Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beanie meid wat een plaatje super hoor geniet er van ;-)

Remmir om naar meer eitjes succes meid denk aan je en duim me rot ;-)

Tina lieverd toch ongie toch balen

Hopelijk is je planning niet in de war ook heel veel succes meid ik ga me ook de pleuris voor jou duimen

Hoe gaat het met iedereen?

Ik las hier gister op de site zo'n zielig verhaal ben er nog onderste boven van

Moederdag heet het

Hier vandaag naar ha geweest voor controle longetjes zijn schoon alleen nog wat rochelen dus ben weer happy

Donderdag prikjes bah niks aan

Ik ga mijn bedje zoeken

Liefs

Floor dikke toet

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier even ego bericht.

Vandaag weer echo gehad. 2 van 20 1 van 17.Mijn rechterkant doet niet mee. De waardes in het bloed waren heel goed. Zo'n 5.000 en ze zeggen dat je per rijpe eicel 1.000 moet rekenen. Nou dan moet ik er wel 5 hebben haha.. Maar ze denken dat er hele mooie eitjes zitten De progesteron was gister 2 nu 3.9. Met deze uitslagen moet ik vanavond pregnyll zetten en donderdag de punctie en zondag de TP. Ik heb er een goed gevoel bij!

Bedankt voor het duimen!

Geplaatst
Hier even ego bericht.

Vandaag weer echo gehad. 2 van 20 1 van 17.Mijn rechterkant doet niet mee. De waardes in het bloed waren heel goed. Zo'n 5.000 en ze zeggen dat je per rijpe eicel 1.000 moet rekenen. Nou dan moet ik er wel 5 hebben haha.. Maar ze denken dat er hele mooie eitjes zitten De progesteron was gister 2 nu 3.9. Met deze uitslagen moet ik vanavond pregnyll zetten en donderdag de punctie en zondag de TP. Ik heb er een goed gevoel bij!

Bedankt voor het duimen!

Super Mir! Kaarsje gaat zo aan!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Beanie, beetje geland na het mooie uitje gisteren? Heerlijk hè, steeds naar die foto's kijken.

Onze kleine heeft volgende week een grote APK, want dan hebben we de GUO. Spannend weer, hoewel ze op zich ook al heel veel hebben bekeken, maar toch hoop je dat alles (weer) goed is!

Hebben jullie trouwens nog een date kunnen plannen? Of is dat niet van de grond gekomen?

Hoe is het met de andere vrouwen? Het is zo stil overal.... Ik ben pertinent tégen FB, maar ik las ergens dat de meeste vrouwen daar zitten te kletsen.

Hier gaat het na een flinke dip een heel klein beetje beter. Ik ben vreselijk moe en heb echt een enorme buik (zou haast een foto plaatsen als bewijs, omdat het écht ongeloofwaardig is voor 18 weken). Zo'n buik had ik bij Mini met 30 weken. De kleine is heel rustig, soms vind ik dat zelfs een beetje eng, want Mini schopte me vanaf 16 weken verrot. We zijn druk in huis met allerlei klussen, het weekend heb ik boven alle deurklinken vervangen en de deuren geschilderd (ja Beanie op waterbasis zonder oplosmiddelen ;-)). Het is heel mooi geworden en veel praktischer (deze zijn geborsteld rvs en we hadden hoogglanzend rvs van Jan dB waar je werkelijk iedere vinger op zag en daar kon ik echt niet tegen, dis heb ze allemaal weggedonderd!). Verder een keukeneiland in elkaar geschroefd en kasten voor op zolder. De babykamer is af en prachtig geworden, mooier dan die van Mini was: (zonder te willen opscheppen) een Toscaans sprookje met als toefje op de taart een prachtige prent van mijn favoriete schilderij van Dali aan de muur en aan de andere kant een prentje van een schets van Picasso met moeder en kind. Na gedane arbeid is het goed rusten, dus we zijn ook nog naar het Dolfinarium geweest. Mini was helemaal wil van het roggenrif en heeft drie uur roggen liggen aaien ;-) Nu roept hij al sinds we er zijn geweest ongeveer 20 keer per dag: 'ikke "dollenaaaagie" toe, jogguh aaijuh!" Het verwende kreng heeft - uiteraard - een enorme dolfijn gekregen die nu samen met de net zo enorme olifant die hij al had óók bij ons in bed slaapt. Zelfs ons bed van 2 meter breed begint nu toch wel erg krap te voelen. Zien jullie het voor je: eerst Maxi, dan Olifant, Dolfijn en Mini, alledrie ongeveer even groot. Die drie liggen tussen een lading knuffeldoekjes en nog een paar kleinere knuffels met namen als Piet de Eekhoorn, de Jaap Aap en Tijg de Tijger, Bungel de Slingerslungel en dan een enorme buik waar ik aan vast zit en met een beetje pech ook nog twee van de drie poezen op het dekbed ;-) Oh ja, en de herder naast mij op de grond. Ach, wat zullen we zeggen? Er kan er nog wel eentje bij toch?

Meiden ik wens jullie allemaal een genoeglijke en prettige avond!

Floor

Geplaatst

Ik kom er niet meer bij :))))) Zeg wat doe jij voor werk? Ik denk je moet boeken schrijven!! Heel fijn dat je je weer wat beter voelt. Hoe kan dat dat je buik zo groot is? Toch misschien stiekem 2??:)

Beanie, beetje geland na het mooie uitje gisteren? Heerlijk hè, steeds naar die foto's kijken.

Onze kleine heeft volgende week een grote APK, want dan hebben we de GUO. Spannend weer, hoewel ze op zich ook al heel veel hebben bekeken, maar toch hoop je dat alles (weer) goed is!

Hebben jullie trouwens nog een date kunnen plannen? Of is dat niet van de grond gekomen?

Hoe is het met de andere vrouwen? Het is zo stil overal.... Ik ben pertinent tégen FB, maar ik las ergens dat de meeste vrouwen daar zitten te kletsen.

Hier gaat het na een flinke dip een heel klein beetje beter. Ik ben vreselijk moe en heb echt een enorme buik (zou haast een foto plaatsen als bewijs, omdat het écht ongeloofwaardig is voor 18 weken). Zo'n buik had ik bij Mini met 30 weken. De kleine is heel rustig, soms vind ik dat zelfs een beetje eng, want Mini schopte me vanaf 16 weken verrot. We zijn druk in huis met allerlei klussen, het weekend heb ik boven alle deurklinken vervangen en de deuren geschilderd (ja Beanie op waterbasis zonder oplosmiddelen ;-)). Het is heel mooi geworden en veel praktischer (deze zijn geborsteld rvs en we hadden hoogglanzend rvs van Jan dB waar je werkelijk iedere vinger op zag en daar kon ik echt niet tegen, dis heb ze allemaal weggedonderd!). Verder een keukeneiland in elkaar geschroefd en kasten voor op zolder. De babykamer is af en prachtig geworden, mooier dan die van Mini was: (zonder te willen opscheppen) een Toscaans sprookje met als toefje op de taart een prachtige prent van mijn favoriete schilderij van Dali aan de muur en aan de andere kant een prentje van een schets van Picasso met moeder en kind. Na gedane arbeid is het goed rusten, dus we zijn ook nog naar het Dolfinarium geweest. Mini was helemaal wil van het roggenrif en heeft drie uur roggen liggen aaien ;-) Nu roept hij al sinds we er zijn geweest ongeveer 20 keer per dag: 'ikke "dollenaaaagie" toe, jogguh aaijuh!" Het verwende kreng heeft - uiteraard - een enorme dolfijn gekregen die nu samen met de net zo enorme olifant die hij al had óók bij ons in bed slaapt. Zelfs ons bed van 2 meter breed begint nu toch wel erg krap te voelen. Zien jullie het voor je: eerst Maxi, dan Olifant, Dolfijn en Mini, alledrie ongeveer even groot. Die drie liggen tussen een lading knuffeldoekjes en nog een paar kleinere knuffels met namen als Piet de Eekhoorn, de Jaap Aap en Tijg de Tijger, Bungel de Slingerslungel en dan een enorme buik waar ik aan vast zit en met een beetje pech ook nog twee van de drie poezen op het dekbed ;-) Oh ja, en de herder naast mij op de grond. Ach, wat zullen we zeggen? Er kan er nog wel eentje bij toch?

Meiden ik wens jullie allemaal een genoeglijke en prettige avond!

Floor

Geplaatst

Mir - wat een goed bericht! Op naar een pijnvrije punctie, een mooie bevruchting en een straks een prachtige zwangerschap:)!!!! Heel veel succes ik zal ook een kaarsje aansteken.

Minoes - wat fijn dat de longen helemaal schoon zijn. Dat geeft een rustig gevoel. Hoe is het verder met je?

Beanie - ik ben het even kwijt - jullie gaan straks met vakantie, toch? Wanneer ga je? Hoe voel je je? Lekker met de vooruitzicht straks in de bergen te zitten, lijkt me;-)

Hoe is het met de andere dames? Sandra - blij met de auto??

Vandaag met HF gemaild - alles goed, geen probleem:) Sorry ben gewoon wat over bezorgd momenteel:)

**Ego*** Even mijn hart luchten: de hele dag 'ruzie' gemaakt met de agent die mij bij mijn nieuwe opdracht voorgesteld heeft. Daar werk ik nu al 3 weken keihard - zonder opdrachtovereenkomst omdat het nog 'wat duurde' en dan krijg ik vanavond een mail met de overeenkomst waarin heel veel onterechte clausules staan.... Altijd dit gedonder met die 'cv-handelaars' - zelfstandig/freelance werken is fijn maar dat is echt niet leuk:( - *** einde ego****

Nu lekker slapen... welterusten allemaal

Geplaatst

Meiden, bn jullie niet vergeten. Wist alleen niet dat een baby zi ongelofelijk veel tijd in beslag neemt...;)Hel veel succes iedereen, vooral remmir en happinez. Meiden zet em op, ik duim. Voor de rest dikke knuffel. Speciaal voor Floor een dikke Xxxxx je doet het prima meid. Xxx

Geplaatst

Lieve Floor loop je zelf niet voorbij

Je doet het allemaal zo goed

Dikke knuffel voor jou

Tina gatver dag geouwehoer steeds bah laat ze gewoon normaal contract op stellen dikke knuffel

Sometimes lieverd we begrijpen je heel goed baby neemt ook tijd in beslag

Gaat goed met jullie en je mannetje?

Hier gaat het goed alleen weinig energie

Meisje hangt heel erg aan mij dus studie kom ik haast niet aan toe komt wel zei gaat voor

Morgen naar cb prikjes niks aan

Fijne dag meiden

Geplaatst

Hi lieve dames,

Allereerst: Mir, heel veel succes vast voor morgen! Hoe laat heb je de punctie? Ik ga zo hard voor je duimen.... Laat je het weten morgen hoe het is gegaan, als je weer een beetje boven jan bent?

Minoes, je meisje heeft je gewoon nodig, dan is dat toch het allerbelangrijkste?

Tina, wat een (extra) stress weer van die agent. Irritant gewoon. Ik hoop dat het allemaal op een goede manier wordt opgelost. Kun jij je volledig gaan concentreren op de aankomende 'vakantie'! Gelukkig heeft je verlate menstruatie geen roet in het eten gegooid! Volgende week al de p.ipelle...

Floor, wat fijn te horen dat je je iig een beetje beter voelt. Nu die opgaande lijn doorzetten... Klinkt goed, jullie deuren en de babykamer! Het is gelukt voor de 20 weken! Wij zijn nog steeds net zo ver als we waren... Maar ja, dat kan ook niet anders. We moeten toch echt nog een maandje wachten op de meubeltjes! Dan gaan we ook meteen nog een kast erbij kopen. Morgen ga ik met mijn schoonmoeder naar de A.lbert C.uijp om stof te kopen om de wieg opnieuw te bekleden en we gaan ook stof kopen voor een boxkleed. Dus we zijn er nog wel een klein beetje mee bezig.....

Wanneer precies is de GUO? Wat vervelend bijna, dat je meisje zo 'rustig' is in je buik.... Zeker omdat Mini waarschijnlijk extreem druk was? Het is soms zo geruststellend dat je rustig zit en dan een geruststellend trapje krijgt tegen je hand, dat maakt mij ook blij (tenzij het midden in de nacht is en hij me wakker houdt, wat ook wel regelmatig gebeurt).

Hm, hoe ga je dat doen als je meisje er ook nog bij moet in bed? En nog meer knuffels? Wie gaat er dan plaats maken? Of bestaan er ook bedden van 2,5 meter breed?

Sommie, natuurlijk heb je het druk met en je kleine mannetje en waarschijnlijk ook met je nieuwe huis! Kun je er ook wel een beetje van genieten? Of ben je alleen maar aan het rennen en vliegen?

Rest van de dames: dikke knuf!

Wij hebben idd flink nagenoten van de echo van maandag. Ik vond het zo prettig dat alles en meer van de 20-weken echo nog eens is nagelopen! Vannacht was ik weer eens wakker, toen zat ik een topic op een forum te lezen van iemand waarbij er bij de 20-weken echo e.e.a. gemist was en waar ze er pas bij de 30-weken echo achter kwamen dat er nogal wat mis was met het kindje. Kippenvel kreeg ik er van.... Dan ben ik toch zo dankbaar als ik hoor dat alles met ons mannetje goed lijkt te zijn! Juist door deze echo, doordat ik meer zekerheid heb, doordat hij zo lekker actief is, kan ik toch ook wel genieten van mijn zwangerschap. Mag ook niet klagen, buik is echt nog niet heel groot. Ik zag vorige week een foto van iemand die volgens mij schrijft in het november topic, en die had minstens een net zo grote buik als ik! Misschien nog wel groter ook! Maar daardoor kan ik lichamelijk ook nog veel, daarbij heb ik geen last van bekken oid. Natuurlijk wordt het wel zwaarder en kan ik toch sommige dingen minder dan eerst (mn bukken bijv.) maar ach, das bijzaak....

Gisteren moest ik om 9 uur 's morgens in E.lburg zijn voor een reanimatie training.... Is ook geen tijd ook en het was eigenlijk nog best een eind rijden, vooral omdat ik eerst manlief had afgezet in H.ilversum en ik vervolgens van H.ilversum tot aan de A28 in de file stond! Was dan ook een paar minuten te laat, terwijl we om 7.15 uur al vertrokken waren. De training was trouwens wel erg leuk. Ik heb weer ff klaar voor een jaartje (bijscholing moet jaarlijks gevolgd worden).

We gaan op 1 juni waarschijnlijk weg, op vakantie. Het is de bedoeling dat we het nu maar in 2 etappes rijden, 12 uur in de auto is misschien wat veel van het goede nu. En we hebben een voucher voor een hotelovernachting, dus we kunnen de reis in tweeën knippen. Heb er zo veel zin in!

Geplaatst

Kleine update.

Allereerst lees ik nog steeds alles mee.

Mijn hoofd loopt om en zit vol met dingen die ik niet lekker kan opschrijven maar kort: vriendin van me vecht al een paar jaar tegen kanker en heeft doodleuk afgelopen week een hersenbloeding én herseninfarct erbovenop gekregen. Het leven deelt soms rake klappen uit. Ze is in leven maar daar houdt het voorlopig ook Jef op. Hier is zo veel babyplezier dat ik me minder dan ooit thuis voel hier.

Mijn strijd voelt dan ook niet gepast hier. Dit is allemaal niet persoonlijk uiteraard want wat ben ik blij voor San met haar mooie gezin en voor beanie zo lekker zwanger. En melis voor de tweede keer zonder noemenswaardige problemen en dat is alleen maar superfijn natuurlijk!

Ons Floortje, ik ben extatisch blij voor je dat weet je. ;-) geen fb nodig om contact te hebben! Sommie, lieve Sommie die haar ukkie kreeg 9 maanden na ook mijn eerste tp. Bij mij volgden er nog een aantal helaas.

Minoes, malle meid met je dikke toet en je uk.

Tina! Met je spannende reis in het verschiet. We appen meis, want och ik weet hoe je je voelt!

Lieverds, ik zeg hiermee niet naar niemand dat jullie niet weten hoe ik me voel want dat doen jullie wel degelijk. Maar ik voel me hier op het moment niet thuis. Echo's, babyverhalen. Ik lees alles met de tranen in m'n ogen. De hele Moederdag verhandeling. Ik ben geen moeder en weet niet of ik dat ooit zal worden ook.

Nu ik zelf weer begin met komende week de hysteroscopie en de pipelle wil ik geen tranen meer. Alleen positiviteit. En jullie kennen me een beetje...die creëer ik gewoon voor mezelf. Maar echt meeschrijven hier zal ik niet meer doen. Lezen wel op z'n tijd maar alleen als ik het aankan. En dat is niet nu.

Liefs, Sproet

Geplaatst

Lieve sproet ik begrijp je volkomen

Je gunt het een ander zo maar je zelf nog wel het meest

De angst dat het niet zal komen

Alles is zo anders als het wel lukt

Meid ik ga voor je duimen dat je straks gewoon met uk in je buik weer mee kan schrijven en dat je dan alles anders ziet

Succes meid denk aan je en een hele dikke toet

Geplaatst

Hi lieverd, ik zie dat je lampje nog brandt, maar misschien zit je in een ander topic...

Hoe dan ook, misschien is het wel de zwakte van dit soort 'gemengde' topics. Hoewel Tina en Mir nu toch ook weer van start zijn/gaan en Minoes weer gaat beginnen, is er ook een hoop baby/zwangerschapsgeneuzel... Eigenlijk weet ik het momenteel ook even niet zo goed, maar dat heeft er meer mee te maken dat het op een bepaalde manier een beetje oppervlakkig blijft en een paar keer hard mijn neus heb gestoten aan forum-'vriendinnen'.

Maar de positieve kant is dat ik ook heel veel steun heb gevonden, een paar hele leuke lieve en fijne vrouwen heb ontmoet waarmee ik buiten het forum contact heb en het toch wel een heel mooi medium vind waar je alle sores die samenhangt met de behandeling kunt delen en je nog begrepen wordt ook. Kortom: soms denk ik ook 'ik stop met schrijven' maar het lukt me niet, want ik ben er toch te veel gehecht aan geraakt.

Ik voel me niet helemaal op mijn plek omdat ik vind dat ik niet behoor te klagen nu ik na zo'n lange weg eindelijk het wonder van zwangerschap mag meemaken. Ondertussen voel ik me klote, moet vechten om 's morgens onder de douche te komen, heb last van mijn rug, mijn bekken, mijn maag en kan soms bijna niet lopen van de pijn. Slapen is een ramp en als ik slaap heb ik de meest verschrikkelijke nachtmerries (zo erg dat ik het hier niet eens durf op te schrijven). Maar ja, ik heb het gevoel dat ik mijn snavel moet houden en niet moet klagen, want het is toch gelukt?

Wat ik bedoel te zeggen is dat er verschillende manieren zijn van je niet op je plek voelen, waarbij de vraag is wie dat variabele is, de plek of jij...

Nou ja, je snapt het wel. Spreek je snel!

Dikke kus,

Floor (haha, schreef mijn echte naam)

Geplaatst

Ach lieve Sproetje,

Het is ook zo lastig.... om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik had gedaan als ik in jouw schoenen had gestaan. Er is een omslagpunt geweest, toen er weer dames hier zwanger begonnen te raken (eerst was het natuurlijk alleen Sommie, maar ja, dat aantal neemt toe). Het is het doel natuurlijk maar zeker 'auw' als jij degene bent die nog met lege handen staat. Die niks voelt bij 'moederdag' behalve dan de vraag of je die ooit als moeder mag vieren. Nog meer auw. Doe je ding lieverd, doe vooral wat voor jou goed voelt. Misschien als je weer wat verder bent dat je dan wel meer behoefte hebt om mee te schrijven? Als je weer volop in het traject zit (hoewel je natuurlijk nu wel weer aan de vooravond staat), dat je dan wel je hart wilt luchten? Ik hoop dat je je realiseert dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten, en echt meis, ik gun het je zo ontzettend.... Om eerlijk te zijn vind ik het soms ook moeilijk om over zwangerschapsgerelateerde dingen te schrijven, omdat ik bang ben mensen pijn te doen. De pijn die we allemaal zo ontzettend goed kennen helaas.... Die niemand van je kan overnemen. Al zou ik dat zo graag willen.

Lieverd, ik zie je hier als je behoefte hebt, ik zie je op FB, ik zie je op de app.... Laat je het weten als ik wat voor je kan doen? Wat voor je kan betekenen? Mijn deur staat voor je open! Als je een schouder nodig hebt, als je behoefte hebt om van je af te kletsen, of gewoon een kop thee wilt....

Dikke zoen, Beanie

Geplaatst

En lieve Floor, op jouw berichtje wil ik ook nog even reageren....

Zwanger zijn is geen rozengeur en maneschijn.... Waarom denken mensen dat toch? Ja, misschien als je niks voelt, geen kwaaltjes hebt, alles kunt blijven doen tot een uur voor de bevalling... Maar hoeveel van dat soort supersonische vrouwen ken jij?

Was het niet Henne die schreef dat ze zwanger zijn helemaal niet zo leuk vond, maar dat het uiteindelijk om het doel gaat? Hou dat alsjeblieft voor ogen. Je mag klagen! Lucht je hart! Je hebt het zwaar! En ik hoop dat ik je een beetje kan helpen op de momenten dat je het nodig hebt.... Spiegel je alsjeblieft niet aan anderen. Niemand is hetzelfde, geen zwangerschap is hetzelfde. Niemand kan voelen wat jij voelt en oordelen over jouw zwangerschap. Zo simpel is het. Ik kan hoogstens oordelen over mijn eigen zwangerschap. En nu concluderen dat ik het gewoon heel makkelijk heb. Maar ik heb geen klein jongetje hier rondlopen die alle aandacht opeist. Ik kan gewoon 's middags languit op de bank gaan en mijn ogen dicht doen. De situatie is totaal anders. Dus lieverd, blijf alsjeblieft hier klagen, er zijn genoeg dames die snappen waar je doorheen gaat. En andere dames die zich realiseren dat zwanger zijn echt geen grote roze wolk is!

Ook voor jou een hele dikke zoen Floor!

Geplaatst

Oh lieve sproet... ik wou dat dat stokje wat ik hier had gewoon zijn werk eens deed.

Weet je, ik ben hier ook minder met een reden. Het is wat floor zegt. Ik kom hier steeds minder want ook ik pas er niet tussen. Ik ben klaar. Ik zal nooit meer zwanger worden. Maar het gaat hier alleen maar over zwanger zijn/worden. Ik kan er niet over meepraten. Heb geen flauw benul wat al die behandelingen inhouden. Heb het geluk gehad dat snel en makkelijk gelukt is. Vind het moeilijk om iets over mijn gezin hier weg te zetten.

Erg leuk zo'n gemixt forum :) maar soms ook zwaar.

Ik trek toch meer naar fb met wat dames van hier. Betekend niet dat ik hier niet kom.

Maar als het over behsndelingrn gaat... ik kan niet meepraten. Alleen maar succes wensen en duimen. En dat blijf ik ook gewoon zeker weten doen.

Jullie zijn vriendinnen. Punt.

Oh en floor. Zaag alsjeblieft. Hier is de enige plek waar je er ongestraft mee weg komt. Wij als geen ander weten hoe je je voelt. Juist nu heb je uemand nodig waar he he ei kwijt kunt! Nachtmerries? Ze horen erbij. En als je het hier niet wilt doe het dan op de wap. We vinden je allemaal lief hoor, ook al zaag je :)

Oh en beanie wat een adorable foto's!!!

Mir succes morgen!

Tina al meer nieuws over hoe het traject nu gaat lopen?

Minies alle versiering binnen las ik? Leuk!!

Hier vrijdag auto kopen en halen.

Verder weinig nieuws

Xxx

Geplaatst

Lieve meiden

Jeetje lees het met tranen in mijn ogen

Wat sproet zegt dat voel ik zo in mijn hart

Toen iedereen hier op het forum waar ik ook mee kletste en zwanger raakte vond dat zo moeilijk

Ik vluchtte al jaren weg van zwangere vrouwen in mijn omgeving

En ik was voor de meiden hier zo blij maar deed in mijn hart pijn

En gelukkig is het ons gelukt waarbij nog elke dag dankbaar voor ben

Maar als het even of niet lukt is alles zo anders en zwaar

Het idee van geen moeder worden is zo eng en wat een andere meid hier op topic wat geplaatst had geen moeder dag altijd de vragen oooo jij geen kinderen waar en waarom en dat je broers zussen en fam wel kinderen hebben het is zo hard

Ik wou ook dat ik met een stokje heen en weer gaan en iedereen is zwanger

Lieve meiden sterkte

En lieve Floor meid zwanger zijn is echt niet altijd op een roze wolk die heb ik ook niet gehad en ik durfde ook niet te klagen maar he we zijn dan wel moeilijk zwanger geworden maar je bent ook mens kom op zeg

Alles hakt er in mk angsten noem maar op

Sterkte lieverd

Het is ook best lastig gemengd topic

Ik vind ook wel moeilijk om dingen er op te zetten maar dames we zijn er voor elkaar hoe dan ook ik probeer het in ieder geval wel

En lieve sproet denk aan je zelf en voel je niks verplicht

Iedereen hele dikke topic knuffel

Geplaatst

Lieve Sproet,

Ik snap je helemaal, maar ik ben het niet helemaal met je eens. WANT: we worden gewoon allebei deze keer beloond voor alle tranen, hoop, gevecht en wachttijden!!!! Ga jij ook volgende week de p.ipelle krijgen?? Ik ook:) Grappig. Wanneer ga je? Ik wens je van harte het allerbeste en we blijven zeker in contact!

Heel dikke knuffel voor je!!

Kleine update.

Allereerst lees ik nog steeds alles mee.

Mijn hoofd loopt om en zit vol met dingen die ik niet lekker kan opschrijven maar kort: vriendin van me vecht al een paar jaar tegen kanker en heeft doodleuk afgelopen week een hersenbloeding én herseninfarct erbovenop gekregen. Het leven deelt soms rake klappen uit. Ze is in leven maar daar houdt het voorlopig ook Jef op. Hier is zo veel babyplezier dat ik me minder dan ooit thuis voel hier.

Mijn strijd voelt dan ook niet gepast hier. Dit is allemaal niet persoonlijk uiteraard want wat ben ik blij voor San met haar mooie gezin en voor beanie zo lekker zwanger. En melis voor de tweede keer zonder noemenswaardige problemen en dat is alleen maar superfijn natuurlijk!

Ons Floortje, ik ben extatisch blij voor je dat weet je. ;-) geen fb nodig om contact te hebben! Sommie, lieve Sommie die haar ukkie kreeg 9 maanden na ook mijn eerste tp. Bij mij volgden er nog een aantal helaas.

Minoes, malle meid met je dikke toet en je uk.

Tina! Met je spannende reis in het verschiet. We appen meis, want och ik weet hoe je je voelt!

Lieverds, ik zeg hiermee niet naar niemand dat jullie niet weten hoe ik me voel want dat doen jullie wel degelijk. Maar ik voel me hier op het moment niet thuis. Echo's, babyverhalen. Ik lees alles met de tranen in m'n ogen. De hele Moederdag verhandeling. Ik ben geen moeder en weet niet of ik dat ooit zal worden ook.

Nu ik zelf weer begin met komende week de hysteroscopie en de pipelle wil ik geen tranen meer. Alleen positiviteit. En jullie kennen me een beetje...die creëer ik gewoon voor mezelf. Maar echt meeschrijven hier zal ik niet meer doen. Lezen wel op z'n tijd maar alleen als ik het aankan. En dat is niet nu.

Liefs, Sproet

Geplaatst

Sproet ik snap heel goed wat je bedoelt en wat je voelt! Het is soms echt heel zwaar! Doe waar jij je goed bij voelt! Mocht ik je voorlopig hier niet lezen dan heel veel succes met alles en ik duim voor jou!

Geplaatst

En Lieve Floor.. Ik vind het rot voor jou. En juist hier is het zo fijn om je verhaal kwijt te kunnen. Wij leven allemaal met je mee. Ik hoop dat je het wel gaat doen en er niet mee blijft zitten want dat is niet goed! Ik zou je graag willen helpen.. Al weet ik niet hoe het allemaal voelt of zou zijn, maar klagen doe je niet.. DAt is gewoon je verhaal vertellen!! Dikke knuffel ook voor jou!!

Geplaatst

Lieve Floor,

Helemaal eens met Beanie!!! Wie zegt dat jij het niet zwaar mag hebben? Iedere mens is anders en jij bent jij en dat moet je vooral ook blijven lieve meid. Ik denk een je en wens je het allerbeste.

Liefs, Tina

En lieve Floor, op jouw berichtje wil ik ook nog even reageren....

Zwanger zijn is geen rozengeur en maneschijn.... Waarom denken mensen dat toch? Ja, misschien als je niks voelt, geen kwaaltjes hebt, alles kunt blijven doen tot een uur voor de bevalling... Maar hoeveel van dat soort supersonische vrouwen ken jij?

Was het niet Henne die schreef dat ze zwanger zijn helemaal niet zo leuk vond, maar dat het uiteindelijk om het doel gaat? Hou dat alsjeblieft voor ogen. Je mag klagen! Lucht je hart! Je hebt het zwaar! En ik hoop dat ik je een beetje kan helpen op de momenten dat je het nodig hebt.... Spiegel je alsjeblieft niet aan anderen. Niemand is hetzelfde, geen zwangerschap is hetzelfde. Niemand kan voelen wat jij voelt en oordelen over jouw zwangerschap. Zo simpel is het. Ik kan hoogstens oordelen over mijn eigen zwangerschap. En nu concluderen dat ik het gewoon heel makkelijk heb. Maar ik heb geen klein jongetje hier rondlopen die alle aandacht opeist. Ik kan gewoon 's middags languit op de bank gaan en mijn ogen dicht doen. De situatie is totaal anders. Dus lieverd, blijf alsjeblieft hier klagen, er zijn genoeg dames die snappen waar je doorheen gaat. En andere dames die zich realiseren dat zwanger zijn echt geen grote roze wolk is!

Ook voor jou een hele dikke zoen Floor!

Geplaatst

Sproet, ik begrijp je volkomen, het is ook lastig om een gemengd topic te hebben waarin iedereen op een ander punt staat. Inderdaad ook weer wat zwangerschappen er bij en natuurlijk doet dat pijn voor jou. Dat is ontzettend logisch. Het confronteert je met iets wat jij nog niet hebt. Heel veel sterkte en dikke knuf!

Floortje als jij wil 'klagen'dan moet je dat gewoon doen hoor. Betekent via ivf zwanger raken dan dat je aldoor maar een blij duracel konijntje moet zijn? In vergelijking tot iemand die wel makkelijk zwanger wordt en heus ook wel eens klaagt? Dat is toch niet te doen? Natuurlijk ben je dankbaar dat het je toch weer gelukt is maar dat betekend gewoon niet dat het niet af en toe zwaar kan zijn. Zeker met lichamelijke ongemakken.

Ik snap wel dat je het zo voelt, en dat je je misschien wel schuldig voelt, zeker tegenover de meiden die nog niet zwanger mogen zijn, maar het is gewoon niet altijd een roze wolk.

Iedereen hier weet dat je dolblij en dankbaar bent voor deze zwangerschap. Daar verandert een beetje klagen niets aan. Dikke knuf meis en ik hoop dat je je gauw wat beter voelt en kan gaan genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden