Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Clickstar, dat heb ik ook bij Okaasan maar ach, waar we het oom schrijven, als ze het maar te lezen krijgt ;-)...

Wen, hier ook bv gegeven tijdens een hele verse poging en ook cryo pogingen. Inderdaad zolang je cycljs maar terug is (was bij mij al na 4 maanden helaas!)...

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijn derde en laatste vergoede ICSI poging voor een brusje voor onze zoon is in oktober mislukt, nu denken we na over een evt poging in Gent. In Nederland wordt ons afgeraden om door te gaan ivm te lage eicelopbrengst en slechte kwaliteit embryo's. Wie raden jullie aan? Ik lees veel over prof de S.utter. Ik ben ook benieuwd naar de kosten van een poging in België.

Groetjes Nikki

Geplaatst

Sorry. Maar ik lees alles waar ik ooit geschreven heb, dus jullie lieve berichten zie ik echt wel. Maar jullie hebben gelijk hoor, ik weet ook niet waar ik het beste schrijven kan. Maar over een week wordt het heel duidelijk, dan schrijf ik alleen nog maar in 'uitgerekend in augustus'. Positieve insteek he.

En dat terwijl vandaag het broekloeren officieel begonnen is. Bijna de hele dag al een beetje kramp, maar dat had ik vorige keer ook, maar toen ook met heel licht bloedverlies. Toen een heel klein beetje zwanger, dus ik maak me nog niet echt zorgen. Maar vervelend is het wel.

Weer een dag voorbij. Oh ja ink, decreten zijn ingeslagen, maar jan echt pas donderdag beginnen, anders haal ik maandag niet als ik iedere dag een test wil doen. Dus nog even geduld.

Geplaatst

He nikki, wat een rot bericht.

Je moet gewoon eens naar Gent bellen, je verhaal doen bij een van de vroedvrouwen. En dan geven zij je advies bij welke arts je het beste terecht kunt.

Een poging in Gent is behoorlijk duurder dan in Nederland, maar je kunt de prijslijst downloaden op hun website. Daarin staat alles op een rijtje.

Geplaatst

Okaasan, wat ongelovelijk spannend. Heb er zo n goed gevoelbij bij jou. Succes morgen met je test die gaat knallen!! Haha. Ik broekeloer nog steeds. Haha

Nikki, net wat okaasan zegt gewoon even bellen. Ze zijn echt super lief daar.

Wij waren in Nederland ook uit behandeld en zie nu mijn onderschrift.

Geplaatst

Weer een dagje voorbij. Niet veel kramp vandaag, vanavond pas een beetje kramp. Wel hele hete rode konen, maar eigenlijk alleen aan de linkerkant. Raar. Zit dus met een half rood hoofd op de bank.

Ik geloof niet dat ik langer kan wachten met testen, dus morgen … Als ik het met mijn suffe hoofd tenminste niet vergeet, terwijl ik de bollen aan het proppen ben.

Pfff, die kramp is echt zo stom. Kramp = niet goed, vindt mijn hoofd. En ik weet het, kramp hoeft in dit stadium niets te betekenen. Gisteren maakte ik me er nog echt geen zorgen om, maar vond ik het wel vervelend. Nu begin ik me er wel zorgen om te maken. Ik wil gewoon dat het stopt. Tijd om te testen dus, want als er een streepje staat, hoef ik me minder zorgen te maken.

Morgen is dag twaalf na punctie; vorige ronde had ik toen een staat-ie-er-wel-of-toch-niet-streepje. Moet kunnen dus.

Geplaatst

Okaasan, Wat kunnen we onszelf toch gek maken he?! Krampen in dit stadium zijn juist goed! Herstellende eierstokken, gierende hormonen, nog te vroeg voor een ongi..... En idd een prima dag om een vroeg-testje te doen: Mocht je een vaag streepje zien, dan is dat al prachtig en zie je niets dan kan het nog te vroeg zijn! Succes!

Moedeloos, hoe gaat het met jou? Valt niet mee dat wachten he? Pff, ik dacht gister voor de 3e keer een cb digital te doen: Krijg ik weer 2-3 weken (5 dagen daarvoor voor het eerst en 4 dagen daarvoor 1-2 weken) Ik weer helemaal in paniek dat de HCG waarde niet genoeg stijgt.... Het hele internet weer afgespeurd, nou blijken die dingen ook niet altijd accuraat te zijn en misschien heb ik wel weer te vroeg getest.... of niet? Ben zo bang dat het mis is. Gelukkig geen enkel bloedverlies ofzo, maar nu maak ik me hier weer zorgen om. En ik durf ook de test niet opnieuw te doen. Eigenlijk moet ik gewoon rustig afwachten.... hmmmm, lastig!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes, je moet echt die testen niet blijven doen. Schijnen inderdaad helemaal niet te kloppen qua tijdsindicatie op een gegeven moment. De HCG waardes die geod zijn, zijn zo verschillend per persoon. Maar ik kan me zo voorstellen dat je er gierend zenuwachtig van wordt. Je bent gewoon zwanger! NOg minder dan 2 weken en dan heb je je echo.

Dank je voor je lieve berichtje.

Maar man wat werkt die brandend rode wang op mijn zenuwen. Allerlei afstotingsscenario's schieten nu door mijn hoofd. Man, man, man, wat maakt me dit onzeker. Bleggghhh, ik heb het even helemaal gehad.

Enne, 12 dagen na punctie is voor mij een prima moment om krampen te krijgen ter aankondiging van een menstruatie. Dus daarom maakt het me zo onrustig. Gewoon maar op tijd naar bed en me vasthouden aan die beste wel zere (.)(.). Nou ja, niet letterlijk natuurlijk :-) oepsie

Geplaatst

Hey noes, het gaat hier best goed, voel me eigenlijk ook wel goed. Alleen vanmorgen was ik best beroerd niet misselijk gelukkig. Wel heel moe. Iedereen om me heen maakt zich zorgen omdat ik me juist zo goed voel en ze gaan het vergelijk met hun eigen zwangerschap en zeiden ze dat zo met 6 weken al strond misselijk waren en dan begin ik me weer zorgen te maken. Heb wel al 2 weken hele zere boobies.

Ik heb zelf 1 test gedaan een cb en daar stond 2-3 weken zwanger op en vorige week dinsdag nog 1 test bij mvm en die knalde ook gelijk terwijl ik toen nog maar 5.1 zwanger was. Daarna heb ik zelf ook niet meer durven testen en ga nu gewoon lekker genieten van het zwanger zijn. En leef wel heel erg naar volgende week vrijdag toe. Gooi die testen aan de kant noes en geniet. Niemand pakt ons deze zwangere weken meer af.

Fijne avond lady's

Geplaatst

Ja, dank je, je hebt ook gelijk! We zoeken alleen maar naar bevestiging de hele tijd en die is er toch niet. Ons lichaam en de natuur doet toch z'n eigen ding, ik kan er nu toch niets aan veranderen. (gewoon blijven herhalen in je hoofd, misschien komt het er ook nog in... hihi)

En lieverd, een rode wang zegt helemaal niets!! Ik had toen zelfs 2 rode konen, ineens nachtzweten en ik ben ook zwanger!

Woosah, zennnn, hmmmmmm............. we zijn de rust zelve! Rustig aan!

Noes

Geplaatst

Ja moedeloos, je hebt ook gelijk, ik ga niet meer testen. Ik was alleen vorige week maandag tegen misselijk aan en sinds ik zwanger ben heb ik niet zo'n grote trek meer. Dus eet maar wat kleinere porties. Ik ben nu wel al zo'n 2 kilo afgevallen, dus de dikkere boobies vallen ook een beetje tegen... Tja, we kunnen er niets aan veranderen. We gaan maar duimen dat het allemaal goed zit. Ik heb mij ook opgegeven bij MVM, maar nog niets van gehoord.

Sterkte allemaal!

Liefs,

Noes

Geplaatst
Haha Clickstar, dat heb ik ook bij Okaasan maar ach, waar we het oom schrijven, als ze het maar te lezen krijgt ;-)...

Wen, hier ook bv gegeven tijdens een hele verse poging en ook cryo pogingen. Inderdaad zolang je cycljs maar terug is (was bij mij al na 4 maanden helaas!)...

Ink, Dank je! Kon je tijdens de verse poging gewoon BV blijven geven? Dit, vanwege het spuiten van de hormonen? Krijgt je kindje dat dan ook binnen of juist niet? Nou heb ik gelukkig wel een enorme voorraad in de vriezer voor het geval dat.

En ben jij nu zwanger terwijl je nog BV gaf?

Geplaatst

Mmmm echt met heel heel veel fantasie een heel heel dun streepje, waarvan ik eigenlijk denk dat het nog van de pregnyl is. Vette tegenvaller dus. Een ieniemiestreepje is altijd beter dan Niets, maar ik word er niet blij van (op zijn zachts gezegd).

Morgen iets meer streep hopelijk.

En Noes die wangen vond ik stom, want het voelde zo koortsig. En ik kan me nu natuurlijk overal zorgen om maken.

Geplaatst

Ik heb niet geprobeerd om hem op de foto te zetten. Is echt zo licht dat je hem bijna niet kan zien. Het is echt zo'n bij het raam en goed schuin houden streepje.

Maandag mag ik een bloedtest doen, dan is het 16 dagen na punctie. Vandaag dus 12 dagen na punctie en 7 na TP. Is dus nog vroeg, maar zou wel moeten kunnen. Vorige keer was de test nu al donkerder en toen had ik een hcg opbouw van niets. En ik weet het hoor, gewoon morgen nog een keer testen. Geduld is het enige wat nu helpt.

Geplaatst

Oh ja thuistest vroeg je. Onhandig dat je met de telefoon niet terug kunt lezen.

Die mag pas woensdag. 18 dagen na TP. Dat vind ik natuurlijk onzin. Hahaha

Geplaatst

18 is inderdaad wel heel laat ja. Ik mocht 13 dagen na de tp, maar het was een cryo dus dat zal wel anders zijn.

Ik blijf nog steeds voor je duimen draaien. Er kan nog van alles gebeuren. En hoop het zo voor jullie. Na al die ellende.

Geplaatst

Dank je wel. Wow, 13 dagen na TP is echt wel heel laat. Want cryo's vriezen ze toch ook altijd op dag 5 in? Dan zou je dus al 18 dagen na punctie/eisprong zitten. Dat is helemaal laat.

Vriezen ze cryo's trouwens altijd per stuk in? En plaatsen ze ze een voor een terug? Dat heb ik natuurlijk helemaal niet gevraagd.

Ik voel me echt bleggghhh, echt alsof ik de prednison vergeten ben te nemen. Lamlendig en moe dus, precies als vorige keer na het stoppen. Getver. Maar nog verder ophogen durf ik echt niet.

Er kwamen natuurlijk ook allemaal half zieke mensen naar kantoor, dus hoop niet dat ik daar iets opgepikt heb. Blijf dan gewoon thuis als je ziek bent. Grrrrr.

Ik heb geloof ik even een baaldagje en dan komt mijn man ook pas laat 's avonds thuis. Moet echt even een plan voor de dag gaan maken, anders word ik heel ongelukkig vandaag.

Klinkt wel een beetje zielig geloof ik. Sorry voor mijn geëmmer.

Geplaatst

Sorry ik heb geen antwoord op je vraag van de cryo,s wij hebben er altijd maar 1tje gehad, maar volgens mij plaatsen ze ook 2 terug hoor als jij dat wil. Ze worden wel op 6 ingevroren, want ze laten ze nog 1 dag extra door delen.

Daar is dit forum toch voor om ff lekker te emmeren.

Als je thuis komt vanmiddag kruip je lekker op de bank met een kopje thee en een reep chocola en een dekentje over je heen.

Noes, hoe heb jij het? Niet meer getest??? Toch?? Lekker genieten van het zwanger zijn.

Geplaatst

okaasan, een licht streepje dus? owww meid wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg...

ik hoop het zo voor jullie, jullie hebben zo verdiend! je klinkt niet echt hoopgevend. probeer nog even de moed erin te houden, helemaal geen streepje was erger geweest toch?

succes met het doorkomen van de dag. kan me voorstellen dat je er even doorheen zit..... denk aan die 5 mooie cryo meid!

Noes zo te lezen gaat het vooralsnog goed met je! nu aftellen naar de echo waarop jij een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

(ik bleef ook elke dag testen, maar toen werden mijn testen ineens lichter) Dus stop ermee!!!! ;-)

Geplaatst

Ooooh Okaasan, wat een spanning!!! Op zich is zelfs een inieminie streepje natuurlijk al mooi, maar op welke dag had je voor t laatst gesooten? En hoelang duurt dat ook al weer voor het weg is uit je lijf?

We duimen flink verder, ondanks dat mn ticker overmorgen veranderd ;-) ( misschien duimt uk daar ook nog op ;-))...

Wen, de hormonen hebben niet genoeg invloed om schadelijk te zijn in je melk. Enige wat er wel kan gebeuren, is dat je melkproductie iets terug loopt, maar daar heb ik geen last van gehad. Levi dronk toen ook nog maar 2x per dag bij me en hij stopte een paar maanden na onze start voor brusje toen zijn kiezen door kwamen. 3 pogingen later werd ik zwanger van 1 vd cryo tp's. Ik ben zelf van mening dat borstvoeding en ivf of icsi prima samen kunnen gaan, zolang je cyclus maar regelmatig is (en blijft, dus even paar maanden na elkaar hetzelfde). Ik wilde het niet opgeven terwijl het nog prima verliep en Levi er om vroeg, met als risico dat ik hem gedwongen moest laten stoppen en ik dadelijk ook niet zwanger zou raken en voor mn gevoel dan met 2 dingen "misgreep".

Op het forum "dragen-en-voeden" kon ik ook veel tips etc informatie lezen. Naast de borstvoedingssite natuurlijk. Staan diverse artikelen op over dit onderwerp. Succes en lekker blijven voeden zolang het fijn voor jou en je uk is!

Geplaatst

Ink jou uk moet inderdaad nog maar even blijven doorduimen. In elk geval tot maandag. Kan je je ticker niet een paar dagen terug zetten ;-)

Maar jullie hebben gelijk hoor, en ik schreef het zelf ook al. Een heel klein ministreepje is altijd beter dan niets. Maar als ik ervan uit ga dat het elke dag halveert (volgens mij is dat de regel) dan zou ik inderdaad nog een klein restje pregnyl kunnen hebben. Vrijdag de laatste keer bij gespoten. Maar ja, HCG in je bloed is natuurlijk anders dan in je urine. Dus volgens mij kan je die waardes niet zo 1 op 1 overnemen. Dus kan het streepje echt van de pregnyl zijn, maar het kan ook een beginnetje eigen HCG zijn. maar ja om daar achter te komen moet ik geduld hebben. In elk geval tot morgen en misschien zelfs wel langer.

Zucht, als ze nou eens iets zouden ontwikkelen zodat ze alleen maar embryo's terugplaatsen die het echt gaan redden. Zou alles toch echt veel makkelijker maken.

Geplaatst
Het is echt zo'n bij het raam en goed schuin houden streepje.

Hahaha (sorry dat ik lach) ik móet gewoon even hierop reageren (ipv in ons UMC topic).

Heeeeeeel herkenbaar voor velen van ons denk ik (en dat weet jij volgens mij ook, gezien de vanzelfsprekendheid waarmee je dit typt). Treffend omschreven!

Hard duimen dat die staat-ie-er-wel-of-niet-streep de komende dagen transformeert in een dikke vette!

Geplaatst

Hey Clickstar, wat vaag, zie nu pas hetzelfde plaatje in onze tickers?! Haha, hij blijft zeker stil staan tot Okaasan een hartstikke zichtbare dikke streep heeft die zelfs bij kaarslicht te zien is ;-)!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden