Ga naar inhoud

Pgd ivf ivm een erfelijke spierziekte

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Bianca klopt ook wel. Ik weet ook wel beter maar ik wil zo graag. Toen mijn zoon geboren werd was ik zo blij en wat werd dat een nachtmerrie na 7 maanden toen wij te horen kregen dat hij ongeneeslijk ziek was en dat we van elke dag moesten genieten. Nu wordt hij 7 jaar en wat is de weg naar deze dag zwaar geweest. In de tussentijd ook nog een dochter verloren met 21 weken zwangerschap na een vlokkentest. Ik heb nu 5 jaar rustig aan gedaan met hele diepe dalen ben ik nog steeds aan het knokken maar wat zou een kindje welkom zijn. Iedereen in mijn omgeving vraagt zich af waar ik aan begin omdat de zorg van mijn zoon veel inspanning vergt maar zo voelt dat voor mij niet. Zodra hij naar school gaat voel ik me leeg en futloos. Het liefst kruip ik terug onder de wol en wacht ik tot hij weer terug is maar dat kan natuurlijk niet. Maar een baby zou daar natuurlijk verandering in brengen. Eindelijk weer een keertje geluk na al die zware jaren. Ik hou heel veel van mijn kinderen en daarom weet ik dat een nieuw kindje een warm thuis zal krijgen. Hopelijk is het ons gegund ook voor de andere die zo graag willen. Ik lees hier door het forum heen, ik leef dan ook echt mee. Zoveel schrijnende verhalen, ook die van jou Bianca, ik voel zo de wanhoop, hoop en steun van iedereen. Het verlangen is gewoon te sterk….

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal. Wat goed dat pgd nu mogelijk is. Ik hoop echt dat het lukt! Je hebt wel wat positiviteit verdiend!

Ik ga nog niet testen, misschien op dag 11 pas. Na 5 tp's durf ik nergens meer op te hopen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

jazeker Maart ben er ook heel blij mee. We hadden 4 eicellen waarvan drie er over waren gebleven. Een deelde niet meer en toen waren er nog maar twee over. Die moesten toen nog getest worden, nou dat was echt spannend. Bleek dat ze alletwee gezond waren, hoe cool is dat. Had ik niet verwacht maar wel gehoopt.

Had jij ook een blasto gekregen, denk het wel toch want de PGD word pas op dag 4 gedaan toch? Nou ik hoop wel voor ons alletwee, Nu moet het gewoon goed gaan!

Geplaatst

Vandaag weer getest en als ik heeeellll goed keek zag ik een tweede streep. Heel licht maar zag het wel. Weet iemand of dat die tweede streep altijd licht zichtbaar word door de urine ofzo?? Ik had een nieuwe test uit de verpakking gehaald maar daar zag je niks maar de streep was zo licht dat ik alweer twijfel. Voel me wel steeds beter op lage rugpijn na en mijn borsten worden voller. Het zal toch niet zo zijn…..morgenvroeg maar weer een test doen. Moet zeggen dat het me wel door deze week heeft geholpen anders was ik denk ik nu wel op van de zenuwen….

Geplaatst

Ik durf het niet te zeggen, heb nog nooit een positieve test gezien helaas. Wat wil blasto precies zeggen? Ik had een top embryo van 14 cellen groot. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, paar dagen voor de officiële dag denk Ik.

Ik hoop dat de test positief was! Ik zou het morgen gewoon nog een keer proberen

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Een tweede streep komt niet zomaar!!!! Dus ik feliciteer je toch voorzichtig hoor. Super!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@Moes Dankjewel maar wacht nog wel even af hahahha ben nog nooit zo onzeker geweest.

@Maart een blasto is als het al zover gedeeld is dat de cellen niet meer te tellen zijn en ook klaar is om in te gaan nestelen. Dit is de 5de dag. Vindt het raar want jij doet ook PGD en ze hebben tegen mij gezegd dat ze pas cellen op de 4e dag eruit kunnen halen om getest te worden in Maastricht. Meestal duurt het een dag en is de tp dan op de 5de dag. Op hoeveel dagen zat jij met de tp?

Geplaatst

Jij gek aan t worden? Dan ben ik ook gek! Want ik zie een streepje!

Voor wachtdag 8 is t een heel mooi begin!

Alvast een voorzichtige felicitatie!

Als je iedere dag gaat testen ;-) zou ik dat met deze testen blijven doen omdat er veel testen zullen zijn die hem nu nog negatief laten zijn!

Spannend! !!

Geplaatst

Nee ik heb nergens meer last van behalve aanhoudende lage rugpijn. Er komen zoveel termen voorbij en de meeste ken ik nu wel maar dat was toch een moeilijke hahahhaha. Hier nog hetzelfde, de testen laten telkens een lichte streep zien had wel verwacht dat die strepen donkerder zouden worden dus vrees nu weer het ergste. Het kan ook geen BBZ zijn want eileiders die zijn er allebei uit. Ik wacht maar af en zaterdag op de testdatum maar een clearblue ertegen aan….

Geplaatst

Je hcg verdubbeld pas met 48 a 72 uur! Dus dat de test nu niet donkerder is is logisch! Morgen moet je als t goed is wel een klein verschil zien! Houd moed!

Geplaatst

Graag gedaan kleine moeite!Ik begrijp je onzekerheid hoor! Ik had dat net zo ik was ook al vroeg gaan testen. En wist dat de test om de dag donkerder zou worden maar geloven doe je dat op dat moment niet! T is ook bijzonder met mn nieuwe vriend is t ook steeds in 1x raak geweest met mn ex na 7.5 jaar 1x een mk thats it! Zal zo mn testen eens sturen van deze zwangerschap!

Geplaatst

Zo zie je maar dat ze niet heel snel donker werden! En bij iedereen is t ook weer anders! Bij mij verdubbelde t in 48 uur wellicht bij jou in 72 uur!

Geplaatst

Nu nog geen veel donkerdere test is logisch, het hcg is nog laag en zelfs verdubbeling is dan in de test niet direct zichtbaar, de lage rugpijn begon bij mij een week na de punctie en heb ik nog steeds ( overigens bij alle zwangerschappen gehad)

spannend !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden