Ga naar inhoud

Pgd ivf ivm een erfelijke spierziekte

Aanbevolen Berichten

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahhhhh spannend zeg!!! En ze kunnen ook beiden goed zijn toch?? Wanneer zou er een tp kunnen zijn? Wanneer hoor je meer?? Ik duim voor je.

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Klopt bij ons er een op vier kans op de spierziekte SMA. En morgen staat de tp gepland om drie uur en hopelijk hoor ik voor die tijd of er een embryo is die niet aangedaan is. Erg spannend deze 24 uur, ik kan me niet herrinneren in deze hele MMM dat is zo zenuwachtig ben geweest. Ik heb natuurlijk nog nooit de WW gehad maar heb wel heel veel miskramen achter de rug en twee eileiders zijn verwijderd dus weet wel wat van spanning hahahaha.

Geplaatst

Probeer goed te slapen vandaag en hopelijk morgen goed nieuws!! Toitoitoi👍

Geplaatst

ohhh Moes droomscenario is uitgekomen. De 2 eicellen zijn gezond en een daarvan gaat in de vriezer, de ander wordt teruggeplaatst. Vannacht wel tien keer wakker gelegen, wat een spanning. Ik vroeg wel hoeveel cellen het waren maar ze gaf als antwoord dat het een klompje was geworden en dat de lijnen vervaagd waren zodat ze de cellen niet konden tellen. Dit heb ik niet eerder terug gelezen op dit forum maar who cares, ik krijg mijn kindje vandaag en hopelijk voor negen maanden bij me!!

Liefs Roos

Geplaatst

Heel veel succes Roos! Ik duim dat je emmie mooi en lang blijft plakken. Ik weet hoe spannend een pgd traject is.. Maar inmiddels zijn we trotse ouders van een dreumes en eentje in m'n buik :D, een succesverhaal dus!

Geplaatst

Ahhh Roos wat super joh!! Echt ontzettend fijn. Nu lekker broeden.

Groetjes Moes

Geplaatst

Nou even een update, was een drukke dag gisteren. Ben moeoeoeoeoeooe, doodmoe! Kan mijn ogen niet openhouden, rugpijn, obstipatie en steken in mijn maag. Verder een zeurderige menstruatieachtige pijn. Ik vermoed dat die utrobollen de boosdoener zijn. Ik zet het even op een rij, afgelopen zaterdag de pregnyl 10.000EH, maandag om 11.00 de punctie, vrijdag een TP van 5 dagen en ik wil gaan testen volgende week zondag. Bij mij is altijd vrij snel in een test te zien of ik zwanger ben. Niet dat het een garantie is ouzo maar wil het zo snel mogelijk weten. Zullen wel weer veel testen gaan worden hihihi…

Geplaatst

Ja die utro is altijd rot qua kwalen. Je wordt voor de gek gehouden. Maar rust vooral ook goed uit hoor!!

Geplaatst

Ik moet morgen naar mijn eigen huisarts en daar een doorverwijzing vragen. De dokter denkt galblaas maar ik denk toch meer aan mijn darmen. In ieder geval lig ik nu in bed en doe het heel rustig aan. Heb ook echt wel pijn gehad vandaag pfff…

Geplaatst

Nou heb een doorverwijzing voor een slokdarm/maag onderzoek. De verpleegkundige van het UMC heeft me ook al opgebeld en gaat dit vandaag overleggen en belt straks ook nog terug. Ze denkt niet dat het van de utrobollen komt. Ik kan het wel terugvinden van de darmen maar die maagpijn weer niet. Voor de rest gaat het stukken beter qua moeheid en geen menstruatiepijn meer. Ik heb ook geen last van opgezwollen borsten maar ben wel bang dat dat geen goed teken is. Gisteren wel getest en gewoon wit dus de pregnyl is eruit!!

Geplaatst

Zo dat is mooi dat de pregnyl eruit is. Wat vervelend joh van je lijf. Ik hoop dat dit zoveel afleiding geeft dat je embryo gewoon stiekem aan het nestelen is!

Sterkte!

Moes

Geplaatst

Heb getest en de test was negatief, tis wel heel vroeg natuurlijk maar ik kom me niet beheersen. Nou voel me niet echt zwanger maar ik besef dat het nog alle kanten op kan gaan. Heb wat verhalen terug gelezen, de een test vroeg positief en de weer niet.

Geplaatst

Hè getsie wat naar voor je! Welke dag is het nu??te vroeg testen kan ook inderdaad. Ik blijf nog voor je duimen.

Hoe gaat het verder met je gezondheid??

Geplaatst

Je zit nu op wachtdag 5! Want de dag van de tp tel je nooit mee. Dat is wel heeeeeel erg vroeg! Mijn testen waren op dag 7 altijd al heeeeel licht positief maar ook pas na 20 min en dan de kruidvat test 2voor5 euro want die zijn t gevoeligste!

Op dag 6 was bij mij de test overigens de laatste keer negatief op dag 7 dus niet!

Dus t kan nog alle kanten op je bent nog zooooo vroeg!

Geplaatst

Ja eigenlijk wel he maar kon niet meer slapen van de spanning en heb om kwart over vier vannacht getest hahaaha en daarna tot zes uur wakker gelegen. De gezondheid gaat eigenlijk wel goed, heb geen klachten meer maar eet dan ook geen brood. Heb het vermoeden dat ik daarvan de krampen krijg. Ik ben alleen errug moe, lage rugpijn en zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Gevoel dat ik ongesteld moet worden. Moet wel zeggen dat ik de verzorging van onze zoon nu wel volledig op me neem om nieuwe verpleegkundige in te werken. Dat is fysiek erg belastend. Ik doe het met liefde en plezier maar nu ben ik zelf niet helemaal fit dus de rest er om heen laat ik nu een beetje gaan. Ik ga donderdag weer een test er tegenaan gooien en dit maal haal ik die 2voor 5 euro. Ik kan het niet laten hoor dat testen hahahha…..

Geplaatst

Hoi meisjes! Ik sluit me even bij jullie aan als dat mag ;-)

Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest omdat ik een half jaar geleden mijn laatste tp had (de 4 zonder succes) heb het dus even van me af gezet. Nu zijn we bezig met de 3e poging. Gisteren hebben ze een knappe embryo van 14 cellen terug geplaatst. De beste kans Tot nu toe! Nog eentje is er de vriezer in gegaan. Wij doen pgd omdat ik drager ben van het brca - gen. Ik test altijd pas heel laat, meestal ben ik al ongesteld voordat ik überhaupt een test kan doen. Nu moet het lukken hoor! Vandaag moest ik naar een crematie, dus ben daardoor erg verdrietig. Hormonen helpen daar ook niet echt bij. Ik wens jullie heel veel succes! Die wachtweken zijn verschrikkelijk, je kunt alleen Veel afleiding zoeken.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi Maart,

Heel veel succes met deze poging hopelijk is het ook gelijk je laatste poging en je een knallende zwangerschapstest hebt aan het einde van de killing ww. Ik heb net weer getest en geen streepje te bekennen. Morgenvroeg nog een keer en dan stop ik ook met testen tot de einddatum want dit wordt niks zo.

Geplaatst

Je bent je zelf goed gek aan t maken!!! ;-) want een streep op wachtdag 5 of 6 heb ik zelden gelezen! Meestal op zn vroegst op dag 7 met die kruidvat testen andere testen kan je zo vroeg sowieso nog niet gebruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden