Ga naar inhoud

Pgd ivf ivm een erfelijke spierziekte

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou gisteren gebeld door de dokter en alle uitslagen waren normaal. Alleen zijn twee hormonen niet geprikt en dat moet dan alsnog.

Hier verwacht zij ook geen problemen dus we kunnen aan de slag. De test zal ook echt geen 6 maanden gaan duren ben alleen wel bang dat de wachtlijst bij het UMC lang is....

• 2 weken later...
  • Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op deze site. Ik hen een klein beetje endometriose en veel verklevingen in mijn buik. Waaronder de eileiders zijn verkleefd. Deze zitten ook dicht met vocht er in. Ik heb ook een hartvormige baarmoeder waar de gynecaloog maar 1 deel van de baarmoeder kan zien. Ik dacht dat eerst mijn eileiders er uitgehaald moesten worden voor IVF. Hij zag bij de laatste echo de eileiders niet meer. Hij zei dat het een goed teken is. Dan zijn de eileiders schoon.

En hoeven ze er voorlopig niet uit. Wie heeft het zelfde en is daar wel zwanger door geworden?

Ik ben best zenuwachtig voor de eerste ivf behandeling dat het mis gaat.

Ik hoop meer ervaringen daarover te mogen lezen.

Groeten Wennn

• 11 maanden later...
Geplaatst

Ik mag eind februari gaan beginnen met prikken en de punctie staat gepland op 13 maart.

6 Februari een afspraak om alles door te nemen en recepten enz, heel spannend. Wel hebben we een andere dokter, dr. Burgt die de plaats van dr. Nooteboom heeft ingenomen.

Zij heeft een andere baan aangenomen, hopelijk hebben we een klik met de nieuwe arts.

Ben begonnen met foliumzuur en nog wat vitamine, dus eigenlijk zijn we klaar voor de start. Ben zo benieuwd.....

• 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag prikinstructies gehad..

Heb het nog niet uitgeprobeerd maar zag er best akelig uit.

En heel dat traject uitgelegd gekregen, leek wel een ontmoedigingsbeleid hihihihi.

De 24ste start ik met Decapeptyl daarna Gonal-F 150e…

Hopelijk gaat het lukken met spuiten, ben wat dat betreft niet zo'n held pffffff.

In ieder geval sta ik er toch ook wel positief tegenover en zie ik wel wat op mijn pad komt, je weet waar het naartoe kan leiden en dat maakt al veel goed.

Ik zal in ieder geval proberen om een soort van verslag bij te houden misschien heeft iemand er baat bij.

• 2 weken later...
Geplaatst

Net de eerste spuit gezet, pffff heb de bijwerkingen gelezen en heb gewoon hyperventilatie nu…

Maak me veel te druk en ben bang dat ik weer een van die zeldzame bijwerkingen krijg.

De spuit voelde ik niet, daar ligt het niet aan maar mijn hoofd draait overuren.

Afwachten maar of ik me straks beter voel, heb echt een aanval, kouwe handen en hyperventilatie. Is lang geleden dat ik die aanval gehad heb.

Geplaatst

Nou vandaag de tweede spuit erin. Voelde deze keer meer dan gisteren, zat ook lager met de injectie. Heb nergens geen last van. Voel me kiplekker, was gisteren wel anders hihihi.

Had me gewoon te druk gemaakt maar heb me voorgenomen om dat niet meer te doen. Nou voorlopig spuit ik alleen de decapeptyl en drie maart moet ik stoppen met de pil. Daarna komt de Gonal-F erbij.

Geplaatst

Moet zeggen dat ik vandaag echt een off dag heb pfff.

Ben moe, chagrijnig en krijg de de laatste twee dagen met moeite de spuit erin.

Het lijkt wel of de naaldjes bot zijn, niet fijn.

Maandag stoppen met de pil en dan een week later starten met de Gonal-F.

Hopelijk wordt ik dan wat fitter. Heb met moeite gewerkt en ben in de middag een uur gaan liggen maar zou nu gerust weer kunnen slapen.

Morgen weer een nieuwe dag, hoop wel dat die spuit morgen soepeler erin gaat.

Geplaatst

Nou alweer een aantal dagen verder en nu ging het weer prima met spuiten en geen bijwerkingen (nog niet).

Vandaag stop ik met de pil en dan afwachten wanneer de menstruatie doorbreekt. Dacht dat ik daar nooit blij om zou zijn hihihi.

Heb de pil 1 1/2 door moeten slikken dus wordt wel tijd nu. Volgende week maandag de Gonal-F alweer, ben benieuwd hoe dat zal gaan met prikken enzo.

Voel me in ieder geval goed tot nu toe misschien een rotdag gehad maar daar heb ik meer last van als ik net een week voor mijn menstruatie zit.

Geplaatst

Eigenlijk schrijf ik onder het verkeerde kopje aangezien we icsi doen en geen ivf. Gisteren uitgangsecho gehad en ze hebben 8 eicelblaasjes gezien. Maandag met de Gonal-F 220E starten.

Verder last van vermoeidheid en soms een lichte hoofdpijn maar niet de gehele dag.

Geplaatst

Ik breek even in! Zorg dat je man geen koorts krijgt! Dat moet hij echt onderdrukken met paracetamol. Zodra hij namelijk koorts krijgt moet je drie maanden wachten!

Succes!

Geplaatst

Hoop het niet, hij voelt zich in ieder geval goed beroerd. Overgeven, zweten, hoofdpijn en rugpijn. Als het maar een dag is kan het dan ook kwaad? Waarom is dat dan dat we drie maanden moeten wachten? In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!!!

Geplaatst

Ik zou hem nu preventief elke 8 uur een paracetamol geven tot hij beter is. Ook bij één dag koorts moet je stoppen en drie maand wachten. Koorts dood de zaadcellen. Neem anders morgen even contact op met het zh wat hun richtlijnen zijn. Bij icsi is het misschien minder erg dan bij ivf.

Geplaatst

Ik liet mijn vriend om de drie uur zn temp meten en om de 4 uur nam hij 2 paracetamollen.

De kwaliteit van t zaad gaat enorm hard achteruit van t zaad en pas na 3 maanden is alles weer ververst.

Hier is t zowel met icsi als met ivf dat koorts uit den boze is.

Heel veel succes en hopelijk valt t mee!

Geplaatst

Gelukkig is mijn man alweer beter. Het was denk ik een combinatie van stress en iets verkeerds gegeten. Hij heeft nu in ieder geval nergens geen last meer van. Ik ben natuurlijk wel benieuwd als hij zijn zaad inlevert of er iets aan te zien is. Maar vooralsnog geen problemen zegt het ziekenhuis. Ik daarentegen heb wel allerlei vage kwaaltjes. En vooral onder in mijn rug krijg ik af en toe echt heftige steken. Ach ja als er een zwangerschap uit voort komt dan is het het zeker dubbel en dwars waard. Het spuiten ging vandaag wel weer goed en pijnloos.

Geplaatst

Zo begint al aardig dichtbij te komen, maandag echo om te kijken hoe het ervoor staat. Begint al wat gevoeliger te worden in mijn buik. Ben zo benieuwd!!

Hoop dat ik voor mijn verjaardag een mooi embryootje mag ontvangen meer vraag ik niet hihihhihi.

Prikken gaat goed, soms wat lichte hoofdpijn maar voornamelijk vermoeid maar dat gaat ook op en neer gedurende de dag. Het valt me nu nog mee maar zie wel tegen de punctie op na al die horrorverhalen die ik gelezen heb brrrr….

Geplaatst

Gisteren ging het prikken moeilijk. Ik heb twee keer opnieuw moeten prikken en daarbij bloedde het ook. Tot nu toe nog niet gehad.

Ben echt blauw nu hopelijk vandaag beter. Morgen om 9 uur echo moet echt vroeg weg zeg pffff.

Geplaatst

Geweest vanmorgen en nu vrijdag terugkomen. Er wordt niet veel gezegd volgens mij groeide er niet zoveel. Snap er niks van dan het zo gaat zeg. Je moet komen, liggen, kijken, aankleden en donderdag terugkomen, daag mevrouw. Lijkt wel een fabriek!!

Geplaatst

Vanmorgen weer naar Utrecht geweest. Pfff links er maar 1 en rechts 5. Ik moet morgen weer terugkomen en dan gaan ze kijken en een besluit nemen. Met ICSI en PGD heb je met zo'n aantal niet genoeg. Echt balen!!!

Geplaatst

Gisteren om 23.00 pregnyl spuit en maandag om 23.00 de punctie. Kijk er niet echt naar uit maar wil wel resultaat na al die weken van hormonen spuiten. Mijn grootste angst is dat er geeneen embryo zal overblijven. Heb niet zo heel lekker geslapen en droomde op den duur gewoon dat ik een baby had gekregen, hoezo nergens anders aan kunnen denken!

Geplaatst

Punctie gehad vanmorgen en wat is dat 1000% meegevallen zeg. Voelde praktisch niets en had paracetamol en diclofenac voorgeschreven gekregen. Alleen viel het aantal tegen; 4 eicellen!! Donderdag word ik gebeld voor een evt. terugplaatsing. Deze week zal erg spannend zijn.

Geplaatst

Gelukkig dat het meeviel!! Duimen dat het met de bevruchting goed zal gaan. Lekker uitrusten zodat je klaar bent voor een terugplaatsing.

En dan granaatappelsap drinken voor de goede baarmoeder!

Groetjes,

Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden