Jump to content

Babyfoon

Mrs. De Vries

Recommended Posts

Ik ben zelf geen liefhebber van een camera, denk dat je moet leren luisteren naar je kindje, leer de huiltjes en geluidjes kennen.

Ik vind het allerbelangrijkste dat het doet wat het doen moet, ik ben niey zo van de terugpraatfunctie de 100 verschillende muziekjes. Gewoon 1 muziekje uit een muziekdoosje, baby's en kinderen houden van herhaling en het geeft een vertrouwd gevoel.

Das mijn bescheiden mening :-)

Wij hebben wel met camera, van motorola. Het is idd wat zipa zegt je kibdje leren kennen. Maar ik vond dat makkelijker met camera zodat ik kon kijken hoe haar lichaamstaal eruit zag zonder te moeten storen. Zo zijn wij erachter gekomen dat ons meisje heel onrustig in slaap viel doordat ze met haar armpjes lag te zwaaien. Daarom ligt ze nu in de puckababy :)

en eerlijk is eerlijk. Ik vind get heerlijk om naar haar te kijken.

Terugspreekfunctie zit er ook op, hadden we ook bij de oudste, gebruikten we pas later. Muziek zit er ook op. Dat vind ze heerlijk.

Meer kan ik er niet over kwijt ;)

Hoi Pippa,

Wat heerlijk om je hier nu over een babyfoon te horen ;)

Wij hebben er een met camera, merk Alecto, we zijn er zeeeeer blij me, tevn heeft deze extra functies zoals muziekjes ed maar wij gebruiken verder alleen de terugspreekfunctie.

Deze babyfoon geeft ook de temp. In de kamer weer, weliswaar met een afwijking maar goed, we houden daar rekening mee.

Wij zouden niet anders meer willen. Wat betreft het leren kennen van het huiltje, mijn ervaring is dat het echt wel even duurde voordat ik het herkende en omdat bij ons de deuren altijd dicht zijn (gang,slaapkamer) ivm de huisdieren is het helemaal ideaal.nu ook, soms huilt ze n haar slaap, als wij dan ook slapen kijk ik even op het scherm en ik zie of ik er wel of niet uit moet, meestal niet en dat is fijn.

Ook als we ergens anders naartoe gaan is het erg handig, al een paar keer een feestje gehad waarbij I in een slaapkamer lag en wij n de tuin zaten, dan is een ver bereik wel handig.

Over de luvion lees ik ook goede berichten maar die van ns was en cadeau. Succes!

Ja tis misschien een rare vraag maar een vriendin van mij had tot twee keer toe een toestel dat allerlei dwalende signalen opving. Dat wil ik natuurlijk niet! Misschien lag het aan de prijsklasse maar het waren cadeaus dus heb er niet naar gevraagd ;-)

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik zie verschillende reacties mbt de camera. Mij lijkt het ook wel fijn om te kunnen zien of 'ie zich zelf wakker slaat, of wat Babeth (geloof ik) zei over het jammeren/huilen in de slaap. Zijn jullie tevreden over de beeldkwaliteit? Maar wat een prijzen! :yikes: haha

En bijvoorbeeld de gevoeligheid? Reageert de babyfoon op het minst of geringste? Is dit ideaal of tot vervelends toe? (hiermee bedoel ik geluiden die níet van je baby komen)

En de temperatuurmeter? Ons kindje komt in de winter, dus dan is het natuurlijk van belang dat de kamer goed op temperatuur is. Dit is wel een goede functie lijkt me.

De enige échte must is dat hij nauwkeurig en zonder storing werkt en helder/minimaal ruis is qua geluid.

Ik heb in ieder geval weer uitgangspunten om over te denken en om verder te gaan met de zoektocht door het babyfoon-bos.

Overigens zijn meer ervaringen en tips welkom!

Ik zou voor een dect gaan. Wij hebben er twee: een van de philips (avent) en een van alecto . Allebei prima. En van alecto hebben we ook een analoge (DBX-82), maar die heeft idd storingen. Maar deze gebruik ik alleen om de babyfoon door te linken als ik onze oudste naar school breng/ophaal. Verder geen toeters of bellen (ja, het muziekje van de philips avent is wel handig, maar geen noodzakelijkheid).

Wij hebben de Luvion grande elite, wereldding! Is met duidelijke camera (infrarood), muziekjes, terugspreekfunctie, temperatuuraanduiding enz en storingvrij want het is een DECT. Wel prijzig maar dan heb je ook wat!

Ha Pippe,

Wij hebben de Angel Care. http://www.babyfoonstore.nl/product/136013/category-5768-babyfoons/angelcare-ac401.html

Zijn erg tevreden over deze babyfoon.

Geen storing, geen andere geluiden van andere babyfoons in de omgeving, prima ontvangst, geeft ons een veilig gevoel dat er sensormatjes onder het matras liggen.

(Hier hebben wij bewust voor gekozen omdat wij in onze vriendenkring nare ervaringen hebben meegemaakt)

Het nachtlampje van de babyfoon zetten wij alleen 's nachts aan, overdag laten we namelijk de gordijnen wat open zodat Mijke ziet dat het dag is.

Toen Mijke begon om te rollen lag ze wel eens met haar arm of been door de spijlen en kon dan niet terug rollen.

Ben toen heel vaak de trap opgegaan om te kijken.

We hebben toen een camera gekocht, met infrarood.

Een erg makkelijk ding! Kunnen we via de laptop en Iphone kijken.

Net als Babeth kijk ik ook vanuit m'n bed of het nodig is dat ik naar Mijke ga of dat ze weer gaat liggen om te slapen.

Soms is ze wakker geworden en gaat ze na enkele min weer slapen, als ik dan zou gaan kijken en ze ziet mij zou ze uit bed willen. En dit voorkom je op deze manier.

Ook hier geen storingen of ineens aangaan.

En ook wij kijken vanuit bed of het nodig is om eruit te gaan ;)

Hij heeft er geen nachtlampje op zitten maar is wel draaibaar in alle richtingen. En er kunnen meerdere camera's op. Ideaal voor de speelkamer en slaapkamer van broederlief ;)

Waar zet je de camera dan neer? Ik bedoel, van welke afstand kun je t goed zien? Ergens op een kastje of echt in het hemeltje ofzo? Wij hebben straks twee ledikantjes te monitoren en ik twijfel dus mbt wel/geen camera en of twee camera's. Beetje veel vragen misschien maar ja het is een aardige som geld om een miskoop voor te begaan haha

Wish, ik heb daar ook voor gekeken. Heb toen verschillende recensies gelezen. Valse meldingen etc. Of géén meldingen. Ik heb altijd geroepen deze te willen. Toen Lena zwanger raakte ben ik daar weer vanaf gestapt. Maar na jouw verhaal twijfel ik weer.. Kan het icm de aerosleep?

Hebben jullie last (gehad) van valse meldingen?

Sorpresa, wij hebben de camera op een kast staan, nu het bedje anders gezet is kunnen we haar niet altijd zien liggen omdat ze dan bv. Helemaal naar de kopse kant van het bed ligt.maar we vinden het nu ook niet meer nodig om hem heel strategisch ergens te monteren. Wij hebben destijds ook gekeken of het mogelijk was met 2 bedjes en dat ging, bedjes niet te ver uit elkaar en dan de camera wat hoger er recht tegenover zodat de camera min of meer van boven schuin naar beneden in de wiegjes kijkt.

Hmm we moeten dus eens gaan kijken als alles staat. We kunnen natuurlijk met onze normale camera eens kijken of we een goeie hoek kunnen maken. Moet dan met de babyfoon ook wel lukken! Recht tegenover de bedjes is de deur dus dat is tricky maar we gaan eens experimenteren :-)

Pippe,

Wij hebben de babyfoon bijna 1 jaar in gebruik en er zijn 2 valse meldingen voorgevallen.

Maar dit kwam omdat de sensormatjes te dicht bij elkaar lagen in het kleine ledikant wat op onze kamer stond de eerste paar weken na de geboorte.

Daarna in het grote ledikant geen valse melding meer gehad. *klop af op hout

De camera die wij hebben gekocht kan op de Iphone en laptop bestuurd worden. Van boven naar beneden en van links naar rechts.

We hebben de camera op de kast staan achter het bedje. We zien Mijke niet altijd liggen. Als ze opgerold bij het voeteneind ligt zien we haar niet. Maar dat vinden wij niet erg. Het gaat erom dat we zien wat ze doet als ze gaat huilen of jengelig is.

Ook heeft ze afgelopen weken uitgeprobeerd of dat wij haar knuffeldoekje terug kwamen geven als dit uit bed lag.

Nu zagen wij dat ze het knuffeldoekje soms expres uit haar bedje liet vallen. De deugniet haha