Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Joserr. Je loopt precies gelijk met mij. Ik ben ook 6 weken en 2 dgn zwanger en ook uitgerekend op 3 juli!

Leuk dat je ook mee wilt schrijven en wat superfijn dat je een goede echo had!

Meiske fijn dat de test weer positief was bij mvm. Altijd weer een geruststelling!

Madelin. Ik kan niet meepraten over een miskraam maar toch kan ik je angst goed begrijpen meid!

Tamara! Hoe bijzonder zal het zijn als je het mooiste verjaardagscadeau ooit zal krijgen!

Hier wel last van een wee gevoel bij eten. Echt niet fijn

Heb ook weer enorme trek in melk. En dat is voor mij echt een zwanger symptoom want dit had ik bij mijn zoontje ook.

Fijne avond meiden.

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor het warme welkom!! Het hartje heb ik niet gehoord hoor, alleen gezien. Je ziet het "boontje" heel vlug knipperen, volgens gyneacoloog is dat het hartje.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Ha meiden,

Allereerst iedereen hier; gefeliciteerd!!

Ook ik wil me nog enigszins schoorvoetend melden, ik denk dat ik durf hihih! Vorige keer helaas vrij snel van het april/mei 2013 'bankje' gekukeld dus vind het niet ietwat spannend. Deze keer voelt het echter heel anders dus ik ben vol goede moed! Vorige keer had ik vanaf het begin al geen goed gevoel en dat bleek helaas te kloppen.

Wij hebben onze eerste echo op 23 november, samen met nog een paar zie ik hahah! Toevallig ook in het AZM? ;) Ik heb op 17 oktober een 10-cellig cryootje teruggeplaatst gekregen, deze was 5 dagen oud. Wanneer ik uitgerekend ben weet ik dus niet precies... Volgens de website van Freya op 7 juli maar zij rekenen denk ik met een cryo van 3 dagen oud, zou het in ons geval dan 5 juli zijn?! Kan dat eigenlijk nergens duidelijk vinden...

Lees over bloedprikken, bij ons doen ze dat ook niet helaas. Gewoon thuis op de aangegeven datum zelf testen en dan afspraak maken voor de eerste echo. Tussen 7 en 8 weken doe ze dat. Afgelopen maandag bij het opstaan zag ik dat ik 's nachts best wat bloed had verloren. Blinde paniek uiteraard en ziekenhuis gebeld. Kon vanalles zijn maar echo of bloedprikken had geen zin, advies gewoon afwachten. Vreselijk vind ik dat, zo onzeker op dat moment! Het bloeden is gelukkig in de loop van dinsdagochtend gestopt, ik denk zelf dat ik een adertje geraakt heb met het inbrengen van de bolletjes (doe ik met zo'n inbrenghuls). Volgens de verpleegkundige kon dat heel goed. Sinds maandagavod doe ik dat gewoon weer met mn vingers en het bloeden is over. Voor de zekerheid moeten we maandagochtend nog wel een extra test doen, als het een miskraam was is de test dan blanco. Voel me verder moe en misselijk en t bloeden is gestopt dus ga er van uit dat t wel goed is. Toch wel spannend!

Aanstaande woensdag komen ze van MvM, ben benieuwd! :)

Geplaatst

Welkom josser

Hier doen ze het ook met 8 weken mijn gyneacoloog is die week weg vandaar dat ik eerder mocht. Ik weet alleen niet hoe verder want heb deze week al een echo gehad daar zag je weinig nog een rondje met een ring de zogenaamde zwangerschaps ring dit is normaal voor deze tijd. Volgende week krijg ik weer een echo benieuwd hoe het er dan uit ziet. Ik kan me daarom voorstellen dat ze het pas met 8 weken doen omdat er eerder niet veel te zien is en je toch onzeker kan blijven en met 8 weken klopt het hartje eigenlijk altijd. Tussen wk 6 en 7 begint dat geloof ik.

Geplaatst

Hoi Anne. Welkom hier,en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Leuk dat je ook meeschrijft. Kan me voorstellen dat je nog wat voorzichtig bent,maar dat zijn we allemaal.

Het blijft natuurlijk érg spannend. Eerst die vervelende slopende wachtweken,en dan de wachtweken voor de 1e echo.

Ik heb ook mijn uitgerekende datum berekend op www.freya.nl. Kan best zijn dat ik of eerder of later uitgerekend ben,maar

dat hoor ik wel bij de echo. Tot nu toe ga ik uit van 3 juli ;-)

Angstig dat je bloed hebt verloren. Maar het komt idd vaker voor. En wat fijn is het dan dat sommige mensen je gerust kunnen stellen.

Ik gebruik ook de inbrenghuls,en dat bevalt mij prima.

Veel succes bij de test maandagochtend! Toch weer spannend hé.

Geplaatst

Dankje! Wij zaten volgens mij ook samen op het Oktober-bankje toch? Helaas erg weing groen daar... :(

Die huls beviel mij ook prima, vond t wat hygienischer ook op een of andere manier. Maar ben er bijna van overtuigd dat dat die bloeding veroorzaakt heeft, alles is erg goed doorbloed nu dus zelfs een scherpe nagel kon al een kapot adertje veroorzaken vertelde ze in het ziekenhuis. Nu extra voorzichtig en toch maar weer met vinger! Vind het heel spannend die test, zit dit embryo er nog of gaat ook deze ons verlaten?! Ik ga vooralsnog uit van het eerste, positieve instelling helpt ook vast... ;)

Afgaand op Freya mag ik voor 7 juli op de lijst! :)

Geplaatst

Anne

Gefeliciteerd en welkom!!!

Ik heb zelf ook nadat ik positief getest wat bloed verloren was gelukkig niet veel en was ook oud bloed had namelijk veel bloedverlies na mn punctie. Heel veel sucses bij je test maandag zal aan je denken

Groetjes tamara

Geplaatst

Goede morgen allemaal,

Gefeliciteerd : )....meiden....leuk dat jullie ook mee schrijven...het is al een aardig clubje zo leuk hoor...

Moet zeggen dat ik er tot nu toe veel steun aan heb...

Iedereen zo zijn eigen verhaal en ieder ziekenhuis zijn eigen beleid!

Nou hier alles wel oke, gister heel erg misselijk geweest, maar vandaag gaat het wel weer...ben wel erg moe....

Lekker een vrij weekend dus we gaan eens aankleden en ff naar de markt...

Maandag alweer 7 weken! en vrijdag de ego....ben zo benieuwd wat ons zoontje ervan gaat zeggen.....

Geplaatst

Hallo dames,

Felicitaties voor allemaal!

Ik lees al een week of wat mee, maar ook ik wil me heel voorzichtig aansluiten.

Vind het nog heel eng om te zeggen dat ik zwanger ben, maar de testen en mijn lijf zeggen toch echt het zo is.

Mijn berekening op Freya vertelt me dat ik uitgerekend ben op 9 juli 2013.

Mijn eerste echo is 21 november.

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Hoi latta, gefeliciteerd!

En diana, ik slaap ook erg onrustig... Heb jij dat ook?

Enne, schaf oordoppen aan, voel je niets van en is heerlijk rustig!

Geplaatst

Goedemorgen meiden..

Tamara en nienos Succes met de echo hopend op een mooi plaatje!!

Ben erg benieuwd.

Hier is de kleind man naar school ,ik ga nog ffies terug.

Fijne dag

Geplaatst

Tamara en Nienos. Veel succes met de allereerste echo. Altijd weer een spannend momentje!

Latta,welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Vannacht was slapen voor het eerst een drama. Werkelijk,ik kon de slaap niet vatten door onrustige benen.

Dit had ik bij mijn zoontje ook,en ik kan vertellen,dat is zó vervelend.

Voorheen ging het over als ik in bed ging liggen,maar nu is het juist als ik ga liggen ;-)

Meiske,mooie ticker!

Zo even het lijstje weer naar boven halen,wel makkelijk zo'n overzichtje.

Geplaatst

Nienos: 1 juli 2013

Tamara:

Diana: 6 juli 2013

Aman: 1 juli 2013

Pammie: 3 juli 2013

Josserr: 3 juli 2013

Ikke81 : 9 Juli 2013

Latte: 9 juli 2013

Meiske74: 13 juli 2013

Madelin: 10 juli

1e echo

Nienos: 12 november

Tamara: 12 november

Diana: 13 november

Aman: 16 november

Pammie: 20 november

Latte: 21 november

Ikke81 : 23 november

Meiske74: 23 november

Madelin: 28 november

Geplaatst

Ik heb mezelf ook even toegevoegd.

Nienos: 1 juli 2013

Tamara:

Diana: 6 juli 2013

Aman: 1 juli 2013

Pammie: 3 juli 2013

Josserr: 3 juli 2013

Anne82: 7 juli

Ikke81 : 9 Juli 2013

Latte: 9 juli 2013

Meiske74: 13 juli 2013

Madelin: 10 juli

1e echo

Nienos: 12 november

Tamara: 12 november

Diana: 13 november

Aman: 16 november

Pammie: 20 november

Latte: 21 november

Ikke81 : 23 november

Meiske74: 23 november

Anne82; 23 november

Madelin: 28 november

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden