Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floor daar lees ik tegenstrijdige dingen over. De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Ik zou zelf denk ik het risico niet nemen, kindjes kunnen er doodziek van worden, dan maar paar dagen niet zoenen!

Net ook de huisarts gesproken. Kan nog zov.irax proberen, maar meestal helpt dat al niet echt meer als het eenmaal blaasjes zijn. En idd, als het nog niet ingedroogd is als Koekie geboren wordt, dan dus niet kussen. En voor nu even opletten dat ik geen vaginale blaasjes krijg, want dát is dan wel gevaarlijk ivm bevallen. Maar die heb ik nog nooit gehad (is volgens mij ook qnde variant van virus), dus daar maak ik me niet druk om. Nou ja, soort van gerustgesteld. Als het zo is, dan is het zo. Ik ga even van die crème halen en van die pads en de vk adviseerde ook handalcohol zodat ik altijd snel kan ontsmetten voor het verzorgen. Mocht het allemaal nodig zijn..... Wacht nog maar even Koekie!! (Je zult zien dat ik over een uur weeën krijg)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Henne oh wat balen! Hopelijk drogen ze snel in! Je zoontje niet knuffelen lijkt me best moeilijk, je bent dan zo verliefd op het kleintje. Laat hem nog maar even lekker zitten!

Geplaatst

Balen Henne.. maar wel zovirax gebruiken .. je hebt ook eigen merk koortslippencreme's maar die werken niet zo effectief als de echte zovirax..

indd zulke pads voor je lip..

En echt niet kussen nee.. want je kindje kan daar serieus hersenvliesontsteking van krijgen.. helaas als eens mee gemaakt.. maar dat was wel

in een begin stadium van de koortslip.. dus waar jij nu in zit.. dus eer dat je bevallen bent zit je al stadia's verder..

Lekker smeren.. en ik ben zoo benieuwd naar je manneke!! Zet hem op straks.. ik moet nog 7 weekjes wachten..

Geplaatst

En nu ben ik uitgerekend! Ik had gisterenavond wel krampen, mijn buik kwam ook steeds omhoog, ik denk dat ze nog verder naar onderen wilde kruipen. Erg apart dit soort dingen doet ze altijd op maandagavond de avond voordat we naar de vk gaan. Heb nu soms nog lichte krampjes, maar als ik loop voel ik die niet meer.

Ik moest om half 5 naar de wc, daarna wakker gelegen van de onweer en hagel, gelukkig daarna nog wel geslapen.

Straks eens kijken of we naar Dreumesdans kunnen.

Geplaatst

Ja Roos, veertig weken gewoon! Wie bedenkt dat aan het begin hè, om de een of andere reden verwacht je toch vaak dat het eerder komt. Terwijl ik laatst ergens las dat de meeste vrouwen er juist overheen gaan? Benieuwd wat de vk zegt. Ik moet zo ook, dus even opschieten (loop te teuten, hier ook enorme bui en daarna niet meer geslapen). Tot later!

p.s. Bloempje ligt ze no goed?

Geplaatst

Ze ligt perfect! En ik heb zowaar tot een uur of 6 geslapen, zonder één harde buik! Wel even anders dan gisternacht. En na zessen trouwens ook gewoon weer geslapen. Zo gaat 'ie lekker.

Ik ben benieuwd hoe lang jullie nog zwanger blijven...

Geplaatst

@Henne, vooral de eerste komt vaak later dan uitgerekende datum. Maar omdat J 4 dagen eerder kwam dacht ik dat deze ook wel eerder zou komen. Men zegt dat de 2e vaak eerder komt, maarja dat is dus niet altijd zo.

@bloempje wat goed zeg dat ze op haar kopje naar beneden houdt!!! Fijn ook dat je goed geslapen hebt!

Hier naar Dreumesdans geweest, was leuk en iedereen was verbaasd ons te zien haha

Geplaatst

Bloempje wat goed zeg!

Roos ik had gisteren nog een inhaalles zwangergym en daar waren ze ook verbaasd me nog te zien, tja.... Hoe was jouw controle, of ben je nog niet geweest?

Bij mij is alles nog prima, bloeddruk etc. Volgens de vk heeft meneer het gewoon nog heel erg naar zijn zin. Maar 'het kan zomaar opeens beginnen'. Ja dát weet ik nu wel ;-) Als er voor die tijd niks gebeurt maandag weer terug en dan kijken hoe het ervoor staat, evt kunnen ze proberen te strippen en anders afspraak maken voor inleiden. Als ik zelf wil mag ik over de 41 weken heen, maar dan wel met hele regelmatige controle, ctg etc. Kan ik nu nog niet zeggen, eerst maar afwachten tot maandag.

Strippen wilde ze evt ook vandaag wel kijken of het kon, maar vanwege de koortslip maar niet gedaan. Het is nu wel gunstig als het nog een dag of twee duurt. Al helpt de crème die ik heb gekregen gelukkig erg goed.

Al met al blijven we dus 'gewoon' afwachten....tot het zomaar opeens begint ;-)

Geplaatst

Ja was eigenlijk wel heel erg prettig, nog even een herhaling van alles zo vlak voor de bevalling :-)

Ben benieuwd wat bij jullie het beleid is. Wat zou je zelf willen?

Geplaatst

Alles was goed bij de verloskundige. Ze heeft ook een echo gemaakt, ze heeft nog de ruimte en vruchtwater ziet er goed uit. We wachten nog een week af, anders volgende week strippen en woensdag hartfilmpje in het ziekenhuis. Als ik harde buiken krijg ofzo moet ik eerder aan de bel trekken. Ze is gedraaid om haar as, dat was wat ik gisterenavond voelde.

Geplaatst

iedereen succes die nog moeten bevallen zal morgen voor mij een vreemde dag zijn

zou dan uitgerelend zijn van 1e spruitje

maar nu ng een kleine 5 maandjes wachten voor miij

groetjes diana

Geplaatst

diana, wat dapper dat je hier even komt kijken. Lijkt me zeker een moeilijke dag morgen.

Spannend maken jullie het hoor, Henne en Roos. Ik check elke dag even ;-)

Verder komen wij hier thuis lekker tot onszelf met ons verse kindje. Mijn verhaal komt later wel een keer (geen energie voor ;-))

Geplaatst

Diana sterkte morgen, dat blijven altijd beladen data.

Suzanne lekker bijkomen en genieten, de verhalen komen wel :-) Zo benieuwd wanneer wij gaan volgen. Vannacht hoop ik nog even niet, manlief heeft morgenochtend belangrijke afspraak haha

Geplaatst

@Diana wat lief dat je hier langs komt, terwijl het morgen een moeilijke dag voor je is. Wel super dat je weer zwanger bent! Sterkte morgen!

@Suuz neem je tijd, lekker genieten je verhaal komt nog wel.

@Henne zo is er iedere dag wat haha ik zit met het rooster van de vk's in het hoofd, onze favoriete heeft deze week veel dienst. 7 febr is voor mij een beladen datum, verjaardag van jeugdvriendin die zelfmoord gepleegd heeft en 15 febr verjaardag van mijn vader. Maarja we wachten af de kleine bepaald het!

Ohja de vk zei ook dat de meeste kindjes tussen week 40 en 41 geboren worden! Deze week dus!

Geplaatst

Ik heb ook wel m'n favoriete vk, maar weet niet wie wanneer dienst heeft :-)

Krijg nu trouwens nog een koortsblaar op een andere plek, heb keel- en oorpijn. Als dalend weerstand voorteken id van bevalling zal het hier niet lang meer duren denk ik :-/ alleen beetje balen dat ik me dus niet fit voel.

Geplaatst

@mijnbaby, van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoon!

Weer een stuk eerder dan verwacht. Bij de eerste was dat ook weet ik nog goed.

Ik weet nog dat ik toen als eerste op de lijst stond, maar als één ban de laatste beviel.

Rest van de meiden, veel succes!!

Geplaatst

Wat is het nog spannend hier....elke dag afwachten of de bevalling begint....sterkte meiden!!

Wij mogen strax de mannetjes ophalen uit het ziekenhuis!! Eindelijk na 2,5 week komen ze thuis!! Word het eindelijk echt voor me gevoel....ze drinken nu de fles leeg en zijn over de geboortegewicht....:-))

Geplaatst

Pucca wat heerlijk zeg! Gefeliciteerd meis, eindelijk je gezinnetje thuis. Krijg je nu nog kraamhulp eigenlijk? En hie is het met jezelf?

Hier nog helemaal niks. Vannacht twee uur wakker gelegen. Was naar wc geweest en kreeg geen reactie of beweging dus schoot in de stress. Na tijdje kwam ie wel (heb het arme kind denk ik gewoon wakker geport) maar toen was ik natuurlijk klaarwakker. Zei net tegen m'n man, hij moet maar komen, met of zonder koortslip ik trek die angst niet veel langer meer .....

Roos hoe was jouw nacht?

Geplaatst

@Pucca wat heerlijk dat je zoontjes naar huis mogen! Het gezinsleven kan nu echt beginnen! Ben je zelf goed aan het herstellen?

@Henne wat naar zeg zo'n nacht.

Ik heb goed geslapen vandaag is het papadag heb daarom wat langer door kunnen slapen. Manlief was met J gaan zwemmen.

Geplaatst

Lekker Roos, alle rust die je nu kunt krijgen is toch meegenomen lijkt me. En ach, ik heb als voordeel dat ik letterlijk niets hoef overdag dus ik doe gewoon lekker rustig aan. Hier schijnt een zonnetje dus straks wel even proberen naar buiten te gaan. Wandelen schijnt de boel ook in gang te kunnen zetten ;-)

Geplaatst

@Henne vandaag je uitgerekende datum, voor mij voelde het als een feestdag haha...

hier schijnt ook de zon, ze zeggen dat het vanmiddag weer gaat regenen.

Mijn man is boodschappen doen, hij koopt ook een lekker broodje. Dan ga ik douchen en haren wassen.

Hij wil ook gaan wandelen met J zou ook nog wel naar buiten willen, maar ik kan niet lang wandelen.

Ohja mijn man had gister bij de vk gevraagd wat het rooster is van deze week, ze noemde het op. Zodoende weten we dat onze favo vk veel dienst heeft deze week. Ze heeft alleen morgen en zaterdag geen dienst, zul je net zien dat het morgen of zaterdag gebeurd haha

Bij J hadden we iemand die we nog niet kenden, nu is dat wel anders we kennen ze allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden