Ga naar inhoud

Uitgerekend Mei/juni 2013


Jillz1976

Aanbevolen Berichten

Chrisje, je bent pas 29 toch? Volgens mij wordt de combitest geadviseerd bij 36 of ouder, dacht ik. Nu hb je volgens mij helemaal nog geen verhoogde kans op een kindje met afwijkingen, tenzij ze in je familie voorkomen. Dacht ik hoor.

Fijndat je zwangerschap goed gaat trouwens. De misselijkheid is vervelend, maar wel een teken dat dat het goed is met je kindje en dat je echt zwanger bent, toch. Dat vond ik. Maar ben wel blij dat ik nu niet meer misselijk ben, hoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

goedemorgen Dames!

 

@Annelies wat leuk... 3 Juni ben ik jarig! hihi

 

@Crisje jaa de kinderwagen en maxi-cosi staan al in huis hoor! hihi... zooo leuk!! vriendlief rijdt elke keer even een rondje mee door het huis haha zoo schattig!

ik heb wel de combinatietest laten doen, er zit geen risico verder aan en ze zeggen toch dat via ICSI meer afwijkingen of downsyndroom voorkomt... uiteindelijk was alles goed! en kans zooo minimaal! is toch ook een stukje geruststelling vind ik. maar ieder z'n eigen keuze natuurlijk.. waar jij je het fijnst bij voelt. wij hebben het gedaan om juist de vlokkentest en vruchtwaterpunctie te kunnen uitsluiten en zijn gelukkig ook geen verdere testen nodig.

 

hier ben ik van de ergste moeheid en misselijkheid af... nu heb ik echt heel het weekend barstende hoofdpijn gehad! slapen slapen slapen maar hielp helaas niet :( vandaag gelukkig stuk beter maar we moeten het er maar bij nemen he :happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

Ik ben even niet online geweest, behoorlijk moe, misselijk de hele dag door, druk met werken ook en als ik thuis kom dan lig ik op de bank en kom er niet meer van af. Ik woon er zeg maar met mijn dekentje en kussen:-)

 

9 en half week nu, en laatst weer een echo gehad, 3 cm, armpjes en beentjes en hoofdje bewogen zo cute!!

Nu een intake volgende week, in ander ziekenhuis, en dan gelijk afspraak voor prenataal onderzoek, combitest.

Gezien ik er net wel voor in aanmerking kom ivm leeftijd (36).

Ik krijg die combi test dus pas denk ik in week 11.

 

@chrisje, wat was je uitslag met de combi test? Ik vind het lastig om te zeggen, wel of niet een punctie doen..

en was jij van de kinderwagen of Soentje?

PS ik zag de bugaboo nl in de aanbieding in Velserbroek waar zij een opheffingsuitverkoop hebben bij een babyzaak, nu laatste week geloof ik!!

 

@Annelies 3 juni, spannend he, we lopen zo vlak naast elkaar, ik voor als nog 1 juni.

 

De kinderwagen...wij konden het ook niet laten, en wij zagen op de beurs in 2011 de Mima en dat is hem ook geworden, wit met taupe bekleding. Zo mooi design, en ook handig in t bos (banden zijn als luchtbanden maar gevuld en kunnen niet lek) en de wiegje/buggy kan mooi om hoog, en omgedraaid, en de wieg zit 2 in 1 in de buggy, altijd wieg bij de hand, heerlijk!

Zo blij mee, en mijn man ook, hij zegt: lekker stoer en hip, komt helemaal goed:-)

 

Ik zag nog meer dames erbij gekomen, wat leuk!! Ik moet nog het een en ander bij lezen, dus vergeef me.

 

Vraagje: weet iemand of het al verstandig is om te gaan zwemmen in t zwembad, of moet je nog even wachten? Ik zag dat je met de sauna moest wachten tot 12 weken. (ik zit er niet langer dan 10 min in hoor, maar vind het gewoon ontspannend wellnessen.

 

succes iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff schrijf ik een heeel verhaal.. alles weg... even opnieuw maar..

 

@Jill wij hebben ook de combitest met 11 weken gehad en bij ons was de uitslag 1 op 20.000 kans op down en andere syndromen 1 op 170.000 dus echt minimaal! als je dan kijk naar de risico met een punctie 1 op 300...

wij hoeven ook geen verdere onderzoeken te laten doen gelukkig, ik zou gewoon de uitslag even afwachten en aan de hand daarvan bepalen ja of nee... wij hebben ook besloten om geen verdere onderzoeken te laten doen.

 

en de kinderwagen is binnen hoor! het is een Bugaboo geworden alleen met andere bekleding, http://www.inruilwarenhuis.nl/shop/index.php?productID=684 weet niet of jullie de link kunnen openen...

vind deze bekleding echt veel en veel leuker als de standaard Bugaboo... allemaal effe kleuren.

 

volgens mij kan zwemmen geen kwaad, Sauna komt vooral door de warmte dat ze het in het begin afraden, ik zit bijna elke avond in bad en heb nog niks geks meegemaakt hihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff schrijf ik een heeel verhaal.. alles weg... even opnieuw maar..@Jill wij hebben ook de combitest met 11 weken gehad en bij ons was de uitslag 1 op 20.000 kans op down en andere syndromen 1 op 170.000 dus echt minimaal! als je dan kijk naar de risico met een punctie 1 op 300...wij hoeven ook geen verdere onderzoeken te laten doen gelukkig, ik zou gewoon de uitslag even afwachten en aan de hand daarvan bepalen ja of nee... wij hebben ook besloten om geen verdere onderzoeken te laten doen. en de kinderwagen is binnen hoor! het is een Bugaboo geworden alleen met andere bekleding, http://www.inruilwarenhuis.nl/shop/index.php?productID=684 weet niet of jullie de link kunnen openen... vind deze bekleding echt veel en veel leuker als de standaard Bugaboo... allemaal effe kleuren.volgens mij kan zwemmen geen kwaad, Sauna komt vooral door de warmte dat ze het in het begin afraden, ik zit bijna elke avond in bad en heb nog niks geks meegemaakt hihi...
Hoi Soentje! Jeetje 1 op 20.000 maar ik had nu begrepen hoe ouder je bent dat 1 op bijv tot en met 1000, en boven de 200 geringe kans is. Hoe oud ben jij? Het kan kloppen hoor als je onder de 30 bent. Wie heeft of gaan er een combi test doe , ik hoor graag jullie leeftijd en uitslagen;-) succes!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, ook weer een berichtje van mijn kant

 

Ik heb ook al na zitten denken over vruchtwaterpunctie/vlokkentest, ik heb besloten het niet te doen, of de nekplooimeting moet zo''n hoge kans weergeven op andere syndromen dan denk ik er nog over... een kindje met down is welkom, maar andere syndromen moeten misschien meer medische zorg bij de geboorte hebben, en dat vind ik wel belangrijk,.

 

Ik ben ook nog jong, dan raden ze sowieso niet snel een vructwaterpunctie aan toch?

 

@soentje, ik heb de link geopend, ziet er erg stoer uit:)

 

Jillz, ik geloof dat wat het zwemmen betreft met bacterien te maken hebben in een zwembad, dat dat de eerste 12 weken gevaarlijk is, maar ik kan het mis hebben hoor...heb zoiets eens gehoord

 

Cyn, is deze zwangerschap anders dan je eerste? andere klachtjes en zo?

 

en hoe is t met andere dames?

 

ik merk dat ik wat ''dikker'' word... nu heb ik normaal altijd maar xs/s, dus een beetje erbij is geen ramp, maar ik krijg mn broeken niet dicht.... vind t zo stom, ik raakte er vanmorgen echt geiriteerd van, ik kan moeilijk een positiebroek gaan kopen met 7 weken, maar nu zie je echt een buik, en ik wil nog niet dat iedereen t weet, zoals collega''s enzo

 

Weet bij jullie iedereen het? ik vind het eng, ben bang dat als het dan weer fout gaat dat ik we weer zon naar gevoel bij krijg..

 

Ik zag net op fb een oud klasgenootje die verteld dat ze zwanger is.... pas 4.5 week.. dat zou ik niet durven, maar ja ieder zijn ding:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een aanvulling.

Ik heb de uitslagen van de combinatie test erbij gezet.

Zoals ik het heb begrepen is het vanaf 1:200 en lager een verhoogd risico voor Downs.

 

Zwangeren

 

Sometimes (43)

 

2e IVF poging, verse TP

Uitgerekende datum

4 mei 2013

1e echo

28 september 2012

12 weken echo

25 oktober 2012 Prima op schema

20 weken echo

17 december 2012

Overige afspraken

17 oktober nekplooimeting

Down Syndroom 1:612

Andere 1:40.000 en 1:18.000 Dus reuze goeie uitslag, geen verhoogd risico

 

 

Crisje83 (29)

 

2e ivf poging, verse terugplaatsing

Uitgerekende datum

6 juni 2013

1e echo

22 oktober 2012

2e echo

12 november

12 weken echo

20 weken echo

Overige afspraken

 

 

Moos (36)

Uitgerekende datum

31 mei 2013

1e echo

15 oktober 2012

 

volgende echo 5 november 2012

 

 

S0entje (23)

 

Uitgerekende datum

5 mei 2013

12 weken echo

18 oktober 2012

20 weken echo

14 December 2012

Overige afspraken

16 November echo 16 weken

 

Hoopvol07 (23)

1e icsi, na 10x iui

Uitgerekende datum

17 Juni

 

2e echo

7-11-12 (8.2 weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jillz, we hebben nog geen combitest gedaan! we laten ons vanmiddag wel adviseren door de verloskundige.

Hoopvol07, ik liep met 6,5 weken al in positiebroeken, door de overstimulatie hield ik nog een hoop vocht vast waardoor ik mijn broeken met elastiekjes dicht moest houden en zelfs dan zaten ze nog strak.

De vocht zit er nu nog steeds, zal waarschijnlijk heel langzaam weg gaan, maar dan word ik toch weer dikker, dus heb mijn broeken tot volgend jaar vaarwel gezegd.

Hier hebben we het de familie inmiddels allemaal verteld, een hoop wisten het al, omdat die na elke afspraak met het ziekenhuis even belde hoe het was gegaan.

Maar sommige wisten het nog niet, maar die toonde altijd al zeer weinig intresse.

Het is ook echt niet meer te verbergen, mijn nichtje vroeg anderhalve week geleden al aan haar moeder of ik zwanger was. en afgelopen weekend was er een kindje uit de buurt van 6 die vroeg of ik een baby kreeg.

Tja als zelfs een kind van 6 al kan zien dat ik zwanger ben, kan ik het net zo goed aan iedereen vertellen, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende afspraak er ook bijgezet.

:)

 

Zwangeren

 

Sometimes (43)

 

2e IVF poging, verse TP

Uitgerekende datum

4 mei 2013

1e echo

28 september 2012

12 weken echo

25 oktober 2012 Prima op schema

20 weken echo

17 december 2012

Overige afspraken

17 oktober nekplooimeting

Down Syndroom 1:612

Andere 1:40.000 en 1:18.000 Dus reuze goeie uitslag, geen verhoogd risico

 

22 november zwangerschapsspreekuur

 

 

 

Crisje83 (29)

 

2e ivf poging, verse terugplaatsing

Uitgerekende datum

6 juni 2013

1e echo

22 oktober 2012

2e echo

12 november

12 weken echo

20 weken echo

Overige afspraken

 

 

Moos (36)

Uitgerekende datum

31 mei 2013

1e echo

15 oktober 2012

 

volgende echo 5 november 2012

 

 

S0entje (23)

 

Uitgerekende datum

5 mei 2013

12 weken echo

18 oktober 2012

20 weken echo

14 December 2012

Overige afspraken

16 November echo 16 weken

 

Hoopvol07 (23)

1e icsi, na 10x iui

Uitgerekende datum

17 Juni

 

2e echo

7-11-12 (8.2 weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Hier gaat alles nog redelijk hetzelfde. Denk dat het grootste verschil zit in de middag rust. Toen ik zwanger van onze dochter was ging ik tussen de middag even lekker liggen en dat breekt me nu heel erg op. Moest van de verloskundige rustig aan doen maar dat is wel lastig met 2 kleine engeltjes!!! Hoop er maar het beste van!!

Komende woensdag 07-11 de combinatie test. We hebben er dit keer wel weer voor gekozen ook al heb ik door mijn leeftijd (30 ) niet perse een verhoogde kans maar ik hoorde van de arts in het AZM dat ze het toch wel vaak adviseren bij ICSI zwangerschappen.

Ben wel heel erg benieuwd, vind het toch wel vaak nog heel spannend, je voelt nog geen leven dus zou alles nog goed zijn daarbinnen??!! Ik hoop dat we woensdag weer een mooie echo met goed resultaat krijgen. Daarna maandag 12-11 weer naar de verloskundige i.v.m. 12 weken echo. Vind het toch wel een mijlpaal als ik dit weer bereikt heb. Toch uit de grootste gevarenzone!!

 

Ik hoop dat alles bij iedereen heel goed gaat!! Heel veel groetjes uit het regenachtige limburg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames!

 

@Jill ik ben pas 23 :) dus vanwege me leeftijd had het niet nodig geweest maar zoals cyn ook zegt, ze gaven bij ons ok aan dat via icsi toch wel belangrijk is omdat er meer kans op afwijkingen of syndromen zijn maar gelukkig is die kans bij ons heeel klein! het is inderdaad als je onder de 1 op 200 zit dat je een verhoogde kans hebt.

@Sometimes ook mooie uitslag meid! geeft toch wel een gerust gevoel he :)

@cyn succes woensdag meid! zal vast goed zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Gisteren groot gedeelte van de dag in het ziekenhuis doorgebracht. Had plotseling bloedverlies en buikkrampen. Na 2 uur eindelijk een echo en alles was goed met de kleine. Flink aan het bewegen gelukkig, maar wel hardstikke geschrokken. De dokter zei dat de moederkoek of een adertje verantwoordelijk kan zijn voor het bloeden. Als het niet meer wordt kan het geen kwaad. Ik ben me doodgeschrokken. Pfff.

 

Vandaag wel verliefd geworden op een perfecte kinderwagen. De Flair Collection van Mima. Echt zoo mooi, nu vriendlief nog overtuigen. Zijn wel schandalig duur..:)

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje sometimes dat is schrikken, gatver, is het bloeden nu gestopt? wanneer krijg je weer een echo?

 

met mij gaat het ff wat minder, vannacht is de 2lingzus van mn beste vriendin plotseling overleden....30 jaar...net een baby van 5 weken, mn vriendin is er helemaal kapot van, is in 2 dagen overleden, heel onwerkelijk. ben er echt een beetje down van merk ik, maar goed, is erg off topic, morgen 8 weekjes, woensdag echo, jasses eng haha

 

slaap lekker allemaal, xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje Sometimes bah! hoe is het nu?! bloeden al gestopt?! gelukkig wel alles goed met de kleine maar kan me voorstellen dat het echt schrikken was!

 

@hoopvol jeetje.. 30 jaar ... en ook nog een kleintje van 5 weken... heftig hoor! sterkte ermee :)

nog 2 daagjes tot de echo... spannend hoor~!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, helaas nog steeds helderrood tot roze bloed. Net jankbuitje achter de rug. Ga straks maar ff luisteren met angelsound. Alles was zaterdag goed, maar zondag weer bloed en nu ook weer. Wordt er vreselijk onzeker van ook al weet ik dat het onschuldig is.. pas weer echo op 22 november tenzij er een andere reden is. Pfff wat een stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sometimes, wat zul je ontzettend ongerust zijn! Kan me heel goed voorstellen dat je ondanks de goed echo van afgelopen weekend nog niet gerust bent.

Als het zo blijft zou ik gewoon weer bellen hoor! zal heel hard voor duimen dat het bloeden snel stopt.

Hoopvol07, wat erg! sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

jeetje ik lees wat nare berichten! Succes meiden, wat een stress tijdens de zwangerschap.

 

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. We waren natuurlijk erg benieuwd om het hartje te horen kloppen. Maar ze kon het niet vinden. Ze heeft toen gelijk even een echo gemaakt, zodat we ons geen zorgen zouden maken en daar zagen we een beweeglijk kindje met een kloppend hartje, dus dat was wel even fijn!

 

Ik heb een doorverwijzing gekregen om de 20 weken echo in het ziekenhuis te laten maken, dit in verband met de hartafwijking van onze eerste dochter. Op zich is dat een technisch foutje geweest, en is dat niet genetisch, maar wel reden voor een wat uitgebreidere echo. Toen ik dit uitlegde tijdens het telefoongesprek om die afspraak te maken, wilde de echo-arts mij met 15 weken al zien voor een uitgebreide echo. Dat is al over 2 weken. Ik denk dat het niet nodig was geweest, want ik heb geen reden om te denken dat ons volgend kind ook weer een hartafwijking zou hebben, dan win ik liever de staatsloterij, net zoveel kans. Maar wij vinden het wel prima, lekker snel weer ons kindje zien, en heel uitgebreid.

 

Ik voel me verder nog steeds heel moe en enorm lui en passief. Vooral als ik net heb gegeten voelt mijn lichaam zo zwaar, dan wil ik echt even op de bank. Nou kon dat prima de afgelopen 2 weken, want we hadden vakantie, maar deze week begint het normale leven weer, dus woensdag moet ik er ook weer aan geloven, werken. Ik moet er echt niet aan denken. Kijken of ik de dag doorkom. Anders moet ik toch aangepast werk gaan doen. Of wat minder uren per dag. Hoe is dat bij jullie? Hopelijk gaat het binnenkort over, zou je toch denken na de 12e week.

 

Nou dames, succes allemaal! En genieten van de zwangerschap (vind ik zelf nog moeilijk door dat rotte gevoel).

Liefs,

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sometimes, wat schrikken zeg! Nog veel bloedverlies gehad? Hoe voel je je vandaag?

 

Annetje-tannetje, wel even schrikken dat ze het hartje niet konden vinden lijkt me. Fijn dat ze toen direct een echo hebben gemaakt en dat alles goed is!

 

Hoopvol, wat een naar bericht! Sterkte!

 

Wij zijn gisteren voor de termijnecho geweest...wat is dat toch spannend! Gelukkig was alles goed. Ook even bloed geprikt voor de nekplooimeting. Vandaag een afspraak gemaakt. Volgende week dinsdag de nekplooimeting...wel weer een spannend moment! O, ja en ik heb er een dagje bij gekregen, nu officieel 30 mei uitgerekend, ach.

 

Morgen veel echo's las ik, heel veel succes allemaal!!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

 

Om te beginnen @ Hoopvol, wat een verschrikkelijk nieuws van je vriendin, ik heb toch even een traantje gelaten hoor! 5 weken oude baby die achter blijft omg! Heel veel sterkte, en als je prive wilt mailen kan dat altijd he? (voor iedereen natuurlijk!!)

 

@Sometimes, hoe is het in het ziekenhuis gegaan, ik las elders dat je gister of vanmiddag zou gaan? Ik denk dat je je teveel ongerust maak, maar altijd naar het ziekenhuis bellen als je ook maar denkt dat er iets vreemds aan de hand is zou ik zeggen, dat wordt ook altijd geadviseerd tenslotte.

 

@annetjetannetje, oie even schrikken als t hartje niet kunnen horen, zei je, kreeg je niet meteen een echo? Lijkt mij nog zo inimini om te horen alleen? Die vermoeidheid en er komt niks uit je handen, ken ik;-( Ik heb alle weken netjes gewerkt, er liepen allemaal projecten en ik moest...;-(( ik kon soms wel janken smiddags rond 15 uur omdat ik op mijn tandvlees liep.

Gevolg: zodra ik thuis was, snel hapje eten wat door mijn schatje werd klaar gemaakt (elke dag, en het huis maakt hij ook dagelijks uit zijn werk aan kant, en de was etc;-)) met dekentje op de bank en wordt paar uur later wakker gemaakt, zodat ik boven lekker weer verder kan slapen. Pffff je hebt helemaal niets aan mij na een werkdag. Afgelopen weekend had ik overgens 1 weekendag wel veel energie, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik de dag daarvoor dik 13 uur geslapen had:-)) De zondag was ik weer heel brak, licht verkouden, niet lekker en misselijk. Alhoewel de misselijkheid sinds afgelopen week (week 9-10) aan het afnemen is en heb ik het niet dagelijks.

Ik had het de hele dag door, en nu soms sochtends, soms even in de avond na t eten.

@Moos lekker dat je die termijn echo op 10 weken heb gehad, had ik ook, dan ben je toch weer even zeker he?

 

@ Alle dames: Ik heb niet alles bijgelezen nog, maar voor alle andere meiden, ik hoop dat alles lekker gaat met jullie:-)

 

Ik ben inmiddels 10 weken en paar dagen, en ik heb echo gehad op 7 weken 9 weken en 10 weken gehad, en alles zag er goed uit;-)

Ik ben ook licht begonnen met wat grondoefeningen (sport) want ik heb altijd best veel gesport en deze weken kon dat echt niet.

Sport er iemand hier nu ook? Tips?? Wat wel en niet te doen?

Ik wil namelijk wel een beetje mijn spieren blijven trainen, dat schijnt ook voor je 'core' goed te zijn als je buik dikker wordt en je bekkenbodemspier.

Natuurlijk begrijp ik dat we allemaal bezig zijn of ons beebje goed blijft zitten, maar denk positief;-) Hij zit er in, en komt er na 9 maanden pas weer uit:happy:

 

 

Hoe staat het met jullie Combitesten? (iig de meiden va 36 jaar?)

Ik ben erg benieuwd of jullie de uitslagen bij willen houden en wat jullie keuze gaat zijn.

Dit is het enige waar ik een beetje onrustig over ben..

 

Ik moet precies over 2 weken in het vu.

Dan krijg ik gelijk ook het 1e controle gesprek met de arts, en ik zag dan 2 wekelijks op controle moeten blijven komen

is mij gezegd. Maar of dat meteen in gaat of over paar maanden, geen idee.

In ieder geval een plakboek vol met echo's van ons beebje;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden