Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Freggel, kan me je zorgen om de bloedvaten in de navelstreng best goed voorstellen. Maar weet ook dat als het echt niet goed zou zijn de artsen je dat ook verteld zouden hebben. En 1 op de 100 vind ik best vaak, dus probeer er niet teveel aan te denken. En zeker niet googlen ;-)

Tja, voor mijn gevoel doe ik al zo weinig. Boodschappen en huisvrouw spelen en mama zijn is het enige wat ik zo'n beetje doe op een dag. Ik kan minder opruimen/schoonmaken, maar heb toch echt ook de zorg voor zoonlief. Lig nu ff lekker op bed, straks even naar de markt.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Melis :-)

Ik ga inderdaad niet googlen. Die les heb ik een hele tijd geleden al geleerd hihi. Je kan je er gek mee maken!

en dat is niet nodig. En 1 op 100 is inderdaad veel! Ik kende het daarom ook, toen ze zei dat ze er 2 zag.

ik herken je gevoel, van dat niet veel doen op een dag. Ik heb mijn man niets te vertellen als hij thuis komt, saai! Ben ik niet gewend...ik maakte toen ik werkte dingen mee, dat was ook niet normaal af en toe.

Maar rust is toch extra belangrijk nu. Voor mij, en ook voor jou. Zoveel als dat gaat met je kleine manneke.

:-))

Geplaatst

Heej Freggel,

Ik snap dat je liever niet had gezien van die SUA, maar volgens mij als alles er verder goed uitziet, weinig reden tot zorgen (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik). Jullie krijgen gewoon een prachtige gezonde zoon!! En ze houden je goed in de gaten, als je zelf toch bezorgd bent zou ik vragen om extra controle. En inderdaad, niet teveel googlen! Moeten mensen ook altijd tegen mij zeggen aangezien ik me daar helemaal gek mee kan maken. Het komt goed!

Hier vandaag 15 weken! Nu al nerveus voor morgen ;-)

Geplaatst

Yeah Eve, 15 weken, gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen even urine ingeleverd bij de huisarts, beetje drukkend gevoel in mijn onderbuik in combinatie met af en toe ewn harde buik. Vanmiddag na 14 uur bellen voor de uitslag.

Zo naar een verjaardag toe, fijne dag dames!!

Geplaatst

Hoop dat het geen blaasontsteking is, Melis. Veel plezier op het verjaardagsfeest!

Eve, jeuj! 15 weekjes vandaag! En morgen weten jullie het geslacht, als jullie ukkie wil meewerken ;-)) spannend!!

Thans meiden voor jullie lieve woorden ;-)

Misschien dat ik het wel fijn zou vinden om extra controles te krijgen. We komen nu al om de 3 weken. Kijken wat gyne zegt. Kindje doet het super hoor, omdat ik niet werk denk ik dat het kindje geen groeiachterstand zal krijgen.

Gisterenavond op bed leuke ervaring met manlief gehad. Ons knulletje bewoog flink, echt aan 1 kant van de buik. Je zag mijn buik even bewegen, heel apart! Telkens als mijn man keek, was het weg.

Hij legde toen zijn oor op mijn buik, op de plek wat eerder bewoog. En hij hoorde toen de bewegingen van ons kleintje!!

Hij zei dat de beweging klonk als iets onder water. Nou, maf toch?! Ik had geen idee dat je dit kon horen haha! Te leuk!

Misschien voor jullie mannen ook leuk om te proberen! Super leuk om dit samen te delen :-)

Geplaatst

Gelukkig geen blaasontsteking, waarschijnlijk een groeispurt aldus de vk.

Geen zorgen maken zei ze.

Freggel, wat bijzonder dat jullie zo hebben genoten van kleine babyboy! Dat zijn dé genietmomenten!

Hoe voel je je verder?

Eve, hoe is het met jou?

Na een lange dag zonder relaxmomenten lig ik nu knockout in bed, weltrusten meiden!!

Geplaatst

Goedemorgen!

Gelukkig geen blaasontsteking Melis. Zie je ook aan je buik dat ie een groeispurt maakt? Heb jij al een echte 'zwangerschapsbuik'? En hopelijk heerlijk geslapen en bijgekomen?

Wat gaaf Freggel, dat je man heeft kunnen luisteren. Voor mannen is het allemaal zo abstract (voor mij eigenlijk ook nog wel) dat zoiets samen delen heel bijzonder is. Hoe gaat het verder, lukt het je om niet teveel bezorgd te zijn?

Ik was vanmorgen al heel vroeg wakker. Toch heel de nacht liggen woelen. En voor de eerste keer gedroomd dat onze baby een meisje is. We zullen hopelijk zien over een paar uurtjes. Ik vind het echt heel spannend!

Geplaatst

Eve, hoe laat gaan jullie? Spannend hoor, nog even geduld en dan weten ook jullie wat het wordt, yeah! Heel veel plezier!

Mijn buik is zichtbaar groter geworden ja, ik lijk de baby ook beter/harder te voelen. Ik zal straks eens proberen om een buikfoto te maken voor jullie.

Hebben jullie het verhaal van Bianca1 gelezen? Wat een intens verdriet zeg :-(((

Geplaatst

Leuk, ben benieuwd naar de foto van je buik!

Ik heb het gisteren aan de bewoners op mijn werk verteld, ook omdat ik het bijna niet meer kan verbergen. Ik werk op een woongroep voor mensen met een matig tot licht vers beperking. Heerlijke reacties en discussies ontstonden;

"Weet je vriend hiervan...''

''Ik ben gebracht door een witte ooievaar''

''Ik weet hoe dat gaat, in de vrouw zitten eileiders, en dan komt er een ei en een zaadje, en dat zakt dan naar beneden''

''baby's komen uit de billen''

"Ik dacht dat jij kinderen niet leuk vond''

''wanneer ga je trouwen, komt er dan feest?''

"Oooh, je had helemaal geen rugpijn..''

"Heb je dat overlegd met je vriend?''

"Dat kan niet, jij bent niet getrouwd..''

Maar ze waren zeer verheugd en verwachten straks allemaal beschuit met muisjes te kunnen komen eten. Ik moest er zo om grinniken!

Ik heb om 12.30 uur de afspraak... Tot later!

Geplaatst

Die reacties Eve hihhi! Knap dat je het verteld hebt :-)

Ennuh, heeeel veel plezier straks!

Ik maak me geen zorgen meer. Ben wel benieuwd naar wat onze gyne gaat zeggen qua controles, maar verder niets. Als er niets wordt gevonden aan nieren oh hart, is er verder niets aan e hand. Zoals bij ons dus!

melis, jazeker ken ik het verhaal van Bianca. Te erg......ik lees bewust sinds 2 dagen niet meer, omdat het me zo raakt. Ik bn bijna even ver, dus erg confronterend. Maar weet wel wat ze besloten hebben..... :'-((

Nou Eve ikhou het hier in de gaten tot je terug bent!!! Ik gok ook een meisje!!

Geplaatst

Ge-wel-dig die reacties Eve, prachtig!!

Ik zet ook in op een meisje, wel zo handig met al 2 prinsen in dit topic ;-))

Het grijpt mij ook enorm aan, ik heb bijna dagelijks contact met haar via FB. Ik zal maar niet verder vertellen dan..

Eve, we wachten op je berichtje!

Geplaatst

Nee, doe aub maar niet Melis.....kan daar echt om huilen en het maakt me ontzettend bang....

Zo, net uit bed en aan het ontbijt. Of liever; bruch! Omdat ik elke nacht stipt om 1.30 uur wakker word, probeer ik na zessen wat uurtjes extra te pakken. Altijd een hekel aan laat opstaan gehad, maar nu moet ik wel hihi!

Geplaatst

Snap ik Freggel, ik heb hetzelfde. Maar weet je? Ik heb de zwangerschap van zoonlief 8,5 maand in de stress gezeten, dat was vreselijk. Ik was om alles bang, bang mijn kindje kwijt te raken. Natuurlijk heb ik dat nu ook weleens, maar in veel mindere mate. Ik heb geen invloed op het verloop van mijn zwangerschap dus moet proberen me niet druk te maken.

Dat lukt aardig, ik kan veel meer genieten van het zwanger zijn!

Lekker aan de brunch, heerlijk. Geniet ervan! Ik ga mezelf van de bank hijsen en wat huishoudelijke dingen doen. Net trouwens de Felicitas Zwangerschapsbox opgehaald, veel tijdschriften en wat prularia.

Fijne dag meisjes!

Geplaatst

Ik zit juist niet in de stress tijdens deze zwangerschap, ik geniet er heerlijk van. Nooit gedacht dat ik dat kon. Maar wel dus:-)

dat wil ik graag zo houden, en afschuwelijke verhalen van anderen of vreselijke dingen zoals nu met Bianca, daar sluit ik me voor af. Wat je zegt; je hebt er geen invloed op. Maar waar je wel invloed op hebt is je gestel. Je gevoel, het gelukkig zijn. Het genieten.

Dat ga ik niet bewust weer naar beneden trekken, omdat ik weet dat dat gaat gebeuren als ik me er maar lang genoeg mee bezig houd. Ik word daar ongelukkig van. Zeker omdat ook wij veel voor onze kiezen hebben gekregen. ;-)

Succes met je huishouden, ik ga zo ff naar de winkel.:-)

Geplaatst

Ik snap je punt en ben het helemaal met je eens!

Ben net aan de kant gezet door de politie, ik verleende ze geen voorrang van rechts, oops!

Kreeg me toch een gigantische preek, maar gelukkig geen bon. Ze waren erg onvriendelijk en ik ben eens even lekker de discussie met ze aangegaan. Ik als ex-agente weet precies hoe de vork in de steel zit!!

Geplaatst

Oh ik ben helemaal in de wolken.

Superecho gehad, en wat een fantastische vrouw bij baby image. Ze heeft zo uitgebreid de tijd genomen en zelfs alles voor ons nog op dvd gezet, terwijl ik alleen voor de geslachtsbepaling kwam met twee foto's.

Het kindje zag er voor nu goed uit, alles wat ze nu kon checken leek in orde.

Het is een klein meisje!! wij zijn even heel erg verliefd...

Geplaatst

Yeah Eve, een meisje, gefeliciteerd! Super leuk!!

Fijn dat het allemaal ook goed was tot zover, beetje opgelucht?

Ga lekker genieten en nog meer verliefd zijn!

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

07 augustus - Freggel- glucose tolerantie test (23w)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

Geplaatst

Oooooh Eve, wat geweldig!!!! Gaan jullie maar lekker op die roze wolk zitten! Gefeliciteerd!!!!

Wij gaan ook nog voor een geslachtsecho. Elke keer heeft gyne geen tijd, of kindje ligt niet goed, of ze willen niet kijken....wil het nu toch onderhand wel vrij zeker weten! Ik ga ff kijken waar ik de echo kan boeken.

Geplaatst

Hoi meiden,

tof melis!!!!!!

Ik heb net ook een geslachtsbepaling geboekt voor as Zondag( overmorgen) Bij dezelfde als jij, Eve. Deze kon op de kortste termijn!! Was het beeld mooi duidelijk?

heb er zo'n zin in!!! En dan weten we eindelijk of het écht een mannetje is!!

Geplaatst

Heej Freggel,

Het beeld was super, goeie uitleg. Vond het echt een vriendelijk en leuk mens. Nam zeer uitgebreid de tijd. Fijne praktijk om te komen. Ben zeer benieuwd of het nog steeds een jongetje is ;-)

Geplaatst

Jaaa spannend! Krijg er nu toch wel de kriebels van hoor :-)

Manlief trouwens ook.

ik heb bij opmerkingen gezet dat ik heel graag ( als het mogelijk is) ook een baarmoedermond meting zou willen. Uiteraard wil ik daar extra voor betalen. Hopen dat ze dat wil doen, zou ik super vinden.

melis, jeetje je aanhouding! Haha, sorry....ik zie je zo zitten! Had je geen kort rokje aan? Hadden ze je misschien wel laten gaan hihi!

Geplaatst

Leuk Freggel, het is zo zondag!!

We hebben twee auto's, een dure en een halve sloopbak (maar wel alles netjes in orde) en laat ik nou net in die auto rijden toen ik werd staande gehouden. Maar gelukkig geen bekeuring, dat scheelt weer ;-))

Pfffff, wat een hitte, bah! Van mij mag het gaan sneeuwen!!

Geplaatst

Haha, een hoogblonde stoot in een sloopbak! :- D

Pfff kom ff de nachtronde doen geloof ik. Klaarwakker.

Hitte vind ik ook zwaar worden Melis, dat benauwde is erger dan voorgaande week. Ik zweet als een otter.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden