Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floor meid jeetje wat zwaar allemaal zo iets war je zo graag wil maar tot hoever meid geniet van je vakantie en we slepen je er door heen je bent een topper en ja hormonen pffff ;-) dikke knuff

Hilly ik kan geen handtekeningen lezen maar via Floortje zo weet ik het wel spannend meid in de wacht weken toi toi toi

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Floor toch! Natuurlijk is het goed om alle emoties eruit te gooien, het kan ook niet anders dat die er zijn. De onzekerheid is killing. Maar je wilt het zooo graag dat ook jij de moed weer bij elkaar raapt en er positief in kan gaan!

Ach en misschien helpt het om van te voren, net als mij, erg sceptisch erin te gaan. Ik dacht echt "okee nog een keer, maar het gaat toch niks worden". En nu... Nu kan ik er ECHT niet meer omheen!!!

[ATTACH=CONFIG]4581[/ATTACH]

Dus voor alle dames die de moed dreigen te verliezen... HET KAN ECHT, OOK ALS JE HET NIET MEER VERWACHT!!!!! (btw het is nog een dikke vette streep ook op de claerblue test ;-))

knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Floor, dikke knuffel voor jou!

Roos, super!!!! Gefeliciteerd!

Lizzy, wat balen. Neem je tijd om deze teleurstelling te verwerken....

Sandra, we gaan naar een vriendin in München. Aardig eindje karren, maar gewoon heel gezellig!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Rooos top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!

Lekker beanie! Geniet meissie!

Hilly welkom en we duimen!

Floor liefje, wou dat ik je nu even een dikke knuffel kon geven, maar je ook even door elkaar rammelen!

Lieverd, je bent al over een verse poging aan het nadenken terwijl je nog met de cryo moet beginnen! Ik snap het wel, maar ga jezrlf nu niet gek maken aub! Geniet van je vakantie en van mini en maxi.

Aub??

tuurlijk mag je huilen, schreeuwen, vloeken, de hele mikmak. Maar ga je nu focussen op wat je hebt. Je hebt mini, maxi en een top embryo. Anders was die namelijk niet tot cryo omgedoopt. Dat doen ze niet zomaar!

En nee ik ben gelukkig niet aan het trippen van de verf, het is nog niet klaar hahaha

Maxi is altijd welkom in de zaak hahaha, ik begin over 3 weekjes ook weer met cambridge, de zwangerschapskilo's eraf werken!

Geplaatst

Roos joepie joepie joepie gefeliciteerd meid

Sandera je bent nog in de verf haha haai

Na de vakantie ga ik ook weer volop trainen

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, nog ff kort vanuit een zonnig portugal.

Floor, komop meid, niet nu al sikkeneuren. Die cryo van jou gaat het gewoon doen,die blijft plakken, dat blijvertje, die verse poging hb je niet nodig. Ik wil die positieve testen van jou nog zien.

Roosje, ik hb het al gezegd, fantastisch meid. Gefeliciteerd en op naar de volgende mijlpaal. We nemen ze stuk voor stuk.

San, succes met schilderen. Dat moet ik ook gaan doen als ik thuiskom, maar eerst maar eens energie weer aanvullen.

Beanie, fijne vakantie meis, leuk om ff weer wat gezelligs te doen, toch? Veel plezier in munchen.

Minoes, je doet het harstikke goed meid, jij bent de mama, je kan het niet fout doen.

Liefs Sometimes

Rest van de meisjes, succes en groetjes en meer als ik thuis ben overmorgen.

Geplaatst

UPDATE:

Hier de resultaten van de "Ovitrelle uit mijn lijf, test-sessie" (of inmiddels misschien ook de "HCG in mijn lijf" test-sessie ;-)), allemaal met de KV 2x5 getest tenzij anders vermeld!

9-9 zo positief ( dag 6 na Ovitrelle, wachtdag 1 na TP van 2, 8- cellige emmy's)

10-9 ma licht positief

11-9 din heeel licht positief ( so far so good, de Ovitrelle lijkt volgens gebruiksaanwijzing af te nemen ;-))

12-9 woe heeel licht positief (dag 9 na Ovitrelle, wachtdag 4 na tp van 2, 8-cellige emmy`s)

13-9 don heeeeel licht positief (Floortje, je krijgt dus vast gelijk met je vrijdag negatief ;-))

14-9 vrij heeeeeel licht positief ( dag 11 na Ovitrelle, wachtdag 6 na tp van twee 8-cellige emmy`s)

15-9 zat. heeel licht positief (net na de test moet je goed kijken, zie ik nou een heel licht streepje of niet, maar na opdrogen test toch een redelijk duidelijk streepje (terwijl hij normaal hagelwit is))

16-9 zon. Heeel licht positief. Zelfde verhaal een beetje als gisteren... (wachtdag 8 na tp en dag 13 na Ovitrelle)

17-9 maa. Heeel licht positief, streepje is nu wel na 5 minuten goed te zien. (wachtdag 9 na tp en dag 14 na de Ovitrelle)

18-9 din. Zelfde resultaat als gisteren. Ziet er niet donkerder uit. (wachtdag 10 na tp), s'middags een CB digitale test "ZWANGER" (vette donkere streep)

19-9 woe. licht positief met de KV 2x5, morgen officiele testdatum!

Nu ga ik eerst slapen want ik kom net uit de nachtdienst. Vanmiddag eventueel wel een fotootje en misschien dat ik vandaag of morgen een andere test haal voor donderdag "DE testdatum". Ben nog steeds erg onzeker over het hele lichte streepje....

To be continued, speciaal voor de die hard vroegtesters ;-)))

Geplaatst

Tpch niet onzeker over dat woordje zwanger he? ;)

Meiden sorry dat ik gister noet zoals beloofd heb geantwoord, maar heb geschilderd. Ga nu ook weer verder! Kind 1 naar school kind 2 in bed.

Xxxx

Geplaatst

Somtimes bedank voor je woorden ;-)

Sandera bezig bijtje ;-) verf ze

Roos nog 1 dag morgen knalt die gewoon ;)

Liefs Jessica

Het is hier mooi weer kom echt tot rust

We zijn er achter dat Ilana niet teveel prikkels moet hebben s'avond dus doen we ook niet

Winkelen vind ze ook niet leuk haha

Geplaatst

Roos gefeliciteerd! Nu morgen echt een dikke vette streep, maar dit is alvast hardstikke mooi!

Jessica lekker dat je tot rust komt. Je gaat je meisje steeds beter leren kennen en op den duur weet je precies wat ze wel en niet leuk vind. Joël houdt ook niet van winkelen haha jammer hoor.

Sandra schilder ze!

Beanie veel plezier in München.

Hilly welkom ;-)

Floor, ik heb met je te doen hoor. Ik kan nu wel tegen je zeggen dat je nog niet te ver vooruit moet denken en dat je eerst deze cryo nog hebt, maar piekeren doe je toch wel en dat is ook logisch. (Ik was zelf net zo) Die stomme progynova maakt je ook een ander mens. Gooi alles er maar lekker uit hoor meid. Het kan enorm opluchten. Ik ga enorm voor je duimen dat de cryo jullie zo gewenste brusje wordt!

Hier een doorwaakt nachtje achter de rug. Joël is enorm verkouden. Toen ik vannacht op z'n kamertje kwam lag hij helemaal dwars in bed. Ik heb hem nog maar even aangelegd ( ik geef borstvoeding) en daarna weer terug in bed. Wonder boven wonder viel hij toch weer in slaap. Voel me nu wel brak, maar we boffen ook enorm dat hij normaal altijd zo goed slaapt 's nachts.

Ik dacht slim te zijn en een ui doormidden te snijden en dat op z'n kamertje te leggen. Ik had ooit eens gehoord dat dat verlichting geeft bij verkoudheid.

Maar nu ruikt alles naar ui, echt vies zeg. Ik krijg die lucht bijna niet meer weg. Iemand andere tips bij verkoudheid kinderen? Joël is 7 maanden, ik weet niet of hij al neusruppels o.i.d. mag.

Geplaatst

Hi Sometimes, leuk van je te horen vanuit zonnig Portugal! Lekker dat je geniet en dank voor je opbeurende woorden!

Jij ook lieve San, de schop onder mijn kont is aangekomen (en de engeltjes ook). Je hebt ook gelijk, ik geniet van wat ik heb en ik ben ook iedere dag dankbaar, maar ik ben gewoon bang. Het is nu weer begonnen en met de hoop groeit de angst recht evenredig mee... San, lieve meid, ik zou een moord doen voor een kwart van jouw energie! Wat ben jij toch een enorme bikkel! Wordt het mooi? Laat je even een foto zien als het af is?? Cambridge is echt geweldig, mijn zwager zweert er bij. Ik ga het ook doen na de IVF!

Nou meiden, dank voor julie peptalk, ik heb mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt hoor. Vannacht alleen heel weinig geslapen, want Mini is heel, heel erg verkouden! Echt zo veel snot en vannacht ook slijm braken. Nu gaat het wel weer, maar misschien moeten we toch even naar de dokter. Ik kijk het even aan, maar anders laat ik toch even in zijn oortjes en keeltje kijken en naar zijn longetjes luisteren. Hij heeft vannacht zo erg gehuild, het was echt zielig. Gelukkig heb ik neusdruppels met xylometazoline (voor 2-6, gebruik ik zelf ook want kan niet tegen doen voor volwassenenen) mee, dus dat laat zijn slijmvliezen wel slinken. Hij schreeuwt alleen de boel bij elkaar als ik het er in spuit, maar ja, het is om hem te helpen en hij heeft daarna wel weer een paar uurtjes elekker geslapen.

Het is hier ineens bewolkt, dus we gaan denk ik even lekker wandelen en latte's drinken!

Dikke knuffel voor allemaal!

X, Floor

Geplaatst

Oh floor ook al zo verkouden die kleine mini!

Geef hem maar een dikke knuffel!

Fijn dat je jezelf wat bij elkaar hebt geraapt, en nu genieten.

Natuurlijk gaat de angst meegroeien. Maar daar ben je niet voor op vakantie liefje. En angst is gezond he. Geen hoop zonder angst...

Zal ff foto appen ;)

Xxxxxx

Geplaatst

Lieve Ansje, als je kleintje echt heel erg verkouden is en heel erg verstopt zit kan de huisarts je neusdruppels met een heel klein beetje xylometazoline geven voor hele kleintjes. Voor 2-6 jaar is 0,5 oplossing, voor volwassenen 1,0, maar op recept kan je arts 0,25 voorschrijven. Mijn zoontje heeft dat gekregen toen hij uit mijn hoofd met een maand of 10 helemaal dicht zat. We waren toen bij de kinderarts (die ook in het AMC zit) en zei vertelde dat huisartsen er wel heel voorzichtig mee zijn, maar dat het echt geen kwaad kan en dat het zelfs kan voorkomen dat die kleine buisjes verstopt raken en gaan ontsteken. Aanleggen helpt inderdaad ook, want dan trekken ze door het zuigen ook het slijm een beetje weg. Maar voor de nacht kunnen neusdruppels wonderen doen. Als aanleggen helpt, kan het ook zijn dat hij keel/oorontsteking heeft, dus gewoon even de huisarts laten kijken. Vinden ze helemaal niet erg heb ik zo vaak gedaan tussen 6 en 18 maanden toen Mini steeds met verkoudheid zat. De meeste keren was het niks, maar één keer was het een dikke keelontsteking en één keer een dikke dubbele oorontsteking. De ene keer heb ik hem wel antibiotica gegeven en de andere keer niet, toen heb ik het wel meegenomen nog een dag aangekeken en heeft hij het zelf overwonnen. Gewoon naar je gevoel luisteren en alleen antibiotica geven als hij zich echt zo rot voelt dat je hem niet langer wilt laten tobben. Nog een tip, laat je - mocht nu of in de toekomst antibiotica nodig zijn - geen Broxil aansmeren, want dat vinden ze heel vies, moet drie keer per dag en Mini kotste het er zo weer uit, zo vies was het. Je hebt ook Azitromycine en dat is veel makkelijker toe te dienen en niet zo'n marteling voor zo'n kleintje. Tot zo ver dokter babelaba ;-)) Veel beterschap voor Joël! Ps. Uien stinken en werken inderdaad niet! Pps. Ik ben tegen antibiotica hoor, maar soms als ze heel ziek zijn, dan moet je er toch aan geloven. Dat is balen, maar soms is het niet anders. De afweging kan je zelf het beste maken als moeder, mijn huisarts laat het altijd aan mij over, omdat ze weet hoe terughoudend ik ben. Xxx

Geplaatst

Och Ansje en Floortje jullie minnies allemaal ziek beterschap

Hilly fijn zeg cryo's haalt wel druk van de ketel

Bijna testen of niet?

Liefs

Geplaatst

Hilly, wat een goed nieuws! Dat haalt zeker de druk van de ketel! Weet je al wanneer je gaat testen? Of wacht je netjes tot de officiële testdatum?

Geplaatst

Ach dames met zieke kindjes; altijd rot en vervelend... Konden we het als moeders maar overnemen ;-(

Hilly wat een fijn gevoel om dat achter de hand te hebben, dat geeft vast rust!!!

Hier alles okee. Weer bijgeslapen van mijn nachtdienst.. De KV testen lijken maar miniem donkerder te worden hoor (of ik zie het niet) maar gelukkig doen de CB testen wel goed hun best (en daar heb ik wel goed vertrouwen in hoor, de streep is ook net zo donker als de controle streep) ;-)

Ook de kwaaltjes liegen er niet om en doen elke dag iets meer hun intrede. Ik geloof dat ik er echt wel aan moet geloven om onder ogen te zien dat ik ZWANGER ben!!!! Nu duimen, bidden en smeken dat het blijft zitten....

[ATTACH=CONFIG]4587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4588[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Roos, (ik breek hier even in hoor)

Die KV Testen bleven bij mij ook heel lang licht, ligt echt aan die testen. Worden langzaam maar zeker vanzelf wel donkerder maar duurt gewoon even. De CB is in ieder geval lekker duidelijk! Gefeliciteerd!:)

Geplaatst

Helemaal top Roos! Bij mij bleven de KV2x5 ook lang licht, maar dat had ik al gezegd. De KV met plus hebben bij mij regelmatig vals positef gegeven, dus die raad ik persoonlijk af, maar ik heb ook wel vrouwen gehord met goede ervaringen. Maar goed, dat maakt jou allemaal niks uit, je bent gewoon hartstikke zwanger!!!! Geweldig, gefeliciteerd!! Ik drink er een kopje thee op, want Mini heeft mij aangestoken en ik geloof dat de keelontsteking nu begint toe te slaan.

Ik ben heel blij voor je! Dikke knuf! F

Geplaatst

Oh roos, echt goed joh! Dat woordje is toch heerlijk om te lezen??

Floor, lekker theetje en je bedje in ;) morgen voel je je veel beter!

Geef mini een kus!

Minoes hoe is het nu meisje?

Hilly super nieuws zeg! Maar je gaat ze gewoon niet nodig hebben hoor ;)

Morgen met j.amey naar de oorarts voor gehoortest en s.terre gaat wennen op het kdv. Dus helaas ff niet schilderen. Vrijdag hebben zo j.amey zijn school studiedag. Hij heeft dan z'n eerste kinderfeestje! Ik krijg nog kraamvisite..... na bijna 11 weken....

Maar ken ik weer niet schilderen.. van't weekend zijn de jongens er weer dus ook niet schilderen :(

Dan ga ik de trap maar vast schuren. Kan ik daar volgende week aan beginnen ;)

Kus meiden!

Geplaatst

SChaam me een beetje...zo lang niets van me laten horen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik even afstand nodig had ;-) Maar ik ga weer beginnen!! Morgen echo voor de tp van de cryo....i'm back! :-)

Dikke kus!

Geplaatst

Floor meen je niet word je ook ziek je bent toch nog op vakantie??

Oké wist dat niet van kv plus testen ook vals aangeven

Sandera dus morgen druk dagje zonder verven haha

Sproet je moet doen waar je goed bij voeld

Als je tegenslag moet verwerken is ook niet niks

Dus je zit bijna al weer in de wacht weken spannend meid

Sandera ja gaat goed met Ilana zolang ze s'avonds geen prikkels krijgt gaat goed nou nog even weer door slapen haha onze Truus

We hebben met punten die we gewonnen hebben met spelletjes hier hebben we fiets van bratz uitgezocht zo leuk paars met roze haha en hello kitty spul

Met mij gaat het nu ook weer goed lekke die ups en downs maar goed moet zelf dus ook teveel prikkels vermijden jaloerse oma's enz haha

Liefs dikke knuffel voor de gene die het nodig hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden