Ga naar inhoud

Pgd ivf ivm een erfelijke spierziekte

Aanbevolen Berichten

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zou volgens de berekening van freya nu dus op 3 wk en 5 dg zitten en dan zou je toch echt wel wat moeten zien. En aangezien ik dus die klachten heb hou ik er toch sterk rekening mee dat ook deze poging niet geresulteerd heeft en een zwangerschap. We geven de moed niet op, nu ga ik eerst lekker 6 weekjes op vakantie en daarna weer verder met de 2de ICSI behandeling.

Geplaatst

Ik wil je helemaal niks aanpraten hoor, maar 3w5d = 12dpo. Volgens The Betabase is het gemiddelde HCG niveau op die dag 47. Het laagste niveau is zelfs maar 3. Dus ik denk niet dat iedereen al wat ziet op 12dpo. Daarnaast komen alle symptomen die we in die eerste periode hebben sowieso van de progesteron. En die kunnen net zo goed op ongi als op zwangerschap duiden. Het is een rottijd, maar ik zou zeker niet zomaar stoppen met de utrogestan en ik zou over een dag of 2 nog een keertje testen.

Geplaatst

Ik snap wat je bedoeld. Maar het wilt niet gelijk zeggen dat het mislukt is.

Ik heb een aantal jaren geleden ook en blasto cryo terug geplaatst gekregen. En pas na 1 uur was er op de kruidvat test echt een TE verwaarlozen streepje.

Hoe dan ook je hcg is dan echt nog zo laag en sommige vrouwen beginnen sowieso pas heel laat met de aanmaak van HCG!

Ik snap hoe je denkt maar op dag 7 een negatieve test van een blasto cyro zegt echt nog helemaal niks hoor!

Geplaatst

Ik wacht het ook af maar heb totaal geen medicatie gebruikt deze keer dus daar kan het niet aanliggen. Ik hoop natuurlijk wel dat ik me vergis maar ga er nu geen test meer tegenaan gooien. Wacht wel gewoon op mijn menstruatie of niet 😉

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Te snel gedrukt. Nu eerst op vakantie en dan weer met frisse moed er tegenaan. Zal wel oktober worden want er is blijkbaar een wachtlijst. Wens iedereen succes met zwanger worden, zwangerschap en ook helaas de teleurstelling dat het niet gelukt is. En ik schrijf zeker weer verder als we weer beginnen.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• 3 maanden later...
Geplaatst

Inmiddels alweer een tijd op weg en morgen staat de punctie gepland. Heb weinig tijd gehad om een update bij te houden maar deze keer is het spuiten me ook wel meegevallen behalve op de botte naalden na dan.

Er zijn 12 follikels gezien en morgen om 10.00 uur is de oogst. Meer als de vorige keer en voel mijn eierstokken nu ook iets meer. Ben wel benieuwd hoe de punctie gaat verlopen omdat ik er de vorige keer weinig last van had. Toen waren er 5 follikels aangeprikt en zijn er nu wel wat meer. Dan is het weer afwachten hoeveel erover blijven als de PGD is toegepast. Al met al weer een spannende tijd maar we gaan er weer voor.

Geplaatst

Punctie viel tegen pfffff. Andere dokter? die het uitvoerde. De oogst is wel goed, 10 eicellen!! Nu nog bevruchten, PGD op uitvoeren en dan kijken wat er daarvan over blijft. Heb trouwens ook last van napijn gehad maar nu ik het hier neertyp is de pijn volledig weg en doe ik alweer de dagelijkse dingen. We doen het voor een goed doel en hopelijk krijgen we nu een positief resultaat…

Geplaatst

Wat een tegenvaller. Uiteindelijk maar 3 over die vrij waren van ziekte en goed doorgedeeld. Een is afgevallen omdat die niet genoeg was om in te vriezen. Nu dus een terug geplaatst en een in de vriezer.

Nu maar hopen dat het blijft plakken pffff ben doodmoe van die utrobollen. Verstopte darmen en vannacht super veel pijn in maagstreek. Nu ik er aan terug denk was het de vorige keer ook zo gegaan maar toen wist ik niet dat het daarmee te maken had.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden