Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis - jeetje wat sopannend!! Succes morgen!

Bedankt allen:) Ben nu al weer bang voor de tandarts:) Maar goed, ook dat gaat voorbij.

Heel drukke weekend voor de bug: zaterdag om 6u opstaan omdat ik trainingsweekend heb van mijn opleiding ... tot zondag avond pfff. Daarna ben ik meestal helemaal gesloopt. Manlief vind het ook langzaam niet meer leuk, omdat ik nu al drie jaar vaak in de weekenden of alleen zaterdags weg moet voor mijn opleiding. Het is maar nog tot juni, dan ben ik klaar:)! In het najaar alleen nog afstuderen en dan heb ik het ook gehad eerlijk gezegd. Ik hou ontzettend van leren, maar dit schoolse systeem hoeft voor mij ook niet meer.

Iedereen een heel fijn weekend - het wordt lente morgen en overmorgen!!! Verplicht genieten.

Geplaatst

Melis spannend komt nu dichterbij we volgen je ;-)

Tina ja het is wat als je zo bang bent mijn moeder n man ook even tanden op elkaar en dan is het klaar voor een jaar ;-)

Och dus ook zo lekker druk nog even en dan is het voor je klaar

Geplaatst

Ze houden idd alles tip top in de gaten, doet me goed!

Als het allemaal goed is/gaat/blijft gaan mag ik morgen Pregnyl prikken, gaan ze donderdag ontdooien en dan vrijdag de terugplaatsing!

Maar dat is allemaal afhankelijk van de bloeduitslagen en de echo morgenochtend.

Beanie, thanks voor je aanbod, erg lief van je! Weet niet hoe laat ik moet spuiten, we houden wel even contact, goed?

Nog leuke plannen voor het weekend girls? Zondag schijnt het prachtig weer te worden!!

Geplaatst
Rustig hier...

Bloedwaardes allemaal goed, hoef morgen niet terug te komen voor een echo.

Wordt morgen gebeld wanneer de tp zal zijn.

Tja, het is in dit topic vaak hollen of stilstaan...

Goed nieuws, dat scheelt weer een ritje morgen. Alleen nog even naar Beanie de gifmengster voor een Pregnyl-shotje en klaar ben je ;-)

Hoe gaat het bij jou trouwens met de rietjes? Een vriendin van mij heeft haar cryo's in de vu en ze plaatsen er bij haar pertinent maar één terug (wat ik persoonlijk belachelijk vind, ze is bijna net zo oud als ik en bovendien heb ik nog steeds het idee dat cryo's meer moeite hebben), terwijl er wel een paar per twee in een rietje zijn ingevroren. Ze ontdooien dan dus één rietje met twee embryo's en als ze allebei goed ontdooien nemen ze de beste en gooien ze de andere weg. Ten eerste ben je dan snel door je cryo's heen en ten tweede komen ze dan wel lekker aan restembryo's om te onderzoeken... Misschien zijn ze bij jou per stuk ingevroren hoor, maar ik vond een zo'n raar verhaal. Eigenlijk kon ik me niet anders voorstellen dan dat ze het verkeerd heeft begrepen, maar volgens haar is het écht zo...

Geplaatst

Oh Melis, dus nu wachten op het tel wanneer de tp is. Mooi!!!

Floor - ik hoorde zelfde verhalen ook al van andere ZH. Ik vind het zo brut dat ze goede emmies gewoon weggooien. akelig - daar moeten we zo veel tranen en moeite voor doen en uit welk stomme overwegingen dan ook nemen ze niet twee. Vries dan maar per een in, toch?

In Turkije doen ze dat naar wens van de vrouw. Je kan er zelfs 3 terug laten plaatsen. Ik denk dat ik dat risico ook te groot vind, maar twee zou wel goed zijn.

Hier de tandarts weer gelukkig overleefd. Nu nog wachten tot de verdovingen weg zijn :(

Geplaatst

Floor, je vriendin heeft (helaas) gelijk...

Wij hebben 5 cryo's en deze zijn verdeeld over 3 rietjes; 2 x 2 en 1 x 1. Het komt er in ons geval op neer dat we 3 cryo-pogingen hebben, omdat ze bij mij ook maar 1 cryo terugplaatsen gezien de slagingskans (gelijk zwanger na 1e terugplaatsing) en mijn leeftijd. Op de vraag wat ze doen met de overgebleven ontdooide cryo kreeg ik het antwoord; die wordt vernietigd...

Ook al zouden wij beide goed ontdooide cryo's willen laten terugplaatsen, hebben we pech. Het VU werkt hier niet aan mee en houdt zich vast aan de protocollen.

Ik vind het jammer dat ze niet per stuk zijn ingevroren, aan de andere kant willen wij absoluut de kans op een tweeling minimaliseren en dus nooit 2 emmy's laten terugplaatsen.

Het zij zo.

Tina, fijn dat je de tandarts hebt overleefd. Wellicht een idee om 2 paracetamolletjes in te nemen voordat de verdovingen zijn uitgewerkt? Zo heb je nog een klein spiegeltje aan pijnstilling ;-)

Geplaatst

Melis succes is toch soort van tweeling van prins v ;-)

Floor belachelijk gooien ze ze gewoon weg niet normaal plaats ze dan allebei terug of vries 1 in

Tina je hebt het weer overleeft bij de tandarts

Hier gezellig bij mijn mama

Ik wil zon lekker warm enz haha

Fijn weekend dames

Geplaatst

Minoes - het is doodzonde dat ze een goede embryo weggooien, maar opnieuw invriezen is geloof ik geen mogelijkheid. Vraag me af waarom ze de emmy's niet per stuk invriezen?

Veel plezier bij je moeder!

Ik heb net maar even 21 minuten 'zon' opgezocht, heerlijk!

Geplaatst
Floor, je vriendin heeft (helaas) gelijk...

Wij hebben 5 cryo's en deze zijn verdeeld over 3 rietjes; 2 x 2 en 1 x 1. Het komt er in ons geval op neer dat we 3 cryo-pogingen hebben, omdat ze bij mij ook maar 1 cryo terugplaatsen gezien de slagingskans (gelijk zwanger na 1e terugplaatsing) en mijn leeftijd. Op de vraag wat ze doen met de overgebleven ontdooide cryo kreeg ik het antwoord; die wordt vernietigd...

Ook al zouden wij beide goed ontdooide cryo's willen laten terugplaatsen, hebben we pech. Het VU werkt hier niet aan mee en houdt zich vast aan de protocollen.

Ik vind het jammer dat ze niet per stuk zijn ingevroren, aan de andere kant willen wij absoluut de kans op een tweeling minimaliseren en dus nooit 2 emmy's laten terugplaatsen.

Het zij zo.

Tina, fijn dat je de tandarts hebt overleefd. Wellicht een idee om 2 paracetamolletjes in te nemen voordat de verdovingen zijn uitgewerkt? Zo heb je nog een klein spiegeltje aan pijnstilling ;-)

Tja, ik was ook zwanger na de eerste terugplaatsing en had toen mijn leeftijd nog mee, maar het kan verkeren... Natuurlijk, als je pertinent niet twee embryo's wilt laten terugplaatsen dan is dat heel begrijpelijk. Zo dachten wij er in het begin ook over. Maar vries ze dan apart in! De meeste vrouwen moeten er zo vreselijk veel voor doen.... Ik snap echt niet waarom ze embryo's vernietigen die met zoveel moeite zijn gemaakt!

Maar goed, lekker belangrijk, jij hebt drie pogingen voor de boeg! En volgende week al de TP.

Geplaatst
Minoes - het is doodzonde dat ze een goede embryo weggooien, maar opnieuw invriezen is geloof ik geen mogelijkheid. Vraag me af waarom ze de emmy's niet per stuk invriezen?

Veel plezier bij je moeder!

Ik heb net maar even 21 minuten 'zon' opgezocht, heerlijk!

Nou, dat is mooi gezegd zeg! Inderdaad een 'doodzonde'. Mijn vriendin vertelde een of andere theorie dat het sterke embryo zich aan het zwakkere embryo zou optrekken of zoiets. Ik snapte er geen bal van en vind geen enkele reden een goede reden.

Geplaatst

Ik snap er ook geen bal van, maar om met dat volk in discussie te gaan, is zinloos. Alles gebeurd met een reden denk ik dan maar...

Hoe voel jij je Floor? Ruim 13 weken nu toch? Weet niet of je al een afspraak hebt, maar ik raad dr. P.apa in Amsterdam aan. Een fantastische ervaring, hij laat je echt kennis maken met je kindje en checkt bij 14 weken al het grootste gedeelte van de 20 weken echo. En...... hij kan het geslacht zien vanaf 14 weken!!

Wellicht een leuk uitje?

Geplaatst
Ik snap er ook geen bal van, maar om met dat volk in discussie te gaan, is zinloos. Alles gebeurd met een reden denk ik dan maar...

Hoe voel jij je Floor? Ruim 13 weken nu toch? Weet niet of je al een afspraak hebt, maar ik raad dr. P.apa in Amsterdam aan. Een fantastische ervaring, hij laat je echt kennis maken met je kindje en checkt bij 14 weken al het grootste gedeelte van de 20 weken echo. En...... hij kan het geslacht zien vanaf 14 weken!!

Wellicht een leuk uitje?

Haha, wat denk jij? Die grote echofoto van Mini die ik in de woonkamer heb staan is ook van Papa! En ik ben dinsdag precies 14 weken en dan zijn wij bij Papa te vinden! Ik hoop dat hij het duidelijk kan zien. Iedereen denkt een meisje, maar ik weet het niet zeker... Ik dacht eerst een meisje, maar twijfel een beetje, omdat ik de 'nub' - die we mooi op een plaatje hadden van de nekplooimeting - niet helemaal overtuigend vond... Het maakt me niet uit. Jongen of meisje, alleen als ik dan toch verzoekjes mag indienen: het zou wel leuk zijn als je bij deze wél kan zien dat ze mijn eicel hebben gebruikt, in plaatst van een kloon van Maxi gemaakt... De pretecho 3 en 4 D heb ik ook al gepland :-) Als het mis gaat zeg ik het wel af, maar als het goed gaat is het toch een geweldige ervaring. Hij zit zo snel vol, dus je moet wel vlot plannen!

Geplaatst

Super, leuk dat jullie naar hem toe gaan!

Toen ik zwanger was van zoonlief, had ik al met 5 weken zwangerschap een afspraak gemaakt voor een echo bij 14 weken, bizar toch? Online je eigen afspraak inplannen is echt heel handig! Alvast heel erg veel plezier, het wordt vast wederom een geweldige ervaring!

P.S. Ik zet ook in op een kleine dame;-))

Geplaatst

Ja, klik, klik en het staat zo in je agenda geplakt... Echt een handig programma.

Ik moet zeggen dat het kamertje misschien ook wel leuker is voor een meisje. Het is nog niet helemaal af, maar het wordt wel heel mooi. Ik heb een gele muur, 'zonnegloed' heet het en zo lijkt het ook en dan dekentjes en waskunnenhoezen in een beetje lavendel paars en de kleur groen ook een beetje van lavendeltakjes. Het wordt dus een Toscaans kamertje. Vandaag een schattige muursticker met vogeltjes in een boom opgeplakt, dus vanaf 20 weken zit ik me waarschijnlijk het rambam te vervelen, want dan is alles af... Hoezo haast? Als die kleine maar geen haast heeft (tot een week of 37).

Het is verder stil dames! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en wens jullie een heerlijk, genoeglijk, gezellig, aangenaam, maar vooral WARM en ZONNIG weekeinde ;-))) Ik heb een virusje over een visusje, dus voel me verrot en ga douchen en een boekje lezen...

Geplaatst

Ja dames echt stom en dit gebeurd niet met een reden ze kunnen gewoon perstuk in vriezen nemen ze maar kleine buisjes passen er ook meer op elkaar ;-) sommige heb naar twee cryo's doe je die toch niet samen of zie ik dat verkeerd we gaan actie voeren haha

Floor ik denk ook meisje leuk dus naar papa kennen wij niet maar zie het zo vaak voorbij komen haha klinkt goed

Ik ga lekker bank hangen

Oja Floor beterschap weg virus heb het even gezegd ;-)

Geplaatst

Melis, toen ik vorig jaar de uitleg kreeg over IVF en over hoeveel embryo's ze terugplaatsen is mij verteld dat ze bij verse bij voorkeur 1 embryo terugplaatsen (in de V.U dus) en eventueel indien gewenst 2, maar liever niet. En bij cryo's sowieso maar 1 tegelijk, aangezien die vaker een eeneiige tweeling zouden opleveren??? Dat meen ik me iig te herinneren van dat gesprek. Ik heb begrepen dat ze nu bij vrouwen onder de 38 en bij de eerste of tweede IVF sowieso maar 1 embryo terugplaatsen, alleen wanneer er sprake is van het invriezen per 2 in een rietje dat dan weer een uitzondering gemaakt mag worden mits dit voor de nu geldende afspraken al gebeurd is of zo. Maar de V.U heeft hierin dus zijn eigen regels. Dus het is gewoon ontzettend jammer dat ze wanneer er 2 goed ontdooien er een gaan weggooien! En nog meer dat ze ze niet gewoon per stuk hebben ingevroren!

Floor, als je je verveeld na de 20 weken dan mag je mij komen helpen... Wij gaan ergens de komende weken pas beginnen met het leeghalen van het kamertje, en pas wanneer we terugkomen van vakantie het kamertje inrichten! Dan pas krijgen we de spullen namelijk. Dus je weet het, mocht je je vervelen....

Bijna echo bij dr. P.apa... Leuk! Wij moeten nog een maandje wachten! Jammer dat je nog zo lang moet wachten om te weten of deze weer een kloon van zijn/haar papa is. Of kun je dat met de 3D/4D echo wel een beetje zien? Dat zou leuk zijn! Dan kan ik over een maand vertellen op wie hij lijkt! (ik vermoed op z'n papa, iig qua gedrag. Hij heeft hetzelfde waak/slaapritme alvast). Met de 20-weken echo konden we wel zien dat hij mijn neus heeft, maar dat hoopten we al... Voor de rest mag hij alles van z'n papa hebben hoor! (trouwens, onze grootste angst is eigenlijk dat ze een foutje hebben gemaakt in het lab! Dat zou toch wat zijn....)

Tina, wat fijn dat de tandarts achter de rug is. Zijn de verdovingen inmiddels uitgewerkt? Trek je het nog een beetje?

Minoesje, lekker bank hangen! Voel je je al weer wat beter?

Alle dames een dikke kus en geniet van eindelijk een mooi weekend naar het zich laat aanzien!

Geplaatst

Haha beanie daar was ik ook bang voor ik kreeg ks sectio haha maakte ze me open en zei ze wat een bos met haar ik riep wat voor kleur zwart zei ze ???? Ik ben blond man is rood haha ik had ook zwart haar bij de geboorte haha vandaar was wel blij dat ze geen rood haar had haha wat weer een lol ;-)

Ja gaat redelijk de goeie kant op af en toe wat dipjes hoort erbij denk ik

Geplaatst

Haha ja dat komt er zo'n prachtig bruin/mokkakleurig kindje met donkerbruine ogen en hele kleine krulletjes uit! Maar dan vermoed je tenminste iets. Wat als je er na 18 jaar achter komt? Ga je dan je kind nog ruilen? Nee dus! Want van welke houd je dan meer? Wij hebben het daar wel eens over gehad. Ik zei laatst, als nu blijkt dat er een foutje is gemaakt: 'dan wil ik ze allebei, want deze heb ik gedragen en houd ik van en de andere is dan mijn biologische kind. Maar dat geldt voor die andere ouders ook denk ik! Toch gaat Mini nu echt helemaal nergens meer heen!!! Die blijft mooi bij ons, wie zijn bio-ouders ook zouden zijn. Haha!

Ha, dat kamertje.... Ik ben juist alles al nu aan het doen zodat ik na 20 weken onder een parasol op mijn gat kan gaan zitten en mijn kind verwennen. Ik heb de vorige keer vier maanden niet kunnen lopen en ik voel nu mijn bekken alweer een beetje. Ik klus nu lekker door en als ik dan zwaar word, kan ik lekker niks doen (naast een peuter in toom houden). Jullie denken nu 'Maxi kan toch ook wat doen?!'. Nee, Maxi doet niets, want die doet bij alles wat moet gebeuren een beroep op zijn twee linkerhanden... En mijn ervaring is dat mensen die roepen dat ze wel komen helpen 9 van de 10 keer even geen tijd hebben als het puntje bij het paaltje komt. Ik heb één vriend en die komt altijd, dus bij hoge nood kan ik hem bellen. Een rustig gevoel.

Geplaatst

Lieve Tina! Ff reageren op jouw verhalen hoor! Turkije! Jij ontzettende heldin! Wat ontzettend goed joh! Heel stoer dat je dit allemaal durft! Ik ga je vanaf hier zoveel kracht als mogelijk is door stralen.

Ik zei tegen een goede vriendin dat ik zelfs overwogen heb ermee te stoppen in deze rustperiode. Doe ik natuurlijk niet, maar heb er wel aan gedacht. Niet vanwege het fysieke...alhoewel de 14 kilo wel k zijn... Maar het emotionele van al die but-hormoonkuren. Het eindeloze prikken, bijwerkingen, afwachten, pijn, verdriet, onzekerheid, spanning, teleurstelling. Ik moet huilen als ik denk aan sommige momenten. De hoop na de eerste punctie. Het intense verdriet na tp van intussen zat embryo's. Het wachten. Het verdriet toen niet alle cryo's ontdooiden. De opluchting dat ik de tweede punctie weer goede opbrengst had. Het intense verdriet dat er geen cryo's waren...

Wil ik dat allemaal nog een keer aan gaan? Dit mezelf, ons aandoen. Tuurlijk. Want de gedachte dat ik kinderloos zou blijven maakt me helemaal ontzettend maar dan ook ontzettend verdrietig. Daar krijg ik het benauwd van. Daar moet ik heel erg van huilen.

Dus, als ik lees over cryo's weggooien doet me dat wel even pijn kan ik je zeggen. Ik wilde nondeju dat wij er hadden. Maarja. De een is de ander niet helaas en gelukkig. ;-)

Geplaatst

Floortje dat klinkt mooi wat jullie voor de babykamer hebben, plaats je nog even een fotootje als het klaar is? Ik ben wel benieuwd. En dat vervelen, dan ga je toch gewoon de kleertjes 50x wassen ofzo...haha.

Melis, ik vind het toch raar dat ze cryo's weggooien, dat staat zo haaks op de kinderwens die we allemaal hebben..waarom dan niet een per rietje invriezen denk ik dan...

Ik ga vanavond met een vriendin eten en een borrel doen in de stad. Zin in!

Dames fijn weekend!

Geplaatst
Lieve Tina! Ff reageren op jouw verhalen hoor! Turkije! Jij ontzettende heldin! Wat ontzettend goed joh! Heel stoer dat je dit allemaal durft! Ik ga je vanaf hier zoveel kracht als mogelijk is door stralen.

Ik zei tegen een goede vriendin dat ik zelfs overwogen heb ermee te stoppen in deze rustperiode. Doe ik natuurlijk niet, maar heb er wel aan gedacht. Niet vanwege het fysieke...alhoewel de 14 kilo wel k zijn... Maar het emotionele van al die but-hormoonkuren. Het eindeloze prikken, bijwerkingen, afwachten, pijn, verdriet, onzekerheid, spanning, teleurstelling. Ik moet huilen als ik denk aan sommige momenten. De hoop na de eerste punctie. Het intense verdriet na tp van intussen zat embryo's. Het wachten. Het verdriet toen niet alle cryo's ontdooiden. De opluchting dat ik de tweede punctie weer goede opbrengst had. Het intense verdriet dat er geen cryo's waren...

Wil ik dat allemaal nog een keer aan gaan? Dit mezelf, ons aandoen. Tuurlijk. Want de gedachte dat ik kinderloos zou blijven maakt me helemaal ontzettend maar dan ook ontzettend verdrietig. Daar krijg ik het benauwd van. Daar moet ik heel erg van huilen.

Dus, als ik lees over cryo's weggooien doet me dat wel even pijn kan ik je zeggen. Ik wilde nondeju dat wij er hadden. Maarja. De een is de ander niet helaas en gelukkig. ;-)

Sproetje, natuurlijk stop je niet, want je weet wat volhouden is! Maar weet je, ik snap het echt goed, want ik ken allebei de kanten. Van Mini was ik in één keer zwanger. Feestje, holadijee, we gaan ervoor. Jeetje, wat was ik goed, wat werkte mijn lijf goed... Dat dacht ik dus weer een keer te doen, want mijn lijf was prima, ik was aan de goede kant van de 35 en behalve mijn eierstokken en eileiders werkte alles! Eitje, koekie, peanuts, makkie! Maar toen, maar toen, toen begon de hel die IVF heet pas écht. Één poging afgebroken, ach, dat lag aan het ziekenhuis... Één verse TP, hij bleef niet zitten, ach dat was domme pech, kan een keer gebeuren... Cryo's over, dus kwam goed. We gingen zeker niet voor twee tegelijk, want ik kon makkelijk zwanger raken. Nee hoor... weer ongesteld. Toch maar twee (want onze arrogantie was toch wel een beetje gedempt inmiddels :-) en ja hoor, zie je, wel gelukt. Oh, een miskraam... En dan wordt het zwaar, de teleurstellingen gaan hun tol eisen en je gaat twijfelen aan alles, maar in het bijzonder aan jezelf en aan je lichaam. Als je dan nog weet door te zetten en weer nieuwe energie, moed en positiviteit weet te verzamelen, zoals jij dat doet, maar ook zoals Tina dat doet, dan verdien je een hele diepe buiging! Dus Tina en Sproetje van me, ga er maar eens goed voor zitten, want daar komt ie.... Een hele, hele diepe buiging voor twee enorme bikkels! (Oh shit, ik ga door mijn rug, kan iemand me omhoog helpen?) ;-))) Als jullie van de zomer lekker zwanger zijn, dan zullen jullie die zwangerschap ook niet als onbezorgd ervaren, want je enorme bagage blijft als een duiveltje op je schouder in je oor fluisteren, maar meiden, wat een geweldige, bewuste en lieve moeders zullen jullie worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden