Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*break in*

BEANIE GEFELICITEEEEEERD!!! Super super

Leuk!' Geniet lekker meis!

Knufffffels!

De andere (hoog)zwangere dames: een goede bevalling (sorry weet niet hoe je dat moet noemen hahah) en daarna ook lekker genieten!!

*break out*

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank dames voor de felicitaties!

Tiktak en Sas, al enig zicht op het einde? Vooral Tiktak, nadat het gisteren aan het rommelen was...

Hier genieten we intens.... Heerlijk om naar hem te kijken als hij slaapt, nog fijner om hem in mijn armen te kunnen houden...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ze is er!!!!!!!!!!!!!!! Ons meisje.

Joy Juliet Maria

Vannacht geboren om 445h. 3230 g

Gisteravond om 2330 h naar het ziekenhuis. Mijn vriend zei 'we gaan die kant uit'. Ik was nog bang dat ze ons weer terug zouden sturen vanwege geen/minimale ontsluiting. Had ik er al 5. Pfffff Vond het wel zwaar. Heb geen pijnbestrijding gehad. Pijnbestrijding is wel een goede tip.. ;-)

@Beanie: fijn hè!!!!! Ohhhhh zo gelukkig. Met babsje op je buik.

@Sas: al nieuws? Succes meid.

Geplaatst
Ze is er!!!!!!!!!!!!!!! Ons meisje.

Joy Juliet Maria

Vannacht geboren om 445h. 3230 g

Gisteravond om 2330 h naar het ziekenhuis. Mijn vriend zei 'we gaan die kant uit'. Ik was nog bang dat ze ons weer terug zouden sturen vanwege geen/minimale ontsluiting. Had ik er al 5. Pfffff Vond het wel zwaar. Heb geen pijnbestrijding gehad. Pijnbestrijding is wel een goede tip.. ;-)

@Beanie: fijn hè!!!!! Ohhhhh zo gelukkig. Met babsje op je buik.

@Sas: al nieuws? Succes meid.

Wow Tiktak, gefeliciteerd! Wat een geluk en overweldigend gevoel... Ben je al thuis? Ze is dus ongeveer even groot als Q... Je bent een topper, zonder pijnstilling... Geniet er maar van! Je hebt er lang genoeg voor gevochten!

Geplaatst

Tiktak gefeliciteerd! !!! Wat een mooie namen worden hier gegeven! Wel stoer toch, zo zonder pijnbestrijding. Zo weet je je tenminste alles nog te herinneren!

Sas, ook ik blijf je nog in de gaten houden hoor! Is er al zicht op wanneer ze gaan inleiden wanneer nodig?

Geplaatst

Ze past in mt 50, Q in mt 56 of?

Als ik het van te voren had geweten had ik denk ik wel om een ruggeprik gevraagd. Ook al ging het allemaal heel snel.

Nu met de borstvoeding aan de gang. Is pijnlijk. Zweet brak me uit. Kreeg spontaan koorts ;-)

Is nu weer weg. Ik mag off. naar huis. Denk rond 19h naar huis.

Hoe ging het met KS? Dan heb je geen weeen nodig of?

Geplaatst

@ Tiktak, gefeliciteerd!!! Wat een mooie naam! En wat een super bevalling. Succes met de bortsvoeding. Ik ga geen borstvoeding geven, kan niet vanwege borstoperatie jaren geleden.

Hier nog niets. Vrijdag weer gyn en verder zien.

Ben nu wel jaloers hoor op jullie die al je kleine kan vasthouden

Geplaatst

Hi dames,

Sas, heel veel succes bij de gyn vandaag en ik hoop dat jij je mannetje nu ook heel snel bij je hebt!

Tiktak, hoe is het met jou, gaat het goed met de bv? En idd woensdagavond naar huis gegaan?

Hoe is het met de andere dames?

Voor een KS hoef je idd geen weeën te hebben, maar dat kan wel. Ik heb geen weeēn gehad, wel wat gerommel vooraf en er na naweeēn, maar ja ook mijn baarmoeder moet weer terug naar normaal formaat.

Ik geef dus FV, dat gaat zonder probleem. Gisteren had hij zelfs extra nodig, die 30 ml per voeding was duidelijk niet genoeg! Zijn temperament komt nu wel duidelijk naar voren. Hij komt ongeveer elke 3-4 uur voor een voeding.

Vandaag gaan we naar huis! Er gaat weer een nieuwe fase aanbreken!

Geplaatst

@Beanie: ohhh lekker naar huis, fijn joh. Mooi dat FV goed gaat. Hoe lang heb je nog kraamzorg thuis? We waren inderdaad woensdagavond thuis. De kraamzorg is toen nog 1,5h geweest. En mijn familie met een vrachtwagen vol cadeau's ;-)

Het ritme van Joy is nog niet helemaal hetzelfde als die van ons. Vannacht heeft ze heel veel gehuild. Tegen 330h viel ze pas in slaap. En overdag veel slapen. Hopelijk krijgt ze via BV wat binnen, ik heb geen idee. Overdag probeer ik haar om de 2h te geven. en 's nachts om de 3h. Ze wordt elke dag gewogen en valt nu (nog) af. Moet echt mijn tanden op elkaar zetten met BV. En dat mag juist weer niet ;-) Ook, misschien nou niet zo'n lekker onderwerp, hangt mijn perineum eruit (door het persen). Dus kan moeilijk zitten, liggen en staan. Pffff... Wel een aandachtspuntje. Er zijn nog wel wat hobbels te nemen.

@Sas: ben zo benieuwd wat de gyn zegt. Succes, kan nu toch niet al te lang meer duren....

Geplaatst
@Beanie: ohhh lekker naar huis, fijn joh. Mooi dat FV goed gaat. Hoe lang heb je nog kraamzorg thuis? We waren inderdaad woensdagavond thuis. De kraamzorg is toen nog 1,5h geweest. En mijn familie met een vrachtwagen vol cadeau's ;-)

Het ritme van Joy is nog niet helemaal hetzelfde als die van ons. Vannacht heeft ze heel veel gehuild. Tegen 330h viel ze pas in slaap. En overdag veel slapen. Hopelijk krijgt ze via BV wat binnen, ik heb geen idee. Overdag probeer ik haar om de 2h te geven. en 's nachts om de 3h. Ze wordt elke dag gewogen en valt nu (nog) af. Moet echt mijn tanden op elkaar zetten met BV. En dat mag juist weer niet ;-) Ook, misschien nou niet zo'n lekker onderwerp, hangt mijn perineum eruit (door het persen). Dus kan moeilijk zitten, liggen en staan. Pffff... Wel een aandachtspuntje. Er zijn nog wel wat hobbels te nemen.

@Sas: ben zo benieuwd wat de gyn zegt. Succes, kan nu toch niet al te lang meer duren....

Ja, idd lekker naar huis (ik vind het ook wel spannend hoor!) en als het goed is komt de kraamzorg vandaag ook nog. Ik weet niet precies hoeveel dagen we nog krijgen, ik denk iets van 4-5. Zullen we vandaag wel horen.

Ja, het ritme is nog niet echt aanwezig... Gisteravond na de late voeding bleef hij huilen. Dat had hij nog niet eerder gedaan. Hij heeft toen extra voeding gehad maar hij bleef huilen (en mama deed mee). Uiteindelijk heeft hij nog wat extra's gehad en toen liet hij zich wegleggen (inmiddels was het 2 uur...). Om 6 uur kwam hij weer en daarna heeft hij prinsheerlijk bij me liggen slapen. Hij is net weer in zijn wiegje gelegd zodat ik ook wat kon eten.

Bah, dat klinkt wel heftig van je perineum... Heb je ook hechtingen of dat niet? Dat soort problemen heb ik niet, en eigenlijk doet de buikwond ook niet heel veel pijn. Alleen mijn buigspieren zijn pijnlijk.

Dinsdag aan het eind van de middag kwamen de opa's en oma's met 2 kraammanden. De cadeautjes druppelen binnen, Q wordt gruwelijk verwend! Maar het is zo leuk...

Geplaatst

Hallo meiden, jeeeeeeeetje wat heb ik vaak op het punt gestaan iets van me te laten horen maar dan ging of zoonlief of dochterlief huilen of was ik gewoonweg te moe.

Als eerst wil ik iedereen ontzettend bedanken voor de felicitaties!!!! Leuk om te lezen als je een tijdje niet op het forum bent geweest!!

Iedereen gefeliciteerd met hun prachtige meiden!! En ik sluit me aan bij Loesje..wat een prachtige namen worden er gegeven! Beanie gefeliciteerd met je mooie zoon Q.uinten!!!

Sas, de laatste loodjes!!! Wat klote dat je zo'n last hebt! Is het nog een beetje te doen??

Hier mijn bevallingsverhaal...jee wat voelt het raar om de eerste van dit topic te zijn die was bevallen terwijl ik me als laatste had aangemeld! Tja ik weet het..tweelingen..

Met 35 weken en 3 dagen ging ik naar het zh ivm hoge bloeddruk, m'n zus bracht me omdat m'n man aan het werk was. Ik dacht dat ik dezelfde dag wel naar huis mocht maar voor de zekerheid toch de vluchtkoffer meegenomen, wat een geluk want ik moest blijven, hier baalde ik van.

Ik moest een nachtje blijven voor 24 uurs urine, wat een gedoe dat gepies op die manier!

De volgende dag wachtte ik op de arts en hoopte naar huis te mogen...tegen het eind van de middag zou ik dit te horen krijgen..

Ik lag lekker te slapen, wachten op de arts. Word ik tegen 15.00 uur wakker van menstruatiekrampen, ik schrok hiervan...Een kwartier later moest ik nodig naar het toilet en halfverwege verlies ik een plens vocht, schrok me wild. Het rook niet zoet zoals ze steeds zeggen..rook naar niets.

Ik was zo geschrokken want het was tenslotte nog te vroeg om te bevallen met 35 weken en 4 dagen! De voedingsassistente die langskwam vroeg of ik wat wilde drinken maar ik kon alleen maar huilen. Ik m'n ondergoed verschonen en was wel zo slim m'n ondergoed te bewaren in een zakje voor de verpleging.

De voedingsassistente had de verpleging gevraagd naar mij toe te gaan, intussen had ik mezelf gelukkig weer herpakt (stomme hormonen). Ik moest een plastic handschoen in ondergoed dragen om het op te vangen ( ondergoed was al ingedroogd), dan zou het later onder de microscoop worden bekeken.

Na een half uur kreeg ik te horen dat het ws geen vruchtwater was. Toen verloor ik rond 15.30 uur weer veel vocht met witte slierten, toen wist ik het zeker!

De zaalarts kwam toen naar me toe en gaf aan dat het toch wel vruchtwater was echter, dit was lastig te beoordelen omdat het al wat was ingedroogd.. Ik mijn man bellen of hij naar me toe kon komen, hij was aan het werk.

Zaalarts gaf aan dat ik in het zh moest blijven maar dat ik tot 37 weken mocht doorlopen met gebroken vliezen als er geen weeen bijkwamen. Ok dacht ik, hopelijk gaat dit lukken!

Ik zou elke dag bloedcontrole krijgen, meerdere ctg's en de standaard controles.

Ik mijn man weer gebeld dat hij rustig aan kon doen omdat ik tot 37 weken door zou mogen lopen.

Rond 16.00 uur kreeg ik weer menstruatiekrampen, intussen lag ik aan de ctg, krampen werden heftiger. Ze konden zien dat het weeen waren en dat het heftiger werd. Rond 16.30 uur werden ze frequent en rond 17.00 uur werden ze echt heftig. Ik had gelukkig een waaier omdat het zo ontzettend heet was dus met de ene hand wapperen, met de andere hand in de bedrand knijpen en op m'n ademhaling concentreren. Ik vroeg aan de vpk of dit soort weeen zouden blijven aanhouden waarop ze aangaf dat het ook naar je rug kon gaan. Ze had het nog niet gezegd of de weeen zaten in m'n rug tot aan m'n nek, ik kon alleen nog m'n been een beetje laten wiegen om de pijn wat op te vangen.

Vpk belde met de verloskamers en zei tegen mij dat ik daar voor de zekerheid naar toe werd gebracht en of m'n man al op de hoogte was!

Intussen waren de weeen zo heftig dat ik moest gaan puffen (zonder pufcursus!).

Ik werd met een laken om me heen naar de verloskamers gereden (lag er niet super bij zo met m'n been omhoog en een lange rok aan). Grappig was dat een andere vpk nog vroeg of ik even in een rolstoel kon gaan zitten!!! NIET DUS MET WEEEN TOT AAN M'N NEK!

Gelukkig snapte de vpk die al die tijd bij me was dat dit geen optie was. Eenmaal op de verloskamer moest ik natuurlijk van bed naar bed pfffffff niet lekker!

Intussen was het rond 17.20 uur en gelukkig kwam m'n man net binnen! Hij kon de waaier overnemen van de vpk die het weer van mij had overgenomen omdat dit niet meer lukte!

Er waren 2 vpk ivm een tweelinggeboorte aanwezig en ze waren echt superlief! Ik vroeg of ik een nachthemd aan mocht waarmee ze me direct hielpen, ze hebben me echt super gecoached tijdens de bevalling! Je hebt echt geen pufcursus nodig! Rond 17.45 uur vroeg ik aan m'n man of ik om pijnstilling zou mogen vragen (wilde wel een injectie om m'n been te kunnen ontspannen) m'n man zei: "denk het niet want het kan nog wel even duren". Toen kwam de gynaecoloog en ging even voelen hoeveel ontsluiting ik had. Bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben!! Direct werden er telefoontjes gepleegd en verteld dat we gingen beginnen. Ik vroeg naar de bekende weg dat pijnstilling zeker niet meer mogelijk was :) nee dus :)

Er kwam nog een andere gynaecoloog en nog een arts en toen werd er gevraagd of er nog een arts ass. aanwezig mocht zijn, nou van mij wel! Al was er een heel voetbalstadion aanwezig, lekker belangrijk!

Ik heb nog mooi gebruik gemaakt van een man dat ws een arts ass. was, aangezien m'n bedrand ineens weg was waar ik in kneep om de weeen op te vangen had ik iets anders nodig om in te knijpen. Ik zei letterlijk: "ik heb iemand z'n hand nodig om in te knijpen", hij stond het meest dichtbij dus hij was het haasje. Later heb ik hem nog bedankt :)

De verloskamer werd best vol zo, later kwamen er nog 2 kinderartsen.

Toen moest ik gaan persen werd gezegd, probeerde eerst de perswee nog weg te zuchten wat natuurlijk niet meer lukt:)

Ik moest m'n benen vasthouden maar dit lukte gewoonweg niet omdat ik intussen 106 kg woog! Toen hebben ze die beugels er voor me opgezet hehe, dat was een stuk prettiger! Om 18.16 uur werd Noa gelanceerd, ze kon nog maar net de kleine meid opvangen! Voordat ze tegen mij had kunnen zeggen dat ik moest zuchten was ze eruit!

Toen moest Nathan nog geboren worden maar die lag in stuit, draaien lukte niet maar wel draaien in een goede stuit! Ik kreeg weeenopwekkers want hij wilde niet, op een gegeven moment vroeg ik maar of het infuus hoger mocht want het schoot niet op! Tussendoor nog tijd voor een grapje en een gesprek want ik had geen weeen!! Dan is het toch ineens heel genant om zo te liggen als je geen weeen hebt! Tijdens de weeen interesseert het je natuurlijk helemaal niet!

Uiteindelijk stond infuus op het hoogste maar het deed niets. Probeerde ze de vliezen door te prikken maar dit lukte niet, hij moest nog verder indalen! Uiteindelijk kon het wel en toen ging het razendsnel! Jeetje dat was heftig zo'n stuitbevalling en een infuus die op max stond van 0 naar 100, ik kon ze ook bijna niet opvangen zo heftig waren die weeen!

Bleven er eerst nog wat teentjes hangen in het begin wat iedereen in de verloskamer erg leuk vond!! Ik niet natuurlijk want wat deed dit zeer en ik zag niets! Uiteindelijk moest ik wachten op een wee toen zijn hoofdje er nog niet uit was, dit was ook alles behalve lekker!

Maar daar was hij dan na 1 uur en 20 minuten na zijn zus!! In principe had hij nog niet geboren hoeven worden, hij maakte het prima!

Toen zat die laatste placenta nog dwars, gelukkig was dat ding er snel uit, wat een opluchting was dat! Gelukkig was die andere er al uit!

Klein beetje ingescheurd maar door de stuit, maar 3 hechtingen gelukkig. Was echt blij dat er geen ks aan te pas is gekomen.

Noa woog 2170 gram en Nathan 2675 gram.

Wat een superbevalling zeg!!! Zo zou ik er bij wijs van spreken nog wel een aantal willen krijgen! (al wil ik dat niet meer hoor :))

Iedereen in de verloskamer zei het en later ook op de kraam, dat het zo ontzettend snel is gegaan deze bevalling!!!

Kids hebben nog 2 weken op neonatologie gelegen omdat ze natuurlijk prematuur waren maar sinds 6 aug zijn ze thuis!! Superfijn maar ook superdruk!!

Het is echt geen desinteresse hoor dat ik hier niet vaak ben maar heb simpelweg de tijd niet.

Gelukkig werd ik wel per mail door Beanie op de hoogte gehouden van het uitgerekend topic! Die check ik zo 1x per 3 dagen dus ik was wel op de hoogte!!

Meiden iedereen lekker genieten van de kleintjes en Sas zet hem op zo de laatste loodjes!!

Zodra ik tijd heb, reageer ik weer!

Hier is trouwens de BV aardig teruggelopen door de stress en ik mocht een week in het zh blijven omdat de kids op neo lagen (voor mij was het niet nodig want ik ben 's avonds bevallen op 22 juli en de volgende dag liep ik al rond, na 3 dagen geen paracetamol meer).

Ik kreeg doordat ik m'n kraamtijd mocht doorbrengen in het zh geen uitgestelde kraamzorg wat heel vreemd was omdat ik recht had op 10 dagen!

Het was daarom behoorlijk stressen de eerste dagen nadat ze thuis waren! In het begin was het natuurlijk op en neer rijden van adam naar hoofddorp maar ik hoefde niet de nachtvoedingen etc te doen en ze hielpen me als ik alleen was!

Ik was er een paar uur en deed 3 verzorgingsmomenten, nu moest ik alles zelf doen pffff.

Baal er wel van dat ik eigenlijk zo goed als geen moedermelk meer heb maar ja, gelukkig worden kinderen ook groot van flesvoeding!

Meiden, ik blijf jullie volgen!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

----breekt al meelezer even in -----

Nathalie. Wat fijn om iets van je te lezen! Dat klinkt idd als een redelijk goede bevalling! Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Lekker genieten van je twee wonders! Zodra er weer wat meer ritme en rust gaat komen, mailen wij wel weer een keertje want ik ben reuze benieuwd hoe jullie twins er uit zien! xxxx

Beanie, Wat heerlijk dat jullie thuis zijn. Wat een knapperd is Q!

Sas, De laatste loodjes! ik spiek regelmatig hier even voor jou. Is het nog een beetje vol te houden?

Alle andere nieuwe mamas: uiteraard ook van harte gefeliciteerd!

(maar aangezien ik beanie, nathalie en sas vanuit andere topics ken, lees ik hier wel eens mee}

----breekt weer uit.------

Geplaatst

ik las toevallig via de "spion" het bevallingsverhaal van Nathalie, leuk om te lezen hoe een ander zijn tweeling bevalling ervaart heeft!

Veel geluk, en natuurlijk ook voor alle andere dames

Geplaatst

Wen ik zou je nog mailen, helemaal ontschoten!! Ik ga je nog een foto sturen hoor!

Groetjes Nathalie

----breekt al meelezer even in -----

Nathalie. Wat fijn om iets van je te lezen! Dat klinkt idd als een redelijk goede bevalling! Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Lekker genieten van je twee wonders! Zodra er weer wat meer ritme en rust gaat komen, mailen wij wel weer een keertje want ik ben reuze benieuwd hoe jullie twins er uit zien! xxxx

Beanie, Wat heerlijk dat jullie thuis zijn. Wat een knapperd is Q!

Sas, De laatste loodjes! ik spiek regelmatig hier even voor jou. Is het nog een beetje vol te houden?

Alle andere nieuwe mamas: uiteraard ook van harte gefeliciteerd!

(maar aangezien ik beanie, nathalie en sas vanuit andere topics ken, lees ik hier wel eens mee}

----breekt weer uit.------

Geplaatst

Hoi hoi, Emvelin! wat leuk een bijna naamgenoot van Noa :)

Jij ook gefeliciteerd met je zoon en dochter!!!

Vind je het ook zo druk??

Groetjes Nathalie

QUOTE=EmvElin;627260]ik las toevallig via de "spion" het bevallingsverhaal van Nathalie, leuk om te lezen hoe een ander zijn tweeling bevalling ervaart heeft!

Veel geluk, en natuurlijk ook voor alle andere dames

Geplaatst

Even inbreken hoor, Nathalie, ik had je een berichtje gestuurd maar die komen steeds niet aan lijkt wel?

Goed om te lezen dat het goed gaat allemaal! Raar dat je geen kraamzorg meer kreeg. Sterkte met deze periode. Hoe fijn het ook is om twee gezonde kids te hebben, de eerste maanden zijn ontzettend zwaar. Als het kan kun je de kleintjes misschien af en toe uit logeren sturen om op adem te komen. Naast sterkte wens ik je natuurlijk ook veel plezier. Het wordt steeds leuker :-)

Ook andere dames een hele fijne tijd gewenst natuurlijk!

breek weer uit :-)

Geplaatst

Meiden heel kort: afgelopen donderdag met spoedkeizersnee is Sam geboren. 5 min ging het goed daarna is ons mannetje heel ziek geworden. Zo ziek dat hij via zkh Amersfoort naar Wilhelmina kinder ziekenhuis intensive care. Daar is hij maximaal behandeld beademd em volledig in slaap gebracht. Ondanks alles en maximale medische hulp ging hij nog meer achteruit. Meer behandeling was niet mogelijk. Enige optie was overplaatsing naar Nijmegen voor hart long machine. Met gillende sirenes en 200 km pet uur is hij daar heen gegaan. Kans dat hij de rit zou overleven was 50%. Ons werd geadviseerd om afscheid te nemen van hem. Gelukkig heeft hij de rit overleeft. Uiteindelijk is hij niet aan de machine gegaan omdat hij iets beter werd. Nu is hij stabiel maar nog kritiek. We zijn helemaal beduusd en zitten in een rollercoast. Geen idee waar het heen gaat. Maar wat is hij mooi . Helaas dus ook niet vastgehouden mag nu ook nog niet. Ik heb het zo zakelijk mogelijk neergezet want anders kan ik mijn emoties niet hanteren. Ik had graag goed nieuws verteld maar helaas.

Mridrn geniet van jullie kindjes. Ik probeer Vd week weer even een update te geven.

Geplaatst

Breek ff in. Sas wat een naar bericht, ik heb er kippevel van! Maar van harte gefeliciteerd met je zoon! Ik brand een kaarsje voor hem en hoop dat hij snel opknapt en je hem vast kan houden. Veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden