Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel succes morgen Shirley, hoop dat het je mee valt! En anders wil ik er geloof niets over horen tot die van mij achter de rug is.. ;-p

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@akara wat geweldig dat het hartje al zichtbaar was! Echt goed nieuws.

Hier is het waarschijnlijk einde verhaal. Net als de vorige keer precies twee weken na de punctie beginnen lichte menstruatiekrampen en licht bruinverlies. Dat geeft geen vertrouwen. Morgenochtend maar een testje er tegenaan denk ik.

Geplaatst

Helaas ik ga wederom van het bankje vallen. Negatieve test en menstruatie lijkt nu echt door te zetten. Ik heb nog een sprankje hoop op cryo's, maar ik ga ervan uit dat deze tweede poging nu helemaal klaar is. Echt balen. Ik probeer het nog niet teveel door te laten dringen, want anders kom ik deze werkdag niet door. En ik moet ook nog zeker tot negen uur vanavond werken. Verstand op nul maar even.

Ben heel blij dat mijn man en ik al weken geleden hadden besloten om de kerstdagen met z'n tweetjes in een luxe hotel door te brengen. Kom maar op met die wijn.

Alle meiden die ook mog wachten heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie het bankje nog wat groener maken.

Iedereen die in een andere fase vd behandeling zit ook veel succes

Geplaatst

Waar ik gister eigenlijk best wel blij was, ben ik nu bang geworden.. Wat als het echt overstimulatie aan het worden is? Gaan ze dan wel door met punctie? Komt er dan wel een tp? Heb nu nog nergens last van, maar ze blijven natuurlijk groeien... Blehhhh..

Geplaatst

Nee pinklady, wat een pokke-nieuws! Echt balen voor jullie. Hoop dat komende tijd lekker snel voor je gaat zodat nieuwe ronde (wat dat dan ook gaat zijn..) niet lang op zich laat wachten. X

Geplaatst

SHIT! Nee Pinklady! Wat klote! Waar slaat dat toch op he! Het zou gewoon moeten lukken! pffff Echt shit dit.

Nou idd, verstand op 0 en werken met die hap. Knap van je als je dag kan! Zet 'm op meid!

Kimky, ik snap je angst ja, er gaat vanalles door je heen en er is niets over te zeggen.

Volgens mij heb ik niet eerder gehoord dat het voor niets was hoor. Kan me niet voorstellen dat ze de eitjes niet 'plukken', want dan zitten ze daar allemaal... dat kan ook niet. En dan kunnen ze ze ook gelijk gevruchten toch? en als ik verder hardop denk... waarom zou er dan geen tp zijn?

Ik hoop met je mee dat het gewoon allemaal goed mag gaan!!

Geplaatst

@kimky kan me je zorgen voorstellen. Mss klein beetje geruststelling. Ik had deze ronde 30 grotere en 15 kleinere follikels en zowel voor als na punctie geen overstimulatie gehad. Vooral nu al goed drinken en rustig aan doen. Volgens mij hoeft overstimulatie in principe geen tp in de weg te staan.

Geplaatst

Hey ladies,

Helaas het mocht niet zo zijn. Mijn bloedwaarden zijn niet goed. Weer een vlindertje in de hemel. Nu moeten we afwachten of het vanzelf loskomt. Allemaal heel veel geluk en fijne feestdagen! Wij gaan er ook van proberen te genieten. Ik hoop voor alle dames op het wachtbankje op een positief resultaat! En voor de zwangere dames: heel veel geluk dat het voor jullie allemaal goed mag gaan! En voor de niet-zwangere dames: dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! Ik droom nog steeds, alleen even geen medische toestanden meer voor ons!

Lieve groetjes Ancoliene

Geplaatst
Hey ladies,Helaas het mocht niet zo zijn. Mijn bloedwaarden zijn niet goed. Weer een vlindertje in de hemel. Nu moeten we afwachten of het vanzelf loskomt. Allemaal heel veel geluk en fijne feestdagen! Wij gaan er ook van proberen te genieten. Ik hoop voor alle dames op het wachtbankje op een positief resultaat! En voor de zwangere dames: heel veel geluk dat het voor jullie allemaal goed mag gaan! En voor de niet-zwangere dames: dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! Ik droom nog steeds, alleen even geen medische toestanden meer voor ons!Lieve groetjes Ancoliene
Oh lieve Ancoliene... Wat verdrietig!! Het was je zo gegund. Ik hoop echt dat ze de oorzaak ooit kunnen achterhalen van waarom het elke keer mis gaat. Ben je in Nederland onder behandeling?Erg veel sterkte iig!
Gast mymyselfand1
Geplaatst

Wat een nare berichten het allemaal. Pfff heftig! Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Even ego:Ik had zondag mijn punctie en nu heb ik een mooi embryotje in mij. Mag 2 januari testen. Dus mijn wachtweken zijn nu echt begonnen. Wil/kan iemand mij op het lijstje zetten?Voor iedereen toi toi toi! Mijn duimen blijven draaien! Groetjes my

Geplaatst

Ancoliene, ik zei het al tegen je op het andere bankje... vind het echt heeeeeel erg. Kan niet geloven dat jou dit steeds overkomt. Waarom toch!

Hoop inderdaad dat het nu makkelijk loslaat en dat dat in ieder geval goed mag gaan. Fijn dat jullie je instellen op een fijne kerst. Dapper. Zet 'm op meis.

Geplaatst

My, ik zet je op het lijstje

Ancoliene, ik haal het groene er maar vanaf voor je... is nooit leuk om te doen...

FM/echo/BMS

17 dec: Kimky (3de FM)

20 dec: Bollientje (Uitgangsecho)

Punctie

16 dec My

18 dec Shirley

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

18 dec: My (1 embryo)

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: Megan

2 januari: My

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Shirly hoe ging jou punctie vandaag? Was het wat te doen? Of veel pijn?

Groetjes my

Geplaatst

Ach Ancoliene, wat een afschuwelijk nieuws. Ik leef met je mee. Moet ongelooflijk zwaar zijn, steeds die blijdschap van een zwangerschap met vervolgens dit verloop. Zo cru, eerst die blijdschap mogen hebben als het vervolgens zo afloopt...

Geplaatst

Pink lady en Ancoliene veel sterkte meiden!

schrik er toch weer van zulk k-nieuws! Wil gewoon iedereen op groen.... Voel met jullie mee, maar ja daar koop je niks voor....

Geplaatst

Wil je niet bang maken, kimky!

Maar bij mij is van tevoren duidelijk aangegeven, dat ernstige overstimulatie tot gevolg kan hebben, geen terugplaatsing....

Achteraf vond ik t toch wel vreemd, mn bloed was echt niet goed (verder geen klachten gelukkig) maar heb wel n terugplaatsing gehad! Gelukkig maar, want ben nu zwanger. Echter n zwangerschap kan de overstimulatie weer aanwakkeren, vandaar dat ze n terugplaatsing te riskant vinden dan.

Overstimulatie geeft echter geen invloed op de kans op een zwangerschap!

Ik heb na de punctie en voor de terugplaatsing bloed moeten laten prikken.

Hoop op t beste voor je! Vraag gewoon duidelijkheid als je weer in t ziekenhuis bent, of telefonisch spreekuur. Elk ziekenhuis heeft toch weer zn eigen protocol...

succes!!

Geplaatst

Pinklady & Ancoliene: wat ongelofelijk oneerlijk! Ik leef zo met jullie mee. Hoop dat jullie er een beetje doorheen komen komende tijd. Dikke knuffel voor jullie meiden!

Kimky: Begrijp je helemaal. Goed je rust pakken en inderdaad veel drinken. Bel anders even met de dames van de balie morgen. Misschien kunnen zij je een beetje gerust stellen?

Armanda: Jij hebt ook aardig wat gebruikt ; ) Maar heeft wel geholpen : ) Ik ga morgen even kijken voor de asperine, bedankt!

My: Welkom. Ook een begin januari tester : )

Pfwehhhh punctie is weer achter de rug. Was geen pretje maar is ach het gaat maar om 15 minuten, Er zijn 13 follikels aangeprikt en er zaten ook 13 eitjes in, joepie!

Het zaad was 0,3 miljoen na opwerking Ik hoop dat er 13 mooie uitgekozen zijn die allemaal tot een bevruchting leiden. Nu afwachten tot vrijdag. Om 09.30 mag ik bellen of er een terugplaatsing is. Spannend!! Voel me nu beetje beurs. Komende dagen maar rustig aan. En dan duimen voor een terugplaatsing!!

Geplaatst

@ pinklady: had gisteren even over je berichtje heen gelezen. Wat een teleurstelling weer! Ben je de dag een beetje doorgekomen? Weet je al of je cryo's hebt. Ik hoop het zo voor je. Dan zie ik je weer op het januari bankje, is dan onze 3e samen, dus dan kan het niet misgaan: 3 maal is scheepsrecht.... Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling en lekker genieten met de kerst!

Geplaatst

dank voor alle lieve berichtjes, meiden.

Vanochtend ziekenhuis gebeld. Zoals verwacht, maar niet gehoopt, geen cryo's. De tweede poging is dus helemaal voorbij.

De pogingen gaan er op deze manier wel erg snel doorheen. Half september gestart met 1e poging en voor het eind van het jaar al twee pogingen voorbij. Het meest frustrerend vind ik dat in totaal bijna 30 embryo's de prullenbak in zijn gegaan en alleen maar een verse tp bij beide pogingen. Ik wil een volgende keer echt niet zoveel eicellen.

Eerst maar een rustperiode inlassen. We gaan vast nog een poging wagen, maar op zijn vroegst in maart. Ik twijfel wel of we zouden moeten overstappen naar een ander ziekenhuis. Ik voel me bij dit ziekenhuis prettig en heb ook vertrouwen in de artsen. Tegelijkertijd lijkt dit recept voor ons niet te werken. In ieder geval in januari eerst een evaluatiegesprek en eens horen hoe zij dit beoordelen.

Lieve meiden, ik lees nog wel mee met jullie, maar iets meer op de achtergrond.

Liefs

Geplaatst

Wat goed 13 eitjes, Shirley. Ik hoop op prachtige embryo's voor de tp. Doe het rustig aan en verwen jezelf maar goed deze dagen!

Pfwehhhh punctie is weer achter de rug. Was geen pretje maar is ach het gaat maar om 15 minuten, Er zijn 13 follikels aangeprikt en er zaten ook 13 eitjes in, joepie!

Het zaad was 0,3 miljoen na opwerking Ik hoop dat er 13 mooie uitgekozen zijn die allemaal tot een bevruchting leiden. Nu afwachten tot vrijdag. Om 09.30 mag ik bellen of er een terugplaatsing is. Spannend!! Voel me nu beetje beurs. Komende dagen maar rustig aan. En dan duimen voor een terugplaatsing!!

Geplaatst

Pinklady: Wat ongelofelijk k..!! Ik begrijp je frustratie, je hebt dan zoveel kansen voor je gevoel maar in 1 x zijn die weggevaagd. Ik duim voor je dat de 3e x inderdaad de poging voor jullie zal gaan worden. Goed dat je even rust inlast. Je lichaam heeft natuurlijk nogal wat te voorduren gehad. Hopelijk kan je een beetje genieten van de feestdagen. Dikke knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden