Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, hoogblonde stoot in een sloopbak ;-) Ben je gestopt als agente toen je V kreeg Melis?

Getverderrie dat slaapwandelen van jou Freggel. Niet fijn! Ik ben er ook regelmatig uit, en na 07 uur kan ik sowieso niet meer slapen. Maar da's nog wel te doen. Ik denk dat ze die meting morgen wel zal/kan doen. Zij werkt ook voor gynaecologen in het ziekenhuis en voert ook GUO's uit en andere medische echo's. Ik vond het ook zo fijn dat ze echt al dingen kon zien en beoordelen voor nu. Hebben jullie verder alleen de geslachtsbepaling geboekt?

Ik heb gisteren als een kwijlende verliefde naar die dvd van ons baby'ke zitten kijken. Echt zo leuk. Je ziet het kindje zelfs plassen en het blaasje kleiner worden op beeld.

*oh help, ik word dadelijk ook gewoon zo'n hysterische moeder die alles leuk fantastisch vindt van haar kind*

Gisteren heeft me wel even goed geholpen om blij te kunnen zijn. Al blijf ik het zo bizar vinden dat dat complete minimensje in mijn buik zit. Die s' ochtends in ieder geval nog redelijk plat is.

Misschien dat ik mezelf vandaag maar eens toesta wat te kopen voor mini.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames!!

Freggel, mooie titel heb je me gegeven, thanks! Nog een beetje kunnen slapen na je nachtelijke avontuur?

Eve, ik heb manlief leren kennen bij de politie en ben na ongeveer 3 jr daar werken gestopt. De combi van de werkzaamheden beviel me niet meer. Manlief werkt er nog steeds na 7 jaar :-)

Bij zoonlief heb ik ook vaak de DVD terug gekeken, ik merk nu dat deze zwangerschap meer op de achtergrond is. Tot aan de bevalling is zoonlief mijn nr. 1, daarna zal hij zijn papa en mama moeten delen met zijn broertje.

En ja, iedere moeder vindt baar eigen kind het leukst en dat hoort ook zo! Gisteren was zoonlief op de opvang en toen pakte een ander kindje zijn speelgoed af, ik was in alle staten, hahaha...

Ik ga ff wakker worden meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hihi Eve, super toch dat je zo in love bent op je meisje! Is echt iets van de natuur hoor!

Je zegt hrt zo leuk. Een vriendinnetje van me schreef over haar kind op fb, de eerste keer: * sorry-toch-kleffeouders-met-eerste-lachje-baby* hahha! Vooraf zei ze dat ze dat nooooooitzou doen! Foto's van de kids plaatsen. Maar enmaal moeder ontkwam ook zij er niet aan :))

Wat tof dat je dat kon zien!!!! Super goede apparatuur dan! Ik zou echt blij zijn als ze die meting wil doen. Wij hebben ook alleen de bepaling geboekt ( kwartier)

Ik ben echt blij dat de echo je geholpen heeft! Lekker vaak de dvd bekijken!!!

En dat slapen is echt drama...ik ben rond 6 uur zo moe, dat ik ( zoals nu ook weer) tot uur of 9.30 uur kan slapen.

Hey Meli ehhhh stoot! Wat leuk, een ex cop!! Heeft je man dienst op de straat of op kantoor?

Geplaatst
Mijn man is motormuis en is altijd op straat te vinden ;-))

Tof! *motormouse on mars* ( tekenfilm jaren 90)

Heeft hij zijn eigen motor ook thuis?

Geplaatst

Misschien wel leuk.

Ik heb gewerkt als Farmaceutisch manager (farmakunde) en mijn man werkt als manager bij een groot food-nonfood bedrijf. :-)

En ook ik ben blond ( wel geverfd !)

Geplaatst

Wat leuk!

Ik heb tot een aantal maanden geleden bij een credit management organisatie gewerkt. Nu ben ik koos werkloos nav een re-organisatie!

Ja, manlief heeft privé ook een motor. Ik heb ook mijn motorrijbewijs, maar sinds de geboorte van zoonlief rij ik amper.

Geplaatst

Ja!! It's a .....BOY!!!!! Geen twijfel mogelijk haha!! Super blij hier!!joehoe!!!

Geplaatst

Ohja, mijn baarmoedermond heeft ze ook gemeten en die was perfect. Mooi dicht en 5,2cm. Toch opgelucht!

Ook heeft ze de navelstreng nagekeken en inderdaad, 2 aders. Maar geen zorgen, zei ze. Echt lief!!

Volgens mij blijf ik vandaag met een grijns rondlopen :-)

Eve, inderdaad een leuke en spontane vrouw. Zou er zeker nogmaals heen gaan.

Geplaatst

Yeah, wat gaaf Freggel, nogmaals gefeliciteerd!

Wat heerlijk dat je zo'n fijne echo hebt gehad, genieten genieten genieten!!

Lekker gaan shoppen voor jullie mannetje, heerlijk!

Geplaatst

Jeujjj Freggel, een echt jongetje ;-)

Gefeliciteerd!!!

Fijne vrouw he?! Ze heeft mij ook zeker voor nu kunnen geruststellen, en dat alleen was al zo veel waard! Ik ga ongetwijfeld ook nog terug voor een 3d echo later in de zwangerschap.

Lekker rondlopen met je blije grijns. Mijn gezicht staat ook nog steeds in de blije-grijns-stand!

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!!

Ben echt zo trots op mijn kleine mannetje, hoe verliefd kun je zijn.....hè Eve? Hihi

Groot gelijk dat je terug gaat straks. Mooie apparatuur en een aangename sfeer. Super leuk :-)

Aankomende week shopping time! Heb jij al wat gekocht Eve? Zo ja, ook gefeliciteerd met deze persoonlijke mijlpaal ;-)

Melis, jij gefeliciteerd met je 17 weken!! Gaat snel hè? Nog 3 weekjes en dan ook jij 20 weekjes. Sjeezus, weet nog goed dat ik hier 9 weken ofzo was. En jullie rond de 4 á 5 weken. En straks zijn we allemaal al over de 20 weken, en ik al tegen de 30(!)

Geplaatst

Het gaat zo snel, ongelovelijk zeg!

Het is echt geweldig om moeder te zijn, ik heb vrijwel dagelijks een tranen-in-mijn-ogen momentje als ik naar zoonlief kijk!

Geplaatst

Mooi Melis, het is ook echt een super geschenk! Geniet van je mannetje!!

Geplaatst

Komt goed hoor ;-))

Gaan jullie iets van een zwangerschapscursus doen? Ik twijfel nog aan of ik yoga zal gaan doen, ik merk dat mijn hyperventilatie weer begint op te spelen :-( Wellicht dat ik nog wat oefeningen kan leren bij yoga. Bij zoonlief heb ik geen cursus gedaan, tools om te bevallen heb ik niet nkdig.

Geplaatst

Ik ga geen cursus doen. Ken mijn lichaam erg goed, dus geen behoefte aan. Sowieso geen zin om in een klas te zitten met allemaal van die meiden die vaak in een wip en scheet zwanger zijn geraakt. Ik hoor van vriendinnen dat het toch anders is dan.

Wil wel met manlief naar een voorlichtingsavond denk ik. Over bevallen ofzo. Eerst ff kijken wat onze kraamzorg ook alweer aanbiedt. :-)

Melis, het is inderdaad heel fijn om hyperventilatie makkelijk onder controle te krijgen.

Ik heb vroeger in mijn tienerjaren een paniekstoornis gehad. Ellende hoor....ook met hyperv.

Daardoor ken ik mijn eigen lichaam zeer goed, dat is het positieve eraan.

Succes hoor, voor je het weet is het weer over ;-)

Geplaatst

Oh, heb jij wellicht tips? Ik raak in een soort van paniek tijdens een aanval en vertoon dan 'vluchtgedrag'. Ik moet leren om mezelf tot bedaren te krijgen, maar hoe?????

Geplaatst

Ik heb idd een techniek; ik ging altijd even rustig zitten ( want je voelt van alles) en ademde 2 seconden in ( meetellen;een-en-twintig, twee-en-twintig) en vervolgens langzaam uitademen, met getuite lippen; alsof je fluit, zo lang je kunt.

Echt lang doen, tot je laatste snikje lucht. Je lichaam stribbelt tegen, maar zet door!

Dat blijf je herhalen totdat je je beter voelt en merkt dat je ademhaling weercwat normaal wordt.

het is de eerste paar keer ontzettend moeilijk om maar 2(!) tellen in te ademen en lang uit te ademen. Je bent geneigd om een hele grote teug lucht te nemen. Geeft niets. Probeer het. Na paar keer zul je zien dat het je beter lukt. Ga gewoon een keer of 15 door.

Mijn ademhaling werd er weer erg rustig van; en hartkloppingen, angstgevoelens, tintelingen etc. namen acuut af. Tip van een professional.

na een paar keer lukte het me om met deze techniek te voorkomen dat ik een aanval kreeg. Zodra ik wat op voelde komen, meteen zo gaan ademen. Dan voorkom je een tekort aan kooldioxide doordat je dieper gaat ademen.

Heb jij er ook angstgevoelens bij of niet? ( bv bang dat er iets niet goed is of gaat?)

Geplaatst

Ik ben hiervoor een paar keer bij een psychosomatische fysiotherapeut geweest, maar ondanks dat verlies ik soms de controle mbt mijn ademhaling. Drukke ruimtes etc. mijdt ik liever als ik alleen (of met zoonlief) ben, niemand weet tenslotte waar ik last van hebt en zou me dus niet goed kunnen helpen... Aldus mijn gedachten! Ik weiger om hier aan toe te geven dus beperk mezelf niet.

Die manier van ademhalen heb ik inderdaad ook geleerd, het is zwaar en mijn lichaam stribbelt idd tegen. Het is moeilijk om door te zetten, maar ik probeer mijn lichaam de baas te zijn.

Het leuke is dat zwanger zijn een trigger is om dit op te wekken...

Geplaatst

Is het in dat geval voor jou iets om jezelf in iets te 'plaatsen'?

klinkt misschien wat maf, maar ik durfde dus ook niet mee in drukke ruimtes te komen, en autorijden was helemaal een crime...

ik moest leren, om mezelf in wit licht te plaatsen. Dat licht is ongeveer 30 cm rondom jou. In dat licht ben je veilig, kan er niets gebeuren.

In het begin dacht ik; ja ja....dat lukt vast. NOT!!

totdat ik in de auto zat en ik het voelde opkomen. Ik zei hardop dat me nu niets kon gebeuren, en lachte het paniekmonster weg. Spreekwoordelijk. En potdorie, het werkte ook nog. Ik werd er gewoon emotioneel van.

sinds die techniek, is het helemaal over. Ik heb de controle. Ik gedachten hou ik alles tegen. Niets kan bij me komen.

ook kan ik opkomende (indien nodig) aanvallen in gedachten tot een prop papier verfrommelen en weggooien. Of wegblazen. Oefen gewoon zelf hiermee, vooral als je geen last hebt. Je hoeft het niemand te vertellen als je het wat raar vindt, als het je maar helpt ;-)

ik hoop echt dat het je lukt!! Het is hard werken. En vooral vertrouwen terug krijgen. 3x je neus stoten is niet genoeg, maar het kan echt!!

Geplaatst

Weet je waar ik emotioneel van wordt? Je verhaal, zoveel herkenning!!

Ik voel me soms echt maf, alsof ik gek lijk te worden! Wtf, ben 27 jaar trotse mama gelukkig getrouwd prachtige zoon en een onderweg, en ik ben bang op de markt? Dan ben je goed leip...

Manlief weet ervan, maar kan zich (hoe graag hij ook wil) niet in mijn denkbeeld/angst verplaatsen. Hij stelt me altijd gerust door te zeggen dat er niks gebeurd en hij bij me is. Fijn, feitelijk is er ook nog nooit iets gebeurd!

Ik ga je tips zeker toepassen, dank je wel! Momenteel overheerst de paniek bij zo'n aanval, ik ga proberen net zo sterk als jou te worden en het witte licht om mijzelf creëeren!

Geplaatst

Ah Melis wat lief. Het raakt mij ook, ik herken het ook zo goed.....

Vaak komt dit juist voor bij vrouwen die intelligent zijn, vaak een druk leven hebben. Je bent niet maf, en zeker niet leip!

Het is voor anderen niet voor te stellen hoe erg het is. En hoeveel het, onbewust, gaat bepalen.

Het gaat jou lukken. Dat witte licht, en in gedachten angst omvormen tot papier, of een spelkaart (wegblazen) een bootje wat weg vaart, of wat dan ook; het is een psychisch spelletje wat je gaat spelen ;-) met je eigen lichaam. Er gebeurd je niets. Geest versus body. En, de geest is sterker. Geef je angst een gezicht. Maak het tastbaar, geef het massa. Nu is het voor jou waarschijnlijk nog ontastbaar, onzichtbaar en het ligt altijd op de loer.

En naarmate de tijd verstrijkt, merk je dat de irreële angst weg is.

als er wat is help ik je hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden