Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet en uiteraard anderen. Het zit erin! Pfff was echt even pijnlijk. Herinner me dat niet van de vorige keer....of zou ik dat geblokt hebben? Het eitje kwam van links. Alles aan de linkerkant is nu ook gevoelig. Het was een andere ervaring dan de vorige x. Toen gingen we op zaterdag en hadden we een vreemde. Nu bekende gezichten Lieve meiden vind ik het op de IVF afdeling. Mijn vent mocht zelf het 'gewassen' zaad erin spuiten, het zijn kleine dingen maar het doet goed dat ze je zo meenemen in het proces. Vanaf 17 okt mag ik testen.....

Geplaatst

Anne, leuk dat je er weer bent en spannend! Ik hoop op een mooie ontdooiing voor je!

Moedeloos, wat vervelend dat bloeden! Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar als je onzeker bent zou ik gewoon morgen even het ziekenhuis bellen! Oh, ik dacht dat ze in Gent altijd narcose deden, wat jammer! Fijn dat de echo's in het Flevo kunnen!

Geplaatst

Happinezzz, ik duim voor jou ook voor prachtige follikels! Deze keer gaan we er gewoon voor hè?

Emsie, welkom en goed nieuws! Wat fijn dat ze in het ziekenhuis zo aardig zijn. Dat maak je ook wel eens anders mee. Lekker broeden nu!

Ik ben de uren aan het aftellen naar wel of geen goede ontdooiing. Donderdag is het over en uit, of..... begint de laatste keer wachten... Ik vind het erg spannend. Zit van de zenuwen de hele dag te eten, maar ik was toch al 10 kilo aangekomen het afgelopen jaar, dus nog een kilootje extra overleven we dan ook wel! Mijn arme man, die heeft niet getekend voor een aangespoelde walrus toen we trouwden! ;-)

Nou, ik ga mijn kind eens in bed proberen te krijgen en dan zelf proberen te slapen, dan is het snel dinsdag en weer een dagje dichter bij D(ieren)-day ;-)

X, Floor

Geplaatst

breek even in om de oppervroegtester veel succes te wensen met wachten tot d day,

maar ook Sproeteke, Happinez, de Annes en alle andere dames op t oktober wachtwankje veel succes te wensen!

ik wens jullie dikke buiken toe!

Geplaatst

Ha Noor, wat leuk!! Haha, ik heb deze week al een CB gedaan, gewoon om even zeker te weten dat ik niet zwanger ben (en me te herinneren waarom ik ook alweer IVF doe ;-) Ik vond van de week mij bak tests, waarvan ik een foto aan San had beloofd, dus ik ga daar vandaag even een foto van maken! Misschien zet ik 'm wel in mijn profiel ;-)))

Waar sta jij nu? Ik ben je een beetje uit het oog verloren...

X, Floor

Geplaatst

Zo meiden de punctie zit erop. Twintig eitjes in 22 follikels! En veel zaadcellen.

Maar wat een k.. ingreep. Ondanks dormicum en pijnstilling toch erg pijnlijk, maar gelukkig duurde het kort. Ze zeiden dat ik wrs veel napijn zal hebben gezien het aantal en de grootte. Ik moet zeggen het doet nu idd behoorlijk zeer. En heel emo nu. Nog geen traan gelaten tot vandaag, maar nu stroomt het eruit. Maar ben wel heel blij met dit resultaat. Op naar een mooie voorraad embryo's.

Geplaatst

Dankje Noor! Ik/wij hopen dat uiteraard ook! :)

@moedeloos; ik dacht ook dat bloeden vrij normaal was na de laatste pil maar het is wel ruim een week geleden dat je die hebt geslikt?! Ik weet nog dat ik toen ook nog bloedverlies had, wel minimaal, maar dat was niet erg en kwam juist vaak voor. Idd, als je onzeker bent gewoon bellen! Ik had overigens net als Happinez het lange schema... Weet iemand waarom er een lang en een kort schema is overigens

@Floor; hoe vroeg test jij na een terugplaatsing? Ik heb op WD9 voor t eerst getest, maar dat vond ik ook wel weer erg spannend. Ik hoop dat ik, mocht t tot een TP komen, nu wat meer geduld kan opbrengen hahah!

@Sproet; die granaatappel ga ik dan ook maar in huis halen! Baat t niet dan schaad t niet idd! :)

@Emsie; wat fijn dat alles goed gegaan is! Nu duimen dat alles zijn werk doet, ik duim voor je. Leuk dat ze jullie zo bij het hele proces betrekken, bijzonder!

@Pinklady; wow wat een mooie score! Top zeg! Kan me voorstellen dat je er last van krijgt, ik had er destijds 16 en ook de hele week een flink beurse buik. Laat je maar lekker verwennen! Wanneer heb je een eventuele terugplaatsing?

Hier alles zn gangetje, geen noemswaardige klachten op de kilo'tjes na... :( Morgen om 11.15u in Maastricht zijn, ben erg benieuwd! Lijkt alweer zo lang geleden dat we daar waren, veel gebeurd in de tussentijd. Duimen dat we volgende week een cryo'tje mogen laten plaatsen!

Geplaatst

Hoi dames,

Veel gebeurd de laatste uren! Het blijkt nu echt spannend te worden op het bankje:)

@ Emsie: Gefeliciteerd meid! Wat fijn dat jullie dat zo samen mogen ondergaan, maakt het wat minder afstandelijk, toch? Nu lekker warm houden en broeden!

@Noor: Hoi meis, bedankt !! Hoe is het met jou?

@Floortje: Yep! Deze keer gaan we echt ervoor. Ik hoop alleen maar groen te zien en vooral met ze allen echt een 'walrus-clubje' te vormen hahaha , dan vallen die paar kilo's van nu niet meer zo op.

@ Sproet: Bedankt voor de tip met de granaatappelsap. Heb er sinds gisteren zo'n zin in gehad dat ik vandaag ook in biowinkel een fles gehaald heb:)

@Pinklady: Jeetje - 22 folikels. kan me goed voorstellen dat dat pijnlijk was. Ik had de laatste keer ook zoveel en was blij dat ze er heel snel werkte omdat de pijnstiller al na 10 min bijna uitgewerkt was grrrrr. Moet er nu nog niet aan denken...

Hier vandaag in het ziekenhuis geweest en nou ja... tevreden?? weer thuis. Ik blijk niet zo snel te zijn in mijn stimulatie. Er waren 10 - 12 follikels links waarvan zo'n 7 op dit moment rond de 14 mm zijn. Rechts waren het nogmaals 7 - 9 waarvan 3 rond de 14 mm. Ik spuit nu al sinds een week deca en puregon erbij en had gehoopt dat we in het weekend al zoveer zouden zijn. Nu moet ik vrijdag eerst weer heen en dan maar kijken... Dus verder prikken grrrr. Was de laatste keer ook zo...Hoe lang duurt het gemiddelt bij jullie (waarschijnlijk alleen te vergeleijken bij hetzelfde schema - lang)?

Ik voel mijn buik sinds gisteren wel behoorlijk en hoop dat het niet weer 22 worden:)

Mooi dat er trouwens ook heel positieve ervaringen met het ziekenhuispersoneel zijn - ik heb er vandaag weer een minder positieve ervaring gehad. Heb gevraagd of ik nog iets zinvolles kan doen qua voeding of supplementen om ondersteunend bezig te zijn en je geloofd niet wat het antwoord was: "nee, geen idee. Laatst was hier iemand die bij een accupunturist liepo parallel en die had aanbevolen zelfgemaakte kippensoep te eten. Doe dat dan maar. " Eerst dacht ik dat zou een grap zijn, maar ze ging er ook echt niet verder op in. Ben wat veronzekerd van deze botte antwoord uitgelopen. Zal wel aan mijn gevoeligheid momenteel liggen....

Groetjes

Geplaatst

Ook het lijste even weer omhoog gehaald:

Echo's en FM

Floortje, 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez), 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos, 1e meting 5 okt

Pinklady, 1e meting 24/9, 2e 27/9

Sproet, bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82; 1e meting 3 oktober

Punctie:

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 7 - 10 okt

Moedeloos, weekend van 12 okt

Pinklady, waarschijnlijk tussen 1-3 okt

Terugplaatsing

Floortje, hopelijk eerste week oktober

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 9 - 12 okt

Saskia, hopelijk derde week oktober

Moedeloos, waarschijnlijk 18 okt

Pinklady, waarschijnlijk 3-6 okt

Sproet, waarschijnlijk 1 oktober

Anne82; waarschijnlijk rond 10 oktober

Testen:

Sproet, uiterlijk 12 oktober als ik niet ga menstrueren

Geplaatst

Pff lekkere opmerkingen zijn dat zeg. Wat kan je daar nu mee?! Zij zijn toch de arts dus ik neem aan dat ze dit soort vragen vaker krijgen. Gelukkig hebben wij tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad, ik hoop dat dat zo blijft.

Ik heb volgens mij ook het lange schema gevolgd bij onze eerste twee pogingen (wist overigens niet van een kort schema?!). Bij de eerste poging in april is het stimuleren al bij de 2e controle (op mn verjaardag nog wel... :-( ) stopgezet. Toen spoot ik 150E Puregon en had ik bij de 2e check al bijna 25 follikels. Bij de 2e stimulatieronde in juni/juli ging het als volgt:

20 juni; deca starten

23 juni; laatste pil

2 juli; startecho - starten Puregon 100E

9 juli; echo

11 juli echo

13 juli echo

14 juli; Pregnyl

16 juli; punctie (dit was cyclusdag 17) - 16 eicellen

20 juli; terugplaatsing

Ik weet niet of dit lang geduurd heeft ten opzichte van anderen maar zo ging het de laatste keer bij mij.

Geplaatst

@ok, dan lijkt het mij blijkbaar alleen lang te duren:-)

13/9 deca

16/9 laatste pil

25/9 start echo - start puregon 150

2/10 echo

5/10 echo

......

Ik moet echt leren geduld te hebben :-)

Geplaatst

Lieve pinklady! Fijn het zit erop!!! Ik was ook zo emotioneel na m'n punctie! Het is toch iets waar je tegenop ziet. En het is ook iets waar je zo naartoe leeft. Ik snap ons wel. ;-)

En wat een mooie score meis!! Rust lekker uit. Wees lief voor jezelf en veel water drinken hè?!

Granaatappelsap. Heerst!! :/)

Xx

Geplaatst

Wachten....mmm nooit mijn sterkste kant geweest. Dan Maar een hoop afleiding zoeken, net 40 min hardgelopen!

Vraagje: wie heeft er ervaring met het declareren van Ovitrelle, als Pregnyl niet leverbaar is? Ik zit bij Menzis.

Geplaatst

@Pinklady, fijn meid dat het weer achter de rug is. En wat een moioie score het moet wel goed komen ga zo hard duimen voor jullie.

@Anne82, ja heb ik ook wel vaker gehoord dat het bloeden erbij hoort, maar dit voelt ook echt als menstruatie de pijntjes.

@Happinez, toch een mooi aantal 10-12. Ik teken ervoor op naar de punctie.

Hier verder alles rustig op de bloedingen na het voelt echt als menstruatie, heb het ziekenhuis maar even gemaild.

Fijne avond meiden.

Geplaatst

Hai meiden,

Het is nu half twee 's nachts en ik kan niet slapen vd pijn. Echt onwijs balen. Dus kijk ik maar een beetje rond op het forum en het internet. Ik had verwacht dat ik napijn zou hebben onderin mijn buik. Daar waar het allemaal een beetje toegetakeld is. Dat voel ik ook wel maar dat valt nu nog mee. Ik heb al deze hele dag erg pijn in mijn bovenbuik; geprikkeld middenrif met zeer pijnlijke zenuwscheuten naar mijn rechterschouder. Echt bijna niet te doen. Als dit morgenochtend nog zo erg is ga ik toch maar even bellen, want ik vraag me een beetje af of dit normaal is.

Geplaatst

@happinez, mijn (korte) schema was als volgt:

16/9 start deca

19/9 menopur (150 eh) erbij

24/9 1e fm

27/9 2 fm, dacht dat ze toen de punctie wel zouden inplannen, maar ze wilden me eerst weer terug zien

30/9 3e fm

2/10 punctie

Dus al met al 12 stimulatie.

Ik hoop voor je dat de follikels die er nu goed bij liggen mooi verder groeien.En dat het er inderdaad niet 22 worden. Ik baalde vorige week ook even dat er nog een meting moest komen. Maar ze zeiden laat de tijd gewoon rustig z'n werk doen. En zo is het ook gegaan. Uiteindelijk zijn het wel iets meer follikels geworden dan bij de 2e meting, maar ja niks aan te doen.

Geplaatst

Even bijgewerkt

Echo's en FM

Floortje, 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez), 1e meting 25/9, 2e 2/10; 3e 5/10

Moedeloos, 1e meting 5 okt

Pinklady, 1e meting 24/9, 2e 27/9, 3e 30/9

Sproet, bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82; 1e meting 3 oktober

Punctie:

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 7 - 10 okt

Moedeloos, weekend van 12 okt

Pinklady, 2 okt: 20 eicellen

Terugplaatsing

Floortje, hopelijk eerste week oktober

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 9 - 12 okt

Saskia, hopelijk derde week oktober

Moedeloos, waarschijnlijk 18 okt

Pinklady, hopelijk 4 of 5 okt

Sproet, waarschijnlijk 1 oktober

Anne82; waarschijnlijk rond 10 oktober

Testen:

Sproet, uiterlijk 12 oktober als ik niet ga menstrueren

Geplaatst

Supergoed nieuws hier: vd 20 eitjes waren er 16 rijp voor icsi. Dit heeft 13 bevruchtingen opgeleverd! Morgen terugplaatsing. En hopelijk nog een voorraadje geschikt voor de vriezer.

Geplaatst

Yes! Wat goed Pinklady, en fijn dat je punctie achter de rug is. Het is een gemene pijn, maar voor zo'n mooie oogst moet je het over hebben. Morgen je ww in. Succes!

Geplaatst

Pinklady; wat een ontzettend mooie score! Veel succes met de tp en hopelijk kunnen er nog enkelen de vriezer in.

Hier nog steeds wachtende op mijn menstruatie, al paar dagen buikpijn, maar het lijkt er niet op dat er iets door gaat zetten. Baal er wel van, want ik had het al verwacht en wil door met de cryo. Het liefst in oktober nog...

Geplaatst

Wat een mooie score Pinklady, moet een super fijn gevoel geven lijkt me! Veel succes morgen met de terugplaatsing en lekker vasthouden! Ik hoop dat je klachten snel afnemen, doe t rustig aan! Ik zie in je onderschrift dat je man zaadbalkanker heeft, wat heftig zeg. Hoe gaat het met hem nu?

Wij zijn vanmorgen op controle geweest, bms opgemeten maar helaas nog niet dik genoeg (4,6mm en 5,6mm). Progynova verhoogd naar 2x daags 2 tabletten en volgende week woensdag terug voor een echo. Toch een beetje een tegenvaller, we hadden gehoopt dat we volgende week voor een terugplaatsing konden maar dat wordt dus waarschijnlijk een weekje later. Op zo'n moment baal ik er wel van dat we niet gewoon in de buurt naar het ziekenhuis kunnen hor, kost bijna een hele dag om heen en weer te rijden nu...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden