

Pucca wat leuk om wat van jullie te lezen, blij te horen dat het beter met jou xavi gaat.. Ik hoop

Dat het met Luca ook snel beter gaat.. En dat jullie lekker naar huis mogen!

Doe rustig aan en geniet van je jongens...

Geplaatst

pucca, hopelijk kunnen jullie snel gezond met z'n allen naar huis. Mag je partner ook blijven overnachten nu?

wij zijn net terug van de gyn. nog geen datum, de ok planning was al naar huis...morgenochtend wordt ik gebeld over de datum. ideaal zou volgende week vrijdag zijn, maar als er geen plek is wordt het al woensdag, slik...

ik heb mijn angsten rondom de ruggenprik nogmaals kenbaar gemaakt. de gyn verzekerde me dat er echt rustig de tijd voor genomen wordt en dat hele lieve mensen je erdoorheen coachen. ook tijdens de ks is er continue begeleiding bij je hoofd. ik vind het eng, maar ik ga ervoor!!

en ons kindje weer gezien op de echo :-) (dat is dan wel een voordeel van het ziekenhuis)

Geplaatst

Tjee Suzanne, dat gaat dan opeens snel zeg! Dus uiterlijk eind volgende week hebben jullie je kindje in je armen, wauw! Ja wij misschien ook wel, maar heb nog geen datum doorgekregen via morse ofzo ;-)

Geplaatst

Hoop ik ook voor je, Mijnbaby!

Nog even aanvullen, hoor:

Uitgerekend

Roos: 5 februari, meisje

Henne: 6 februari, jongen

Zuuz: 9 februari

Mijnbaby: 24 februari

Bloempje: 24 februari, meisje (weet niet hoe ik de datum op m'n ticker aan moet passen)

Bevallen

Pucca: 19 januari van Xavi en Luca

Geplaatst

Mijnbaby probeer, hoe moeilijk ook, niet te veel te stressen. Harde buiken zonder kramp zijn niet erg en normaal rond deze periode. Drink je wel genoeg? Ik las van de week dat te weinig vocht ook harde buiken geeft. We kunnen niet ontkennen dat het rommelt bij jou, maar het kan echt zomaar nog een tijdje duren. En ook al het wel nu komt is het niet gezegd dat jullie humpie in het ziekenhuis moet blijven, zowel ikzelf, mijn broertje als onze neefjes mochten met 36 weken gewoon mee naar huis, dat hangt van zoveel dingen af..... Hou je taai xx

Geplaatst

Thnx meiden, we hebben weer een dag overleefd en zijn er nog :) gisteren 23.30 gaan slapen

en voelde alleen harde buiken bij opstaan om te plassen. vandaag is buik nu nog een combi van soepel/ gespannen..

Geplaatst

@pucca fijn dat het steeds beter met jullie gaat!

@Suuz wat fijn dat jessi je gerust kon stellen. Forum is fijn hè dat je gesteund kan worden door iemand die het ook echt ervaren heeft.

@mijnbaby fijn dat je buik rustiger geworden is!

@Henne goed dat je naar je lijf luistert. Rustig aan doen klinkt vaak makkelijker dan het is.

Gisteren is mijn schoonvader 83 geworden, gisterenavond even naar toe geweest. Gisterenochtend is manlief met Jane naar zwemles geweest, ging boven verwachting erg goed, ze heeft zelfs niet gehuild!

Ik ben lekker gaan douchen en heb wat speelgoed waar ik vroeger mee gespeeld heb gewassen voor Jane. Dacht wel leuk als de kleine er is dat ze dan met poppen kan spelen met een bedje. Het was ook weer prijs. Daarna op de bank gelegen totdat manlief met de boodschappen thuis kwam en gekookt had. Merk dat ik steeds sneller buiten adem ben.

Vandaag maar relaxen, al zou ik graag de vitrage wassen, die zien er niet uit, zijn zowat zwart. Maar ik ruik dat ik wat anders moet doen een poepbroek verschonen! Hahaha

ohja pijn onderin is weggezakt denk dat het toch kwam door het verschuiven van de poef met mijn rechterbeen. Merk wel dat het lastiger bewegen is met zo'n lage buik.

Geplaatst

zuuz ik heb coachen ook als goed ervaren, ik kreeg het gevoel als of ik stikte en moeilijk kon ademen,

maar ze zijn heel lief en blijven tegen je praten en zijn er echt voor je!

Roossie Jane lekker gezwommen, ben jaloers op haar zou nu ook wel een plons willen maken :)

Geplaatst

Vanmorgen de datum doorgekregen...30 januari is de ks! Dat is komende woensdag al. Een heel gek en bijzonder idee. Veel tranen vanmorgen, van allerlei soort en nu voel ik me wel rustiger.

Mijn ouders zijn nu lekker ons hele huis aan het schoonmaken :-) Mijn liefje doet de laatste tijd alles, maar kwam er naast koken en boodschappen maar niet aan toe. Hij heeft tentamens rond onze kraamtijd, dus hard voorgewerkt de laatste weken. Hij is vanaf de ks woensdag 6 dagen vrij, dus dat is super.

Ik ga mijn ouders maar even coachen ;-) ik blijf een control freak

Geplaatst

Zuuz ik begrijp de tranen maar al te goed, het is en blijft erg spannend .... 30 jan is al super snel..

voor je het weet hebben jullie je kleine op schoot...

begint hier nu wel erg spannend te worden....

Geplaatst

@Suuz wow 30 Jan is idd al snel! Ik kan me voorstellen dat je er emotioneel van werd. Laat je lekker verwennen hoor! Heerlijk dat je zo geholpen wordt door je ouders. Manlief doet hier ook veel, schoonmaken komt hij ook niet aan toe. Echt vies is het hier ook niet, we laten het maar zo.

Geplaatst

Suzanne kan me voorstellen hoor dat de tranen kwamen, er komt dan opeens zoveel op je af! En het gevoel nog minder dan een week te 'hebben' lijkt me ook heel raar. Al zou ik in theorie zelf ook vandaag of morgen kunnen bevallen, het zeker weten is natuurlijk echt anders. Fijn dat je ouders de boel nog even schoonmaken! En deze dagen dus rustig afscheid nemen van het zwanger zijn, raar idee hoor...

Mijnbaby fijn dat je buik weer rustiger is. Kalm aan maar hè....

Roos moest erg lachen, vitrage wassen heb ik van de to do lijst gehaald. Is veel logischer om dat lekker van het voorjaar te doen. Koekie kijkt daar niet naar ;-) en als kraamvisite dat wel doet is het jammer hoor. Ramen zijn ook smerig maar manlief zal dat nu met zijn schouder ook niet kunnen dus ook dat is helaas pindakaas.

Mijn controle was weer prima. Hij ligt ingedaald en 'beweeglijk vast' wat keurig schijnt te zijn voor 38 weken. Het is gewoon afwachten wanneer er iets gebeurd.

Na ziekenhuis nog wat boodschappen gedaan. Nieuws in de categorie geboorteflikken ;-) :

- hem.a heeft witte chocoladeflikken met roze spikkels, 2 euro oer zakje van net geen 20 stuks

- jam.in had hier ook eea maar lag bij de bonbons per stuk/100gr ed, heb niet naar prijs gevraagd

- wel bij jam.in gewoon tussen het schepsnoep pepermunt hartje in wit/roze en wit/blauw, leek me wel gezellig in een pot op tafel dus zak van gehaald

- en bij xen.os idd voor euro per pakje dr.oste flikken gehaald om zelf te versieren. Strooisels ook bij xen.os. Weekend eens kijken of ik daar iets mee kan fabrieken.

Als je zelf iets van flikken, koekjes of cupcakes wilt bestrooien is er trouwens in roze echt veel meer te krijgen dan in blauw, ook gewoon bij het broodbeleg bijvoorbeeld heb je bosvruchtenhagel ed!

Geplaatst

Henne fijn dat alles weer goed was.. ik kijk elke dag paar keer op het forum.. jullie zijn allemaal zo ver..

kan nu echt gaan gebeuren....

Hier is de buik wel rustiger als gister, nog wel harde buiken maar niet extreem...

ik geniet van elke zwangere dag... kan zo voorbij zijn... weet dat ik me buik en de schopjes zoooo erg ga missen..

had ik ook heel erg bij me zoon..

Geplaatst

@Henne wat fijn dat alles goed is! Leuk al die inkopen. Manlief begin er toch ook over cupcakes met botercreme besmeren en dopen in de muisjes. Ik zei jaaaa of chocoladepasta zegt hij die die maar voor jezelf. Hij dacht heb je haar weer met haar chocola verslaving.

Vitrage hangt hier ook nog steeds hoor, ik ga ook niet met mijn zwangere buik op een krukje staan. Heb net op de bank gelegen heel klein beetje gedut want moet wel Jane in de gaten blijven houden, die wilde jammer genoeg nog niet slapen.

@mijnbaby ik heb dat ook ik geniet nog van mijn buik, zo bijzonder dat er leven in je buik groeit. Veel mensen vragen of ik het al zat ben, dat ben ik het nog lang niet. Ben het bij Jane nooit zat geweest! En als de kleine geboren is, moet je steeds meer de kleine delen en afstand nemen. De kleine uit je buik, bedje in andere kamer zetten, weer gaan werken etc daar had ik wel moeite mee.

Geplaatst

Bevallen is beginnen met loslaten hè.... Daarna alleen maar steeds meer en vaker.

Ik ben het zwanger zijn ook nog niet zat hoor! Gek, want tot denk wel de 30 weken heb ik vooral geroepen dat ik zwanger zijn alleen maar oncomfortabel vond. Was toen ook zo. Eerst vreselijk misselijk, tot zeker 20 weken idioot moe, veel last van mijn buik, sind mei geen nacht doorgeslapen etc. Maar de laatste weken heb ik gewoon steeds minder kwaaltjes, ik heb geen last van mijn rug of bekken, hou geen vocht vast, ben eigenlijk het fitst nu van de hele zwangerschap. Plus dat er natuurlijk, ondanks dipjes en slechte dagen, gewoon veel meer vertrouwen is. Alles bij elkaar kijk ik uit naar ons kindje, maar het mag ook best nog wel tot die veertig weken duren (langer dan weer liever niet haha).

Of ik mijn buik echt zal missen weet ik niet. Ik moet zeggen dat ik toch ook wel weer erg uitkijk naar gewone kleren en hakken kunnen dragen, normaal om kunnen draaien in bed, slapen zonder kussentjes etc.

Grappig, die cupcakes discussie. Botercreme zou voor mij als nadeel hebben dat je het niet lang kunt bewaren. Moet ook zeggen dat het me allemaal heel vet en zoet lijkt, maar ik eet al twintig jaar geen suiker meer dus kan er niks van zeggen. Destijds heette het gewoon 'cakejes' en dan deed je er wat glazuur en smarties op :-D Als het me de flikken lukt ga ik misschien nog wel koekjes met glazuur en strooisel maken. Maar ik leef nu wel echt bij de dag, maak geen plannen meer dus we kijken wel of dat ervan komt,

Net de etiketten op de enveloppen geplakt, werd ik ook wel vrolijk van :-)

Geplaatst
Bevallen is beginnen met loslaten hè.... Daarna alleen maar steeds meer en vaker.

:-)

Like!

Henne, dat is een hele wijze uitspraak en helaas wordt het loslaten er niet makkelijker op. Ondanks dat je niet anders kan en er met regelmaal mee geconfronteerd wordt.

---breekt weer uit -----

Geplaatst

Hij is niet van mezelf hoor ;-) Woorden van de docente zwangergym en ook van bijvoorbeeld Sandra en nog een andere vriendin....en ze hebben gelijk maar makkelijk zal het idd niet zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden