Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013


daniela

Aanbevolen Berichten

@Henne, poeh kan me voorstellen dat je weinig puf hebt voor het forum, we hebben het nu ook allemaal druk met de kleintjes. Naar hé die pijnlijke borsten, ik heb dat bij K. ook gehad de eerste 2 weken. Ik had tepelkloven. Ik had daarom een tijdje een tepelhoedje gebruikt maar daardoor leerde K. volgens mij nog niet goed happen. Toen toch maar met kromme tenen gevoed en op gegeven moment werd het steeds beter. Ik heb ook veel Purelan gesmeerd van Medela echt super creme. Hier hebben we ook niet altijd echt een ritme en regelmatig heeft ze aan 1 borst genoeg. Hopelijk gaat het bij jou ook snel een stuk beter! In ieder geval fijn dat Th het zo goed doet!!!

 

@Bloempje wat fijn dat het goed gaat met jullie. K. kan ook zo 5 uren achtereen slapen heerlijk! Meestal roept ze om 03.00 uur, niet altijd en dan om 06.15 uur. Als ze die van 3 uur overslaat slaapt ze 5 uren door. K. ligt iedere nacht wel tussen ons in op het voedingskussen, vanwege de buikkrampjes en ze is klaar wakker als wij willen gaan slapen. Ik moet anders constant heen en weer lopen naar haar bedje en weer terug.

 

Hier gaat alles goed, ook naar het cb geweest. Daar kregen we te horen dat ze een navelbreuk heeft, ik schrok daar wel van maar het schijnt veel voor te komen. Tegenwoordig doen ze er in eerste instantie niets aan tot haar 2e jaar ongeveer. Als het dan niet over is gaan ze opereren. Manlief en mijn broer hebben het vroeger ook gehad, zij werden gelijk geopereerd maarja alles veranderd. K. weegt nu 4230 gram en is 56 cm, ze is 4 cm gegroeid, dat gaat echt hard! Ze drinkt goed, soms iets te gulzig waardoor de ook wel krampjes zal krijgen, probeer haar dan rustig te maken door over de rug te wrijven.

De buikkrampjes zijn nog niet in toom, dachten eerst van wel met cinebaby, het helpt wel maar de krampjes zijn er niet mee helemaal weg. Het is niet meer zo heftig en zo lang als eerst gelukkig.

Verder geniet ze van haar tummytub en wil ze graag bij je zijn.

In de middag slapen is vaak lastig, J. wil niet altijd slapen en als J. slaapt is K. soms wakker, maar het is toch vaak wel gelukt.

Ik heb ook gewandeld met de meiden in de duokinderwagen, voel me dan zo rijk en mensen glimlachen naar me, ik loop dan ook stralend achter de wagen hahaha........

 

Geniet van de kleine!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Heerlijk hè Roos, dat genieten :-) K is ook al een flinkerd zeg! Th was vandaag 4355 gram, vorige week nog vier kilo dus flink aangekomen. Daardoor wel even moeten slikken om te stoppen met bv, maar ik trek het fysiek niet meer en daar heeft hij ook geen profijt van. Kloven heb ik gelukkig niet, dat moest er nog bij komen :-/

Ik ga rustig afbouwen, met elke vier dagen tot een week een voeding vervangen voor een fles. Ergens hoop ik op die manier nog een tijdlang bijvoorbeeld de avond en ochtendvoeding de borst te kunnen blijven geven, we zullen zien hoe het uitpakt.

Vannacht heeft Th voor het eerst zeven uur doorgehaald, van 21.30 tot 3.30, heerlijk! Ga wel proberen dat wat te verschuiven, zodat we echt een beetje een nacht hebben, maar als dat niet lukt is het ook geen ramp.

 

Inmiddels ga ik toch ook wel makkelijker met hem op pad, begin te wennen aan het circus van maxi cosi, luiertas, wagenstel etc. En idd, ik loop ook stralend achter die wagen haha. Heerlijk ook om m'n zoon aan iedereen te kunnen laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henne wat jammer dat je toch moet afbouwen, maar hij wel de belangrijkste voeding van de eerste weken gehad. Het is nu denk ik beter voor je als ik het zo lees, hopelijk krijg je nu meer rust.

Lekker hè dat wandelen zo bouw je ook weer conditie op. Duurt alleen even voordat je weg bent haha

28 maart begin ik alweer met de cursus voor na de bevalling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weggaan....ik heb al paar keer met hem op pad gemoeten naar een afspraak. Dus op tijd. Dan dénken je ruim de tijd te nemen voor voeden, verschonen, auto voorrijden, je eigen spullen pakken, kind in auto etc. Maar juist dan pist hij alles onder als je net z'n luier uit hebt (we hebben hier een echte wildplasser), drinkt hij opeens op z'n gemakje een half uur ipv een kwartier, krijg je die stomme maxi cosi niet goed vast etc etc. Achteraf kan ik er altijd om lachen, maar op die momenten zelf...

 

Ik weet nog niet precies wanneer de nagym start. Ga volgende week al wel weer starten bij de fysiosport. En ga ook babymassage doen, lijkt me zo leuk! Merk nu al dat hij enorm geniet van insmeren na het badje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kippenvel bij help mijn man is klusser.

 

@Henne babymassage is ook erg leuk om samen te doen, ik heb het ook met J gedaan.

 

Ik ben eigenlijk nog nooit alleen op pad geweest met J in de auto. Heb dus altijd manlief die me dan helpt. Met wandelen ken ik dat wel.

Ik hoop dat als ik weer topfit ben mijn rijangst kan overwinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest wel toen manlief ziek was en ik voor de gehoortest naar het cb bureau moest. Vond ik toen wel reuze stoer van mezelf en inmiddels is het wel gewent. Morgen of zaterdag gaan we hem voor het eerst meenemen met boodschappen doen, wel samen gelukkig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen hoe het bij jullie gaat....ik heb het veels te druk voor het forum kan af en toe beetje bijlezen....

De twee jongens zijn flink aan t groeien de 1 weegt rond de 3 kilo de ander rond de 4 kilo,krijgen nu de fles om de 4 uur als het lukt,slapen nog niet door s nachts jammer genoeg! Word er steeds handiger in met die 2 maar tis wel heavy vooral omdat ik zelf ook nog niet mezelf ben maar heb ook vandaag te horen gekregen dat dat nog wel half jaar a jaar kan duren :-(

As dinsdag met de jongens terug naar t ziekenhuis dus ben benieuwd....zijn as zaterdag al weer 8 weken!!

Groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat een verhalen ineens vandaag! Leuk om die verschillende verhalen rond het begin van mensenleventjes te lezen. Ik ben sinds maandag korte stukjes met onze kleine (had ik al gezegd dat ze De.bo.rah heet?) op stap. De eerste anderhalve week heeft m'n schoonmoeder onze tweeling naar en van school gebracht/gehaald, maar ik wilde het nu eens zelf proberen met de auto en op zich gaat het goed. Ben wel blij dat ze een continurooster hebben en ik dus niet tussen de middag heen en weer hoef. Alleen toen ik gisterochtend wakker werd en buiten al die sneeuw zag, heeft m'n man Deb. 's morgens even naar m'n schoonmoeder (= buurvrouw) gebracht. Maar achteraf viel het erg mee met de sneeuw.

Ik was vanavond een kraamvisite om 20.00 uur vergeten en had er nòg één afgesproken om 20.15 uur. Was netjes op de 2e tijd terug van het boodschappen doen, zit de eerste visite er al. Foutje! Maar eigenlijk was ik wel blij alles maar in één keer gehad te hebben. Teveel visite los van elkaar kost me eigenlijk gewoon teveel tijd, nu ik al zoveel tijd aan voeden, verzorgen en zelf slapen na de lunch kwijt ben... Hebben jullie dat ook met kraamvisite? Ik vind het heel gezellig hoor, en geniet van de aandacht, maar heb ook gewoon tijd nodig voor mezelf en m'n gezinnetje.

Vanmorgen was de intake van het consultatiebureau hier thuis. Aardige vrouw vond ik. Ik las dat je naar het CB moest voor de gehoortest, Henne? Die wordt hier gelijk met de hielprik aan huis gedaan. Vond ik wel prettig eigenlijk, maar ik las al ergens dat dat niet overal gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was de gehoortest en hielprik ook aan huis. Cb is hier verhuisd, het is nu op een afstand van 5 min lopen.

Goed hoor dat jullie met de kleine in de auto rijden. Ik heb sowieso rijangst met of zonder kleine rijden.

 

@Pucca fijn dat de jongens het goed doen! Het is ook druk met 2 kleintjes.

 

@bloempje leuke naam! Ja ik heb dat ook leuk die kraamvisite maar ook fijn als ze weer weg zijn. De dag gaat snel voorbij met middagslaapje en alle verzorging. Wij spreiden de kraamvisites bij J soms 2 visites achter elkaar dat was eigenlijk veel te vermoeiend.

 

heb nu een redelijke nacht gehad. K maar gelijk tussen ons in gelegd. Buikkrampjes hielden gelukkig niet al te lang aan. Vannacht heeft ze tot 5.15 doorgeslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik woon dus net een een van die regio's waar de gehoortest niet aan huis is. Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat hoor, van mensen vragen om met een twee weken oude baby op pad te gaan, ik was zelf toen ook helemaal nog niet hersteld. Nu zaten de meesten daar ook wel met 'hulp' van man of bijv moeder, maar die had ik niet voor handen. Gelukkig zit het cb voor de normale controles en vaccinaties hier om de hoek, laatst dus heerlijk gaan wandelen daarheen.

 

Roos, wat vervelend dat je rijangst hebt. Is dat na een ongeluk ofzo gekomen? Ik ben twee jaar geleden nogal heftig aangereden door een vrachtwagen, daarna tijden nog met klamme handen achter het stuur gezeten. Maar ja, ik moest wel voor werk ed en langzaam is het gesleten. Met Th io stap gaan vind ik eigenlijk nog wel gezellig :-)

 

Pucca kan me voorstellen dat het zwaar is met twee, zeker ook de nachten. Jij voelt je dus ook helemaal nog niet jezelf. Vervelend is dat hè? Ik ben nog zo jankerig ook. Mijn man leeft op een roze wolk en ik ben alleen maar moe moe moe en labiel. Hormooooooonen.....maar soms baal ik er wel van.

 

Bloempje de kraamvisite komt hier nu pas een beetje op gang. In de kraamweek zijn directe familie en hele goede vrienden geweest, daarna viel het stil doordat mijn man ziek was en iedereen wacht 'tot het wat rustiger is'. Met als gevolg dat het nu pas druk wordt :-D Ach, kwam wel even goed uit. Het was dan wel niet druk door visite, maar wel door ziekte, krampjes, spruw etc.

 

Roos, die krampjes zijn vervelend hè? Vind het zielig. Ik durf het bijna niet te zeggen *afkloppen* maar het huilen lijkt hier wel minder sinds de osteopaat. De voorkeurshouding is ook duidelijk minder, daar ben ik echt er blij om. We gaan nog wel naar een kinderfysiotherapeut voor advies, maar het is al een stuk beter.

 

Ga niet straks eind vd middag de eerste voeding vervangen door een fles. Vind het best spannend en ook wel moeilijk, maar terwijl ik dit typ doen m'n borsten pijn dus het is echt een goede beslissing. Ga nu even lekker op de bank tot de volgende voeding, hopen dat Th stil blijft en ik even een powernapje kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henne ja ik vind dat ook nogal wat om voor die hoortest naar het cb te moeten. Zo'n heel kleintje in die kou en jij net bevallen!

Fijn dat de osteopaat helpt!

 

Mijn rijangst is ontstaan doordat ik niet meteen ben gaan rijden na mijn rijexamen. Ik werkte dichtbij huis en had ook geen geld voor een auto. Ik heb ook een keer een auto van mijn vriendin ingeparkeerd omdat zij het niet kon vroeg ze het aan mij. Ik kreeg toen een blackout ofzo, ik wist ineens niet meer waar de rem zat. De auto stond eerst goed, maar doordat ik bang was om tegen de auto voor me op te botsen draaide ik aan het stuur en reed zo tegen een voorgevel op. Ik rijangst lessen gehad en mijn man heeft me gemotiveerd samen te gaan rijden. Als ik met hem rij gaat het aardig goed al zit ik niet ontspannen in de auto. Als ik alleen rij zit ik echt verstijfd en met hartkloppingen. Ik baal er echt van. Ik wilde tijdens mijn zwangerschap er voor in speciale therapie maar zag dat uiteindelijk toch niet zitten. Ik wil nu eerst met mijn man weer gaan rijden en dan kijken hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de geboorte zagen we bij Deb. een blauwe plek op haar stuit, op haar éne bil en een kleintje op haar onderbeentje. We vermoedden dat het door haar lange stuitligging en wat vreemde geboorte kwam (ze zat wat klem en kwam met een pirouette ter wereld: een driewart draai nadat het hoofdje geboren was i.p.v. een kwart draai, en bovendien zat haar arm om haar nek gedraaid, waardoor haar handje gelijk na het hoofdje kwam). Maar ik meen de verloskundige hoorde ik ook noemen dat het een zgn. "mongolenvlek" kon zijn, waar ik nog nooit van gehoord had. Maar nu na meer dan twee weken die blauwe plekken nog steeds niet wegtrekken, ben ik eens gaan googelen. Inderdaad lijken ze erop. Mijn man is nog voor een paar miniprocentjes Indonesisch, dus daar zou het vandaan kunnen komen. Gelukkig zijn het alleen maar vlekjes, die meestal vanzelf wegtrekken in een aantal jaar.

 

Ik ben er nu ook achter dat Deb. een te kort lipriempje heeft. (Als dit.) Haar grote zus heeft een te kort tongriempje, waarmee ik indertijd bij wel drie artsen ben geweest en geen één wilde er wat aan doen. Echt stom. Zij kan inmiddels wel haar tong een beetje uitsteken, maar hij wijst dan altijd naar beneden. Ook zij had altijd last met drinken; een gekl**i met tepelhoedjes en moeilijk kunnen pakken van de tepel.

Deb. heeft moeite het vacuüm te houden bij het drinken. Haar bovenlip kan ook niet omhoog krullen bij het drinken. Elke keer hoor je een soort smak-geluid, waarbij ze eigenlijk weer opnieuw moet aanzuigen voor de volgende slok. Vaak moet ze zelfs opnieuw naar de tepel happen. Ze groeit gelukkig wel goed, maar dat drinken is extra vermoeiend voor haar. Volgens mij is dat de reden dat ze soms tijdens het drinken hijgend in slaap valt. Wel maf dat ik dat nu pas zag; ik was er juist zo op bedacht of het tongriempje wel lang genoeg was en had me voorgenomen me niet meer te laten afschepen door een domme arts. Gelukkig is haar tongriempje wel lang genoeg, ze steekt haar tong vaak genoeg uit, ook als je het voordoet. Best grappig. Zo doet ze je ook wel na als je je mond wijd opendoet.

Maar nu nog een arts vinden die wat aan dat lipriempje wil doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloempje kijk eens op borstvoeding.com daar staat sowieso een lijst van deskundigen die tongriempje knippen weet ik dus misschien kun je bij een van hen informeren

 

Die blauwe plek heeft Th ook :-) maar die is ook half Aziatisch. Ik lette er niet eens op, de kraam 'zocht' ernaar

 

Hier nu aan het voeden. Om twaalf uur wakker maken zorgt dus nog niet voor langere nachten, alleen voor een extra voeding die hij eigenlijk niet nodig heeft. Denk dus dat ik daar maar mee stop. Het blijft zoeken, is ook big logisch.

 

Fles gistermiddag was drama. Hij pakt m niet. Uiteindelijk borst gegeven. Hoop wel dat hij er snel aan gaat wennen, anders gaat afbouwen dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bloempje hopelijk kun je iemand vinden die je met het lipriempje kan helpen.

 

@Henne wat vervelend dat het niet lukte met de fles. Heb je zo'n fles met speen gebruikt die op een tepel lijkt? Of proberen met vingervoeden.

Je roze wolk zal vast welkomen als je wat fitter bent en het allemaal wat lekkerder loopt.

 

Vandaag paar de prenatal geweest, tripp trapp stoel gekocht, newborn stoeltje erbij, plaspotje en nog een paar dingetjes. We hadden aardig wat geld van de kraamvisites gehad en daar aan besteed. Helaas had K. vanavond weer buikkrampjes dus het newbornstoeltje was nog geen succes. J. vond het wel interessant om op het plaspotje te zitten, maar ze deed er ook stukjes reclame papier erin hahaha........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, Henne! Ik ben gelijk even aan het kijken.

Ingewikkeld hè, als ze nog niet uit een fles kunnen drinken? N&J konden het ook nog niet toen ze met 4 mnd. naar een medisch kinderdagverblijf (MKD) moesten, dus de eerste tijd moest ik mee. Gedoe... Ik hoop dat Th. het snel leert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

**Breek even in** @Bloempje, kan je niet naar een kinderarts gaan en daar aangeven dat het drinken aan de borst niet goed gaat met het te korte lipriempje. Wij hebben dit gehad met het tongriempje en konden binnen 3 dagen naar het ziekenhuis en is toen gekliefd. Gevolg was dat ze veel beter kon aanhappen, waardoor ik veel minder problemen had met voeden. Ben nu blij dat we dit zo "snel" hebben kunnen doen, zeker als ze haar tong nu eigenwijs uitsteekt :). Vraag eventueel je verloskundige of zij iemand weten, was hier wel het geval... **Breek weer uit**

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vanmiddag bij de verjaardag van m'n zusjes man; hun zoontje wordt binnenkort geholpen aan een te kort tongriempje! Ze gaat nog even voor me na welke KNO-arts dat gaat doen. Komt m'n moeder ook nog: m'n jongere broertje schijnt ook een tekort lipriempje gehad te hebben en die is toen ook geholpen. 't Zit in de familie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

ik zie dat er veel geschreven is.

Ik typ even snel wat...heb amper tijd. Maar eindelijk slaapt ze even. dat lukt de laatste weken eigenlijk niet overdag. E.zra heeft last van verborgen reflux. ze had zo'n pijn in haar slokdarm ervan. Nu met medicijnen tot rust gekomen. Maar ze schrikt zo vaak wakker van het verslikken en opgeven. Dus ze doet meestal enkel hazenslaapjes. s nachts slaapt ze gelukkig wel. Op haar buik slapen gaat trouwens beter. dus dat doen we nu overdag, maar dat is natuurlijk best een stap om te nemen, met de risico's die eraan zitten. Maar ik was totaal op van haar de hele dag op mijn arm en tegen mij aan, want dan was ze rustig.

het ochtendslaapje gaat nu gelukkig ook goed, en haar nacht lijkt ook eerder te beginnen, rond 22 uur. dus het gaat wel de goede kant op.

ik ben er best gestrest van geworden, helemaal geen tijd en gelegenheid om iets anders te doen... en je kleintje met pijn zien :-(

 

ik heb even vluchtig gelezen wat jullie hebben geschreven. hier geen borstvoeding, niet gelukt helaas. ik vond het na de keizersnede te zwaar. e. wilde na het happen niet zuigen en het kolven kwam niet op gang, ik had geen energie om ermee door te gaan.

 

en nog niet jezelf zijn...dat merk ik ook. huilen, huilen ;-) wel logisch, slaapgebrek, weinig tijd voor jezelf en je lief, hormonen! gelukkig ook geniet-momenten, maar het is ook bikkelen... ik hoop in ieder geval dat er hier snel wat meer rust komt en een soort regelmaat (oh, daar hou ik nl zelf zooo van ;-))

 

morgen gaan wij naar het zh. ik voor nacontrole naar de gyn en e. naar de kinderarts, controle heupjes na stuitligging en ook maar over de reflux praten, is nu alleen nog via de huisarts gegaan.

 

he, maar wat fijn dat we allemaal gezonde kindjes hebben gekregen zeg!!

 

E. slaapt nog steeds... ga ik nu op het gemak jullie verhalen lezen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne dat is inderdaad het ergste: je kindje met pijn zien. Ik vind krampjes al erg, laat staan reflux! Hier ook behoorlijk uitgeteld inmiddels. Buurvrouw van twee huizen verder ging gisteren even shoppen met drie kids.....twee weken na de bevalling van de jongste. Op zo'n moment voel ik me zo gefrustreerd en moedeloos, hier na vijf weken nog opzien tegen wat simpele boodschappen. Oké, zij had geen heftig bloedverlies, geen laag hb, geen flauwte na de bevalling, misschien zelfs wel geen knip, maar toch....zij moet toch ook snachts wakker worden...hoe doet ze dat dan??? Niet over nadenken...

 

Ons mannetje is afwisselend een engeltje dat gezellig 'speelt' of rustig slaapt, afgewisseld met een zielig hoopje huilende ellende van...krampjes? Verveling? Woede? Verdriet? (Honger sluit ik uit ;-)) Het huilen hangt wel vaak samen met poepluiers, dus ik vermoed toch de krampjes. Het zijn ook van die vlagen, kan ineens ophouden en als een blok in slaap vallen of andersom vanuit slapen opeens beginnen te krijsen. Zo zielig. Weet soms ook niet goed wat te doen. Wel uit bed halen, niet uit bed halen...ik laat hem nu eerst even huilen, meestal valt hij vanzelf wel weer in slaap. En anders naast zijn bedje zitten en troosten. Wil hem er liever niet te vaak uit halen, heb gemerkt dat hij dan steeds onrustiger gaat slapen. Neem hem juist als hij niet huilt maar wel wakker is vaker mee naar beneden, of even 'spelen' op het aankleedkussen. Liedjes zingen, met een rammelaar spelen, dat vindt hij echt wel heel leuk. En ik ook :-)

 

Suzanne voor het buikslaper kun je een aerosleep overwegen? Of zo'n ander ding, nanny care ofzo? Anders morgen ook even aan de kinderarts vragen? En slaapt E de nacht ook 'door'? Th krijgt rond negen uur een voeding en gaat dan in de tummy tub, dan slaapt hij vervolgens vijf tot zeven uur, dus rond drie/vier uur snachts moet ik eruit. Heb geprobeerd hem op twaalf uur wakker te maken voor een voeding in de hoop dat hij vanaf dan die lange ruk maakt, maar dat doet jij dus niet. Kan ik beter zelf ook gewoon om twaalf uur doormaffen :-)

 

Met het afbouwen van de bv gaan we morgen een tweede voeding vervangen door de fles. Het blijft spannend, hij is er nog niet echt blij mee geloof ik, maar het zal toch moeten wennen. De derde voeding die een fles wordt, is de nachtvoeding dus ik verheug me nu al op de eerste keer dan m'n man er snachts uit gaat en ik 'door' kan slapen. Wat ik wel niet zal doen, want ik wil dan natuurlijk weten hoeveel hij gedronken heeft enzo haha. Trouwens, m'n man wordt nu vaak ook wakker dus eat dat betreft. Zal nog wel even duren voor degen die geen 'dienst' heeft echt doorslaapt.

 

Ga lunchen en dan maar eens op pad voor die simpele boodschappen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

GGGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

 

Ik ben in een GRR-modus, maar dat had je vast al door. Was net bij de huisarts (tenminste, niet m'n eigen, maar er zat een ander), maar die vond het losmaken van het lipriempje niet nodig. Deb. groeit toch? Nou dan. En zo. En er zaten ook nadelen aan. Vroeg ik welke dat dan waren, maar dat wist hij niet te vertellen, maar ze waren er vast. Ja, hallo... Hij heeft het ergens opgezocht en daar stond dat het voor het 12 levensjaar niet nodig is. Nee, dùùùh, een kind van 12 aan de borst? Zie je het voor je? En als het daarna nog vastzit maken ze het los? En ik maar elke voeding aanmodderen met een kind dat het vacuüm niet kan houden. Zei hij ook nog dat als je maar lang genoeg zoekt, er vast wel iemand is die het zal doen, maar dat hij het niet adviseert. Hij zou nog overleggen met de KNO-arts en me terugbellen. Klinkt alsof hij dan iemand anders heeft om zich achter te verschuilen... Maar een ander zoeken is wèl precies wat ik ga doen als die KNO-arts nul op het rekest geeft. Wie moet dat kind nou voeden, die arts of ik? Tsss... GRRRRRRRRRRR! En in die boekjes vind je overal dat als zo'n riempje vast zit, het een kleine moeite en kleine ingreep is om het los te maken. Mogen ze er wel bijzetten dat artsen het nauwelijks overwegen om ook echt te doen! GRRRRRRR! :angry5:

 

Hij belde net terug: Dienstdoende kinderarts zei nee. GRRRR-kwadraat! Nu maar via die lijst, of nog de verloskundige bellen, die had een collega ergens in de regio die het zelf doet. Net tussendoor een borst gevoed, Deb. weer in slaap gevallen, nu gauw eten; moet over 25 min. bij de tandarts zitten... Pfff!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, gefrliciteerd allemaal, lang geleden dat ik hier ben geweestasr wilde nog wel van mij laten horen. Op 19 januari is onze dochter geboren. Mag wel zeggen een zware bevalling en ds weken erna ook zwaar. Gister terug uit het ziekenhuis. Ze huilt heeeeel veel. Last van reflux en krampjes. Veel bij osteopaat geweest voor nekwervtje ivm vacuümpomp. Intussen zijn bij mijn moeder ook uitzaaiing terug. Daarom geen tijd gehad.

 

We zijn verliefd op haar en kijk uit Nasr de tijd zonder tranen. Hopelijk gaat alles goed met jullie want ook al ben ik niet meer geweest ik heb wel aan jullie gedacht. Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@suuz, jammer dat het niet is gelukt met bv, als het te moeilijk gaat en teveel energie dan is het ook haast niet te doen. en wat vervelend van die reflux. Ik vind het ook zo naar als de kleine huilt.

 

@ymkeh gefeliciteerd met je dochter! Leuk weer wat van je te horen! Wat vreselijk naar van je moeder! Heel veel sterkte met haar! Kan ze nog behandeld worden? Ik hoop het zo voor, ik weet helaas wat je doormaakt dikke knuffel! En moeilijk hoor dat je dochter dan ook nog krampjes en reflux heeft, emotioneel allemaal. Lief dat je hier even wat van je liet horen!

 

 

@ bloempje ik zou ook grrrrrr reageren, wat balen dat je ha niet meewerkt! Je zusje weet een arts toch? Ik hoop dat D snel geholpen kan worden dan heb jij geen gedoe meer met de voedingen dat scheelt zoveel!

 

 

@Henne niet teveel naar je buurvrouw kijken, ze zit anders in haar vel en iedereen heeft een andere bevalling gehad. Voor jou is het ook het eerste kindje, na zoveel jaren en behandelingen. Ik merk ook verschil nu met een 2e. Bij J heb ik enorm lopen huilen, hormonen alles verwerken je leven is ineens veranderd en mij grote droom in mijn armen. Nu met K is het anders heb niet zoveel gehuild. Ben wel moe van de gebroken nachten en dat ik smiddags als ik wil niet even kan slapen dat bepaald J. Maar verder voel ik me wel relaxt. Een 2e kind, vooral een 3e komt erbij en gaat meer met de molen mee van het leven wat we al leidden. En sommige kindjes slapen gelijk door, mij nichtje heeft 2 zulke kindjes en die was ook al snel actief. En niet iedeer kindje heeft last van krampjes. J had het maar 2 nachten, ik merk nu dat het heel erg scheelt als je een kind hebt die wel krampjes heeft.

 

 

Doe zoveel mogelijk lekker op je eigen tempo! Je doet het allemaal hartstikke goed van wat ik allemaal zo van je lees. Is het gelukt met de kleine boodschapjes?

Ik heb eerlijk gezegd sinds een paar dagen voor de bevalling geen supermarkt gezien, manlief doet de boodschappen omdat ik het nu druk heb met 2 kleintjes. Maar ik wil deze week wel eens kijken of ik met de duowagen naar de supermarkt kan lopen. Ik vind het wel spannend met de grote wagen de supermarkt door hahaha

 

Gisterenavond had K enorm buikkrampjes tot een uur of 01.15 uur, arme meis en wij. Vanavond lijkt het goed te gaan ze heeft nu vaker cinebaby gehad. Ik heb ook advies gevraagd aan de docente waarbij ik diverse cursussen gevolgd heb, zij mailt me nog babyyoga oefeningen. Ik las dat in de draagdoek liggen ook kan helpen, dat vind ze ook erg fijn. En ik merkte dat rondlopen ook wel helpt.

 

 

Op naar hopelijk een goede nacht! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo lees allemaal, gaat het nog niet bij iedereen zo lekker... We zijn wel allemaal superblij dat onze kinderen er zijn, maar het gaat nog niet overal van een leien dakje, om het maar zo te zegen. Krampjes, dat heeft Deb. soms ook, maar meestal niet zo heel lang. Op je arm op haar buik dragen geeft haar wel rust. Tegenwoordig accepteert ze ook haar speentje beter en dat scheelt ook, al wil ik dat ook niet als standaardoplossing zien. Reflux, daar weten we met onze tweeling alles van. Gedoe genoeg mee gehad. We zijn met Deb. ook een beetje bang dat ze er niet helemaal vrij van is; de melk zit wel erg "los" zeg maar. Meestal (soms wel) zijn het geen grote golven, maar soms blijft het haar mondje maar uitlopen. Ik hoop dat we daar niet óók nog wat mee gaan moeten...

 

Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en de verloskundige gebeld. Ze vertelde dat ze zèlf tongriempjes losmaakt! Kijk, dat is dichterbij; zij is in ieder geval van mening dat het nodig kan zijn. Maar het rare is dat zelfs zij, net als ik eerst, nog nooit van te korte bovenlipriempjes gehoord had. Maar ze zou zich erin verdiepen en belt me eind van de week terug. Nou, dat biedt in ieder geval perspectief. Ik blijf goede hoop houden, maar houd anders nog wel die lijst in m'n achterhoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ymkeh, ook gefeliciteerd. klinkt als een zware tijd voor jou. sterkte! ik hoop dat er voor je moeder hoop en vertrouwen is...

 

bloempje, hopelijk wil een arts jou snel helpen, zodat het voeden makkelijker zal gaan.

 

roos, hier ook met krampjes in de weer nu en dan. de eerste twee weken had ze er veel last van. en afgelopen week speelde het weer op. meestal tussen 17 uur en 22 uur, klassiek en volgens het boekje zoals ik begrijp ;-)

 

henne, je doet wat je kan en waar jij je goed bij voelt! let maar niet op de buurvrouw... mijn yoga lerares mailde me laatst nog met de boodschap de lat niet te hoog te leggen voor jezelf, dat frustreert alleen maar. nou, dat herhaal ik regelmatig voor mezelf.

 

vandaag bij de kinderarts geweest. met de heupjes van e. lijkt niets mis gelukkig. eind mei wel een röntgenfoto laten maken, routine. goede tips gekregen ivm de reflux. hmm, tegengesteld aan wat het consultatiebureau adviseerde.. maar hier heb ik meer vertrouwen in.

ze is vandaag ook gewogen. mijn vriend en ik zijn allebei wat warrig door het slaapgebrek, dus realiseerden we ons pas na de afspraak dat ze in een week tijd afgevallen zou zijn, van 5250 naar 5200. het is natuurlijk een andere weegschaal, maar dat zou niet uit moeten maken, dat hadden we nog nagevraagd bij de balie kindergeneeskunde later. ik ga morgen maar het cb bellen of ik even langs kan om te wegen, want natuurlijk maak ik me nu lichtelijk ongerust. de arts vandaag zat nog te vertellen dat ze gemiddeld 150 tot 200 gram per week aan moet komen....

iemand ervaring of kennis hierover??

 

ook 'afscheid' genomen bij de gynaecoloog vandaag. gek hoor, we zijn ziekenhuis af nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden