Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zet m op!! Ik duim voor een goeie tp en dat deze geweldig gaat nestelen.

Liefs!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De TP was een fluitje van een cent. Het is een goed embryo, kwaliteit A-C. Geen idee wat dat precies betekent. Maar in elk geval goed. De vorige was matig.

En zo ziet ie eruit:gasudedu.jpg

Op de weg was het echt superrustig, maar in het UZ zaten er wel 7 stellen te wachten voor een TP. Zo druk heb ik het daarboven nog nooit gezien. Ze liepen dus behoorlijk uit, en ik moest echt heel erg nodig plassen. Zo onhandig die volle blaas dan. In het umcu hoefde dat nooit. Zo gek die verschillen.

Maar goed, hij zit er weer in, het broeden is begonnen.

Geplaatst

Okasaan, dat is een mooi embryo. Ik hoop dat hij 9 maanden blijft plakken!

Wen, jullie zijn ook weer bezig zie ik. Spannend weer. Willen jullie de cryo's opmaken of als het eventueel niet lukt ook nog verder gaan met een verse poging? Succes!

Geplaatst

Okaasan, helemaal goed, zo'n mooie embryo!! Nu lekker broeden. Gebruik je nu nog andere medicijnen?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Wen, jullie zijn ook weer bezig zie ik. Spannend weer. Willen jullie de cryo's opmaken of als het eventueel niet lukt ook nog verder gaan met een verse poging? Succes!

Wij hebben maar 1 cryo in de vriezer liggen. Hopelijk gaan wij daarna nog door voor een verse poging, maar daar zijn wij nog niet geheel over uit. Ik zelf wil wel graag, manlief heeft nog zijn twijfels.

Eerst maar deze cryo en dan zien wij wel verder.

Geplaatst

Okaasan wou lijkt op jou doorzetter dit word hem heel veel succes

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Okaasan ik lees dat je weer een tp hebt gehad! Ontzettend spannend voor jullie! Laat dit hem zijn please.... was dit de laatste cryo? in dat geval save the best for last!!!

Hoe sta je er op dit moment in na alle teleurstellingen? Heb je er nog vertrouwen in? Ik bewonder echt jullie doorzettingsvermogen. Echt knap van jullie om door te gaan!

Zet m op meid, ik gun het jullie zo!

Geplaatst

Dank je.

En nee nog niet de laatste. Maar de een na laatste. Maar de laatste geloof ik nooit dat die ook nog goed ontdooit. En als deze mislukt en de volgende is ook geweest, dan is de koek wel een beetje op.

En vertrouwen, dat is een beetje het verkeerde woord, dat heb ik dus niet echt meer. Wel in dat het in kan nestelen, maar daarna....

Ik weet het niet zo goed meer. We zien wel en gaan echt van dag tot dag. Zit nu pas op dag drie na TP en echt niemand weet van de TP doordat ik zo'n absurd lange cyclus had. Toen mensen er naar vroegen heb ik gezegd dat deZe maand over zou gaan ivm geen eisprong. Maar toen kwam hij als nog. Beetje verrassing dus,ook voor ons.

As we speak heb ik een beetje menstruatie krampen, dus er gebeurd iets. Geen idee wat. Hahaha. We zien wel, ik ga in elk geval vroeg testen ivm mijn schildklier die ook gemonitord gaat worden, dus ik zal jullie niet te lang in spanning laten :-)

Geplaatst

Hoi bianc.

Hoe gaat het met jou...jullie hebben gister een evaluatie gesprek gehad ,hoe ging het ?

Wij gingen vorige keer gelijk op,een dag verschil was het toch?

Wij zijn 2juni voor een gesprek geweest.

Was bij thuiskomst helemaal van streek en zo verdrietig zag het gewoon allemaal niet meer zitten.

Ze zei niet dat we beter konden stoppen dat is positief ,maar we worden gewoon moeilijk zwanger.en ongetwijfeld zit er een keer weer een goeie bevruchting tussen zei ze...maar wanneer ?

Heb nu nog maar 1cryo en die proberen we vlg maand.

Geplaatst

Hoi noah,

klopt scheelde idd 1dag.. Hier gaat het ook niet zo lekker :( op 2 juni had ik een tp gehad, ook toevallig zeg elke keer dezelfde datums. Helaas was 1 cryo niet goed ontdooit en hebben ze de laatste toen ook ontdooit. Dus mijn cryo's zijn weer op.. :( gister tijdens de evaluatie gesproken over de nieuwe poging met prednison en nog een soort medicijn ( gebruik je bij trombose). Ook kunnen we in aanmerking komen voor pgd, alleen weet ik nog niet of we dat doen, aangezien dit nog eens 2000€ extra kost. Helaas krijgen we niks meer vergoed dus wordt het al aardig prijzig.. Morgen heb ik een telefonische afspraak met Voorburg om te vragen of ik daar de punctie mag doen, dus even afwachten wanneer ik dan kan starten.. Of niet...

ga jij hierna nog een poging doen indien de cryo niet lukt (waar we natuurlijk!! Niet van uitgaan)?

groetjes bianc

Geplaatst

Och Bianca wat erg voor je.

Nee het zit ons niet mee he ?moeilijk is het he om telkens de teleurstellingen te verwerken?

Maar wij gaan ook nog door voor de 5e poging.

De 4e kregen we nog vergoed..tot aan het Nederlandse bedrag dus dat scheelt weer een beetje.

Het is inderdaad een hoop geld.dan maar niet op vakantie...

Hoop dat wij ook eens beloond worden! Hoop houden!

Misschien doen we het dan wel in Ned..en jij

En wat is pgd?

Sterkte verder meis

Geplaatst

Orkaasan, ik kwam even spieken, hoe het met je gaat. Wanneer ga je testen? De duimen draaien nog volop voor jullie!

Bianc en Noah, ik hoop ook voor jullie heel veel succes en dat de eerst komende ronde gewoon raak voor jullie mag zijn..

Even een vraagje voor bianc, welke samenwerking doen jullie tussen Voorburg en Gent? Alleen de echo's en bloedonderzoeken? Ik lees ook iets van een punctie? Kan dat en waarom is dat? Waar doen ze dan de bevruchting? En wordt dat dan naar Gent gestuurd?

Ik deed voorheen altijd de echo in het b.ronovo, maar ik wil eigenlijk ook naar voorburg voor onze laatste cryo in Gent. En dan bedoel ik dus de tussentijdse echo's.

Geplaatst

Hoi wen, ja al getest, en helemaal blanco. Ik verwacht er dus niets meer van. Zit vandaag 14 dagen na ei en 8 na TP. Alle vorige positieve keren had ik al een streepje. Voel ook niets wat op een zwangerschap duidt, ben alleen s ochtends misselijk, maar dat is vast de combi utro - prednisolon.

Erg balen dus. Maar ik doe nog een beetje aan stuisvogelpolitiek, het is immers nog geen testdatum. En we hebben nog een cryo in de vriezer, moet ie wel goed ontdooien natuurlijk.

Geplaatst

Bah! Dat is niet wat ik wil lezen, orkaasan. Ik doe even mee met je struisvogelpolitiek en hoop echt onwijs dat je te vroeg hebt getest. Moet gewoon eens raak zijn voor jou!

Geplaatst

Hi wendy,

wij hebben inderdaad de bloedtesten en echo's in Voorburg en de punctie en tp normaal gesproken in Gent. Nu heb ik aangegeven dat ik ivm de stress en pds mezelf zo rot voel voor en na de punctie dat ik deze ook graag in Nederland wil doen, dit is ook mogelijk, alleen dien je zelf te zorgen dat de eicellen in Gent aankomen.. Ik start pas in september weer ivm de vakanties in Voorburg, Gent en mijn eigen vakantie.. Super lieve artsen en verpleegkundige in Voorburg, dus zeker een aanrader om eens te informeren..

Groetjes bianc

Geplaatst

Ik heb ook wel eens bloedonderzoek laten doen in Voorburg tbv Gent. En toen ik pril zwanger was van mijn dochter mocht ik daar op de ivf afdeling tweewekelijks langs komen voor een echo. Na 12 weken werd ik overgedragen aan de gyn daar. (normale gyn afdeling). Door het gebruik van prednisolon en bloedverdunners had ik namelijk een medische indicatie. Ik ben uiteindelijk ook bevallen in het RdG en de 20 weken echo was ook in Voorburg. Ze zijn inderdaad erg fijn daar.

Mochten wij ooit nog een verse poging gaan doen in Gent, dan wil ik daar dus ook alle echo's gaan doen.

Nu even kort ego: Vandaag de pipelle gehad. Dus weer een dagje Gent achter de rug. Wij hadden om 11.15 uur de afspraak, maar kwamen in een flinke file terecht die anderhalf uur duurde op een stukje van 2 kilometer ofzo. Dat hield dus in dat wij tussendoor op de rijbaan onze benen moesten strekken omdat wij gerust ruim een half uur volledig stil stonden. En uiteraard kwamen wij dus ook anderhalf uur te laat op onze afspraak.

Gelukkig had ik vantevoren gebeld en was de file bekend bij hen. Een hoop nederlanders kwamen hierdoor behoorlijk te laat.

Toen wij aankwamen waren de artsen met lunchpauze en ook in de wekelijkse teamvergadering. Hierdoor moesten wij aanvankelijk een uur wachten op de arts. (Tja, wij waren immers anderhalf uur te laat)

Maar de service in Gent is zo top, dat ze het sneu vonden dat wij al zo lange vertraging hadden gehad. Hierdoor wilden zij voorkomen dat wij nog langer moeten wachten tot einde luchpauze en/of einde vergadering. De arts werd opgeroepen en de pipelle werd uitgevoerd. Geholpen binnen 10 minutren na binnenkomst!

Wij hadden ook onze kinderen meegenomen (kon niet anders want wij hadden geen opvang vandaag) en die kregen wat lekkers omdat zij al zo lange reis achter de rug hadden. Zo ontzettend lief! Ik kan alleen maar de complimenten geven voor Gent!

Geplaatst

Hier ook een tevreden Gent-ganger. Wij zijn ontzettend blij dat we de stap gemaakt hebben. Ik zou zelfs willen dat we het eerder gedaan hadden. Een verademing tov Nederland!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee wen, even hier, want juli/aug gaat zo ontzettend hard, dat houd ik niet bij, bejaarde die ik ben.

Maar we hebben dus inderdaad zaterdag TP als de enige cryo die er is nog goed ontdooit. En ergens denk ik dat het goed gaat, want van alle cryo's ooit zijn er pas twee niet goed ontdooit, dus deze gaat het ook gewoon doen. Maar er is natuurlijk ook zo'n stemmetje dat zegt, dat het niet goed gaat. Pfff, dat wordt dus weer een paar zenuwen uurtjes in de auto totdat ze bellen. Hels hoor, dat je al op pad bent voordat ze gaan bellen. Maar goed, dat is bij jullie hetzelfde.

Jullie gaan dus woensdag. Hoe laat moet je? Onze TP is al om 10.15 uur. Jammer dat we niet tegelijkertijd zijn, zou wel erg leuk zijn geweest. En waarom is het gek om te denken dat deze cryo het niet gaat doen? Vorige keer had je 14 tp's nodig, maar dat was zonder de juiste meds. Nu weet je hoe of wat en maak je dus al veel meer kans. Ga je ook weer onder controle van DD? Of vaar je gewoon op de adviezen en voorschriften van vorige keer? Hoe staat prof de S trouwens tegenover jouw hoge prednisolon gebruik? Tegen mij zei ze dat 10 Mg goed was en er geen aanleiding was om meer voor te schrijven, omdat dat niet vaststond dat dat beter zou helpen.

En of dit echt de laatste is? Ik weet het niet. Al die vroege MK maken het wel veel moeilijker om er een punt achter te zetten. Het begin lukt wel, maar daarna.... En we hebben ook het aanbod voor ecd van twee lieve vrouwen, dus ja, daar gaan we nog heel goed over na denken. Maar op het moment kan ik niet zo goed nadenken over eventuele vervolgstappen. Mijn hoofd is klaar met nadenken over de MMM. Erg vervelend. Want het voelt wel heel erg of we geen tijd meer te verliezen hebben, ik ben 37. Lekker jong ga jij nu vast en zeker zeggen. Haha.

Maar goed, eerst zaterdag maar eens afwachten en dan op vakantie. De dag daarvoor nog een evaluatie afspraak met de prof en dan rijden we door naar Engeland. We zullen zien of die afspraak geen evaluatie maar een 6wk echo wordt. Ik durf er niet op te hopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden