Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Gast Eve1980
Geplaatst

Hey Melis,

Zie nu pas dat je je 2e echo al gehad hebt. Fijn dat het allemaal voorspoedig gaat!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks Eve, geeft niet hoor ;-)

Nog even en dan ben jij ook aan de beurt voor een echo, spannend! Ik moet nog 20 dagen wachten tot de volgende echo :-(

Faye ???

Geplaatst

Joehoe hier ben ik hoor!! Met een prachtig kloppend hartje!

Mijn schoonzusje is om 1700t bevallen dus we waren gelijk in nog meer mooie emoties en nog geen kans om hier te kijken!

Ben echt dolgelukkig, durf nu te genieten! :)

Het kleintje is 1,15 cm en het hartje klopte 157 keer per minuut. Er zat nog een tweede 'vlekje' en Ze weten niet of dit eventueel een tweede innestelimg zou zijn geweest. Er klopte in ieder geval geen hartje. Nu volgende week nog een echo om een beetje in de gaten te houden.

Geplaatst
Joehoe hier ben ik hoor!! Met een prachtig kloppend hartje!

Mijn schoonzusje is om 1700t bevallen dus we waren gelijk in nog meer mooie emoties en nog geen kans om hier te kijken!

Ben echt dolgelukkig, durf nu te genieten! :)

Het kleintje is 1,15 cm en het hartje klopte 157 keer per minuut. Er zat nog een tweede 'vlekje' en Ze weten niet of dit eventueel een tweede innestelimg zou zijn geweest. Er klopte in ieder geval geen hartje. Nu volgende week nog een echo om een beetje in de gaten te houden.

super goed nieuws !!!! en ook gefeliciteerd met je neefje of nichtje !!

Geplaatst

Oh Faye, wat fijn voor jullie, lekker van genieten!

dank voor het welkom heten allemaal!

Ik heb 10 juni de eerste echo en ben 33 jaar. Hopelijk wordt dit ons eerste kindje.

Mij man moet er ook nog een beetje aan wennen. Afgelopen week hadden we een etentje in een restaurant met een groep mensen en hij had de kaart geregeld. Keuze: tournedos of tonijn, allebei niet heel zwanger proof haha.

Geplaatst
Ik breek even in

Faye en Melis wat een super nieuws dames (ook voor de andere dames natuurlijk)

Geniet ervan dames[/quote

dank je wel!!!!!

Geplaatst

Thanks Yolande en Maris :-)

Faye, voor jou is het dus nog ff spannend of het er 1 of 2 zijn.. Wanneer heb je de volgende echo??

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 -32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

27 mei - Eve1980 - 1e echo Gent (6w4d)

28 mei - Talleke - 1e echo

03 juni - Mewe - termijn echo en intake prenataal Gyn

05 juni - Freggel - controle bij gyne (14w1d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

10 juni - Megan80 - 1e echo

11 juni - Melis25 - termijnecho IVF centrum (10w2d)

11 juni - karinl - termijnecho (10w1d)

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 -32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

27 mei - Eve1980 - 1e echo Gent (6w4d)

28 mei - Talleke - 1e echo

03 juni - Mewe - termijn echo en intake prenataal Gyn

05 juni - Freggel - controle bij gyne (14w2d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

10 juni - Megan80 - 1e echo

11 juni - Melis25 - termijnecho IVF centrum (10w2d)

11 juni - karinl - termijnecho (10w1d)

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

Faye, van harte meid, wat goed!!! Lijkt inderdaad wel op een klein vruchtzakje, dat 2e vlekje. Ben benieuwd wat de volgende echo laat zien. En ook van harte met je neefje/nichtje!!

nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!!!

Geplaatst
Thanks Yolande en Maris :-)

Faye, voor jou is het dus nog ff spannend of het er 1 of 2 zijn.. Wanneer heb je de volgende echo??

Nou ik denk dat ze daar niet vanuit gaan. Meer dat ze even kijken of het nog een bloeding kan veroorzaken ( zeer vroege mk) of dat het wat ze noemde een soort van 'blauwe plek is'. Ik zag geen vruchtzakje, meer een vlekje zoals het embryo'tje maar dan zonder zakje.

Ben zo opgelucht na die echo! Ik had het bewijs echt nodig haha! Voel me meteen ook meer zwanger.

Iets minder: de namen die mijn neefje gekregen heeft zijn de namen die wij hadden mochten we nog een jongetje krijgen maar dan in de anderevolgorde! Oeps!

Nou ja eerst maar naar dr pApa met precies 14 weken! Zin in!

Nieuwe meiden, ontzetten gefeliciteerd en wlkom!

Geplaatst

Hee Meiden,

Wat wordt er hier gezellig veel geschreven, paar dagen niet gekeken en moest even heel wat pagina's terug om weer op de hoogte te raken.

Freggel wat fijn dat je tweede trimeser is ingegaan, geeft het je een veilig gevoel? Dat is toch echt een wonder na tien jaar, gefeliciteerd meid. Spannend he, een eerste kindje.. Vind ik wel iig.

En Faye, wat fijn dat je een hartje hebt gezien, helemaal omdat je je de dagen ervoor wat onzeker voelde.

Nieuwe meiden welkom bij de club en van harte gefeliciteerd! Ga genieten van het heerlijke feit dat je zwanger bent, ik kon het ook niet geloven en heb dezelfde avond drie testen gedaan en de hele avond de streepjes in de gaten gehouden of ze toch wel bleven.

Ik werk deze week zes dagen, veel, pff en ben daarom wat minder hier te vinden. Moet mijn energie echt een beetje verdelen. Volgende week gelukkig maar weer drie. In juni heb ik ook echt een hels rooster. Voel me wel moe maar geen nare kwaaltjes. En dat ik moe ben is misschien wel mn eigen schuld, gister naar een bandje in Rotown Rotterdam wezen kijken. Ik ben echt een muziekfreak, ga in juli ook nog naar Werchter, lekker genieten.

Ben trouwens ook een groot sushi liefhebber en dacht dat ik dit voorlopig niet meer kon eten, maar bij Ume in Breda hebben ze genoeg keus zonder rauwe vis. Hahaha kan ik echt heel blij van worden, eten ;)

Geplaatst

Tsjeeeeeeeemug, wat kan een mens moe zijn!!

De verloskundige belde mij vandaag; mijn HB-waarde is op het randje. Het minimale is 7,1 en de mijne is 7,2. Ik drink sowieso elke dag een glas Roosvicee Ferro maar ben daarnaast ook gestart met Floradix. Ik ben een slechte eter, dus qua voeding zal ik mijn ijzergehalte niet kunnen ophogen.

Mocht mijn ijzergehalte door de Ferro en Floradix niet omhoog gaan, krijg ik ijzertabletten.

Heb ook, op advies van de verloskundige, vitamine B-complex gekocht voor de vermoeidheid. Hoop dat het snel over gaat, want met een hummel van 15 maanden in huis is het soms best pittig.... Sinds een aantal dagen ook zeer regelmatig misselijk.

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Mewe 6 dagen! Wat veel! Ik werk 32 uurmaar dat vind ik de laatste week ook soms veel.... Enne...ik deel je hobby: eten hahaha altijd al maar nu in bijzonder! Zin in kaasfondue (helaas), tournedos (eh....maar even niet), en veel dingen die wel mogen. Erg zin in meer hartige dingen terwijl ik normaal een echte snoeper ben.

Melis dat is inderdaad op het randje zeg! Wat zul jij je moe voelen! Beetje laten verwennen dit weekend? :)

Eve gaat het met je misselijkheid?

Talleke en mega.n geloven jullie het al een beetje? :)

Enne freggel ben je al aan het shoppen nu de magische grens is bereikt? :)

Gast Eve1980
Geplaatst

Hallo meiden,

Ik voel me wel redelijk. De misselijkheid komt en gaat, maar ik ben vooral erg moe. En ik vind het zo spannend voor maandag; de eerste echo. Van de week heb ik ook mijn eerste gammaglobuline infuus (studie van dkt Noens) in Gent gehad. Dit ga ik om de drie weken doen tot de 20 weken. Voor het eerst dat we dit, naast alle medicatie die ik gebruik, zijn gaan doen.

Faye: wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad! Ps; door jou heb ik nu ook zin in kaasfondue ;-)

Melis: Niet fijn zo'n laag HB. Inderdaad jezelf goed laten vertroetelen!

Mewe: 6 dagen werken is sowieso al niet fijn (vind ik) maar nu helemaal niet. Hopelijk vliegt de tijd en kun je tussendoor uitrusten! En die sushi, ik eet vegetarisch en heb altijd nog best wat keus bij de sushibar. Dat wordt nu voor jullie dan ook vega-sushi met tofu ;-)

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ben inderdaad erg moe :( Manlief heeft gisteren kaasfondue gegeten, wat een stank! Warm eten krijg ik slecht weg, er is maar weinig eten waar ik nu blij van wordt.Hebben jullie een voorgevoel voor het geslacht'?

Geplaatst

Eve, wat heb jij al lekker snel een echo. Ik had 6 dagen later dan jou de cryo tp en ik moet tot 10 juni wachten. Dat duurt nog zo ontzettend lang..... Ik vind het best pittig. Na de dagen van ongeloof nu een paar dagen achter de rug waarin ik er eigenlijk wel vertrouwen in begon te krijgen en nu vanochtend weer onzeker. Vorige keer begon ik rond deze tijd te bloeden en daarna de miskraam. Ik hoop dat als ik volgende week woensdag voorbij ben ik er nog weer wat meer in durf te gaan geloven, toch wel weer een mijlpaal om dan voorbij de mk periode te komen....

Verder voel ik me wel goed. Erg moe, maar mn energieloos en snel hoofdpijn, hebben jullie dat ook, of zijn jullie ook echt slaperig? Zal denk ik ook wel een beetje door de spanning komen en het wachten op 10 juni. Verder de hele dag door wisselend lichte misselijkheid.

Sushi heb ik nog even uitgebreid de dag voor de tp gegeten, haha. En kaasfondue mag volgens mij gewoon, je moet alleen gepasteuriseerde kaas gebruiken en goed doorkoken. Maar ik laat de kaasfondue en het skiën maar even, was ik namelijk aan het doen toen ik de miskraam kreeg. Dus zolang ik niet ski en geen kaasfondue eet, gaat het helemaal goedkomen! En misschien dan voor de zekerheid ook maar even niet naar Frankrijk, en geen baguette eten en geen chansons opzettten, en, en, haha! Dit gaathelemaal goedkomen!

Geplaatst

Heel herkenbaar hoor Megan, energieloos, ik ben nog te lui/moe om op te staan van de bank. Vanmiddag even een tukkie gedaan en toen heb ik wel 20x tegen manlief gezegd; nog 5 minuten, dan sta ik echt op.

Hoe zit het met jullie eetlust? Die van mij is praktisch weg; vooral warm eten krijg ik niet weg. Af en toe een broodje, groene appels en bakken aardbeien zijn mijn dagelijkse kost momenteel. Net bij de buren een vers gebakken brownie afgeslagen.

Geplaatst

Ik heb juist heel veel zin in wam eten, bij luca kreeg ik het ook niet weg. Nu smaakt alles me heerlijk alleen minder grote porties dat wel.

Oh eve elke keer als ik je handtekening lees dan krijg ik kippevel. Ik vind je ook herl dapper dat je steeds weer de moed hebt opgebracht! De andere meiden hier met een mk ervaring ook trouwens! Ik weet niet of ik dit had gekund! Ik vind alle meiden op dit forum trouwens kanjers en sterke vrouwen!

Geplaatst

Hahaha ja Faye, bij mij smaakt ook alles erg lekker. Soms moet ik me echt een beetje inhouden.. Geen uitgeproken smaak of zin in iets specifieks, ik lust alles gewoon heel graag, hihi.

Ik ben verder een bofkont hoor, helemaal geen nare kwaaltjes, zelfs mn humeur is nog leuk. Hoewel mijn man mij soms een beetje bedenkelijk aankijkt als ik vind dat het huis schoongemaakt moet worden, deed hij trouwens altijd al...

Mijn vermoeidheid vind ik vrij normaal na een flinke reeks wisselende diensten, soms doe ik een dutje, als het echt nodig is. Ben meestal bang dat ik dat s nachts niet meer zo lekker slaap. Ik droom wel heel veel en heel raar sinds ik zwanger ben, iedere nacht wel een bizarre droom.

@ Melis; ik praat altijd over een hij en denk dat het een jongetje wordt, helemaal nergens op gebaseerd :)

@ Eve: heel veel succes morgen, ik duim voor je en hoop zo van harte dat je een klein knipperlichtje ziet!!

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Mewe, wat fijn dat je vrijwel geen klachten hebt, heerlijk! Volgens dr. Papa is het gevoel van geslacht van de moeder 9 van de 10 keer kloppend. In mijn vorige zwangerschap voelde ik dat het een jongetje zou worden en dat is uitgekomen! Ik denk nu een meisje omdat ik me heel anders voel, verder ook nergens op gebasseerd.

Heb 5 dagen geleden nog een echo gehad, maar ben een beetje onzeker. Zou het liefst een particuliere echo tegen betaling boeken om in week 9 nog even te spieken. De termijnecho is pas 11 juni, pfff.

Hoe zit het met jullie onzekerheid? En het wachten op de volgende echo? Gaan jullie na het zien van een kloppend hartje van het goede uit of houden jullie nog een slag om de arm?

Geplaatst

Hoi meiden,

jullie 'kwaaltjes' klinken mij erg bekend in de oren;)

inmiddels zijn die beginsymptomen alweer weg hier, maar ook ik had weinig tot geen eetlust. ( 5 kilo kwijt in 2 weken)

en ook als manlief wat aan het bakken is....stínken...gatver ging bijna over mijn nek. Dat geld nog steeds voor gehaktballen.

Zo vies.... En moeoeoee...zo moe geweest. En lichte hoofdpijn. Heus meiden, het gaat over!!

ik heb nu wat last van darmen en de omhoog groeiende bm. Ook eergisteren flink last van mijn bekken en schaambeen. Schrok er wel even van, maar nu lijkt het weer over(?) hopelijk blijft het zo!

Faye, nee we zijn nog steeds niet gaan shoppen. We wachten tot na de volgende echo, die hebben we over een goede 1,5 week. We zijn dan 14w3d. We kunnen met een kortingspas naar de Babydump. Zo'n zin in!!

morgen afspraak maken voor de 20 weken-echo. Raar hoor!

Omdat we er hele eerste verdieping laten doen, beginnen we al snel met de babykamer.

Faye, blij dat jij je verder goed voelt!

Melis, ik denk dat het een meisje wordt en mijn man denkt een jongen. Nog een paar weekjes en we weten het...heb jij een gevoel?

Eve, veel succes morgen! Op naar je knipperlichtje! En wat een rugzak heb jij. Verschrikkelijk zoveel miskramen. Wat zul je je angstig en super onzeker voelen....neem mijn petje af voor je...

Fijne zondag meiden!!

Geplaatst

Thanks voor je opbeurende woorden mbt de klachten Freggel!

Fijn dat die klachten bij jou vrijwel weg zijn. Elk trimester heeft zo z'n eigen kwaaltjes, ik weet niet welke ik beter te dragen vind. Mijn vorige zwangerschap was ik tm 16 weken erg moe. Ach, we zien het wel, zolang het maar goed gaat.

Ik denk een meisje, al is mijn gevoel nergens op gebasseerd. Ja, ik voel me anders dan bij de zwangerschap van mijn zoontje, maar dat zegt geloof ik niet zoveel. 11 juli hebben we geslachtsbepaling bij dr. Papa en dan weten we het!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden