Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inmiddels is het 13 uur. Ik hoop dat jullie het gesprek in het ZH gehaald hebben en dat je jullie meisje nog steeds bij je draagt!

Sterkte!!

Geplaatst
Heb Bianca via FB gesproken en ze is iig veilig in het Erasmus aangekomen.

Dat is weer eventjes goed nieuws! Laten we het goede nieuws vast houden!!

Geplaatst
Heb Bianca via FB gesproken en ze is iig veilig in het Erasmus aangekomen.

Wat fijn!!! Nou hopen dat ze snel meer weten hoe en wat. Ik blijf duimen

Carpe Diem!

Geplaatst

Ik kom elke keer effe kijken of er al nieuws is! Ik hoop zo dat ze een goed gesprek gehad hebben waar ze iets mee kunnen!

Geplaatst

Hoi Bianca, ook ik kom steeds even kijken of er berichten zijn. Ik hoop dat de artsen in het EMC wat voor jullie en vooral voor jullie dochtertje kunnen betekenen! Nogmaals geel sterkte! Liefs, Floor

Geplaatst

Namens Bianca: ze is in het Erasmus en heeft vandaag een gesprek gehad met diverse (kinder)artsen. Men kan geen voorspellingen doen over de toekomst van hun dochtertje, dat is per baby verschillend. Er zijn veel complicaties en de vraag is en blijft of ze de 24 weken gaat redden. Voor nu hebben Bianca en haar vriend gekozen voor een injectie longrijping zonder weeën-remmers. Morgen zullen ze gaan nadenken over hun wensen mbt het verloop van de zwangerschap/bevalling/geboorte en krijgt Bianca eventueel een 2e injectie longrijping.

Wederom zeer spannende uren/dagen voor Bianca en vriendlief. Laaten we haar met z'n allen blijven steunen dmv berichtjes en haar laten weten dat we aan haar/hun denken!

Geplaatst

Sterkte Bianca en man. Veel wijsheid gewenst bij het nemen van de allerbelangrijkste en allermoeilijkste beslissing(en) in jullie leven. Ons Facebookclubje van moeders uit sept okt nov 2011 leeft ontzettend met jullie mee. Wij hopen op een wonder en heel veel geluk. Liefs Toverstafje.

Geplaatst

Hoi Bianca,

Je kent me wel niet, maar ik wil je toch even laten weten dat ik het vreselijk vind wat jullie moeten doorstaan. Heel erg veel kracht gewenst!!

Geplaatst

lieve Bianca,

Ik sta niet in jullie schoenen dus kan ik ook niet juist oordelen vind ik, maar het voelt als een goeie beslissing. Het is heel moeilijk, maar jullie geven het een kans, al zal de natuur uiteindelijk de doorslag moeten geven. Heel veel sterkte en dikke knuffel, ik hoop met heel mn hart dat jullie meisje de artsen met verstomming zal slaan omdat ze zo sterk is en sterk zal blijven.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Vanuit ons vakantieplekje lees ik elke dag mee. Wij hebben enorme bewondering voor jullie drietjes. Echt wat moeten jullie door een hel gaan.

Wat een moed en kracht laten jullie zien.

Elke dag hopen wij op een wonder voor jullie.

Ze is nu al zo bijzonder heeft ze ons hart gestolen.

Heel veel sterkte toegewenst.

Gr Shanna

Geplaatst

Lieve lieve Bianca en R,

Ik weet niet wat ik schrijven moet, zo ontzettend moeilijk is jullie situatie.

Ik wens jullie ontzettend veel kracht toe bij jullie beslissing.

Respect voor jullie!!

Als er wat is wat ik voor jullie kan doen moet je me bellen of app-en!!!

Knuffel,

Goofy

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

Gisteren het gesprek gehad en aansluitend toch een keer longrijping omdat we echt geen besluit konden nemen na een lange nacht Veel tegen elkaar op laten wegen haar situatie complicaties Nog een op een rij gezet en uit eindelijk een besluit genomen.

Vanaf 24 weken maakt je kindje een kans dat wilt dan wel zeggen als t al de tijd in de baarmoeder met vruchtwater heeft gezeten ect. De kansen zijn nog niet hoog dan maar zeker het proberen waard het kindje zal als t al leven geboren word 50% kans 4 maanden lang keihard moetrn knokken en hopen zonder complicaties.

Nu is het bij ons kindje een ander verschil . Zij heeft al een week geen vrucht water en leeft al vijf dagen aan de navel streng waardoor haar longen al een week achter lopen. Het word voor haar loodzwaar ondanks de longrijping om daar boven op te komen. En dan is de vraag krijgt ze daar weer complicaties van.

Daarnaast is er een hele grote kans dat zij nu al een infectie heeft doordat ze in de vagina ligt. Dat zou betekenen dat ze ook nog eens ziek de couveuse in zou gaan en wat voor gevolgen heeft dat een waar komt die infectie bij haar. Zij zou dus drie keer zo hard moeten knokken om richting de vier maanden couveuse te komen. Met alle gevolgen van dien. Voor een normaal gezond geboren prematuurtje van 24 weken is t loodzwaar en niet zeker of ze t redden een bij onze dochter is de kans minimaal.

Daarom hebben wij besloten dat we haar de tweede longrijping niet gaan geven en hopelijk morgen in ons oude ziekenhuis kunnen gaan bevallen.

Als ze de geboorte overleefd zal ze een tijdje leven en in de tussentijd nemen wij afscheid van haar en gaat ze mee naar huis.

De artsen stonden volledig achter onze keuze en zeiden dat zoals wij t zagen het ook was. Ook ben benadrukte ze dat ze niet kon garanderen dat ons kindje ooit het ziekenhuis uit zou komen.

Een verpleegkundige die r kent werkt op de neonatologie hier en die had over ons gehoord en de artsen hadden tegenelkaar gezegt dat t een kans loze zaak was.

Dus nu weer die twee dingen hoorde staan we Hoe moeilijk ook voor de volledige 100% achter onze beslissing.

We willen onze dochter een fijn en gezond leven gaan geven en niet een leven waarin ze iedere dag moet vechten en misschien zelfs wel nooit mee naar huis naar kan.

Even afwachten wat de artsen nu zeggen over wanneer de bevalling gaat komen etc. Hopelijk morgen heb voor vandaag weer even genoeg op een rijtje moeten zetten.

Vanavond alvast de geboorte kaartjes / rouwkaartjes uitzoeken dan hebben we t meeste geregeld dat scheelt voor straks!

Sorry voor mn lange verhaal maar wilde echt even de situatie van onze dochter en een standaard prematuur uitleggen omdat veel mensen t niet begrijpen.

Liefs bianca

Geplaatst

Sterkte lieve mensen. Ik heb grote bewondering voor jullie moedige, dappere besluit. Zo liefdevol de beslissing voor je kind genomen. Hou elkaar vast en omarm elkaar. Zij zal de rest van jullie leven over jullie waken.

Geplaatst

Pffff, dapper en moedig maar oh wat moeilijk. Met tranen in mijn ogen lees ik je bericht. Lieverds, ik wens jullie heeeeeel veel sterkte de komende dagen en tijd.

Een hele dikke knuffel en een kusje voor jullie kleine meid

Geplaatst

Lieve Bianca,

Wat een moeilijk besluit hebben jullie moeten nemen! Ik heb geen woorden voor alles wat jullie moeten meemaken.

Na lang vechten eindelijk zwanger, en dan eindigt het op deze manier. Zo oneerlijk!

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd, en probeer nog even van jullie mooie meisje te genieten......

In gedachten zal ik bij jullie zijn!

dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden