Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jammer, maar ik snap je wel hoor.. Ik ben de ene keer ook meer aanwezig dan de andere. Balen dat de cryo niet is blijven zitten, hebben jullie nog meer cryo's?

Samen kletsen in een uitgerekend topic zie ik namelijk wel zitten ;-))

Geplaatst

Beanie, doen waar je je goed bij voelt. Ik heb Joël een jaar borstvoeding gegeven, puur omdat ik dat graag wilde. En iedereen vond het zo knap dat ik het zo lang volhield. Dat bewijst maar weer dat er veel mensen pro bv zijn. Maar meis laat je niks aanpraten omdat iets beter of niet zou zijn. Als je het echt niet wil moet je het niet doen. Iedereen is anders en doet het op zijn eigen manier. Jullie voelen zelf wat de beste keuze is. Jullie hebben een hoop liefde te geven aan jullie kleintje wat straks komt. Dát is het belangrijkste.

Floortje een klein prinsesje Alice in wonderland :) wat leuk! straks lekker losgaan met rokjes, strikjes tule, make up (als ze wat ouder is) Oorbelletjes en heeeeeel veeel roze. Heerlijk toch?

Melis, ik ben alleen met J naar het cb geweest. P moest werken. Joël was wel wat van slag vandaag, sneller mopperig. Ik heb 'm maar extra veel geknuffeld vandaag :) Jij succes morgen met de kleine prins. Ik hoop dat 't meevalt voor jullie.

Geplaatst

Beanie ik mocht geen bv geven en uiteindelijk vond ik het ook niet erg hoefde niet te voeden op verzoek en als ik een x mocht uitslapen dan kon dat zit ook heel veel positieve verhalen aan;-)

José wat spannen dat je ook bezig bent kan ke handtekening niet lezen maar balen dat cryo's niet gelukt zijn

Ik hoop dat je straks gezellig met melis kan kletsen in een leuk topic ;-)

Liefs

Geplaatst

Gelukkig dames, dat jullie me niet meteen 'aanvallen' op het niet geven van BV.... Dat is op andere fora wel anders! Ik kreeg altijd een beetje het idee dat je meteen wordt aangegeven bij de kinderbescherming of zo, als je zoiets zegt.... Maar jullie zijn lieverds! Dank!

Geplaatst
Eigenlijk was dit iets waar ik al een hele tijd mee worstelde.... Ik heb er helemaal niks mee, ik voel er niks voor maar voelde me er schuldig over omdat ik dit zo voelde en onder invloed van de maffia en alle folders die je overal krijgt (ZH, kraamzorg...) dacht ik dat het beter zou zijn voor mijn kindje om wel BV te geven, maar dat wilde ik dus niet en dit leverde me gewoon heel veel stress op. Toen ben ik me eens flink gaan verdiepen in dit onderwerp, met wat zoeken op internet kom je ook wel wat andere artikelen tegen dan alleen maar de pro en de maffia. Mijn conclusie was dat het allemaal niet zo keihard bewezen is als dat wordt beweerd op allen pro-sites en maffia sites en dat ik dus mijn kindje niet tekort doe door te kiezen voor FV. Dit heb ik uiteraard ook grondig besproken met manlief, hij heeft zich er ook in verdiept en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat het voor ons en voor uk beter is om nu al te kiezen voor FV ipv BV. Het geeft mij een hoop rust dat we die beslissing samen hebben kunnen nemen... Ik hoop niet dat ik nu allerlei argumenten van alle kanten ga krijgen waarom ik de verkeerde keuze heb gemaakt, ik geloof dat ik voor mezelf hierin de beste keuze heb gemaakt en daarmee ook voor uk!

Sorry, beetje onsamenhangend verhaal geworden geloof ik, maar ik hoop dat je de strekking snapt. Ik weet dat jij niet van de maffia bent...

Nee, ik ben zeker niet van die maffia... Heb ik je niet een keer het verhaal verteld dat ik snikkend zo'n muts aan de telefoon had dat hij niet genoeg had en ik om het uur moest voeden en toen zei zij: 'gewoon vaker aanleggen!' De ..***!!!##, nou ja, duidelijk dus. Toen heb ik er direct een hele grote fles nutrilon in gestopt en hij heeft geloof ik voer uur geslapen. Ik was gewoon oprecht benieuwd en totaal niet subjectief ofzo. Lekker doen wat goed voelt.

ik vond het wel heel erg gezellig en ook vreselijk makkelijk (kosten was niet echt een argument). Dat gedoe met die flesjes en dat stinkpoeder, opwarmen, etc. vond ik vreselijk. Ik geloof ook wel dat ze antistoffen meekrijgen, maar vooral het gemak en de gezelligheid is voor mij reden het wel weer te proberen als het me gegeven is. Maar ik vind de informatie veel te stellig en vind dat flesvoeding zeker ook grote voordelen heeft! Borstvoeding verlengt alleen het loslaten een beetje ;-))) Je bent nog even zo verbonden, ik vond dat wel fijn, maar mijn vriendin bijvoorbeeld vindt het maar een gedoe. Ik denk dus dat er veel meer aandacht zou moeten zijn voor wat bij een vrouw past.

Goed gekozen!

Geplaatst
Gelukkig dames, dat jullie me niet meteen 'aanvallen' op het niet geven van BV.... Dat is op andere fora wel anders! Ik kreeg altijd een beetje het idee dat je meteen wordt aangegeven bij de kinderbescherming of zo, als je zoiets zegt.... Maar jullie zijn lieverds! Dank!

Haha, ja stiekem hebben we natuurlijk aangifte gedaan van kindermishandeling ;-) Wat een onzin! En sorry als ik een gevoelig onderwerp aansneed, ik was gewoon benieuwd, want veel vrouwen die voor de eerste keer zwanger zijn laten zich erg beïnvloeden. Knap dat jij dat niet doet. Bij een tweede sta je er al zekerder in (dat is in ieder geval mijn ervaring): het lijkt me leuk, werkt het niet 'daaaagggg' lekker aan de fles. Een jaar of 10/15 geleden werd nog fles geadviseerd hoorde ik laatst...

Geplaatst
Haha, ja stiekem hebben we natuurlijk aangifte gedaan van kindermishandeling ;-) Wat een onzin! En sorry als ik een gevoelig onderwerp aansneed, ik was gewoon benieuwd, want veel vrouwen die voor de eerste keer zwanger zijn laten zich erg beïnvloeden. Knap dat jij dat niet doet. Bij een tweede sta je er al zekerder in (dat is in ieder geval mijn ervaring): het lijkt me leuk, werkt het niet 'daaaagggg' lekker aan de fles. Een jaar of 10/15 geleden werd nog fles geadviseerd hoorde ik laatst...

Dat dacht ik al wel.... :-0

Is op zich voor mij geen gevoelig onderwerp meer, mijn beslissing voelt goed. Ik was alleen bang om het zomaar neer te knallen, bang voor reacties dat ik geen goede moeder zou zijn omdat ik deze keuze maak. Maar gelukkig hebben jullie bewezen dat dit forum er is om elkaar in de waarde te laten, niet om elkaar aan te vallen op dit soort dingen! Doordat ik me zo verdiept heb in dit onderwerp ben ik zoveel andere dingen tegen gekomen... Wat jij zegt Floor, de invloed van de maffia is echt zo ontzettend groot, dat alle rookie-mama's er geloof ik van overtuigd zijn dat er maar 1 ding goed kan zijn. Alleen als het dan echt niet lukt (en idd, wat jij schrijft Floor, over hoe het bij jou ging na de geboorte van Mini, dat soort verhalen heb ik al te vaak gehoord, en heeft gedeeltelijk ook nog de doorslag gegeven, ik vind dat de druk die er op gelegd wordt veel te groot is) dan is FV een 'goed' alternatief. Dat laatste is dus niet waar, maar de invloed van de maffia is dusdanig groot dat er niet eens onderzoek gedaan mag worden naar FV. Eigenlijk is er in NL hierdoor een hele rare situatie ontstaan. En ook een situatie die bestaat uit een Pro en een Contra kamp. Een tussenweg is gelukkig ook nog mogelijk: je kunt je eigen keuze maken en de ander prima in haar waarde laten omdat zij een andere keuze maakt!

Maar gelukkig heeft deze discussie een hele positieve wending, laten we dit vooral zo laten....

Geplaatst

En dan nu weer over tot de orde van de dag:

Ansje, geef J. vandaag maar extra veel knuffels! Arme stoere jongen...

Melis, veel succes met V. vandaag bij het consternatie bureau! Komt vast goed, maar idd zo zielig als ze prikjes moeten krijgen.... Je zou ze 1000x liever zelf krijgen toch?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Haha, de consternatiedames, bijna net zo erg als de lactatiekundigen (ze weten volgens mij ook even weinig)! Sterkte Melis! Mij zien ze de volgende keer alleen nog voor de prikjes, wegen doe ik zelf wel... Dáár kan ik nog een boekje over opentrekken....

Geplaatst

Ja, over tot de orde van de dag: ik ga vandaag online roze glitterpakjes shoppen (gezien bij Petit Bateau) voor onze kleine Alice in womb-land! X

Geplaatst
Ja, over tot de orde van de dag: ik ga vandaag online roze glitterpakjes shoppen (gezien bij Petit Bateau) voor onze kleine Alice in womb-land! X

Jij leuke glitter-prinsessen jurkjes... Hier wordt het tijd voor stoere spijkerbroekjes, schattige polo's, baby-vans en petjes! Ik heb een missie voor vandaag! Oh, niet te vergeten een zonnebril want die heeft hij straks wel nodig in zijn lime- kleurige cabrio!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Stelletje maffe dames haha

Nou Floor shop ze haha roze glitter pakjes

N we kunnen jullie kids nu wel met elkaar koppelen

Beanie succes met zonnebrillen scoren haha

Ooo dochter roept later

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Melis, ik heb er bewust voor gekozen. De verse poging in januari hebben we met allerlei smoesjes omzeild. Het leek me zo fijn om eens met een verrassing te komen. Helaas is dit een vmk geworden. De cryotp in april, daar wist niemand wat vanaf....wederom om dezelfde reden. Mislukt jammer genoeg. Wel zijn we gelijk weer in DD gestart.

en aangezien er in het verleden nogal eens mensen vanaf de zijlijn meekeken, hebben we deze keuze gemaakt ;)

Minoes, bedankt! Heb dus inmiddels 2 tp's achter de rug voor een broertje/zusje.

Geplaatst

Oké allemaal heel spannend dus

En ook weer verdriet het is allemaal ook niet niks heeeeel veel succes

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Melis - ben je al gebeld??? Of moest je vandaag zelf al heen - sorry ben het even kwijt. haha 21 u op bed:) Idd met de progynova en lutinus erbij was ik alstijd al om 18u moe en wilde hetliefst naar bed:)

Ben net gebeld voor een grote opdracht - moet morgen op gesprek!!! Zo spannend. Heb een hele jaar geen interim opdrachten willen aannemen omdat ik mijn bedrijf wat beter op poten wilde zetten, maar deze opdracht kwam er eergisteren zo 'langs gewaaid" en ik dacht, och... in Groningen, dat is redelijk dicht bij... waarom niet eens een reactie plaatsen. En ja. Morgen om 15.30u op gesprek:) Nu komt alles bij elkaar. Mijn vriendin komt vanavond voor een week. En ik hoop dat ik niet heel snel zou moeten beginnen als ze mij willen hebben ups... tbc

JHeel fijne dag iedereen!!

Geplaatst

Jose, ik snap je punt, een teleurstelling moeten delen is nooit leuk. Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn! Jammer dat je niet ergens vast meeschrijft, had je graag gevolgd!

Tina, ze gaan morgen onze cryo ontdooien en dan mag ik vrijdag bellen of dat goed is gegaan.

Kan je dus niet meer vertellen dan je al wist ;-)) Lief dat je ernaar vraagt!

Wat fijn dat je een grote opdracht hebt gekregen, heel veel succes met het gesprek!

Zojuist een afwijzing nav een sollicitatiegesprek gekregen, ze hebben de vacature intern weten te vullen. Jammerdebammer voor hun, nu missen ze mijn capaciteiten!

Ga maar 's douchen, moet zo met zoonlief naar cb om de beruchte bmr-prik te halen!!

Geplaatst

Zit ik net te kijken voor een baby-uitzetlijst (ja, die heb ik als rookie-mama wel nodig) maar er staat geen zonnebril op! Das toch een eerste levensbehoefte als je vervoerd gaat worden in een lime-cabrio?

Geplaatst

Oh beanie! Weet je dat ik een hekel heb gekregen aan bv en het daarom bij s.terre niet gedaan heb? Ik vond het vreselijk bij j.amey. ben na 3 weken gestopt en zoek het allemaal maar uit.

Volg idd je gevoel en niet de maffia :)

Oh floor!!! Een meisje!!!! Oh heb ik hier in de kast even het meest geweldige glitterpakje hangen voor alice!!! S.terre past het niet meer. 1x gedragen door mevrouw. Komt jouw kant op!!!

Lekker knuffelen Ansje!

Xxx

Geplaatst

Zie nu pas dat ik een berichtje van Floortje en Beanie heb gemist, sorry dames!!

Ik vind het cb hier erg meevallen, ze zijn alles behalve moeilijk. En ja Beanie, die prikken zou ik het liefst zelf incasseren, de BMR schijnt nogal een rottige prik te zijn qua te injecteren vloeistof. Ben wel benieuwd naar hoe groot hij is, zowel qua lengte als gewicht!

Al een zonnebril weten te scoren, Beanie? En jij Floor, al helemaal koopziek geworden op roze spullen? Groot gelijk hoor...

Was net bij de buren en die hebben een zoontje van 3. Hij zei ineens; Melis, jij krijgt een baby. Pardon? Zijn moeder zei toen; Oh, wanneer dan? Zegt dat lieve jochie; Vrijdag...

Zal ongetwijfeld toeval zijn, maar laat nou net vrijdag de tp zijn als het ontdooien goed is gegaan. Bijzonder!

Fijne dag dames, ik ga naar de markt!

Geplaatst
Oh beanie! Weet je dat ik een hekel heb gekregen aan bv en het daarom bij s.terre niet gedaan heb? Ik vond het vreselijk bij j.amey. ben na 3 weken gestopt en zoek het allemaal maar uit.

Volg idd je gevoel en niet de maffia :)

Oh floor!!! Een meisje!!!! Oh heb ik hier in de kast even het meest geweldige glitterpakje hangen voor alice!!! S.terre past het niet meer. 1x gedragen door mevrouw. Komt jouw kant op!!!

Lekker knuffelen Ansje!

Xxx

San, dat is nou precies waar ik bang voor ben als ik me zou laten overhalen.... Het staat me zo tegen en helemaal door alle druk die er op ligt. Maffia krijgt geen kans bij mij... En ik zie idd wel vaker reacties als die van jou, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Ik denk dat de meest ideale situatie is wanneer zowel moeder als kind zich happy voelen en als het goed gaat met de voeding, of dat nou is door BV of door FV. Mensen kunnen je veroordelen omdat je geen BV geeft, maar wat heb je er aan als moeder volledig uitgeput met een kansloze missie bezig is omdat de BV maffia zo goed weet hoe het heurt? Nee hoor, ik volg mijn eigen gevoel, ondanks al die pressie-middelen die worden ingezet!

Mijn zus is kinderverpleegkundige (werkt nu niet meer als zodanig maar heeft dat wel jaren gedaan) en indertijd ook een BV-cursus gevolgd. Desondanks behoord zij absoluut niet tot de maffia. Zij zei letterlijk tegen me: "heel goed dat je een beslissing hebt genomen hierin, laat je ook alleen door je eigen gevoel leiden...". En dat is precies wat ik heb gedaan en zal doorzetten!

(Want, heb jij er ooit maar een seconde spijt van gehad dat je bij S.terre deze keuze hebt gemaakt? Of de keuze die je bij J.amey hebt gemaakt? Dat denk ik niet. Je hebt je hart gevolgd, je hebt gedaan wat voor jou het beste voelde. En dat is precies wat ik ga doen!)

Geplaatst
Kinderen hebben heel vaak gelijk melis :)))

He, schreef ik gisteren niet al zoiets hier in dit topic? Zou toch super zijn als hij ook gelijk krijgt! Plus, is toch wel frappant dat hij het gewoon benoemd, vrijdag, terwijl zijn moeder dat helemaal niet wist dat jij dan je emmy gaat ophalen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden