Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh, dat is al lekker vroeg in je cyclus dan en gelukkig niet zo veel echos voor je...

ach ja, we gaan het wel weer zien, invloed heb ik er toch niet op, hoe graag ik ook zou willen...

Sterkte Floor! Hopelijk knap je snel op!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh lieve floor! Wat een nachtmerrie! Gelukkig is alles goed! Heb je misschien wat teveel gedaan? Oh verdorie! Ben je de 12 weken voorbij krijg je dit!!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Ansje en melis wat zielig dat ze zo ziek zijn van de bmr prik beterschap

Melis klinkt positief spannend ik duim voor je

En succes met je sollicitatie

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Och Floor meid las over je heen

Oooo wat schrikken lieverd gelukkig is alles goed

Denk je beetje om je zelf denk aan je dikke digi knuffel

Geplaatst

Lieve Floor, ga je nu rustig aan doen? Gelukkig is alles goed maar je lijf geeft duidelijk aan dat je rustig aan moet gaan doen... Beterschap!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Floor, rustig aan doen hoor!! Kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent!

Minoes, hebben jullie de nieuwe auto al mogen ophalen? Rijdt ie lekker?

Pfff, lang geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld. Was niet in staat om naar het sollicitatiegesprek te gaan, er komt een nieuwe afspraak.

Geloof niet dat het in mijn buik de goede kant op gaat, enorm rommelende darmen (diarree) en lage ongi buikpijn :-(

Ik duik m'n bed in, fijne avond meiden!!

Geplaatst

Och melis meid ik hoop dat alles goed gaat kan je er ook nog wel bij maar de meeste zwangere zijn in begin ziek dus duim me een ongeluk

Nee we moeten nog voor de auto kijken staat niet in de buurt dus maandag gaan we kijken heb er zo zin in

Floor hoe gaat het schat

Liefs en knuffel voor iedereen

Geplaatst

Beterschap Melis! Vervelend van je sollicitatiegesprek, wel fijn dat het later alsnog kan. Over de WW is echt nog niks te zeggen hoor... Kan ook allemaal innesteling zijn en je zult heus de eerste niet zijn met griep tijdens de WW! Ben je inmiddels wel weer thuis? Wat heerlijk dat je dan gewoon weer even zelf 'kind' kunt zijn en bij je moeder onder een dekentje op de bank kunt hangen.....

Minoes, spannend, nog even wachten op de auto... Altijd leuk toch, een nieuwe/andere auto? Het lijkt er op dat wij ook een andere auto gaan krijgen, ik moet nog precies horen hoe en wat. Mijn werkgever heeft nu de auto's (lease) in eigen beheer maar dat wordt afgestoten, er komt een lease maatschappij tussen. Dus moeten ik geloof alle auto's vervangen worden! Ik zou mijne op korte termijn in moeten leveren en dan tijdelijk een andere krijgen, een VW U.p. Dacht het niet he.... Rij nu P.ol(i)o, en dat kan net met de vakantie, kleiner gaat echt niet lukken! Gelukkig 'mag' ik nu voorlopig de P.olio blijven rijden. Binnenkort hoor ik dan wel welke keuze ik krijg qua nieuwe auto... We willen wel graag wat groters, zeg maar een s.tation, is toch wel makkelijk straks met uk! In de P.olio past de kinderwagen net in de achterbak, mits we de wielen er van af halen. Reiswieg moet dan op de achterbank en dan de maxicosi nog... Dus met een heel klein ukkie is gewoon de hele auto vol! Hoe moeten we dan op vakantie? (De lease auto is onze enige auto, manlief is als ik werk op het OV aangewezen).

Floor, ik hoop dat jij wat bent opgeknapt en vooral dat je vanavond weer wat lekkerder kunt slapen! Wanneer mag/moet je weer op controle?

Ansje, alles weer schoon? Is J. alweer een beetje opgeknapt? Wat vervelend zeg, dat hij zo naar is van die prikjes!

Andere meisjes, hoe is het met jullie?

Ik geloof dat ik, afgezien van de misselijkheid de eerste 15 weken, wel in mijn handjes mag knijpen over hoe mijn zwangerschap verloopt. Ik heb eigenlijk weinig last, geen harde buiken nog volgens mij, weinig last van zuurbranden.... Kan nog gewoon 2x per week een uur sporten (dat wil ik op advies van de fysiotherapeut proberen vol te houden t/m de 8 maanden) etc. Vanavond weer op controle bij de gyn geweest en nog even uk gezien. Was echt een korte echo, niks gemeten of zo, maar even kunnen spieken en gezien dat zijn hartje het nog prima doet! Verder wat vragen kunnen stellen. Op 6 mei weer voor controle, met name bloeddruk is aan de hoge kant voor mijn doen, maar dat is ie wel al de hele tijd, rond dezelfde waarde. Gyn wil dit goed in de gaten houden. Over 5 weken, dus eind mei weer naar eenmalig een andere gyn (want dan kunnen we weer 's avonds), die week moet ik dan ook geloof ik komen voor bloedonderzoek (suiker en rhesus-factor, ik ben nl. rhesus negatief. Maar uit het eerste bloedonderzoek lijkt te komen dat uk dat ook is, in dat geval jippie, geen extra prikken met anti-D. Maar dit moet dus nogmaals geprikt worden eerst om die conclusie te mogen trekken).

Nu is het echt kinderbedtijd... Oogjes dicht en snaveltjes toe! Slaap lekker!

Geplaatst

Meiden, vreselijk. Ik verga van de pijn, nacht was een hel en mag alleen paracetamol. Ben wanhopig. Het is waarschijnlijk een zenuw ofzo. Heb nu even een redelijk comfortabele houding gevonden, maar als het de komende uren niet vooruit gaat, ga ik naar de SEH. Melis hoe was de test vanmorgen?

Geplaatst

Floor, als je teveel pijn hebt of het niet vertrouwd, gewoon gaan hoor!!

Test van WD4 gaf een heel licht streepje, eigenlijk hetzelfde als WD2. De test van vanmorgen, WD5 was nog lichter, nauwelijks zichtbaar.

Gisteren wel wat ongi krampen gehad (innestelling?) dus misschien morgen een ander streepje.

Het is vandaag 11 dagen na de Pregnyl, zie het dus somber in :(

Geplaatst

Floor, ga je dan NU bellen met de HA? Wel doen hoor! Dit kan nl niet... Als je zoveel pijn hebt dan moeten ze je wat sterkers gaan geven dan pcm, soms is het niet anders en is niet voorschrijven slechter voor moeder en kind, dan wel voorschrijven. Dat is de afweging die telkens weer gemaakt moet worden.... Dus gewoon doen! En anders idd naar de SEH gaan! Ze moeten je gewoon zien en kijken waar die pijn vandaan komt!

Melis, voel je je vandaag wel weer wat beter? Wat vervelend dat de test nog niet duidelijker is... Maar het is nog vroeg hoor! Volgens mij is het per persoon nogal verschillend hoe lang de pregnyl in je lijf zit. Hoe zit het met de boops, het ruiken en dat soort dingen? Heb je nog duidelijk bijwerkingen van de pregnyl of is dat wel weg?

Geplaatst

Voel me vandaag iets beter, maar nog wel erge diarree :-(( M'n hele schema (gezond eten en dagelijks een glas granaatappelsap) is in het 100 gelopen, wat een ellende!

Pijnlijke boobs heb ik al vanaf een paar dagen na de Pregnyl, ben onwijs emo en zat zowaar gisteren te huilen bij GTST. Dus ja, zeg 't maar...

Geplaatst

Ik breek even in

Meliss heel veel beterschap!

ik heb het met deze tp ook gehad. Buikgriep en zat de hele dag op de wc. Van gezond eten en ook de granaatappel sap is bij mij ook niks gekomen. Dacht dat deze kans verkeken zou zijn aangezien ik me zo ziek voelde. Leek me niet erg bevoordelijk voor een embryo. Maar op dag 7 teste ik positief!!

dus kom op!! Je was nog erg vroeg! Heel veel beterschap en blijf je volgen!

Liefs Bianca

Geplaatst

Thanks Bianca, fijn zulke bemoedigende woorden!

Ik test elke dag, tenminste tot nu toe WD 2/4/5 en die zijn allemaal (afnemend) positief. Overduidelijk dus nog Pregnyl.

Ik hoop dat ik me snel beter voel, want dit is echt 10x niks :-(

Hoe is het met jou? Hoe voel je je? Echt super dat je zwanger bent na al die jaren!!

Geplaatst
Voel me vandaag iets beter, maar nog wel erge diarree :-(( M'n hele schema (gezond eten en dagelijks een glas granaatappelsap) is in het 100 gelopen, wat een ellende!

Pijnlijke boobs heb ik al vanaf een paar dagen na de Pregnyl, ben onwijs emo en zat zowaar gisteren te huilen bij GTST. Dus ja, zeg 't maar...

Hmmm.... Klinkt wel heerlijk hormonaal! Ik zeg pregnyl! Gisteren toch steken? Misschien nog een beetje te vroeg voor eigen HCG....

Toen bij mij het sterke ruiken en de pijnlijke boops minder begonnen te worden dacht ik echt dat dat het dan was. In mijn tweede WW moest ik opeens wel steeds vaker plassen.... Uiteindelijk duurde het nog een tijdje voor ik weer sterker begon te ruiken en de boops weer begonnen op te spelen, volgens mij pas ruim na de positieve test! Dus: wanhoop niet. Het is echt te vroeg om er wat van te zeggen!

Geplaatst

Thanks Beanie, ik zie het allemaal wel!

Voorlopig hoop ik alleen maar heel hard dat ik me snel iets beter voel :-)

Hoe gaat het met jou??

Geplaatst

Floor ik zou gewoon even naar ha gaan zo kan het niet langer

Beterschap meid ben je de schrik al een beetje te boven

Dikke knuffel

Melis lieverd ik hoop dat je snel weer wat beter word op naar een positieve test beterschap

Sometimes hoest met jou meid?

Beanie alles goed bij jou

Al druk aan het inslaan

Remmir hoest met jou meid

Ansje knapt J al beetje op?

Tina druk in Grunn ;-)

Sproet hele dikke knuffel voor jou

Hier gaat alles goed heel druk

Druk bezig met dubbele baby shower

Ga vanaf weer aan de studie beetje tijd voor maken gelukkig heb ik niet veel druk

Zondag of maandag auto kijken hopelijk is het wat

Deze word ook een deel lease

Vanmiddag naar een vriendin met jongetje die twee maand ouder is dat Ilana gezellig

Fijne dag meiden

Geplaatst

Hele middag op SEH... Ze dachten longembolie, maar om het zeker te weten wilden ze eerst een röntgen (uitsluiten klaplong) en dan evt een CT maken. Ze zeiden dat het heel belangrijk was en dat ik een schort om zou krijgen voor de kleine. Toen stond ik daar in mijn nakie, zeiden ze dat ik geen schort kreeg, omdat uit onderzoek is gebleken dat dat niet werkt en zelfs een averechts effect heeft. Maxi moest weg, dus ik stond daar en toen gingen alle stekkertjes door. Ik zei dat ik het niet wilde en dat we eerst maar het bloed moesten afwachten. Ondertussen nog steeds beroerd. Kreeg warme deken en was helemaal overstuur. Nu kunnen ze een waarde (D-di.meer) prikken, maar die is bij zwangere vrouwen bijna altijd verhoogd. Ik zei dat ik per se eerst die waarde wilde weten en anders met ontstolling naar huis wilde om even een nacht te wennen aan het idee dat ik mijn kleine meisje misschien schade ging berokkenen. Als de waarde bij niet zwangere vrouwen onder de 0,5 is, dan is een longembolie zeer onwaarschijnlijk. Kleine ondertussen schoppen (voor het eerst zo duidelijk, alsof ze zei: 'mam, NEE, ik wil niet op de foto!') en ik overstuur. Ik mocht echt niet naar huis, want ze waren echt bang voor erge dingen. Toen kwam uiteindelijk toch de uitslag en was de waarde 0,52... Dat is erg laag voor een zwangere vrouw, dus met de belofte direct te komen als ik (meer) benauwd word, of bloed ga hoesten, mocht ik naar huis zonder scan en zonder ontstollen. Ik moest zo huilen toen de arts (een schattig jong vrouwtje) het me kwam vertellen en zij moest er ook van huilen. Ik zei: 'we hebben er zo veel voor gedaan en hoe kan je een moeder nou vragen haar kindje in gevaar te brengen, dat is gewoon tegennatuurlijk, dat is oerinstinct'. De pijn lijkt iets gezakt (door de adrenaline) en ik heb maar weer twee paracetamol genomen en ga hopen en bidden dat de pijn morgen wat is gezakt... Morgen weer bellen met de gyn, om te overleggen hoe het is. Ik ben helemaal gesloopt. Grote, groene wallen, echt kapot!

Ik hoop dat met jullie alles goed is. Fijne avond. X

Geplaatst

Wat een ellende Floor, maar je hebt groot gelijk... Laten we hopen dat het een spieren iets is... En niks ergers! Heb je nu wel ontstolling mee gekregen? Dat hoop ik wel voor je! Gewoon voor de zekerheid! Dan maar weer dagelijks prikken...

Veel sterkte, ik hoop dat je vannacht wat beter kunt slapen! Knuffel voor jou meis!

Geplaatst

Jeetje floor.. Wat heftig allemaal. Ik hoop voor jou dat het ergste nu is geweest en dat het snel veel beter gaat en je goed kan slapen! Ik kan me helemaal voorstellen dat je deze keuzes hebt gemaakt!!!

@minoes hier gaat alles goed! Binnenkort weer beginnen met ivf 4

Een gezellige middag gehad?

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Oh lieve Floor, ik schrok me rot als ik je berichten las! Wat een ellende. Ik duim heel hard voor je dat de pijn tot morgen zakt en het misschien toch alleen een zenuw geweest is. Wat verschrikkelijk. Ik schnap je helemaal dat je niet op de fot wilde zonder bescherming voor de kleine. Ik denk ik had het ook niet gedaan. Heel veel sterkte meid. Hopelijk slaap je vannacht wat beter. Pas heel goed op jezelf.

Melis - wat een achtbaan is dat toch elke keer, he? En dan ook nog ziek. Voel je je nu wat beter?

Beanie - Leuk toch dat je tot nu toe geen groter lasten gehad hebt! Zo kan je echt ook een beetje genieten van deze maanden.:) Het is je van harte gegund.

Ansje - hoe gaat het met jou?

Minoes - druk meid:) dubbel baby shower en alweer de studie opgepakt? Mooi zeg! Hoe voel je je verder? Spannend - nieuwe auto!

Andere dames: dikke knuffel

Hier de afgelopen 3 dagen met mijn vriendin die op bezoek is wezen shoppen, sightseeing & co. :) Vandaag de hele dag door A'dam gelopen - mijn voeten....:) Morgen mijn eerste dag bij de nieuwe opdracht in Grunn':) Ben best gespannen, maar dat heb ik altijd de eerste dagen van een nieuwe opdracht. Mijn lat ligt altijd zo hoog van mezelf. Verder zijn we met spoed ook een nieuwe/gebruikte auto voor mij aan het uitzoeken - morgen waarschijnlijk de knoop doorhakken. Zin in! Ik denk aan jullie!

Geplaatst

Ach ja was ik helemaal vergeten te vertellen:

We hebben ons reisschema voor Turkije gisteren ontvangen:)!!!! Als alles goed gaat - ziektekostenverzekeraar moet nog definitief akkoord geven en we moeten mijn HA nog overtuigen ons de medicatie voor te willen schrijven - dan start ik in mei met mijn volgende cyclus met de pil. 6 juni beginnen met stimulatie en 1e echo in A'dam, 10 jnui 2e echo A'dam en 11 juni vliegen naar Istanbul! Nu wordt het heel spannend.

Geplaatst
Ach ja was ik helemaal vergeten te vertellen:

We hebben ons reisschema voor Turkije gisteren ontvangen:)!!!! Als alles goed gaat - ziektekostenverzekeraar moet nog definitief akkoord geven en we moeten mijn HA nog overtuigen ons de medicatie voor te willen schrijven - dan start ik in mei met mijn volgende cyclus met de pil. 6 juni beginnen met stimulatie en 1e echo in A'dam, 10 jnui 2e echo A'dam en 11 juni vliegen naar Istanbul! Nu wordt het heel spannend.

Wow, spannend Tina! Waar ga je de echo's laten doen in A'dam? En niet de kliniek maar de HA moet de medicatie voorschrijven? Wat nou als je HA niet meewerkt? Is er dan een escape? Eigenlijk gaat dan dan best weer snel zeg! Het is al weer bijna mei, dus over zeg anderhalve maand vlieg je al!

Geplaatst

Och lieve lieve Floor ik heb het zo met je te doen als ik in de buurt woonde dan kwam ik je knuffel en lekker flink huilen

Sterkte meid en een hele dikke digi knuf

Remmir dus ook weet beginnen lopen we straks gelijk op ;-)

Tina dus ook toe aan een nieuwe auto ;-) misschien kunnen we er samen 1 uit zoeken krijgen we korting haha

Dus naar Turkije spannend meid moet helemaal goed komen

En lekker druk met je nieuwe klus in Grunn succes ermee

We nemen de auto niet ik wil niet de helft betalen en dan de helft lease vind te duur ben net bijna van alles af

En de studie wou beginnen maar moest nog wat doen voor de baby shower dus begin volgende week wel word me zo iets te druk

Ja was heel gezellig lekker in de zon gezetten

Slaap lekker meisjes ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden