Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden....

Ben lang off line geweest WANT wij zijn woe 9 april trotse ouders geworden van een gezonde zoon T.hijs 3824 gram en blond haar :-) Ik ben met 41 wk ingeleid.

we zijn zo blij en dankbaar dat we dit geluk mogen meemaken. Ik gun dit jullie allemaal en hoop dan ook van harte dat jullie er in gaan slagen.

Okaasan....succes met de vlgde tp. Enne cryo 4 is bij ons de winner geworden dus probeer erin te blijven geloven meid. Knuffel voor jou!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Clickstar van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een wonder en wat een leuke naam ook!! Geniet ervan!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Jaaaaa, Clickstar, eindelijk een berichtje. Ik was zo nieuwsgierig. Gefeliciteerd! En inderdaad een leuke naam.

Heeft hij zo'n bos haar dat je schrijft dat hij blond is?

Fijn hoor, je bericht.

En erin blijven geloven, tja, dat wordt steeds moeilijker. Inmiddels al zoveel emmies terug geplaatst gehad; 8 verse en 7 cryo's, waarvan 1 BBZ en 3 VMK. Daarnaast nog 2 niet goed ontdooide cryo's. Totaal zijn we dus al 17 embryo's verder (en dan nog alle emmies die niet door de selectie kwamen, buiten beschouwing gelaten). Dus pffffff, die getallen doen me echt pijn en veel verdriet.

De kans dat het nu lukt, tja… wordt die groter omdat er zo veel mislukkingen zijn geweest? Je zou het denken, als je er van uitgaat dat het ooit een keer lukt. Maar waarschijnlijker is dat de kans kleiner wordt, omdat er toch nog iets mis is wat nu niet hard aangetoond kan worden. Dat is ook de overtuiging van de prof in het UZ.

Dus nu nog 3 cryo's te gaan. Maar ja, eerst maar eens zien of het tot TP's komt.

Maar als deze lukt en ik zwanger blijf, dan ben ik uitgerekend rond mijn verjaardag. Dat zou toch het beste cadeau ooit zijn. En met een beetje geluk beval ik dan zelfs voordat ik weer een jaar ouder ben. (en onder tussen denk ik nu heel hard, dream on, dream on en hoe erg kan ik mezelf voor de gek houden).

Kortom, ik geloof er totaal niet meer in, maar ik hoop nog wel heel hard.

Geplaatst

Clickstar gefeliciteerd met jullie zoon! Wat fijn dat hij er nu is. Ga lekker genieten!

Okaasan, ik begrijp dat je er haast niet meer in durft te geloven... Het klinkt me zo bekend! Wij geloofden er zelf ook niet meer in. En de prof. in Gent ook niet... Zes dagen later toch een positieve test. Nou ja, je kent ons verhaal.

En op dit moment voelt het voor ons nog zo onwerkelijk. En denken we vooral veel terug aan vorig jaar.. Deze week mag ons meisje naar huis. En dan moet ik dus meteen denken aan vorig jaar rond deze datum: op de 29ste een tp (na de vorige ronde een vmk gehad te hebben) en op de 30ste naar DD voor een intralipid infuus. Het lijkt alsof dat gisteren was.... Wat voelden we ons na elke teleurstelling wanhopig: zou het ooit echt lukken?! En dan nu.. Na zoveel tegenslag en teleurstelling zo'n groot wonder.

Ik hoop zo dat dit jullie ook wordt gegeven! Want wat is de mmm toch een vreselijk oneerlijke strijd...

Geplaatst

Lekker even samen weg Okaasan, maar de reden waarom je weer naar Belgie moet is natuurlijk niet mooi! Hopelijk heb je vrijdag een tp, dan een positieve test en dan ditmaal oom een langdurige zwangerschap! Zou s een x tijd worden voor jullie!!! Succes meid!

Geplaatst

Okasaan, ik begrijp je heel goed dat je de moed een beetje laat varen. Ik was ook op zon punt beland en dacht zie wel waar het schip strand. En onze wachten werd beloond en ik weet heel zeker dat jullie wachten ook beloond gaat worden.

Heb vertrouwen erin.

Hier gaat het super goed 26 weken alweer en de buik zit al aardig in de weg, maar ik geniet van elke schopje.

Hoop en bid voor jullie dat jullie het ook mogen mee maken.

Fleur, fijn dat je meisje naar huis mag. Hoe is het nu?

Geplaatst

Fleur en clickstar, Beide nog gefeliciteerd!! Heel veel geluk en gezondheid met elkaar toegewenst! Verwonder en bewonder!

Fleur, hoe is het nu met je? ik had in het uitgerekend topic een beetje meegelezen. Pfff. Wat een pittige tijd heb je achter de rug. Gelukkig gaat het nu goed met jou en je meisje!!!

Orkaasan, aan jou moet ik zowat dagelijks denken. Ik stuur een hoop positieve energie jouw kant op. En zoals de andere meiden al schrijven, geef de moed niet helemaal op!.

Ik herken het wel, hoor. Ik zag het na 14 terugplaatsingen ook niet helemaal meer zitten. dat is ook de reden dat ik na de tp van mijn dochter, mij totaal niet meer aan alle "leefregels" hebt gehouden.Ik was het zo zat om alles opzij te moeten zetten voor een terugplaatsing die toch op niets zou uitdraaien. Ik heb toen 2 dagen na de tp flink aan de wijn gezeten met mijn vriendinen, terwijl ik anders na ee tp dat niet in mijn hoofd zou halen, maar ik was het zo zat allemaal. Ik had ook al medicatie voor een volgende poging in de koelkast bijeen gesprokkeld. En zelfs plan C voor een eventuele 7e of 8e icsi poging lag al klaar.

Uiteindelijk werd ook ons wachten en geduld beloond.Orkaasa, ik hoop zo ontzettend dat jij mag aansluiten in het rijtje van de zwangere dames hier!

Moedeloos, wat gaat het snel. Alweer 26 weken! Wow! Hoe voel jij je verder?

Geplaatst

Nikki, Hoe was je intake in Gent?

Mijn ervaring is dat je na alle uitslagen, snel van start kan gaan. Wij hadden ooit in januari de intake met alle bijbehorende onderzoeken (behalve het erfelijkheidsonderzoek oid, omdat wij al een gezonde zoon hadden). Begin april waren alle uitslagen bekend en toen konden wij direct starten.

Orkaasan, Even een vraagje. Krijg jij nog de behandelingen vergoed? En zo ja, hoe wordt dat dan gedaan met de nieuwe regels voor medicatie? Moet je het eerst voorschieten? En kan je het gewoon in Nederland halen of loopt het via een Belgische apotheek? Of kan je de rekening gewoon indienen, zonder het eerst voor te schieten? Ik heb nl ergens gelezen dat er iets was veranderd met de medicatie en dat alles nu via een ziekenhuisapotheek moet lopen ipv de plaatselijke apotheek. Ik vroeg mij af hoe dat dan praktisch gaat als je een recept vanuit Gent mee krijg.

Geplaatst

Nou dat was me het dagje wel, gisteren in Gent geweest, inderdaad veel wachten. Uiteindelijk niet heel veel verder gekomen dan in NL. De S. ziet vooral een probleem met de kwaliteit en kwantiteit van de eicellen en de embryo's bij een AMH van 3.3. Geen aanvullende bloedonderzoeken naar stolling of genetische afwijkingen omdat volgens haar het probleem niet bij de innesteling ligt omdat we een gezonde zoon hebben uit een eerdere ICSI poging (toen 18 eicellen daarna nooit meer dan 4 per keer gehad en in 5 pogingen 1x een cryo). Ook een hysteroscopie had in mijn geval weinig meerwaarde. Wel wil ze dag 5 afwachten, maar ze twijfelde of de evt embryo's dat uberhaupt gaan halen. Enigszins teleurgesteld zijn we wel. We konden trouwens direct beginnen, maar dat hebben we niet gedaan. Eerst vakantie in juni en dan eind juni starten. Nu met 300 menopur ipv 200 puregon.

Okaasan, ik duim voor je.

Groetjes Nikki

Geplaatst

Pfff. Heftig hoor Nikki. Het lijkt een beetje op het verhaal wat wij onomatopee te horen kregen. Dus ik kan me enigszins indenken hoe jullie je nu voelen. Getver. Ontzettend naar zo'n bericht en zeker teleurstellend. Na ons slechte bericht (waarschijnlijk nooit een doorgaande zwangerschap met eigen eicellen) hierbij echt een week lang huilend rond gelopen. Jeetje zeg, wat was dat heftig.

Veel sterkte en goed dat jullie niet gelijk weer beginnen. Dat deden wij toen ook niet en dat was goed om alles weer even op een rijtje te zetten. Even een maandje niets. Veel sterkte!

Geplaatst

Ik lees mijn verhaal terug en het lijkt een beetje ego, we hebben tenminste een gezond mannetje, terwijl er ook zoveel zijn die dat nog niet hebben mogen meemaken. Maar we hadden zo toegeleefd naar die afspraak in Gent dat we misschien wel teveel verwachtten....

Geplaatst

Noes, zijn dit genoeg taartjes?

[ATTACH]5629[/ATTACH]

Ik had deze gekozen:

[ATTACH]5630[/ATTACH]

Enne, ik was al onderweg hoor toen ik je twaalf follikels toejuichte. Maar ik was gewoon heel nieuwsgierig. Dus moest echt even kijken hoe vel het er voor stond.

Hier merk ik dat de spanning toch wat oploopt. Want zou de cryo goed ontdooien donderdag/vrijdag? Pfffffff.

Geplaatst

Mmmm, wat maakt Tapatalk er onscherpe foto's van zeg, niet te geloven. Nou ja, je kunt het toch nog wel zien denk ik.

Hele dure, maar hele mooie en lekkere taartjes bij Meert in Lille.

Geplaatst

Okaasan, die zien er erg lekker uit!! Ik dacht al dat het België of Frankrijk moest zijn, die hebben prachtige patisserie!! Geniet er maar lekker van, het komt straks helemaal goed mrt jouw cryo!

Hier voel ik de paaseieren al aardig zitten. Vrijdag mag ik weer even kijken of ze gegroeid zijn. Dan loop ik precies hetzelfde als de vorige keer. Toen had ik maandag nog een 3e fm.

Veel plezier nog, en geniet van de lekkere taartjes!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ook eentje voor moes graag!!

Succes dames, jullie hebben mij al voor de pech statistieken dus nu gaat het bij jullie tweetjes gewoon lukken!!!

Liefs, mijn duimen gaan al voor jullie

Geplaatst

Hee Moes, wat is dat nou? Jij zou ook mee naar januari! We kunnen niet zonder jou hoor! En volgens mij hebben we alle drie al genoeg bijgedragen aan de pechstatistieken. Dus moet we ook alle drie nu door.

Geplaatst

Hi okasaan,

Heb j een beetje bij kunnen komen op je vakantie?

ik duim voor je dat de cryo goed ontdooit morgen!

Succes met de terugplaatsing!! :-))

liefs bianca

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal. Vannacht het laatste Belgische nachtje, en dan morgen binnen een uur in Gent. Heerlijk om niet zo ver te hoeven rijden. Wij duimen hier ook nog even door, want vorige keer kreeg ik pas op de dag van TP vlak voor negen uur bericht. Dus het blijft nog wel even spannend.

Denk dat we wel lekker slapen, want we komen net uit de sauna van het hotel. Dus we zijn heerlijk rozig.

Geplaatst

Jaaaaa, jullie duimen hebben goed geholpen. De eerste emmie die ze ontdooid hebben, is goed ontdooid. Pfieww, zo'n opluchting. Ik moest bijna huilen toen ik mijn telefoon weer ophing.

Nu nog even ontbijten en dan op naar Gent.

Geplaatst

Ohhhhhh! Wat een fijn nieuws!!!!

Ik vond toen het al dan niet ontdooien van de cryo's en het telefoontje ontvangen van gent terwijl je al ruim anderhalf uur onderweg was, het meest killing van de heleerste icsi poging.

Wat een opluchting voor jullie! Go cryo van orkaasan!!!

Geplaatst

Super goed!!! Straks met een goed gevulde buik weer naar NL!! Succes met de volle blaas strakkies.

Liefs Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden