Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik voel me ook prima, op wat rugklachten en soms bandenpijn na! Niks te klagen verder, hoop alleen dat die vleesboom zich gedeist houdt!

Ik heb nog 3 nieuwe boxpakjes en een (gewassen) noppies pakje voor een meisje. Kan ik iemand hier blij mee maken?

Wat voor pakjes zijn het melis en wat vraag je ervoor

Geplaatst

3 boxpakjes roze met wit in maat 56 en een roze/wit noppies pakje (deze is gedragen door mijn nichtje).

Ik heb het gekregen dus vraag er geen geld voor.

Maar heb al iemand die interesse heeft uit een ander topic. Mocht zij afhanken dan mag jij ze hebben, goed?

Geplaatst

Gefeliciteerd Linda, superleuk een dochtertje!! Dadelijk dus gewoon 4 kids in huis, lekker druk!

Aangezien Freggel een voorgevoel heeft voor een meisje, denk ik dat ik statistisch gezien een jongetje ga krijgen. Ik heb er niet echt een voorgevoel over, behalve dat ik gedroomd heb over jongensbaby's. We zullen zien!

Voel me niet zo lekker; keelpijn, wat verhoogde temperatuur. Heb paracetamol genomen, maar ben direct zo bang dat ziek zijn slecht is voor het kindje. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een hele heftige griep gehad met 13 weken, inclusief 40 graden koorts. Heb ook lang gedacht dat mijn zwangerschap mede daardoor fout is gelopen.

Geplaatst
3 boxpakjes roze met wit in maat 56 en een roze/wit noppies pakje (deze is gedragen door mijn nichtje).

Ik heb het gekregen dus vraag er geen geld voor.

Maar heb al iemand die interesse heeft uit een ander topic. Mocht zij afhanken dan mag jij ze hebben, goed?

Is goed.

Laat het maar weten.

X

Geplaatst

Linda, super leuk!! Een meid! Gefeliciteerd!!!

Eve, een kindje zit goed beschermd en kan tegen het ziek zijn van de moeder. De placenta filtert eventuele ziektekiemen, zodat ze niet bij je kleintje terechtkomen. (Alleen rode hond, HIV etc passeert de placenta)

Alleen hoge koorts zou je moeten drukken.

Te warm is niet zo goed. Kan me erg goed indenken dat het super eng is....maar het kan echt geen kwaad. Drink goed, neem paracetamol tegen verhoging/koorts en rust maar lekker uit ;-)

X

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje- nog verrassing

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje- meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje -nog verrassing

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

24 januari - Megan80

Afspraken/echo's

17 juli - Freggel - controle gyne (20w1d)

18 juli - Eve1980- Controle verloskundige (14w)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

26 juli- Eve1980- geslachtsbepaling (15w1d)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO (19w3d)

Geplaatst

Linda wat leuk een meisje! Jullie kwartet compleet!! :)

Eve beterschap he! Idd wat freggel zegt; goed de koorts onderdrukken met paracetamol en rustig aan he!

Geplaatst

Hoi meiden,

Eve hoe gaat het nu? Hoop dat je je beter voelt. Knuf.

ben erg geschrokken van een bericht uit het topic okt/nov 2013. bianca is ruim 22 weken geloof ik, en ligt in het ziekenhuis met ontsluiting en waarschijnlijk gebroken vliezen.

pffffff. Hoop zo dat het goed komt. Maar het ziet er niet goed uit.......zo verschrikkelijk afschuwelijk.

woensdag bij de controle vraag ik of ze toch mijn baarmoedermond willen (blijven) controleren.

Geplaatst

Hier alles op zich goed, ga straks naar een sollicitatiegesprek, om weer een afwijzing te incasseren..

Bianca heeft me via FB laten weten dat ze is opgenomen in het zkh en dat het er niet best uitziet voor haar kleine meisje :-( Zo intens verdrietig voor haar en haar vriend,zo lang gevochten om zwanger te worden en dan met zo'n vreselijk oneerlijke afloop, bah.

Geplaatst

Ik las het inderdaad....

Werd er gewoon misselijk van. Hoe moeten ze zich voelen. Verschrikkelijk..:-((

Daarom hier controles op lengte vd baarmoedermond. Ik sta er gewoon op. Wordt helaas niet standaard gedaan in NL. Behalve als je het al eens meegemaakt hebt. Echt té idioot! Hoeveel tijd kost zoiets nu extra...

ik ken ook iemand die dit gehad heeft. Super erg....

Geplaatst

Mijn ex-collega is met 36 weken zwangerschap bevallen van een overleden meisje. Oorzaak was schommelende glucosewaardes. Dus laat, ook al heb je er geen indicatie voor, met 27 weken een glucosetest doen. Ik heb er al een afgesproken. Krijg kippenvel van al die nare verhalen :-(

Geplaatst

Melis, mijn glucose wordt in de gaten gehouden ivm overgewicht. Tot nu toe prima met een 4.6 nuchter. Over paar weekjes krijg ik de uitgebreide test met het drankje.

Zullen we inderdaad de verhalen achterwege laten? Word er niet bepaald vrolijker van...ben al zo onzeker soms.

x

Geplaatst

Wat een vreselijk naar bericht.... Kippenvel.. Ik word daar ook angstig van, nog meer dan ik al ben..

Hier op zich weer wat beter. Geen koorts meer en keelpijn is ook aan het verdwijnen. En vanmorgen weer direct het kindje gehoord met de angelsound, dus die maakt het wel oke.

Freggel, nog twee nachtjes slapen voor de echo. Vind het zo fijn voor jullie dat jullie al op de helft zijn! Waren jullie al begonnen met klussen het weekend?

Geplaatst

Same here Freggel, ben ook te zwaar maar valt bij mij niet op omdat ik 1m90 ben :-) Geen enge verhalen meer hoer, we weten dat het gebeurd helaas.

Eve, fijn dat je je wat beter voelt!

Ik ga, met mijn buik verstopt voor zover mogelijk, naar het sollicitatiegesprek. Aan de telefoon was ze onwijs enthousiast over mijn CV, ben benieuwd wat ze gaat zeggen als ze me ziet... #zondevanmijntijd

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Lief Eve :-) bij jullie gaat het ook snel, moet je kijken! Alweer bijna 14 weken. Die week zal pittig zijn voor jullie....ik denk dat je pas enigszins opgelucht bent als je die 15 weken grens voorbij bent hè. Ik hoop dat je flink wat afleiding hebt.

komt echt goed!

Nee, we zijn nog steeds niet begonnen met de kamer. Elke keer komt er wat tussen, of stellen we het toch maar weer een weekje uit. We kunnen al wat doen, maar het is toch het makkelijkst als we weten wat het wordt :-)

Hopelijk weten we dat overmorgen! Zal heus wel, spannend!!!ik kijk er zo naar uit!

melis, ja das een voordeel van lang zijn hè? Valt minder op. Mij schat ook iedereen lager in gewicht dan ik daadwerkelijk ben! Jij bent echt lang, ik vind mijn 1.81 al best wat, ben overal de langste!! Ik was op mijn elfde al 1.70 ofzo. Pff nog groter dan de meester. Dat was wel erg hoor...voelde me er toen ongelukkig mee. Nu niet meer hoor;-)

toch succes met je sollicitatie, ben zeer benieuwd....

Hier verder prima. Ons kleintje ligt liefst rechts in mijn buik. Mijn buik staat dan een beetje 'schuin', zo lief. Kan het ook voelen hoe hij ligt. Je leert je ukkie zo al best kennen...de slaaptijden bijvoorbeeld. Hier is hij in de ochtend even wakker. Vervolgens slaapt hij bijna de hele middag. Rond etenstijd weer actief tot uur of 20.30 uur. S'nachts ook vaak aan het slapen. Super leuk! Zo verliefd!

nog even geduld voor enkelen en dan is het ook voor jullie een feestje hoor! Zo'n wonder!

Iemand nog aankopen gedaan??

x

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik ben erg benieuwd hoe je sollicitatiegesprek is geweest Melis! Kun jij je buik nu nog 'verbergen'?

Freggel, jawel, je bent nu dan echt op de helft! Gefeliciteerd!!! Wat zal het spannend zijn morgen. En leuk. Hoe is dat voor je vriend/man? Net zo makkelijk om te gaan beginnen met het kamertje als je weet wat het wordt. Heerlijk dat je door al die kleine dingen in je buik al je ukkie leert kennen.

Ik heb op dit moment inderdaad heel erg het gevoel van die 15 weken voorbij. Nadat ik vorige week las bij Melis dat zij enkel een controle had bij de vk en geen echo, hebben we ook maar even gecheckt of dat deze donderdag bij ons ook zou zijn. Dat bleek dus,was geen echo ingepland. Maaaar uiteindelijk heeft vriend na heel veel moeilijkdoenerij (van de receptioniste) kunnen regelen dat we donderdag alsnog ook een echo krijgen. Ik had me daar zo op ingesteld. En het is dan 'alweer' twee weken geleden. Wil gewoon heel graag zien dat het kindje goed gegroeid is en op schema loopt, voor zover ze kunnen beoordelen zeg maar.

Geplaatst

Goedemorgen!

ja vertel Melis, hoe is het gegaan gisteren??

Eve, jeetje waarom moeten ze toch zo moeilijk doen hè, dat voor een echo. En dan met jullie voorgeschiedenis (!)

kleine moeite om elke keer een korte echo te doen. Wij krijgen bij elke controle een echo. Standaard.

Had ik eigenlijk ook niet verwacht, maar wel super fijn! Kunnen we elke 3 weken gluren.

fijn dat je man het gelukt is!! Nog een kleine week!

Dank voor je felicitatie!! ben echt zooo blij! Ik denk telkens aan de bloeding met exact 10 weken. Nu ben ik 1x zover.

nog een keer die tijd en ik zit op 30 weken. Zo raar!!

mijn man vindt het ook spannend, en wil het dolgraag weten! Puur nieuwsgierigheid, kijken wie van ons het goed gevoeld heeft!

over de namen zijn we ook al uit. super fijn! We hebben niet bepaald dezelfde smaak, dus zijn we er maar vroeg mee begonnen. Bij jullie ook allemaal al naam/namen bekend?

X

Geplaatst

Sollicitatiegesprek ging goed, ze gaan me voorstellen aan het bedrijf! Ik word er niet heel enthousiast van eerlijk gezegd, voor mijn gevoel is dit een doodlopende weg omdat het via een uitzendbureau is. Mochten ze nog niet gezien hebben dat ik zwanger ben, dan komt dat over een paar weken wel en dan knikkeren ze me er alsnog uit.

Daarnaast heb ik me vandaag ziekgemeld bij het UWV.

Freggel, op de helft, gefeliciteerd meis!

Ben best verdrietig/down, de baby van m'n zusje, vandaag een week oud, ligt in het ziekenhuis met hersenvliesontsteking. Komende tien dagen blijft hij daar aan de antibiotica. Arme mannetje meldt zich niet eens voor een voeding en slaapt alleen maar. Ga zo even m'n zusje ondersteunen en kijken wat ik kan doen voor haar.

Hoe is het met jullie dames?

Geplaatst
Sollicitatiegesprek ging goed, ze gaan me voorstellen aan het bedrijf! Ik word er niet heel enthousiast van eerlijk gezegd, voor mijn gevoel is dit een doodlopende weg omdat het via een uitzendbureau is. Mochten ze nog niet gezien hebben dat ik zwanger ben, dan komt dat over een paar weken wel en dan knikkeren ze me er alsnog uit.

Daarnaast heb ik me vandaag ziekgemeld bij het UWV.

Freggel, op de helft, gefeliciteerd meis!

Ben best verdrietig/down, de baby van m'n zusje, vandaag een week oud, ligt in het ziekenhuis met hersenvliesontsteking. Komende tien dagen blijft hij daar aan de antibiotica. Arme mannetje meldt zich niet eens voor een voeding en slaapt alleen maar. Ga zo even m'n zusje ondersteunen en kijken wat ik kan doen voor haar.

Hoe is het met jullie dames?

Wat vreselijk Melis. Ik snap dat jullie enorm geschrokken moeten zijn. Heel veel sterkte, hopelijk knapt de kleine man snel op!

Freggel, denkt jouw man dat jullie een jongetje krijgen? Ik denk dat jullie een meisje gaan krijgen. Geen idee waar ik dat dan op baseer aangezien ik je niet ken, maar zomaar een gevoel.

Ik vroeg gisteren aan mijn nuchtere vader ("'wat een onzin, zo'n vroege geslachtsecho. Je komt het toch wel te weten..") of hij geen voorgevoel heeft over wat het zou worden. "Maakt dat wat uit dan?", was zijn reactie. Die snapt er helemaal niets van. Op zulke momenten mis ik mijn lieve mama nog veel meer... Voor moeders is het toch anders meeleven. Al zullen er vast ook vaders zijn die dit meer dan prima kunnen. En nee, natuurlijk maakt het niets uit. Maar gewoon nieuwsgierig!!

Stom he, zo moeilijk doen om een echo. Inderdaad, het hoeft maar een paar minuten. Maar goed, het is geregeld ;-)

Geplaatst

Melis, je hebt zelf dus niks gezegd over je zwangerschap? Ik snap dat het en beetje dubbel voelt en dat je niet staat te popelen stel dat je wordt aangenomen, Als jij je nu ziek hebt gemeld betekent dit dan ook dat je geen sollicitatieplicht meer hebt?

Geplaatst

Nee, ik heb niks gezegd. Wil namelijk weleens kijken hoe ver ik kom met mijn kwaliteiten. Ze waren enorm enthousiast en als het alsnog een afwijzing wordt dan komt dat door mijn zwangerschap.

Ik heb geen idee of ik nog een sollicitatieplicht heb, heb voor deze maand al 6 sollicitaties staan en dat is ruimvoldoende. Ik word deze week gebeld om mijn klachten te bespreken, ben benieuwd.

Geplaatst

Melis, jeetje....wat heftig voor dat kleine mannetje en jullie. Wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn.

Heel veel beterschap, en sterkte voor je zusje. Vreselijk als moeder zijnde... Ik duim dat hij maar snel op mag knappen.

Eve, grappig hè, dat we soms een gevoel bij iets of iemand hebben ;-) Mijn man denkt inderdaad dat het een jongetje is. Ook puur een gevoel. Ben ontzettend benieuwd.

ik begrijp uit je verhaal dat je je moeder verloren hebt? Vreselijk meid. Zeker nu je zelf weer moeder wordt, is het gemis extra groot. Ervaringen, vreugde en onzekerheden delen, gaat niet meer. Erg confronterend en maakt verdrietig. Ik geef je een virtuele knuffel, hoor. Ik weet dat je moeder dit echt wel meekrijgt, en gaat zien hoe jullie kleintje straks geboren wordt :-)

En mannen/vaders; ja, die zijn af en toe zo nuchter! Die hebben dat 'zweef' gevoel niet. Zijn enkel praktisch.

Mijn vader vindt baby's bijvoorbeeld wel 'leuk', maar kan er (volgens eigen zeggen) meer mee als er 'wat uit komt' haha.

praten en lopen dus. Ook praktisch!

Gelukkig zwijmelt hij wel mee hoor, want hij heeft het erg zwaar gehad de afgelopen 10 jaar. Zoveel verdriet om ons, dat het maar niet lukte. Vond ik soms erg moeilijk. Toen we vorig jaar een mk kregen, moest hij van dat nieuws overgeven en daarna viel hij flauw....:-((

mijn lieve papa'tje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden