Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zalig Melis, dat je je kleine al voelt!

De kamer is bijna compleet. Enkel nog accessoires en een fauteuil met hocker. Na de echo van Dinsdag nieuw behang, nieuwe houten vloer en schilderen.

Ook hier nog niet alles gekocht. We hebben ook al flessen, BornFree. 2 stuks. Verder flesborstel, melkpoedertoren, wat witgoed (spuugdoekjes, moltons, badcape etc)

Van witgoed moet nog wat bij. En wil nog wat badstof pyama-pakjes kopen voor de eerste weken. Hoeft de baby geen kleertjes aan.

We hebben al best veel.

het grote spul hadden we al, gelukkig. En al wat babyspeelgoed en babyservies gekregen. Zo'n plastic schaaltje wat je kan vast zuigen aan de tafel. Ideaal. Incl lepel.

Elke keer wat, zo blijf je dingen uitzoeken! Voorlopig vind ik dat erg leuk!

ohja,ik heb al een stuk of 2 buikbanden gedragen hoor, zitten goed :-)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heerlijk is dat hé, alles beetje bij beetje kopen!

Wij hebben nog zoveel spullen, hoef bijna niks te kopen. Maar wil ook niet dat de baby alle kleren van z'n grote broer aan moet, dus kleding kunnen we sowieso shoppen!

Heb je een voorgevoel qua geslacht Freggel? Ik zet in op een jongen! :-)

Geplaatst

Goedemorgen,

Gave kast Freggel. Ziet er nog helemaal netjes uit. Verven kan altijd nog mocht je willen. En morgen dan eindelijk weten wat het is. Men, dat jij dat hebt kunnen volhouden ;-)

Jij voelt je kleintje dus zo vanaf de termijn waar ik nu ben Melis? Ik denk dat soms ook, vooral als ik heel rustig een boek aan het lezen ben of net voordat ik in slaap val. Niet elke avond, maar wel een paar keer zo'n gek gevoel gehad. Hoe is het met je neefje?

Hier gaat het oke. Ik luister elke dag even met de angelsound om de dagen door te komen. Maar het gaat goed! Vrijdag DE echo, daar krijg ik nu ook al zenuwen van. Wat 'gokken' jullie bij mij?

Ik ga voor een meisje bij Freggel!

Ik heb een jaren '60 ziekenhuisbedje via MP gekocht. Ben er alleen niet helemaal uit of ik het wat vind. Het staat nogal laag op de pootjes, maar misschien dat man of vader daar nog een oplossing voor hebben. Verder is het helemaal leuk, al past het baby'ke er waarschijnlijk maar heel even in.

Verder heb ik nog helemaal niks gekocht. Dat durf ik nog niet. Hopelijk kan ik na vrijdag mezelf een beetje toespreken en iets leuks gaan shoppen.

Geplaatst

Morgen!!

dat wordt spannend dan, hihi! Melis denkt jongen, Eve meisje.

nou, morgen zullen we het dan weten!!!:-)))

Eve, misschien kunnen de mannen hem wat hoger maken? Is het bedje ook kleiner dan 1.20mtr? ( of wat is standaard)

Ook al is het voor de eerste tijd, toch erg leuk! Desnoods voor alleen op jullie slaapkamer.

ik voelde onze kleine ook al met 15 weken. Klein gefriemel. En ik ben niet eerder zo lang zwanger gewest, dus het kan prima!

En wat is deze week toch spannend voor jullie hè?

hoeveel Pred gebruik je nu? Meid, ik heb er echt alle vertrouwen in ;-) digitale knuf!

Vandaag maar weer rustig aan. Straks even boodschappen doen en dan binnen blijven. Ik woon in het zuiden en het kwik stijgt hier tot ruim 34 graden, zo niet iets hoger.....

Op kanaal 13 (Ziggo) is er live uitzending van de Tilburge kermis. Leuk om mensen te kijken haha, met leuke muziek!! Vandaag rose maandag.

Geplaatst
Morgen!!

dat wordt spannend dan, hihi! Melis denkt jongen, Eve meisje.

nou, morgen zullen we het dan weten!!!:-)))

Eve, misschien kunnen de mannen hem wat hoger maken? Is het bedje ook kleiner dan 1.20mtr? ( of wat is standaard)

Ook al is het voor de eerste tijd, toch erg leuk! Desnoods voor alleen op jullie slaapkamer.

ik voelde onze kleine ook al met 15 weken. Klein gefriemel. En ik ben niet eerder zo lang zwanger gewest, dus het kan prima!

En wat is deze week toch spannend voor jullie hè?

hoeveel Pred gebruik je nu? Meid, ik heb er echt alle vertrouwen in ;-) digitale knuf!

Vandaag maar weer rustig aan. Straks even boodschappen doen en dan binnen blijven. Ik woon in het zuiden en het kwik stijgt hier tot ruim 34 graden, zo niet iets hoger.....

Op kanaal 13 (Ziggo) is er live uitzending van de Tilburge kermis. Leuk om mensen te kijken haha, met leuke muziek!! Vandaag rose maandag.

Dank je lieve Freggel! Doe inderdaad maar rustig aan, het is echt heul heet. Ik woon in Tilburg, aan het einde van onze straat begint het roze circus. Vriend gaat vanavond wel kijken, maar ik sla nu liever even over.

Ik gebruik nu nog 10 mg prednisolon. Vorige week nog overlegd met de Sutter of ik het eventueel langer kan gebruiken, maar advies echt maar tot 16 weken te blijven gebruiken omdat de nadelen van langdurig prednison gebruik in een zwangerschap niet opwegen tegen de voordelen en het de bijnieren van de foetus kan onderdrukken. Dus ik ga volgende week een aantal dagen 5 mg slikken voordat ik stop. De utro gebruik ik ook nog, totdat ze op zijn.

Het bedje is wel kleiner dan 1.20. Ik zie wel wat ik er mee doe, heb er maar €10,- voor betaald dus als ik het niet ga gebruiken is het ook niet erg.

Rustig aan vandaag!

Geplaatst

Even uit mijn hoofd, zit op m'n telefoon!

Eve, ik denk een meisje, vraag me niet waarom! Heb je zelf een voorgevoel? Mooi koopje voor het 'ziekenhuisbedje', mocht je het alsnog niks vinden is het qua aankoopbedrag niet erg.

Freggel, spannend morgen de 20 weken echo. Zoals Eve al zei, onwijs knap dat je zo lang hebt kunnen wachten met het geslacht!

Mensen kinderen, wat is het heet zeg, gatver. Zweet me een ongeluk :-( Hebben jullie ook zo weinig eetlust met die hitte? Drink echt liters water per dag, het enige drinken wat ik nu echt lekker vindt.

Zijn jullie al aangekomen in kg's? Ik sta nog steeds in de -, maar mijn buik groeit wel.

Ga even verder schoonmaken, mannen zijn niet thuis!

Geplaatst

Eve, ooehh dan zal het druk zijn bij jullie!! Groot gelijk dat je even overslaat. Het is echt onaangenaam...

en een tientje voor je bedje! Mooie deal! Nee dat zijn de kosten niet. Ben benieuwd of je het bedje echt kunt gebruiken straks :-)

Spannend dat afbouwen van de Pred.Er zijn hier vrouwen die het langer gebruikt hebben, tot 20 weken of zelfs langer. En dan afbouwen met 2,5 mg per week.

Melis, offff ook hier warm hoor!! Binnen is het koel, maar toch heb ik van die warmtevlagen bah!

heb net maar een flesje water gepakt. Veel drinken.

Ook hier nog geen kilo erbij. In totaal 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Laatste controle was er een halve kilo af. Ik eet goed, maar met dit weer staat warm eten me ook erg tegen..

en jij Eve?

Geplaatst

Spannend vandaag Freggel! Veel plezier en succes!

Ik drink hier ook liters water en eet heel veel fruit. Watermeloen is favoriet op het moment. Ik ben wel zeker 3 kilo aangekomen t.o.v. voor mijn zwangerschap. Maar daar zullen mijn weken waarin ik niets heb kunnen doen maar wel grote trek had, wel aan bijgedragen hebben. Is niet zo erg, en nu ik weer durf te bewegen zal het wel weer wat balans komen.

Fijne dag!

Geplaatst

No worry about kilo's Eve.. Mijn zusje is haar eerste zwangerschap 45!! kilo en de tweede zwangerschap 25 kilo aangekomenm is allemaal weer goedgekomen. Belangrijkste lijkt mij dat we gezonde kindjes op de wereld zetten.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - verrassing

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - verrassing

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

24 januari - Megan80

Afspraken/echo's.

26 juli- Eve1980- geslachtsbepaling (15w1d)

07 augustus - Freggel- glucose tolerantie test (23w)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

Geplaatst

Hallo meiden,

lange middag achter de rug. Alles is goed!!!! Wel heeft de navelstreng 2 bloedvaten ipv 3, maar verder alles goed. Het kon geen kwaad, komt vaker voor. Niertjes, hartje, hersenen, ruggetje, geen hazenlip;heerlijk gewoon. Ook waren de maag en de blaas gevuld. Alles op schema, joehoe!

Helaas lag ons kindje echt continue in kleermakerszit! Wilde niets prijsgeven. Desondanks hebben we zeer waarschijnlijk een piemeltje gezien! Ze gaf het een 75% kans op een jongen! Hahaha zo cool!

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed is Freggel, gefeliciteerd! Een jongen, zei ik toch ;-)) Krijg je nog een herkansing van een echo voor het geslacht?

Vandaag bij m'n zusje geweest, lekker gekroeld met m'n kleine neefje. Kan me niet voorstellen dat ik over een paar maandjes ook weer zo'n kleintje heb, bijzonder hoor.

Moet nog zoveel doen in huis, maar heb er geen power voor. Dan maar met een waterijsje op de bank.

Fijne avond dames!

Geplaatst

Ha Melis, we krijgen geen herkansing in dit ziekenhuis. Was een speciaal academisch ziekenhuis.Bij de volgende controle over 3 weken, met 24 weken, zal onze gyne zelf wel even kijken. Maar ik ga van een zoon uit. Ben echt zo blij!! Toch een opluchting....

Neefje weer thuis dus? Heerlijk!!

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!!

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - verrassing

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

24 januari - Megan80

Afspraken/echo's.

26 juli- Eve1980- geslachtsbepaling (15w1d)

07 augustus - Freggel- glucose tolerantie test (23w)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

Geplaatst

Een jongen is fantastisch leuk, ik ben heel blij een jongensmama te zijn :):)

Over 3 weken alweer een echo, wat een luxe! Mijn eerstvolgende echo is pas 14 augustus weer. Heb ook maar even een afspraak voor 3D/4D echo gemaakt bij dr. Papa, zo hebben we iig elke 4-5 weken een echo!

Geplaatst

Wow wat fijn dat alles goed is met jullie kleintje Freggel. Toch wel spannend zo'n echo denk ik?! En leuk een jongetje (zeer waarschijnlijk dan)!! Durf je nu al echt 'jongensdingen' te kopen of ga je dat pas na de volgende echo doen?

Fijn dat je lekker gekroeld hebt met je neefje Melis, gaat het weer wat beter? En gelijk heb je om lekker waterijs te gaan eten ipv opruimen. Ik had vandaag ook totaal nergens puf voor.

Oh, maar zoveel aankomen lijkt me heel zwaar. Al raak je het gewicht daarna kwijt. Ik ben vrij slank, en merk nu al dat ik aan mijn lichaam moet wennen omdat het zo veranderd. Maar het is voor een goed doel!

Vandaag was de dag dat we de vorige keer ontdekte dat ons kindje geen hartactie meer had. Gelukkig kon ik ons ukkie weer goed horen met de angelsound, dat is toch echt wel een geruststelling deze dagen.

Fijne avond!

Geplaatst

Wat fijn dat je het hartje weer hebt kunnen horen Eve, super! Ik zie nu pas hoe kort het geleden is dat jullie Fee zijn verloren :-( Hoe voel je je verder? Kan je al wat meer genieten deze zwangerschap?

Geplaatst

Melis ik had bij mijn 2e ook rond 16 weken eerste hardebuik. Bij een 2e is dat normaal heb de vk gevraagd want vond het ook vroeg. Maar die zei bij een 2e krijg je ze eerder

Geplaatst
Wat fijn dat je het hartje weer hebt kunnen horen Eve, super! Ik zie nu pas hoe kort het geleden is dat jullie Fee zijn verloren :-( Hoe voel je je verder? Kan je al wat meer genieten deze zwangerschap?

Ik blijf het spannend en onwerkelijk vinden. Dat het er nu toch echt op lijkt dat er een kindje gaat komen gaat er niet zo in.

Bestond er maar zo'n knop die ik kon omzetten... Ik hoop gewoon zo dat ik mezelf na vrijdag wat meer kan gaan toestaan blij te zijn. Dat is er helaas nog veel te weinig.

Ik ga zo weer naar Gent voor mijn driewekelijkse IVIG infuus. Als het goed is nog twee keer.

Geplaatst

Thanks voor de reactie mijnbaby, ik had idd al even de verloskundige gesproken. Zij zei ook dat het eerder kan voorkomen bij een tweede of vokgende zwangerschap.

Eve, succes zometeen!

Geplaatst

Melis, ik had al vanaf een week of 14 pijnlijke harde buiken en met 16 weken zelfs een paar keer in het ziekenhuis geweest. Het komt vaker voor, maar het kan wel worden veroorzaakt door spanning, stress, of blaasontsteking en kan vervolgens overgaan in weeën, dus het is wel goed er alert op te zijn, zonder dat het nodig is bezorgd te zijn. Ik heb dus regelmatig gevraagd of ze even mijn baarmoedermond wilden op eten om te kijken of de harde buiken geen 'effect' hadden en op blaasontsteking laten testen. Bij twijfel dus gewoon contact opnemen met het ziekenhuis, dan maken ze even een echo, kijken even naar je baarmoedermond en checken evt. blaasontsteking.

Geplaatst

Thanks Floor!

Ik ga alleen helemaal stuk om je zinnetje; 'baarmoedermond op eten' hahahahahahaha... Uiteraard moet daar een m voorkomen, maar het leest wel grappig! ;-))

Ik had de vk gesproken en die zei idd indien mogelijk probeer minder te tillen/sjouwen/schoonmaken etc. Minder tillen lukt niet met een mannetje van 17 maanden, maar verder hou ik me maar rustig. Ik heb even opgelet en de harde buiken kwamen vooral bij een volle blaas, ik heb gisteren bizar veel water gedronken.

Thanks vooe de tip mbt het opMeten ;-)) van de baarmoedermond, ga ik volgende keer gelijk vragen!

Hoe is het verder met je? En met Mini en Maxi?

Geplaatst

Eve, succes in het ziekenhuis straks! En je bent eindelijk die rotdag van 14w5d voorbij. Morgen eindelijk 15 weken!

ik hoop zo dat het 'genieten' een beetje gaat komen. Of; minder zorgen maken. Dat is ook al heel mooi.

Melis, zie nu je vaag over harde buiken pas. Ik sluit me aan bij de rest! Doe maar wat rustiger aan. Ik was benieuwd of je al een uitnodiging van dat bedrijf hebt gehad?

Faye, hoe gaat het met jou? Of ben je lekker op vakantie?

Eve, we gaan nog niet shoppen voor een jongen. Omdat ze niet zeker was. Nu heb je natuurlijk nooit 100% zekerheid, maar het was echt onduidelijk omdat hij er met zijn voeten voor zat. Wie weet was het zijn grote teen hihi.

ik heb wel slechter geslapen dan anders, en ik slaap al slecht ;-)

toch even wakker gelegen van de ontdekte SUA. Dat staat voor de navelstreng afwijking met 2 vaten ipv 3. Komt voor bij 1 op de 100 zwangerschappen.

Ondanks dat nieren en hartje er prima uitzagen, en ook geen zichtbare softmarkers, wil je dit toch liever niet horen.

ik probeer er maar niet bij stil te staan. Ben benieuwd wat onze gyn gaat zeggen. We krijgen al veel echo's, dus de controle zal niet nog meer gaan worden, schat ik zo.

voorlopig maar veel rust houden, zodat ons kindje goed kan blijven groeien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden