Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

@ Guusje: RESPECT!

@Lisa: Met recht een kl*tedag. Ik hoop dat vandaag al een beetje beter zal worden dan gisteren meid. Vind het heel erg voor je, weet niet wat ik erop moet schrijven...

Bij mij is vandaag officieel wd2 begonnen. Nog nergens last van, ga de hele dag bij mezelf te rade: voel ik mijn (.)(.) erger dan anders? Ben ik misselijk? Voel ik iets in mijn buik? Maar alles is nog te vroeg om te concluderen of het echt zo is. Ik ga er stiekem wel vanuit dat de poging geslaagd is, maar ik ben bang dat de teleurstelling wel erg groot zou zijn als het niet het geval is. Ben nu dus nog vol goede moed en hoop. Voel me reuze beroerd door de utrobollen en verder geen kwaaltjes of klachten. Ik hoop dat het niet lang duurt voordat ik heel veel kwaaltjes en klachten heb! Ben wel heel beroerd, ook door die bollen... En heb spierpijn in mijn buik en rommelende darmen. Ik hoop dat er van alles gebeurd daar binnen. Gisteren de hele dag gewerkt en daarna met een vriendin uit eten geweest en naar de film, dat viel tegen want ik ben echt heel moe... ...vandaag nog even 1 dagje doorzetten en dan zien we wel verder!

Op het nieuws hadden ze horrorweer aangekondigd met veel sneeuw enzo. Het is megagrappig! Ik sta voor het raam en kan nog niet eens 1 sneeuwvlokje ontdekken buiten. Haha, hoop dat het straks lekker rustig is op de weg en dat veel mensen een extra vrije dag hebben genomen om fileleed te voorkomen.

Dames, allemaal een prettige dag vandaag! Lieve groetjes Ancoliene

Geplaatst

Ik lig dus al eeuwen wakker.

ik lig niet onwijs te piekeren maar ik denk wel veel na over mn eventuele zwangerschap.

Ik begin nu wat pijnlijke borsten te krijgen

en wat zware onderbuik gevoelens

dat laatste voelt gewoon alsof mijn ongie er aan komt

maar ja, zo kan zw zijn ook voelen...

jullie kennen t allemaal, het getwijfel erover

akara ik heb geen last meer vd punctie hoor, sinds een paar dgn

maar pijnlijke gevoeligheid, alsof je net steeds teveel hebt gedaan, bleef een kleine week

trouwens, hoe voel jij je nu?

vertellen jullie het al aan mensen, familie?

ik moet zaterdag bij familie helpen klussen eigenlijk, verven. Maar ja das niet goed voor je toch, die verflucht voor als je zw bent. Voelt zo overdreven maar ik wil toch heel voorzichtig zijn hiermee want wie weet ben ik zw. Mijn schoonzusje hft vorige wk een miskraam gehad, super erg! Mocht mij dat overkomen, dan wil ik niet mezelf schuldig voelen dat t misschien door het inademen van die zooi komt.

Maar ja dan moet ik dus een excuus gaan verzinnen waarom ik niet kan komen... Terwijl ik nieteens weet of ik zw ben

Pfff zo'n hekel aan.

Maar goed ik mag over een wk testen dus wie weet kan ik daarna helpen klussen en anders mijn goede reden vertellen..!

durf er nog niet op te hopen

weet je eigenlijk ook weer wel

álle omstandigheden tijdens deze 6e icsi waren zo perfect...

en ik slik zo trouw mn vita's en granaatsappie en utrobollen enzo

het zou eigenlijk gewoon zo moeten zijn...!

aaaah zie je, dit bedoel ik nou

gepieker

dus

de klok slaat 6u nu

pffff wil slapuuuuh

dit heb ik nooit eigenlijk, wakker liggen

mijn mans wekker gaat... Ik stop nu maar

Geplaatst

ff snel

@Brenn ik vind het heel erg jammer voor je!! Nog veel sterkte! Is dit niet een beetje vroeg?

@Lisa heel veel sterkte meid en dezelfde vraag voor jou, is dit niet onwijs vroeg dat je begonnen bent met vloeien?

Hier al heel veel sneeuw, wind, alles erop en eraan. kwam snel ff kijken maar ga nu de dochter wakker maken om naar de onthaalmoeder te vertrekken.

Ik voel me redelijk, af en toe misselijkheid en m'n borsten die 'tintelen' Vanavond doe ik wel uitgebreider verslag.

Geplaatst

Brenn nee he... Jij ook al...

lisa ik heb net gedouched en zat nog over jouw bericht na te denken

brenn dit geldt ook voor jou:

is het inderdaad niet heel vroeg?

Hebben jullie een test gedaan eigenlijk? Gewoon voor de zekerheid...

want vloeien kan ook tijdens een zw

meestal oud bruin bloed

maar rood kan ook voorkomen en dan is er niet altijd wat aan de hand...

Lieve meiden ik wil jullie geen valse hoop geven maar ik mijn vraag is wel of jullie t zeker weten of niet...

Geplaatst

Dank jullie voor de lieve berichtjes. Het is idd wel heel vroeg, maar het is wel echt ongesteldheid bij mij. Ik heb nog geen test gedaan, maar dat heeft ook weinig nut want het is bij mij pas w8. Daar zou je denk ik toch nog niks op zien. Ik moet wel gewoon bloed laten prikken, dus daar kan het altijd nog uit opgemaakt worden. Dank je in ieder geval voor de lieve woorden.

Geplaatst

Bedankt Guusje! Ik denk dat ik inderdaad wacht tot de bloedtest dan zit Ik 16 dagen na TP.. Nog maar een paar dagen!Liefs op

Hoi Claudiaaa, ik teste altijd bij een verst TP de ochtend zelf voordat ik naar het zkh ging voor een bloedtest, en bij een cryo TP eerder. Maar volg je gevoel, je moet doen waar je je het prettigst bij voelt.Toi toi toi
Geplaatst

Wat een klotezooi voor je meis... Weet dat mijn woorden niet helpen maar ik wil je veel sterkte wensen. X

Hoi meiden, het is bij dezen voor mij de grootste k*tdag van 2012. Eerst de crematie en nu ben ik ook vanavond begonnen te vloeien. Helaas dus voor ons. We hebben er heel veel verdriet van, maar gelukkig hebben we wel elkaar en kunnen we het er goed over hebben. Hopelijk gaat het bij de rest wel voorspoedig. Liefs
Geplaatst

Nee!!! Wat een rotdag... Ik krijg ook net te horen dat het heel slecht gaat met m'n omaatje... Bidden dat ze het redt. Ik duim voor iedereen hier dat het snel raak is. X

Ben gisterenavond gaan vloeien....:'(
Geplaatst

@Guusje: Je schrijft mooi over je situatie. Ik hoop voor jullie dat de pijn van het gemis (die er ongetwijfeld nog is) een goede vorm kunnen geven. (Beetje lastig hoe ik het goed op moet schrijven, maar ik word altijd een beetje kriegel van iets een plekje moeten geven. Ik wil het helemaal geen plekje geven, ik wil een wiegje met een baby erin een plek geven. Maar een goede manier en vorm om er mee om te gaan, vind ik veel beter klinken :-)

Ik ben erg benieuwd naar je artikel, ik geloof dat ik ergens wel eens gelezen heb dat dat eraan zat te komen. Spannend hoor! Weet niet of ik dat zou durven.

@Lisa: Wat een een ontzettend stomme dag. Gatverdamme zeg. Wat een verdriet zo alles tegelijk.

@Brenn: Bij jou ook niet gelukt. Getver zeg, wat stom. En zo snel mis ook al. Daar was ik de eerst TP zo boos en verdrietig over, dat ik niet eens de testdag gehaald had.

En zoals Armanda zegt, van mijn zkh moet ik eigenljk ook altijd testen ookal ben ik gaan menstrueren. Volgens hen komt dit vloeien veel vaker voor bij een IVF/ICSI zwangerschap dan bij een normale zwangerschap. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat jullie geen zin hebben in witte testen. Vind ik zelf ook het aller stomste van de hele wereld.

@Dromenvan: Ik moet stiekem een heel klein beetje lachen om je check-drang. Maar dat is geloof ik omdat het zo herkenbaar is. Niet gaan wanhopen als je klachten verdwijnen. Ik krijg altijd enorme dikke aders op mijn borsten van die bollen, maar dat verdwijnt na 7-8 dagen utro gebruik, terwijl ik dan wel nog steeds utro gebruikte. Daardoor concludeerde ik dan dat het weer mislukt was. Dat bleek vorige keer helemaal niet te kloppen. Dus ookal verdwijnen je klachten in de wachtweken; het kan nog alle kanten op! Houd moed hoor!

En Armanda: dat bovenstaande geldt ook voor jou! Gewoon moed houden (moet je horen wie het zegt). En dan klussen, pff, ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Kan je niet zeggen dat je je niet zo lekker voelt en alleen de hele dag de catering doen. Het is altijd minstens zo belangrijk om je klussers goed te verzorgen, dan dat je zelf hard aan de klus gaat. Zo heb ik het al een aantal keer opgelost bij de verhuizing van mijn broertje.

Claudiaa: Nog maar 5 dagen. Het gaat nu opschieten. Houd vol! En heel veel sterkte met je oma.

Hier vandaag lopend naar de apotheek om nog extra Orgalutran te halen. Want ik moet inderdaad langer door spuiten dan vorige keren en had dus spuiten te weinig. Wat een mooie sneeuw, het knerpt zo lekker.

Nog vandaag spuiten en morgen en dan ook de Ovitrelle. Maandag is de punctie. Ik doe gewoon alsof dat nog heel ver weg is, want het is maandagochtend vroeg genoeg om me zenuwachtig te maken. Ik vind puncties echt heel naar. De eerste keer was een hel, zo pijnlijk. En de tweede keer zat ik echt huilend in de wachtkamer totdat ik aan de beurt was. Maar toen viel het eigenlijk wel mee.

Geplaatst

Okaasan, ik had ook altijd onwijs pijn tijdens de puncties

maar deze x hebben ze een dunnere naald gebruikt, daar kan je gewoon om vragen, dat scheelde echt onwijs!

Geplaatst

@ ancoliene heel herkenbaar de hele tijd bij jezelf hoe je je voelt, de kwaaltjes etc.. Ik probeer het echt uit te schakelen, want door die stomme bollen kun je er zo weinig uit opmaken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor!

@armanda kan me voorstellen dat opziet tegen het klussen. Het idee van de catering doen vind ik wel een goede suggestie

@brenn wat kl*te zeg! Sterkte meid

@akara hoe is het met jou? Worden je klachten van overstimulatie al minder?

@ claudiaaa wat een rotbericht van je oma. Ik hoop dat het goedkomt!

@ okaasan maandag de punctie. Kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt! Bij mij deed het de eerste keer ook vreselijk zeer, ondanks d.ormi.cum en pijnstilling. De tweede keer ook, maar ik kon het nu beter opvangen met mn ademhaling.

Gister was voor mij de tp. We hebben gekozen voor twee emmy's; een 8-cellig icsi en een 10-cellig ivf embryo. Beide 2e klasse. Omdat alle andere embryo's klasse 3 of zelfs maar 4 zijn hebben we, ook mede gezien de ervaring vd vorige keer, geen vertrouwen dat er cryo's zijn. Dus wilden we kans nu zo optimaal mogelijk maken. Dus ik zit nu met twee emmy's aan boord. En daar geniet ik echt van. Vind het weer zo bijzonder. De vorige keer had ik ook nauwelijks aandrang om eerder te testen, dus ik denk dat ik rond 19/20 december ga testen. Bij ons doen ze geen bloedtest, dus dat wordt thuis. Tenzij ik eerder ongesteld wordt natuurlijk. Maar daar ga ik gewoon niet van uit.

Lichamelijk gaat het verder best goed. Op de echo was gister gelukkig geen vocht in de buik te zien. Wel nog enorm opgezette eierstokken, dus moet goed blijven opletten. Ben de hele week thuisgebleven en elke dag een paar uurtjes vanuit huis gewerkt. Maandag wel weer naar kantoor.

Fijn weekend meiden

Geplaatst

@pinklady ik ben heel erg moe. Kan echt overal in slaap vallen op dit ogenblik. Mijn buik staat ook nog steeds heel dik en heb er af en toe last van. Gewoon blijven opletten dus. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor een eerste echo. Die is de 17de december. Ik ben dan precies 6 weken dus wie weet is er dan al iets te zien...

Geplaatst

Meis bedankt! Sluit me aan bij wat je zegt over iets een plek geven, klinkt helemaal niet fijn... Jeetje jij hebt al bijna de punctie ik ga heel hard voor je duimen! Mijn puncties vielen heel erg mee, zelfs laatst toen ik ruim 15 eitjes had... Daarom hoop ik voor jou ook dat ze het voorzichtig en zo pijnloos mogelijk doen... Ik ga proberen te genieten van mijn weekend en idd niet teveel te letten op kwaaltjes of verdwijnende kwaaltjes... Er is geen enkele houvast en dat maakt de ww zo moeilijk..Succes!!! Liefs

@Guusje: Je schrijft mooi over je situatie. Ik hoop voor jullie dat de pijn van het gemis (die er ongetwijfeld nog is) een goede vorm kunnen geven. (Beetje lastig hoe ik het goed op moet schrijven, maar ik word altijd een beetje kriegel van iets een plekje moeten geven. Ik wil het helemaal geen plekje geven, ik wil een wiegje met een baby erin een plek geven. Maar een goede manier en vorm om er mee om te gaan, vind ik veel beter klinken :-)Ik ben erg benieuwd naar je artikel, ik geloof dat ik ergens wel eens gelezen heb dat dat eraan zat te komen. Spannend hoor! Weet niet of ik dat zou durven. @Lisa: Wat een een ontzettend stomme dag. Gatverdamme zeg. Wat een verdriet zo alles tegelijk. @Brenn: Bij jou ook niet gelukt. Getver zeg, wat stom. En zo snel mis ook al. Daar was ik de eerst TP zo boos en verdrietig over, dat ik niet eens de testdag gehaald had. En zoals Armanda zegt, van mijn zkh moet ik eigenljk ook altijd testen ookal ben ik gaan menstrueren. Volgens hen komt dit vloeien veel vaker voor bij een IVF/ICSI zwangerschap dan bij een normale zwangerschap. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat jullie geen zin hebben in witte testen. Vind ik zelf ook het aller stomste van de hele wereld. @Dromenvan: Ik moet stiekem een heel klein beetje lachen om je check-drang. Maar dat is geloof ik omdat het zo herkenbaar is. Niet gaan wanhopen als je klachten verdwijnen. Ik krijg altijd enorme dikke aders op mijn borsten van die bollen, maar dat verdwijnt na 7-8 dagen utro gebruik, terwijl ik dan wel nog steeds utro gebruikte. Daardoor concludeerde ik dan dat het weer mislukt was. Dat bleek vorige keer helemaal niet te kloppen. Dus ookal verdwijnen je klachten in de wachtweken; het kan nog alle kanten op! Houd moed hoor!En Armanda: dat bovenstaande geldt ook voor jou! Gewoon moed houden (moet je horen wie het zegt). En dan klussen, pff, ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Kan je niet zeggen dat je je niet zo lekker voelt en alleen de hele dag de catering doen. Het is altijd minstens zo belangrijk om je klussers goed te verzorgen, dan dat je zelf hard aan de klus gaat. Zo heb ik het al een aantal keer opgelost bij de verhuizing van mijn broertje.Claudiaa: Nog maar 5 dagen. Het gaat nu opschieten. Houd vol! En heel veel sterkte met je oma. Hier vandaag lopend naar de apotheek om nog extra Orgalutran te halen. Want ik moet inderdaad langer door spuiten dan vorige keren en had dus spuiten te weinig. Wat een mooie sneeuw, het knerpt zo lekker. Nog vandaag spuiten en morgen en dan ook de Ovitrelle. Maandag is de punctie. Ik doe gewoon alsof dat nog heel ver weg is, want het is maandagochtend vroeg genoeg om me zenuwachtig te maken. Ik vind puncties echt heel naar. De eerste keer was een hel, zo pijnlijk. En de tweede keer zat ik echt huilend in de wachtkamer totdat ik aan de beurt was. Maar toen viel het eigenlijk wel mee.
Geplaatst

Bedankt voor t meedenken. Vind het ook een goeie tip om onder het klussen en verven uit te komen, behalve dat er al een zwangere van 26 weken rondloopt en zij gaat de catering doen...

ik vind t echt heel naar om te liegen maar ik ga denk ik zeggen dat ik migraine heb. Heb trouwens wel lichte hoofdpijn. Dat scheelt ;-)

het is natuurlijk ook een optie om t ze gewoon te vertellen maar dan weet gelijk de hele familie het. En als t dan niet lukt dan zijn wij gelijk het zielige schaap met kerst enzo. Daar had ik nou juist geen zin in.

Tja. Dit klinkt missch overdreven maar hier heb ik t altijd heel moeilijk mee, met afspraken waar je nu niets mee kan...

nou ja, nog een week! Ik ga netjes vrijdag testen. Nog 6 nachten...

he fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hallo meiden,

mn menstruatie zet maar niet door, vrees dat dat door die toverballen, utrogestan, komt. Had donderdagavond beetje helderrood en daarna alleen maar beetje bruin. Maar ja, zo begint mn menstruatie ook vaak...

Heb nog steeds geen test gedaan hoor.

Was eigelijk gestopt met utrogestan op donderdagavond. Maar zh zei vrijdag toch opmaken! En dinsdag toch n bloedtest. En kan nog alle kanten op je menstruatie is er nog niet.

Maar eerlijk gezegd, reken ik daar niet op. Wil niet blij gemaakt worden met n dooie mus...

Geplaatst

Hey Brenn,

Aaahhh wat spannend dan ook bij jou zeg. Want een beetje rose (als het daar bij blijft) en dan bruin... kan vanalles betekenen!

Bij mij betekende het vorige keer dat ik zwanger was. Heb ong. 3 weken bruin verlies gehad! Was toch zwanger en was dus niet erg.

Ik hoop heel erg voor je dat je menstruatie er niet aankomt en lekker opzout voor de komende 9 maanden!

Heb effe het lijstje weer erbij gehaald.

FM/echo/BMS

Punctie

10 dec: Okaasan

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 verse tp)

5 dec: Ancoliene

13 dec: Okaasan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn 6de ICSI poging na nu 3 jaar te proberen om zwanger te worden. Ik heb 30 november de punctie gehad en 3 december de terugplaatsing van 2 embryotjes (beide morula stadium), geen cryo's. Dus de 17de testen (thuis).

Ik herken je verhaal heel erg Armanda, twijfel over hoe je lichaam voelt, of dat wat je voelt iets te betekenen kan hebben, het niet willen zijn in verflucht, niet willen vertellen waarom maar ook niet willen liegen. Die migraine is een goed excuus. Ik zou er ook niet rond gaan lopen want dan is het nog moeilijker uitleggen.

Succes allemaal, op naar heel veel mooie positieve testen...

Groetjes!

Geplaatst

Mezelf weer even aangevuld

FM/echo/BMS

Punctie

10 dec: Okaasan

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 verse tp)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2embryo's)

13 dec: Okaasan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Hi dames!Ik weet dat het wachten in dit forum vooral slaat op het wachten na tp, maar vind eigenlijk dat het hele traject een en al wachten is.. Lees zo nu en dan met jullie mee en omdat het bij mij nu ook wat dichterbij lijkt te komen, wilde ik me toch even voorstellen. Wij zijn nu bezig met eerste ronde ivf (lange protocol), en afgelopen week begonnen met stimulatie. Woensdag heb ik eerste fm. Er is bij ons beiden niets gevonden dat een zws in de weg zou staan, maar na ruim 3 jaar en 7 iui's nog altijd niets dat ook maar op zws heeft geleken.. Ik vind het best spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren, en dus fijn dat er een plek als deze is om ervaringen van anderen te lezen. En wellicht zo nu en dan eens om raad te kunnen vragen..? Succes en sterkte voor jullie allemaal! Ik duim mee! Xx

Geplaatst

Welkom Elfje en Kimki!

altijd fijn om te delen wat je meemaakt

wij hebben t allemaal ook meegemaakt so we understand...

ik zit nu op mn iPhone dus ik kan t niet voor jullie doen maar zet jezelf gerust op het lijstje hoor!

brenn morgen testen dus? Hoop met je mee!!

ik ben ineens heel misselijk

ach ja wat zegt t het!

Geplaatst

Sinds het middaguur hier bruinverlies. Het is niet veel, maar toch is elke wc-beurt nog steeds bij afvegen bruinverlies (en 1x heel lichtroze). Ik weet absoluut niet wat ik ervan denken moet. Het ene moment ben ik in tranen omdat ik zeker weet dat dit het begin van het einde van poging 3 is.. Het andere moment voel ik me weer prima, omdat het er gewoon uitstekend bij kan horen..

Wat een ellende :-(

Geplaatst

Dames, ik heb vanochtend toch maar getest......en n vette +!!!!!

Ik kan t nog steeds niet geloven....echt nog nooit n + gehad....

Dinsdag mn bloedtest nog ff, maar daar kijk ik nu al positiever tegenaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden