Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*Breek in* Armanda, ik zie een tweede streepje, weliswaar licht, maar hij is te zien!

Wat een lieve bemoedigende woorden Dromenvan, dankjewel.

Meiden ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb toch maar een test gedaan vanochtend.

Maar ik zie niks!

mijn man denkt een heeeeeeel licht strepie te zien...

ik weet natuurlijk, een streep is een streep, hoe licht ook, maar ik zie volgens mij alleen de plek waar de streep 'hoort' te zitten. M.a.w. niet dus.

Wat denken jullie?

(Heb geprobeerd een foto upteloaden maar lukt niet vanaf mobiel)

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank voor je reactie Tool!

Het zal dan toch wel zo zijn... Hoop ik

morgen een cb test, das hopelijk duidelijker.

Ik krijg in t zhs geen bloedtest. Dus na morgen weet ik t hopelijk gewoon.

ik ga dan trouwens gelijk moeders voor moeders doen. Kan je niet snel genoeg mee beginnen vind ik

Geplaatst

Ik denk ook n licht streepje te zien, Armanda.

sorry, dat ik gisteren niks meer heb laten horen. Maar was erg druk gisteren en ook nog mn ipad bij mn ouders laten liggen!

Zwangerschapsdementie is al toegeslagen, vrees ik. Maar goed, volgens de bloedtest ben ik ook 'gewoon' zwanger!

Is helemaal niet gewoon natuurlijk, maar daar weten jullie alles van.

Heb me al aangemeld bij moeders voor moeders!

Geplaatst

Proficiat Brenn! Zie je wel dat alles inorde was! Wanneer heb je je volgende afspraak?

Ik vind het jammer dat er in België zo geen systeem bestaat. Wou dit zelf ook doen maar dit kan gewoon niet...

Geplaatst

Ik wil natuurlijk niemand ongerust maken, maar ik heb 2x een positieve test in handen gehad, waarna de bloedtest uitwees dat het niet levensvatbaar was. Ik zou dus echt staan op een bloedtest.

Geplaatst

Wat voor systeem bedoel je Akara? Die bloedtest?

Maar jij weet ook je hcg, hoe weet je die dan?

31 december mag ik naar t ziekenhuis, ook voor n echo. Maar waarschuwde dat t misschien nog iets te vroeg zou zijn...

Geplaatst

Ja hoor!

jullie hadden allemaal gelijk!

was al vroeg wakker weer dus heb t net gedaan..:

Jeeeeehh!

durf t nog haast niet te geloven

en besef natuurlijk ook heel goed dat t nog mis kan gaan

maar Hilly heel veel zhs hebben niet standaard een bloedtest

de uitzonderingen komen denk ik te weinig voor

en als ik bij de arts bloed laat prikken, duurt t ook 5-7 dgn :-/

dus ik doe t niet. Vorige x ook niet gedaan

op goed geluk dan maar..![ATTACH=CONFIG]4883[/ATTACH]

Geplaatst

Woooohoooooo proficiat Armanda!!

je bent nog vroeger wakker dan ik zondag was, hihi.

Protocol in elk ziekenhuis is weer anders. Vaak idd geen bloedtest.

En 5/7 dagen voor de uitslag is helemaal belachelijk naruurlijk! Bij mij was t gewoon gezelfde dag, mits ik voor 9.00 uur laat prikken.

Maak mezelf nog groen, maar zit vaak op de Ipad en dan werkt dat niet zo handig. Zal mn laptop maar ns aanslingeren zeer snel!

Geplaatst

Brenn ja dat heb ik ook steeds. Zit ook vanaf mn smartphone.

Weet iemand of ik nu nog door moet gaan met de vita's enzo?

folium natuurlijk nog wel. En vita compleet.

Maar B12 toch niet meer?

En de granaatappelsap?

en de kinderaspirine?

tarwekiemolietabletten, ook nog mee door gaan?

Geplaatst

Proficiat Brenn!! Op de controle echo moet er dan toch al een vruchtzakje tezien zijn? Dat is ook al een teken dat alles in de goede richting aan het gaan is. Hoever zou je dan eigenlijk zijn?

Ik bedoelde idd mvm. dit bestaat niet in België.

Er word bij mij altijd standaard een bloedtest gedaan, ook al is er al een bloeding ontstaan. Op deze manier volgenze ze je op om te zien of het een goede zwangerschap zal zijn. Eens je een ok krijgt van hen (na eerste echo) mag je doorgaan naar een 'gewone' gyn. Het kan dan natuurlijk nogaltijd verkeerd gaan maar dan is er niets verkeerd gegaan in de eerste 5-6 weken en anders weet je dit al.

Ik neem verder alle vitamines. Ik neem ook zo'n verzamel vit die voor, tijdens en na de zwangerschap goed is. Dus die neem ik nog een paar maanden verder ;-)

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik lees hier al een tijdje mee en mag me ook aansluiten op dit wachtbankje.

zelf doe ik de icsi in eigen cyclus, (dit is de 2e).

Ik heb zaterdag mijn 1e echo gehad en vanaf gisteren mocht ik beginnen met de gonal-f en de cetrotide. Na een uur kreeg ik hele erge hoofdpijn. Hadden jullie daar ook last van? En mag je dan wel iets gebruiken tegen de hoofdpijn?

Suc6 met de wachweken, testen en behandelingen

Groetjes My

Geplaatst

Armanda, super gefeliciteerd! Ziet er heel mooi uit!

Ik heb het ziekenhuis gebeld en het is gelukkig geen bbz. De klachten zijn waarschijnlijk nog steeds naweeën van de punctie.

Veel geluk en sterkte allemaal. Ik blijf jullie nog wel volgen op het forum, maar ga wel weer wat minder schrijven. Ik zal op mijn eigen manier ons verdriet een plekje moeten geven. Groetjes

Geplaatst

Hoi Hilly&Ookasaan,

Bij mij afgelopen januari precies hetzelfde.. Ook eerst bijna negatieve zwangerschapstest, gewoon ongesteld geworden en toen 2 weken later bleek bij een test dat deze toch positief was maar dus of bbz of msk omdat de hoeveelheid hcg met de tijd dat ik zwanger zou zijn niet klopte. Een gewone test geeft alleen maar positief of negatief aan en niet de hoeveelheid hcg die dus wel belangrijk blijkt te zijn.

Iig heel veel succes Hilly!

Hoe is het met de anderen die afgelopen dagen hebben getest? Ik ga morgen testen (bibberrrr) en geloof nog 3 anderen ook dus voor jullie ook veel succes!

Geplaatst

Claudia, hoe is het met jou eigelijk!?

Roosje jij mag morgen testen, éindelijk he!

Tja, bloedtest of geen bloedtest, ons ziekenhuis doet dat gewoon niet, is standaard protocol, kan ik ook niets aan doen, anders was ik graag gegaan!

Ancoliene en Elfje, jullie zijn er ook bijna he!

hoe voelen jullie je?

Brenn, ik laat het groen maken aan jou zelf over goed? (veel te leuk om zelf te doen ;D)

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ben ook niet zoveel op forum geweest, zo heftig allemaal en herkenbaar pinklady in jezelf gekeerd..

Hilly, had in januari ook licht positief op de test, daarna toch bloedverlies (gewoon ongesteld dacht ik) en bleek later toch zwanger maar was maar hcg-waardes kwamen niet overeen met zwangerschapsduur dus k raad je aan bloedtest in het ziekenhuis te doen en goed na te vragen of er enige hcg in t bloed is te vinden. Bij mij was die op dat moment onder de 5 maar is later dus toch door gestegen en dan is het wel handig als ze je in de gaten houden ivm mk of bbz..

Brenn&Akara idd supergefeliciteerd!

Claudia, hoe is het met jouw test afgelopen?

En al degenen die morgen moeten testen: sterkte! Zelf ook morgen testen bibberrr...

En degenen die nog langer moeten wachten heel veel sterkte, ik duim voor julllie!

Liefs Roosje

Geplaatst

Armanda nu mag ik je zeker feliciteren!! :woohoo: Je zult wel super gelukkig zijn.. alles was niet voor niets :) Ik hoop dat je snel echt kunt gaan genieten van je zwangerschap! Ik ben blij voor je.. ;)

kimky wat fijn dat het zo goed gaat! Spannend he allemaal.. is dit je eerste behandeling? Hoelang denk je dat je nog moet stimuleren tot punctie? Konden de artsen dat een beetje inschatten aan de hand van hoe het tot nu toe gaat? Ik heb de 20ste de uitgangs echo en als die in orde is mag ik gelijk stimuleren.. dan heb ik 10 dagen deca gebruikt. Hoe komt het dat jij 3 weken moest prikken als ik vragen mag? Dus je voelt ze ook echt groeien de follikels? :) Ik vraag wel veel he.. hihi. Ik zal je volgen hier op het forum.. Lijkt me leuk om mekaar op de hoogte te houden aangezien we allebei nog een beetje in het begin van de behandeling zitten.. al ben jij wel wat verder. Mag ik vragen hoe jong je bent? :)

Aan de rest van de meiden.. Ik schrijf niet zo veel maar ik lees wel alles mee. Ik vind het toch wel hartverwarmend hoe iedereen hier elkaar steunt! Akara ik had jou ook nog niet gefeliciteerd, dus bij deze! :) dat jij ook maar snel zorgeloos mag gaan genieten ervan!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden