Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Moedeloos, nee heb ik nog nooit gezien, hoor er wel meer over van de dames op dit forum.. Maar ik weet dus ook niet exact wat PGB inhoudt, ik vind IVF al een ingewikkeld traject, maar voor jullie is het dus nog ingewikkelder.. Ik wens je wel heel veel succes natuurlijk en misschien gaande het lezen dat ik er ook meer van snap van de hele behandeling :)

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames, wij zijn op 1 november 2011 begonnen voor een tweede kindje. Ik was toen nog 5 kilo zwaarder dan ik wilde. Ik woog 75 kilo en wilde 70 wegen, maar ben 1.80 m, dus had maatje 40 en vond dat op zich prima. Inmiddels weeg ik weer 10 kilo meer en baal als een stekker!!!! Ik eet niet anders, beweeg niet minder, voor zover ik weet, maar overal hoopt zich vet op, vooral op mijn buik. Toen ik een miskraam kreeg was ik al een paar kilo aangekomen en ik krijg het met die medicatie gewoon niet weg. Grote frustratie dus!!! Xxxx

Geplaatst

Ik zie al - het blijkt een bekend fenomeen te zijn dat we armen niet alleen deze marteling van medicatie, prikken en wachten moeten ondergaan, maar ook nog met extra kilo's "beloond" worden*grrrr. Ik was nooit aan de slanke kant, maar wel redelijk tevreden omdat ik vroeger heel zwaar was en al een keer 35 kilo afgevallen ben. Nu was ik altijd rond de 67 kg bij een lengte van 165cm - ik sport heel veel en heb ontzettend veel spieren, dus dat ik wat zwaarder werd de afgelopen jaren vond ik niet vreemd omdat ik door het sporten ook meer spieren kreeg, maar nu is er echt een grens overschreden en dat is niet meer leuk:( Ik hoop dat we daarvoor straks een echte beloning krijgen - dan wil ik graag in 10 maanden het gevecht met de extratjes aangaan *lol.

Sterkte allen met deze extra last!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik ga ook in oktober weer beginnen. De laatste cryo van onze tweede IVF.

Ben er even een paar maanden tussenuit geweest. Na de miskraam zijn we eerst even lekker met vakantie geweest en nu weer met frisse moed aan de poging beginnen.

Mijn menstruatie verwacht ik rond 5 oktober.................spannend allemaal weer.

Geplaatst

@ Champital: Welkom! Kan me voorstellen dat je even een tijde rust nodig had - het is toch allemaal niet niks. En zeker spannend! Veel suc6 en gezellig dat je mee komt praten!

De andere dames - het is nog erg rustig hier, maar ja het is ook nog niet oktober:-))

Vandaag een wat beroerde dag tot nu toe - last van hoofdpijn, weet niet of dat van de deca, het feit dat ik ongi ben of van een lichte verkoudheid komt;-S Morgen hopelijk weer beter. Heb mijn hoofd erg nodig momenteel, dus graag zonder hoofdpijn:)

Ik wens jullie een fantastische dag!

Groetjes,

Tina

Geplaatst

Lieve meiden! Ik zit met 1 bil op het wachtbankje straks van september en met 1 bil in oktober. Ik kies nu voor twee pagina's oktober. :-)) ik heb vanmorgen m'n eerste echo gehad voor de tp van onze cryo's uit onze eerste IVF/ICSI behandeling. Dit alles voor het eerst. en ik dacht dat dit appeltje / eitje was. Geen hormonen want natuurlijke cyclus. Dus ik dacht hopla. Echootje. Tp en klaar. Had ik al gezegd dat dit m'n eerste was. :-)) uiteraard gaat het anders.

Vandaag dag 10 cd, echo: bms 5,1 en follikel 12,7. Zaterdag nwe echo.

Ik moet deelforum cryo maar ff gaan lezen denk ik. ;-) want ik heb werkelijk geen flauw idee!!!

Mag ik met jullie meewachten?

Liefs!!

Geplaatst

Floortje!!!!! Hoohoooi!! *melig knopje uit!

Ik heb het zoo pittig gehad na de eerste mislukte poging. En ook ik ben een kilo Of 6/7 aan gekomen. En serieus. Ik heb een geschiedenis met eetproblematiek dus ik word gek!! Maar ga straks fietsen denk ik!! Hoop ze zo weer kwijt te raken. Buiten hormonen ben ik een kleine 7 weken geleden gestopt met roken. Heeft vast niet geholpen. x

Geplaatst

Lieve dames....

Wachtbankje oktober...... is het alweer zo lang geleden?

2011 zat ik daar ook. En nu... jullie zitten volgend jaar net zo als ik nu

Met wallen onder jullie ogen van de gebroken nachten, onder het kwijl en de spuug die er na de fles uit kwam, maar oh zo genietend van jullie spruit!!

Dikke kus!!!

Geplaatst
Lieve dames....Wachtbankje oktober...... is het alweer zo lang geleden? 2011 zat ik daar ook. En nu... jullie zitten volgend jaar net zo als ik nuMet wallen onder jullie ogen van de gebroken nachten, onder het kwijl en de spuug die er na de fles uit kwam, maar oh zo genietend van jullie spruit!!Dikke kus!!!
Lief!!! Dikke knuffel!! Vandaag tweede follikelmeting gehad. Nog niet goed. Maandag weer. Ik straal intussen al het goeds dat ik heb naar onze ijsblokkindjes alvast! :-) x
Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag mijn uitgangsecho gehad alles zag er goed uit, woensdag beginnen met de deca en vrijdag de gonal erbij..

Eindelijk kunnen we weer beginnen.

Hoe gaat het met de rest van de meiden hier???

Geplaatst

Fijn moedeloos! Zet 'm op!

Sproet, wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken! Dan vliegen de kilo's er natuurlijk nog eens extra aan... Na onze bevalling gaan we gewoon samen Cambridge doen bij San :-))) ik zie er ook uit als een gestrande walrus!!! Xxxx

Geplaatst

Goedenavond dames,

Welkom @Sproet - :-) ja stoppen met roken is zeker niet een 'tip om af te vallen' maar daarvoor neem je zeker graag wat extra ballast aan:-) lekker af zijn van die stomme verslaving:) Ben er nu inmiddels ook 2.5 jaar rookvrij! Gelukkig. Hoe was je meeting vandaag?

@moedeloos: Wat fijn dat je nu eindelijk mag beginnen. Volg jij dan het korte schema - omdat je woensdag eerst met de deca moet beginnen?

@ Sandra81: Bedankt voor je toespraak - we hopen het allemaal:)!

@Floortje: Ik sluit me graag aan bij de 'cambridge-club':)))

Hier alles goed - soms wat emobuien van de deca prikken (denk ik???) maar verder alles goed. Ben nu op dag 11 met prikken en morgen eindelijk mijn uitgangsecho!!! Ben zo benieuwd. Hoop dat alles goed is en ik morgen met de puregon mag beginnen. Zo spannend weer allemaal.

Zo nu even een bakkie thee en een wollen deken en dan met een goed boek op de bank - het is herfst buiten.....

Fijne avond iedereen!

Geplaatst

Halllooooooooo! Wat een drama man dit terugplaatsen in eigen cyclus... Ik loop al sinds donderdag dat pokkeziekennhuis in en uit... Echo's en bloed. Allebei m'n armen zien er uit alsof ik een super junk ben hèhè.... Maarre... Morgen zou die vermaledijde eisprong moeten zijn. Bms was gisteren 7,9 en folk geloof ik 15 bloed gaf de LHpiek nog niet. Als ik na morgen nog een keer bloed moet prikken de komende dagen ga ik ook bij iemand bloed afnemen!!! Net zo makkelijk. ;-))

Ik wist niet dat dit allemaal zo lang duurde! Zit nu op CD15 en dacht oprecht dat dit allemaal veel 'makkelijker' zou zijn. Maar wat kost dit een hoop tijd!

Maar.... Ergens komt het goed. Toch?.... :-))

Xx

Geplaatst

@Sproet: Ach je, ja dagelijks bloed prikken lijkt me ook erg vervelend! Zet 'm op morgen!:)

@allen: Hoe is het met iedereen?

Vandaag uitgangsecho gehad! Alles helemaal goed:-)! Dus vandaag begonnen met puregon. 2 okt. weer een echo... ik had het gevoel dat ik laatste keer vaker erheen moest, maar ben wel blij als het niet vaker hoeft:-)) is toch altijd een eind rijden.

Geplaatst

Even niet hier geweest, en nu eindelijk tijd om te reageren :)

Happinez; wat ontzettend balen dat de eerste poging niet heeft geleid tot een zwangerschap en je geen cryo's had. Hopelijk deze poging meer geluk. Heel veel succes! Van de deca had ik afgelopen poging ook erg veel last, hoofdpijn, chagrijnig, algeheel blergh-gevoel. Gelukkig was het snel weg toen de gonal-f er bij kwam. Vandaag gestart met de puregon, is weer een volgende mijlpaal, je bent er bijna!

Inflame; ook heel heftig wat jullie hebben meegemaakt. Hoe is de stand van zaken nu?

Joekie; hopelijk heb je snel een datum, veel succes met wachten!

Moedeloos; morgen begin je met de deca, spannend weer! En het hele pgd is natuurlijk ook weer spannend, ik duim voor genoeg eicellen en gezonde embryo's. Succes!

Anne; heb je een fijne vakantie gehad? Balen hè, zo'n miskraam, hopelijk heb je het inmiddels al een plekje kunnen geven. Wanneer verwacht je de tp te hebben?

Monica; wat ontzettend heftig allemaal, hopelijk verloopt het herstel goed en is er in oktober een tp!

Saskia; ook heel veel succes voor jou!

Booboo; morgen gaat bij jou de eerste spuit er in, heel veel succes!

Floortje; jij bent volop bezig met de progynova, al bijna de eerste echo, spannend weer! En net als mij 1 cryootje. Ik ga heel hard duimen dat deze goed ontdooit! En hier ook een vroegtester, terwijl ik eigenlijk vind dat ik moet wachten tot de test-datum, maar lukt niet, haha.

Champietal; heel veel succes!

Sproet; het klinkt idd als een heel gedoe, dat terugplaatsen in eigen cyclus, ik hoop voor je dat je lichaam snel klaar is voor de tp.

Ik hoor ook bij de walrus-club :-( Flink aangekomen hier, de allereerste poging 5 kg, toen 15 kg erbij met de zwangerschap, de 15 kg was er wel weer vanaf voor de vorige poging, maar nog niet de hele 5 kg. Vorige poging ook weer 5 kg bijgekomen en die wil ik er wel af hebben voordat de tp is, dus ik zit ook aan een streng dieet. Maar ik heb nu vakantie waardoor ik het wel erg moeilijk vol te houden vind. Maar mijn broeken passen nog maar amper, dus dat is een goede motivatie.

Verder gaat hier alles goed, ik heb de medicatie voor de cryo-tp deze week opgehaald en wacht op mijn menstruatie. Geen idee wanneer deze komt, ik zelf denk en hoop komend weekend of volgende week. Heb al een paar dagen flinke buikpijn, wat er op zou kunnen wijzen dat er iets aan komt, maar ik heb geen idee hoe het er van binnen uit ziet. Afwachten maar....

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik lees al even mee op dit topic, want ook ik zit op dit wachtbankje. En ik dacht nu laat ik ook mee schrijven.

Heel kort over mezelf; na vijf jaar proberen zwanger te worden en mijn man die vorig jaar zaadbalkanker kreeg hebben we ivm zaadkwaliteit een indicatie voor icsi. Lang getwijfeld of we de mmm in zouden gaan, maar uiteindelijk vol overtuiging hiervoor gekozen.

Op 12/9 goede uitgangsecho. Omdat ik meteen al een paar dagen daarna ongesteld werd kon ik op 16/9 al met deca beginnen. Op 19/9 menopur erbij. Afgelopen maandag fm gehad. Er zijn nu meer dan 35 follikels. Moeten nog wel verder groeien. Morgen weer een echo. Hopelijk begin volgende week punctie.

Tot nu toe weinig tot geen last van bijwerkingen. Maar ik heb een lage dosering, dus dat heeft er vast mee te maken. Mijn buik begint nu wel een ballonnetje te worden, maar dat lijkt me met al die follikels wel logisch.

So far so good dus :-)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@Poezebeest: Nu gaat het weer snel:) Hopen dat de duivels snel aankomen zodat je kan beginnen!

@pinklady: Hoi en welkom, fijn dat je met ons mee wacht:) 35 follikels!!! Puhh dat is veel. Kan me voorstellen dat je buik een bolletje wil worden:-) Heel veel suc6 en hopen op een snelle punctie.

@allen: ik hoop het wachten lukt nog wat en we kunnen straks alle gezellig een groen bankje vormen!!!! Zullen we misschien een lijstje beginnen? Ik zal even kijken of ik een begin kan maken.

Hier veder weinig nieuws. Gisteren dus met de puregon begonnen, gelukkig vandaag ook geen hoofdpijn meer van de deca - dat ging snel!

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Het lijstje:

Echo's en FM

Floortje, 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez), 1e meting 25/9, 2e 2/10

Punctie:

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 5 - 7 okt

Terugplaatsing

Floortje, hopelijk eerste week oktober

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 7- 10 okt

Testen:

Geplaatst

@happinez, ja ik doe het korte schema (heb ik nog nooit gedaan), vandaag de eerste deca en vrijdag al de gonal erbij en waarschijndelijk het weekend van 14 okt de punctie. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik maar zo kort hoef te spuiten, want de vorige keren reageerde ik nogal heftig op de hormonen waardoor ik maar niet tot een punctie kwam. En hopelijk gaat dat nu wel lukken.

In welk ziekenhuis lopen jullie? omdat je schreef dat het nogal een eind rijden is.

Toch altijd weer spannend of de uitgangs echo goed is het. Weet je al waneer jij he punctie kan verwachten?

@Poezebeest, bedankt voor je succes wensen, t is allemaal zo spannend of we wel tot een tp komen.

Waneer heb ij de cryo-tp?

Geplaatst

Ik probeer me tussen het lijstje zetten, maar lukt niet erg.

Kan iemand mij er tussen zettten?

5 okt 1e fm

Punctie weekend van 12 okt

TP waarschijndelijk 18 okt

Geplaatst

Bij deze @moedeloos. En mijn lijstje ook

Het lijstje:

Echo's en FM

Moedeloos, 1e meting 5 okt

Pinklady, 1e meting 24/9, 2e 27/9

Punctie:

Moedeloos, weekend van 12 okt

Pinklady, waarschijnlijk tussen 1-3 okt

Terugplaatsing

Moedeloos, waarschijnlijk 18 okt

Pinklady, waarschijnlijk 3-6 okt

Testen:

Geplaatst

• @moedeloos: ja, hoe korter hoe beter wat mij betreft:) We zijn in Groningen - is niet heel ver van mij maar toch altijd een uur heen en een uur terug...
    Je kan het lijstje hieronder het beste kopiëren en dan jou gegevens erbij zetten:)

Geplaatst

@moedeloos & pinklady: ups - al gebeurt":-) Bedankt pinklady!

Bij deze @moedeloos. En mijn lijstje ook

Het lijstje:

Echo's en FM

Moedeloos, 1e meting 5 okt

Pinklady, 1e meting 24/9, 2e 27/9

Punctie:

Moedeloos, weekend van 12 okt

Pinklady, waarschijnlijk tussen 1-3 okt

Terugplaatsing

Moedeloos, waarschijnlijk 18 okt

Pinklady, waarschijnlijk 3-6 okt

Testen:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden