Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden!

Zo, even van de ergste schrik bekomen van gisteren. IEdereen heel heel heel erg bedankt voor de lieve felicitaties!Langzaamaan begint het besef te komen dat ik dan toch echt in verwachting ben. Ik vind het zo moeilijk te geloven. En ik ben super angstig! Vanmorgen ook een beetje draaierig en misselijk bij het opstaan. Mijn man noemt dat het placebo-effect van de positieve test, haha de grapjas, ik weet zeker dat hij zich ziek zou melden als hij zich zo zou voelen... Ik hoop zo vreselijk dat het deze keer zo mag zijn en blijven en dat we eindelijk eens ons wondertje in onze armen mogen houden!

Hier nog even een bewijsfotootje, het enige waar ik me op dit moment zo vreselijk aan vastklamp! Echt te erg, hij ligt in de badkamer in het kastje naast de w.c. Iedere keer loop ik er even naartoe om te kijken of het echt nog wel positief is en dan krijg ik zo'n vreselijke glimlach en van die kriebeltjes in mijn buik. Echt, hoe gestoord wil je het hebben? haha

[ATTACH=CONFIG]4899[/ATTACH]

@Brenn: echt fijn he! Ik houd nog even een slag om de arm en schrijf hier mee, maar daarna ga ik denk ik wel weer verhuizen naar het 12-wekenbankje. Kunnen we samen kletsen over alle kwaaltjes :-)

@Sorpresa: wat goed om van je te horen meid! En wat fijn dat je tweeling is geboren! Het zal wel volop genieten zijn bij jou! GEFELICITEERD!!!

@Roosje: wat jammer meis dat je gisteren geen goed nieuws gekregen hebt. Ik had het zo gehoopt voor je!

@Pinklady: bedankt voor de felicitaties! De test maakt me eigenlijk nog niet geruster, maar dat heeft met mijn voorgeschiedenis te maken, ik ben er wel blij mee, maar nog niet zeker van mijn zaak. Ik probeer heel erg om positief te denken, maar het is zo pijnlijk om van die gelukkige wolk af te donderen... In ieder geval heb ik gisteren een heel gelukkige dag gehad en wat er ook gebeurt dat neemt niemand me meer af. Vandaag ga ik proberen er weer een heel gelukkige dag van te maken!

@Sometimes: bedankt voor je bericht meis! Zo fijn dat je meeleeft! Ik zie op je banner dat het heel goed gaat, je bent al over de helft, wow! Wat fijn voor je. Geniet je lekker?

@Akara: bedankt voor je felicitaties! We gaan er samen voor. Tegen de misselijkheid helpt het om steeds kleine beetjes te eten en ervoor te zorgen dat je maag niet leeg raakt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel geniet van dat misselijke gevoel in mijn buik!

@Armanda: zoals je kunt zien heb ik vandaag nogmaals getest. Vele van jullie vroegen of ik een bloedtest kreeg, maar daar doen ze bij ons in het ziekenhuis (Maasstad Rotterdam) niet aan. Ik heb gisteren wel de gyn gebeld en gevraagd of ik misschien eerder dan 8 weken voor de echo mag, omdat het al een paar keer voor de eerste echo mis is gegaan... Ik hoop zo dat het kan. Ik word dinsdag teruggebeld..

@Bollientje: bedankt voor de felicitaties! Zoals je ziet vandaag de test herhaald. Helaas nog geen knal-knal-knal-streep, maar mezelf kennende ga ik de komende weken nog ongelooflijk veel testen... Ik ben zo neurotisch, de streep moet dikker.... haha!

@Suzie: wat knap dat je zo positief bent! Natuurlijk is het logisch dat je even afstand van dit forum hebt genomen. Ik heb ook regelmatig dit forum een paar weken niet bekeken omdat ik het te druk had met mezelf en het plaatsen van mijn verdriet. Spannend dat jullie er toch weer voor willen gaan. Die onderzoeken in gent klinken goed. Ik heb zelf ook een en ander gelezen daarover en de resultaten schijnen echt heel goed te zijn. Heel veel succes met de komende tijd en voor nu in ieder geval genieten met de feestdagen. Probeer je zorgen van je af te zetten. Ik denk aan je!

Fijne dag allemaal vandaag! Liefs Ancoliene

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb op 3 december de terugplaatsing gehad (dag 3) en op 13 dec getest met een KV test: negatief

Heeft iemand ervaring met een negatieve test die later alsnog toch zwanger bleek te zijn? Ik heb de hoop een beetje opgegeven maar durf ook niet zo goed nog een keer te testen want zo'n negatieve test zit niemand op te wachten. als het niet is gelukt laat de menstruatie dan maar doorbreken. maar aangezien ik nog utrogestan gebruik (in elk geval tot maandag, dat is de officiele testdag) wordt dat ook tegen gehouden. De officiele testdag moet dus nog komen. Maar zeker als ik hier op het forum lees was heeft bv Ancolien 2 dagen na mij de terugplaatsing gehad en die teste al positief. Dus ik durf geen hoop de houden dat het alsnog positief zou kunnen worden.

Geplaatst

@Ancoliene nu geen voorzichtige proficiat meer hoor maar een DIKKE proficiat! Ben zo blij voor je dat je vandaag nogmaals de bevestiging gekregen hebt dat de test positief was!!

@Suzie naar welk ziekenhuis is het dan dat je in Gent zal gaan? Het UZ? dit is het ziekenhuis waar bij ons de bevruchtingen plaatsvinden en ook de terugplaatsingen. Leuk te horen trouwens dat jullie niet bij de pakken blijven zitten en dat je uitkijkt wat er nog van opties zijn voor je definitief een beslissing neemt!

Ik ga niet op het 12-weken bankje schrijven. Doe dit liever onmiddellijk in het uitgerekend bankje. Dan zit je bijna allemaal evenver en zoiezo allemaal ongeveer op hetzelfde tijdstip uitgerekend. Heb van van mijn dochter ook gedaan en we zijn nog steeds een heel hechte groep die echt alles met elkaar kunnen delen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niets vind om misselijk te zijn maar dat ik er idd stiekem van geniet. Dit wil zeggen dat ik echt wel zwanger ben! Gisteren trouwens echt heel veel last gehad, na 2x naar het toilet gespurt te zijn ben ik toch maar naar huis gegaan om in m'n zetel te gaan liggen. Vandaag is het al iets beter maar nog geen 100%.

Heb trouwens eergisteren er ook terug een testje tegengegooid van cb. Ik vond het echt zo spannend maar de test gaf +3 aan wat wil zeggen dat ik meer dan 5 weken zwanger ben. Was hier toch een beetje van geschrikken, ik dacht dat hij 2-3 weken ging aanduiden.

Ik kijk zo uit naar maandag, dan heb ik mijn eerste echo. Hoop zo dat er een mooi vruchtzakje tezien zal zijn. Ik denk niet dat er voor de rest iets zichtbaar zal zijn maar je weet nooit ;-)

Nog een leuk weekend dames! Ik zit vandaag helemaal alleen samen met de dochter, mijn man werkt terug deze namiddag en nu is hij naar de kapper. Dus het beloofd voor mij nog een pittige avond te worden met onze duracel dochter ;-)

Geplaatst

@Elfje het zou nogaltijd kunnen maar ik denk idd dat dit niet veel goeds voorspeld. Ik wil je een dikke knuffel geven!

Ik wil je wel vertellen dat bij mij utrogestan bij een tp mijn maandstonden niet uitstelde. Ik had telkens al 1 a 2 dagen voor de officiele testdag bruinverlies. En ik wist dus dat er iets niet ok was.

Heel veel sterkte in elk geval nog!

Geplaatst

Wat een dubbele berichten hier! Groene meiden, ontzettend gefeliciteerd!! Ben echt super-blij voor jullie! En zelf ook beetje groen, maar dan van jaloezie....

Roosje, Elfje en wie het nodig heeft; heel veel sterkte! Hoop dat voor jullie 2013 een mooier jaar wordt!

Xx

Geplaatst

Vergeet update over mezelf te geven.. Vanmorgen weer fm gehad. Dit keer telde ze maar liefst 25 follikels! Grootste was 15 mm en bms 10 mm, dus gaat goede kant op. Moest alleen wel bloed prikken om te kijken of dosering gonal aangepast moet worden. Dat hoor ik morgen. En dan maandag weer terug voor volgende fm.

Tot later! X

Geplaatst

Kimky dat is idd zeer goed nieuws! Daar moet toch zeker een kanjer tussenzitten!!! Zeiden ze al iets wanneer de punctie zou plaatsvinden?

Geplaatst

niet zoveel puf om hier te reageren, want ik voel me uiterst belabberd, heel erg misselijk en zo moe. En daar maak ik me zorgen om.Man ligt nl. met koorts, projectielbraken en spetterpoep in bed (sorry). Ik ben zo bang om ook ziek te worden. En dat lijkt me geen goed idee voor ons teruggeplaatste duo. En het kan ook door de meds komen da tik me zo voel, maar het gaat een beetje op en af, dus ik weet het allemaal even niet meer.

De derde embryo die is ontstaan, kon niet de vriezer in, omdat de deling was gestopt. Als ons duo dus niets wordt, is deze behandeling over en uit. En dat was dan nummer drie.

Allemaal sterkte met waar in of (helaas) na de behandeling je ook zit.

Geplaatst

Kimky wat een goed nieuws!! :) Gaat het toch allemaal lekker vlot zo he! Maandag is ook al bijna :D Wat spannend allemaal!! Maak je niet zo druk om de punctie je bent toch een stoere vrouw!! Denk maar wat je ervoor terug krijgt ;) Ben blij dat het zo goed gaat.

Ancoliene ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je nu voelt! haha en het is niet gestoord.. denk dat de meeste meiden hier precies hetzelfde zouden doen :D Helemaal leuk meis! Geniet ervan.

Elfje heel veel sterkte en een cyber hug voor jou!!

Ik heb gisteren mijn 5e prikje gezet en merk nu wel dat ik er hoofdpijn van begin te krijgen sinds 2 dagen.. niet echt een knallende migraine aanval ofzo maar gewoon zo'n zeurderige pijn in mijn voorhoofd en linkerslaap en dat dan de hele dag door. Dacht eerst nog dat ik geen last zou krijgen omdat het zo lekker ging maar het is ook logisch denk ik dat het pas komt zodra je vaker gespoten hebt! Maar toch valt het allemaal heel erg mee en vind ik het goed te doen tot nu toe. Vraag me af hoe ik op de gonal-f ga reageren.. hihi ben zowiezo al een emotioneel persoon en ook temperamentvol door mijn roots dus hoop niet voor mijn mannetje dat ik driftbuien ofzo krijg ineens haha :) ach het zal wel meevallen allemaal!

Ben trouwens ontzettend verslaafd aan dit forum haha!! De hele dag door checken bij de activity stream wat er allemaal door jullie geschreven word hihi :) Leuk!

Liefs

Geplaatst

He er is veel gebeurd zeg.

Okaasan ik snap je angst voor ziek worden.

vlgns mij moet je geen koorts krijgen

maar wat buikgriep kan vlgns mij geen kwaad

Geplaatst

Zo het lijstje terug naar boven gehaald.

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: Megan

Geplaatst

Zo zijn we weer up to date :)! Vind je toch niet erg Kimky dat ik jou erbij heb gezet??

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

15 dec: Kimky (2de FM)

17 dec: Kimky (3de FM)

20 dec: Bollientje (Uitgangsecho)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: Megan

Geplaatst

Hoi Dames,

Graag wil ik mij ook aanmelden. Zit nog niet op het wachtbankje maar ben er bijna ; )

Dit is onze 3e icsi behandeling en ben zo bang.. Hoop dat het deze keer voor ons gaat lukken om papa en mama te worden.

Ik wil iedereen die positief getest heeft feliciteren en de meiden die negatief getest hebben alle sterkte van de wereld wensen!!

Gister voor een echo geweest in het maasstad ziekenhuis. Er zaten 9 eicellen tussen de 14mm en 18mm en een aantal kleintjes. Gister en vandaag nog gonal-f 150ie en deca bijgespoten. Hopelijk zijn ze morgen groot genoeg. Het wordt wel steeds lastiger om door mijn huid heen te prikken, hebben jullie daar ook last van?

Ik hoop dat dinsdag of woensdag de punctie zal zijn. Ben heel erg benieuwd hoe het zaad zal zijn. Mijn man heeft drie maanden lang geen koffie, frisdrank of alcohol aangeraakt. Ook heeft hij gezond gegeten, bijna geen conserveringsmiddelen. Vorige maand heeft hij wel tussentijds een zaadonderzoek gehad maar er zat helaas niet veel verandering in ten opzicht van de vorige behandeling in 2011. Maar wie weet dat de laatste maand nog effect heeft gehad. Vind het anders zo sneu, hij doet zo zijn best!

Nou meiden ik wens iedereen die nog moet testen een dikke vette positieve test toe!

Zal morgen laten weten hoe de echo was.

Geplaatst

Welkom Shirley!

Gezellig dat je er ook bij bent gekomen.. Niet gezellig dat je in de mmm zit maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Wat goed van je man dat hij zo zijn best doet! Hoop dat het deze keer wel zal lukken voor jullie. Spannend, morgen je echo:)!

Geplaatst

Lieve dames,

Na 5 tp van top cryo's in de "perfectie" condities (bms etc..) is het hier in NL nooit tot een zwangerschap gekomen. Uit onze eerste ICSI poging hadden we nog 2 cryo's over. Wij hebben besloten om deze in Dusseldorf terug te plaatsen, tegelijkertijd, ook iets wat voor ons in Nederland niet mogelijk was. Voor mijn gevoel voelde het vrij snel na de terugplaatsingen alsof m'n baarmoeder zich al begon af te breken en al snel volgde mijn menstruatie ook.

Op maandag 10 december was het eindelijk zover en hebben we 2 blastocystes (van dag 6) met AH teruggeplaatst gekregen. Ook heb ik na mijn ovu test suprafact gebruikt, naast foliumzuur, Omega 3 en kinderasperine.

Gezien de leeftijd van de cryo's dacht ik na drie dagen al te kunnen testen. Helaas was de test negatief. Ik was wederom erg teleurgesteld en wilde met suprafact en diens nare bijwerkingen stoppen. Om die stap te nemen wilde ik vandaag een "zwangerschap" uitsluiten. En ja hoor... Ik kan het nog steeds niet bevatten maar op dag 5 na tp met de kruitvattest (heeel vaag) positief en "zwanger" met clear blue!

Dus ook ik wil me graag aansluiten en hopelijk kan ik binnenkort definitief op groen! Mijn officiële testdatum is 20 dec.

Voor alle zwangeren: van harte gefeliciteerd! En voor diegenen die van het bankje zijn afgevallen ontzettend veel moed en geluk toegewenst voor de volgende ronde.. De aanhouder wint! Hoe dan ook...

Groetjes,

Hope

Geplaatst
Gefeliciteerd Hope!!! Wat fantastisch, de aanhouder wint zeker! ;) Welkom bij ons clubje :)
Dank je wel Bollientje... Op naar een super dupper echo de 20e!Hoe voel je je verder?
Geplaatst

Dankjewel! Ik voel me helemaal geweldig en heb super veel zin in de behandeling! :) Het enige probleem wat ik heb is dat ik zo ongeduldig ben, had ik maar vandaag al een positieve zwangerschaps test in mijn handen hihi. Maar gelukkig gaat de tijd wel snel voor mijn gevoel!

Krijg je de 20ste ook nog een bloedtest in het ziekenhuis? :)

Geplaatst

Welkom shirley.

ik had ook steeds meer moeite met spuiten. Moest steeds harder duwen en deed ook n beetje pijn dan. Maar soms op een ander plekje, paar cm verder, gleed de naald er zo in....

succes me je komende echo en dat je snel je punctie mag hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden