Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@kimmie fijn he als je de naam al vast heb staan.

hebben wij ook zowel de eerste als 2de naam.

voor een meisje hadden wij liz.

maar ben bljj dat het een jongen is want die naam vind ik leuker hihi.

qua intimiteit staat nu zoiezo op een laag pitje omdat we het

momenteel erg druk hebben met werken en de verbouwing van de zolder.

en heb er ook weinig behoefde aan als ik zwanger ben.

komt wel goed als de kleine er is.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja geeft rust als je de naam heb! Wij hebben de 2e naam ook vast staan. Ik ben dikke vriendinnen met me jongere zus en me vriend is de allerbeste vriend van haar man dus

dat gaat heel goed samen. hun hebben 2 kinderen en dan hebben we van hun 4 namen 1 letter genomen en dat wordt onze 2e naam. Dus we vernoemen hem een soort van naar hun allemaal.

Intimiteit is hier ook weinig hoor, maar een enkele keer wel, maar merk dat ik het achteraf erg pijnlijk vind..

Geplaatst

Hoi dames,

Dat googlen heeft juist geen zin want die ene zegt wel de andere niet.. en van de ene gyn mag het wel en van de andere niet..

Werd er helemaal gek van..

Dus nu nog ff maandag afwachten en dan zien we wel..

Vrijen.. ik kon er een week geleden niet genoeg van krijgen, alleen jammer dan dat manlief moe is.. hahaha.. tot nu toe doet

het bij mij nog geen pijn..

Ik ben wel bij dat de zin weer een beetje terug is gekomen.. want die is tot de eerste 13 weken niet aanwezig geweest..

Wat ik dan wel weer heb en dat vind ik helemaal niet zo erg haha.. is erotische dromen.. maar dan met andere mannen..

Hahaha ik lijk wel gek dat ik dit zeg.. maar het is echt zo.. s ochtends word ik zo wat lachend wakker vind het wel grappig!

Pff de naam fijn dat jullie daar al uit zijn .. ik denk wij stiekem ook wel.. er komt maar geen leukere naam voorbij.. maar

ja we hebben nog even..

Groetjes

Geplaatst

hoe gaat het bij jullie met werken?

ik werk in de wijkzorg en vooral savonds.

maar de laatste tijd hebben ze pakketten tot 23.00

en dit trek ik niet. heb daarna last van buikpijn en harde buiken.

vandaag aan de bel getrokken en ik krijg nu aangepaste pakketten

tot een uur of 21.00 dit is goed te doen.

vind het wel moeilijk om nu al aan de bel te trekken maar

het gaat wel om mij en me kleintje. en ben bang als ik

zo doorga dat het fout gaat.

Geplaatst

Hobbesje, wat een verschrikkelijk bericht, denk je voor bij die magische 12 weken te zijn,

krijg je de klap nu.. ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie elkaar veel steun kunnen geven tijdens

deze moeilijke periode voor jullie..

Geplaatst

Hier ook al een beetje aan het orienteren op de namen. Wij hebben een lijstje met meerdere namen, maar DE naam is nog niet gekozen. Ik heb een lijstje voor jongens en meisjenamen. Gelukkig hebben wij nog o'n 20 weken (of meer...haha).

Sky, hier ook met regelmaat moeite met het werk. Ik heb ook best onvoorspelbaar werk. Zo had ik 1 keer per 6 weken piket. Dat duurde een week lang. In zo'n week maakte ik werkuren van zo'n 80 uur per week. Vanaf het moment dat ik zwanger ben, ben ik gelijk de piket uitgegaan. Op ons werk zijn er diverse regels voor zwangeren. Bij ons hoef je dan niet onregelmatige diensten te werken, piket te draaien etc. Ik heb gelijk gebruik gemaakt van deze rechten, maar het staat iedere zwangere vrij om wel of niet gebruik te maken van die rechten.

Ik ben vanaf het begin van mijn zwangerschap heel veel duizelig en werk nog maar 6 uurtjes per dag. Dat is net te doen.

Als je harde buiken krijgt, is het echt een teken dat je teveel doet. Mischien kan je ook regelen dat er meer regelmaat in je werk komt. Succes.

Hobbesje: hoe is het met je, meis?

Geplaatst

Even snel ( heb niet alles bijgelezen)

Dank jullie!

Ondertussen zitten we op dag 3 in het ziekenhuis. Door mijn uterusruptuur (keizersnede littekenscheuring) zijn ze erg voorzichtig en willen de artsen niets forceren. Lage dosering medicatie (terwijl ik moeilijk ontsluit). Er is al wel wat gebeurd (ik ben al heel veel stolsels verloren eergisterenavond) maar het is en blijft nu best wel rustig.

Wel een heel klein beetje ontsluiting, maar nog niet genoeg om eventueel te kunnen curreteren (en ze durven de baarmoedermond ook niet verder open te maken want dat geeft weer risico's voor mijn litteken). Net weer een warme maaltijd gehad (omdat de zuster het na 3 dagen op beschuit, crackers en bouillon wel een keer goed geweest vond). Nu weer afwachten...

(eindelijk online - man heeft vanmorgen de laptop opgehaald thuis)

Geplaatst

Hobbesje, jeetje wat heftig allemaal, maar wel goed dat ze geen risico's nemen. Hoe ben je er zelf onder? Je blijft zo sterk klinken.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hey!

Nee ben er nog niet uit.. vind het zo moeilijk.. maar als ik het niet doe ben ik straks verder van huis misschien

aangezien ik gauw een longontsteking krijg ..

Morgen inderdaad naar de gyn .. effe vragen wat zij er van vindt..

Gisteren een luiertas besteld en die krijgen we van me ouders .. super hé .. hieronder een foto!

Groetjes

[ATTACH=CONFIG]4710[/ATTACH]

Geplaatst

wat een leuke tas!

Ik vond dat toen tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, een van de moeilijkste dingen om te kopen. Ik heb nl een tassentic waardoor ik dan net iets in mn hoofd heb zitten wat net weer niet als luiertas te krijgen is.

Wel lekker hoor dat shoppen. Wij hebben bijna alles nog in huis, dus hier nog niet echt dingetjes gekocht.

Wel een aannemer gevonden ivm de verbouwing van ons huis. Mn zoontje krijgt een andere kamer en de beeb gaat naar de oude kamer van mn zoontje.

Geplaatst

wat een leuke tas!

Ik vond dat toen tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, een van de moeilijkste dingen om te kopen. Ik heb nl een tassentic waardoor ik dan net iets in mn hoofd heb zitten wat net weer niet als luiertas te krijgen is.

Wel lekker hoor dat shoppen. Wij hebben bijna alles nog in huis, dus hier nog niet echt dingetjes gekocht.

Wel een aannemer gevonden ivm de verbouwing van ons huis. Mn zoontje krijgt een andere kamer en de beeb gaat naar de oude kamer van mn zoontje.

Geplaatst

Hoi

Ja ik vond het ook moeilijk aangezien ik zelf ook een tassentik heb..

Maar deze was wel super!

Ja dat shoppen is leuk maar je portemonnee vind dat niet zo leuk... haha..

Ok dat is nog wat een verbouwing voordat de kleine er is..

Hier moeten we nog iemand zoeken die de hele kamer kan stuccen.. want

mijn man kan wel stuccen maar niet zulke hele grote stukken en plafonds..

Vandaag bij de gyn geweest.. de griepprik is geen probleem.. alleen ik wilde ook

gaan verven op terpentinebasis .. alleen dat raad ze af .. ook al ben ik de

ontwikkelingsfase voorbij van de baby, maar ze zegt liever niet..

Dus dan doen we dat maar niet hé..

Ook weer even mogen spieken, alleen lag ze nu in stuit en kon ze alleen zien dat ze wel bewoog

en dat haar hartje goed klopte!

Groetjes

Geplaatst

Fijn dat de echo weer in orde was! Een kloppend hartje is toch altijd weer het belangrijkste ipv de stuitligging.

En dan toch de griepprik. Je kindje heeft er ook niets aan als mama straks een longontsteking heeft.

Wat betreft het verven: dat moet idd op waterbasis zijn (of je man het laten doen, terwijl jij lekker de deur uit bent om te shoppen....haha).

Hebben jullie al een beetje idee van de babykamer?

Hier zal het vooralsnog een neutrale kamer worden. Witte meubeltjes en hier en daar wat stijgerhout voor wat stoerder uiterlijk. (kan altijd nog met roze of blauwe accesoires de kamer opfleuren als de kleine uk er is).

Geplaatst

Breek even in

Hobbesje meid ik wens jou en je Fam. Heel veel sterkte en dat jullie dit samen een plekje kunnen geven

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ik kom hier nog een keertje gedag zeggen.

Gisteren hebben ze er eindelijk een eind aan gemaakt. Ze hebben me 4 dagen geprobeerd te stimuleren met cytotec (zondag rustdag). Het is nu wel duidelijk dat ik van mezelf echt geen ontsluiting krijg (en na mijn uterusruptuur durven ze geen echte opwekkers te geven). Uiteindelijk is er toch gekozen voor curretage (met wel risico's voor mijn litteken). Dat is op zich goed verlopen, op heel ruim bloedverlies na (2 liter!). Nu weer thuis en ik merk al dat ik erg moe ben en mijn hormonen een loopje met me nemen.

Dames: bedankt voor jullie lieve woorden en geniet nog van jullie zwangerschappen!

Geplaatst

Lieve Hobbesje, Wat een heftig verhaal. Eerst 4 dagen en dan alsnog de curretage met alle eventuele risico's erbij. Daarna 2 liter bloedverlies. Alsof je nog niet genoeg om je oren had gehad. Neem echt de rust en de tijd om dit een plekje te gaan geven. Je klinkt nog steeds zo sterk, maar ik kan mij voorstellen dat er ook best verdriet aanwezig is. Ookal geven jouw zoontjes mogelijk een hoop troost.

Je schreef vorige keer dat jullie mogelijk nog laten onderzoeken wat eventueel de oorzaak geweest zou kunnen zijn. Ook dat zal wel even een beladen periode worden, met bijbehorende emoties. Ook het defintieve afscheid van jullie zoontje Rowan.

Ik hoop zo ontzettend voor de toekomst dat alles helemaal goed gaat komen en blijft gaan. Zeker als jullie mogelijk ooit toch nog voor een derde kindje zouden willen gaan.

Voor nu: heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Ik hoop in de toekomst hier op het forum te kunnen lezen dat alles goed met jullie gaat! Dikke knuffel! (en dank je wel dat je even hebt laten weten hoe het is afgelopen, want je bent een aantal keer in mijn gedachten geweest)

Geplaatst

Wat fijn dat je nog wat van je laat horen. ook hier schoot je regelmatig door mijn gedachten en heb ik het met vriendinnen over jou..

Ik begreep nu dus dat je een zoontje had en wat een mooie naam.. zo kan je het ook een plekje geven..

Hopelijk gaat het snel beter met je en dat je gezinnetje het leven ook weer op kan pakken.. heel veel sterkte voor jou en man

en je twee zoons..

Hopelijk lezen we nog een keer goed nieuws van jullie!!

Het ga je goed meis!

Liefs Roxanne

Geplaatst

Dank jullie! En we weten niet of het een jongetje of meisje was - maar hebben het toch een naam gegeven op advies van het ziekenhuis. Zodat je het niet hebt over 'het'...

We hebben ook 2 vlindertjes mee gekregen. Eentje kunnen we evt. nog ophangen in het ziekenhuis en eentje om met onze oudste iets van te maken. Denk dat ik er met hem maar een schilderij oid mee ga maken.

Hoop dat de jongens ook snel weer de draad oppakken. Gisterenmidddag was het niet echt heel gezellig (vooral de oudste reageerde erg opstandig op alles).

Geplaatst

Wat een mooie ideeën van het ziekenhuis zeg.. een naam geven .. zo praat je inderdaad niet over het.. en die vlinders..

Hopelijk vinden jullie gauw jullie oude ritme van jullie gezinnetje terug.. en dat jullie kleine boys er maar niet teveel last

van mogen hebben.. en dat jullie het een plekje kunnen geven..

Laat je nog wel even weten wat er uit het onderzoek is gekomen of wil je dat liever voor jullie zelf houden?

Sterkte!

Liefs Roxanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden